Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hakemus oikeusministeriöön

alaikäinen

Olen hakemassa lupaa vihkimisellemme ja mietityttää tuo hakemuksen teko, olen nyt tehnyt jo hakemuksen vaan se on lyhyt vaan mitäpäs ihmietä siihen tarviikaan kirjoittaa, onko kellään tietoa? Sanottiin vain, että vapaamuotoinen hakemus.

No näin siinä nyt lukee:
Minä XXX XXXXXX pyydän lupaa saada mennä naimisiin alaikäisenä, 17-vuotiaana XXXX XXXXXX kanssa, joka on lapseni isä. Mukana on todistus raskaudestani, vanhempien suostumus ja sulhasen lausunto. Henkilötunnukseni on XXXXXX-XXXX.

Tarviikohan siihen muuta??

5

810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xXx

      Jos vaikka kysyisit sieltä oikeusministeriöstä...

      • ap.

        Kuten viestistä selviää niin kysytty on ja sanottiin vain että vapaamuotoinen hakemus... Sepäs kertookin plajon.


      • Leidi
        ap. kirjoitti:

        Kuten viestistä selviää niin kysytty on ja sanottiin vain että vapaamuotoinen hakemus... Sepäs kertookin plajon.

        Kyllä oikeusministeriöstä varmasti annetaan täydennyskehotus jos jotain oleellista jäi uupumaan.

        (Toivottavasti onnistut paremmin alaikäisenä solmitussa avioliitossasi kuin minä aikanani vastaavassa.)


    • xxx

      No tuota noin... kyllä tuokin varmasti riittää, mutta oma anomukseni oli pari sivua pitkä. Ja lupa tuli. Olen kuullut myös tapauksista, että edes raskaana ollessaan alaikäinen nainen ei ole saanut lupaa, joten kannattaisi ehkä panostaa siihen vielä lisää. En tosin tiedä, että miten. Teidän syynne on kuitenkin kovin selkeä, ja ytimekäs. Ehkä voisitte selittää suhteestanne ja siitä millainen se on, jotta osaavat paremmin arvioida kypsyyttänne avioitumiseen. Me kävimme hakemassa lausunnon myös sosiaaliviranomaisilta, tosin se oli pakollista ilman vanhempien suostumusta.

      Mutta jos lapsi on jo syntynyt (?), saattavat ajatella, että miksikäs te nyt sitä lupaa haette, ja että voitte odottaa täysi-ikäisyyteennekin. Kannattaa siis kertoa miksi haluatte nyt naimisiin (vaikkapa rahallisista tms. sellaisista syistä, jotka johtuvat lapsesta). Se ei ehkä pelkästään riitä, että haluatte nyt naimisiin ja syynä on "vain" yhteinen lapsi.

      Kovaan taisteluun voitte varautua, mutta toivon, ja uskon, että lupa teillekin heltiää! :)

      • Kuulinpa vaan

        Eräs pari oli laittanut perusteluksi etteivät halua elää synnissä. Tyttö oli 18 ja poika 16 tai 17. Naimalupa heltisi. Lapsia ei silloin vielä ollut tulossa. Pari tosin erosi ennen pojan 20-vuotispäivää, mutta se onkin jo toinen tarina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2200
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1916
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      72
      1590
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1578
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1482
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe