Olen hakemassa lupaa vihkimisellemme ja mietityttää tuo hakemuksen teko, olen nyt tehnyt jo hakemuksen vaan se on lyhyt vaan mitäpäs ihmietä siihen tarviikaan kirjoittaa, onko kellään tietoa? Sanottiin vain, että vapaamuotoinen hakemus.
No näin siinä nyt lukee:
Minä XXX XXXXXX pyydän lupaa saada mennä naimisiin alaikäisenä, 17-vuotiaana XXXX XXXXXX kanssa, joka on lapseni isä. Mukana on todistus raskaudestani, vanhempien suostumus ja sulhasen lausunto. Henkilötunnukseni on XXXXXX-XXXX.
Tarviikohan siihen muuta??
Hakemus oikeusministeriöön
5
847
Vastaukset
- xXx
Jos vaikka kysyisit sieltä oikeusministeriöstä...
- ap.
Kuten viestistä selviää niin kysytty on ja sanottiin vain että vapaamuotoinen hakemus... Sepäs kertookin plajon.
- Leidi
ap. kirjoitti:
Kuten viestistä selviää niin kysytty on ja sanottiin vain että vapaamuotoinen hakemus... Sepäs kertookin plajon.
Kyllä oikeusministeriöstä varmasti annetaan täydennyskehotus jos jotain oleellista jäi uupumaan.
(Toivottavasti onnistut paremmin alaikäisenä solmitussa avioliitossasi kuin minä aikanani vastaavassa.)
- xxx
No tuota noin... kyllä tuokin varmasti riittää, mutta oma anomukseni oli pari sivua pitkä. Ja lupa tuli. Olen kuullut myös tapauksista, että edes raskaana ollessaan alaikäinen nainen ei ole saanut lupaa, joten kannattaisi ehkä panostaa siihen vielä lisää. En tosin tiedä, että miten. Teidän syynne on kuitenkin kovin selkeä, ja ytimekäs. Ehkä voisitte selittää suhteestanne ja siitä millainen se on, jotta osaavat paremmin arvioida kypsyyttänne avioitumiseen. Me kävimme hakemassa lausunnon myös sosiaaliviranomaisilta, tosin se oli pakollista ilman vanhempien suostumusta.
Mutta jos lapsi on jo syntynyt (?), saattavat ajatella, että miksikäs te nyt sitä lupaa haette, ja että voitte odottaa täysi-ikäisyyteennekin. Kannattaa siis kertoa miksi haluatte nyt naimisiin (vaikkapa rahallisista tms. sellaisista syistä, jotka johtuvat lapsesta). Se ei ehkä pelkästään riitä, että haluatte nyt naimisiin ja syynä on "vain" yhteinen lapsi.
Kovaan taisteluun voitte varautua, mutta toivon, ja uskon, että lupa teillekin heltiää! :)- Kuulinpa vaan
Eräs pari oli laittanut perusteluksi etteivät halua elää synnissä. Tyttö oli 18 ja poika 16 tai 17. Naimalupa heltisi. Lapsia ei silloin vielä ollut tulossa. Pari tosin erosi ennen pojan 20-vuotispäivää, mutta se onkin jo toinen tarina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 275303
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34667- 1491633
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551446Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141270- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211084viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.206977En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61913- 37839