Marsun hinnat!

Heips

Teen koullussa esitelmää marsuista, enkä tiedä niistä juuri mitn. xD niin haluisiko joku kertoa vähän niistä hinnoista, mitä keskimäärin marsu maksaa, ruoka, heinä, puru, häkki ja häkin sisällys :D Niiin tosiaan koulu aineeseen tarvitsen, kiitos jo etukäteen :)

100

26053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Riippuu nitetysti mistä eläimen ostaa, mutta minä kun ostin faunottaresta niin 59€ oli tyttöni. Siihen sitten ruokakippo ja joumapullo on varmaan joku 10€, purut ja heinät maksaa (iso pussi) noin 6€ ja häkki riippuu että minkälainen on!

      Siinä nyt jotain tietoo..

      • Anonyymi

        Hei osaako joku sanoo saako marsuille antaa pitkiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei osaako joku sanoo saako marsuille antaa pitkiä?

        Pilttiä siis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilttiä siis

        Mitä Pilttiä tarkalleen ottaen? Ja miksi antaisit sitä? Piltti ei kuulu terveen marsun ruokavalioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilttiä siis

        Kyllä saa kunhan kattoo ettei oo paljon sokeria!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä saa kunhan kattoo ettei oo paljon sokeria!

        Ei ilman painavaa syytä.


    • ...

      maksoin marsustani uros 45€ eläinkaupasta. Marsun hinta on noin 40€-60€ riippuen paikasta. Kasvattajalta voi saada marsun halvemmallakin. Naarasmarsu on yleensä hintavempi.
      Häkin tein itse taikakuutioista hinta 29.95€ niitä saa hongkongista.
      Ruokaa (Siemensekoituksia) ostan faunattarelta maksaa alle 5€/kilo. Lisäksi porkkanoita, tomaattia kurkkua, punajuurta, kurkkua, näkkileipää...
      Häkissäni on pari koppia, riippumatto, tunneli, pari ruokakippoa, heinäteline, kivi....
      Käytän purua ja froteepyyhkeitä.

      • Anonyymi

        Hienosti kopioitu!


      • Anonyymi

        Toi on kopioitu


    • ....

      Meidän kaupungin eläinkaupoissa maksaa 37€ ja toisessa 45€.Käy näillä sivuilla,sieltä saat tietoa marsun ruokinnasta,hoidosta yms.:
      http://koti.mbnet.fi/kuikut/
      http://www.marsunetti.com/news.php
      http://www.marsut.net/

      Huom!
      Kerro projektissa,että siemensekoituksia ei pitäisi syöttää marsuille,vaan pellettiä,koska siemenseos on lihottavaa,aiheuttaa ripulia,sisältää usein eläinperäistä,marsu pystyy valitsemaan itse parhaimmat palat(=rasvasimmat,epäterveellisimmät,lihottavimmat),rasvoittaa marsun sisäelimet mm.maksan ja sydämen,joka saattaa johtaa marsun ennenaikaiseen kuolemaan!Marsun pääruokahan on aina kuivaheinä,jota pitää olla aina saatavilla.Marsulle pitää antaa myös c-vitamiinia,koska se ei itse pysty tuottamaan sitä!

      • minde

        Silloin kun ostin tuon vanhemman uros marsuni Faunattaresta, maksoin pakettihinnan 179€, siihen kuului itse marsu, ruokakippo, juomapullo, 120cm leveä häkki, ruokaa (altromin pellettejä) n.1kg ja c-vitamiinirakeet . Toisen uros marsuni ostin myös Faunattaresta ja hinta oli 59€.
        Ruuaksi annan edelleen altromin pellettejä (Faunatar: 5€/kg) ja joskus harvoin (korkeintaan kerran viikossa) siemensekoitusta (n.2€/kg). Lisäksi heinää (Citymarket: n.3€/1kg) ja tuoreruokana porkkanaa (joka päivä, Citymarketista n.0,60€/kg), punajuurta, omenaa (harvoin), kurkkua (c-vitamiinin kanssa), paprikaa (harvoin) ja salaattia (herkkuna), banaania (herkkuna).
        Nykyään pojat asustelevat taikakuutioista (hinta:29,90€/HongKong) (eli modulaariset hylly- ja säilytyskuutiot) tehdyssä häkissä. Pohjana froteepyyhkeet ja purua (hinta:n.0,70€/kg) laatikossa. Lisäksi heillä on pyyhkeestä tehty riippumatto, joka on kiinnitetty pyykkipojilla häkin seiniin. Ja itse tehty pesäkoppi, jonka yli voi kiivetä.
        Muista sitten mainita esitelmässäsi että marsut ovat laumaeläimiä eli niitä tulisi aina olla vähintään kaksi. (Ruotsissa jopa kielletty yhden marsun pitäminen yksinään.)


    • mmm

      minä pelastin marsuni huonoista oloista. mutta yleensä ne maksaa 40-80 riippuu marsusta.
      ja niitä täytyy olla vähintään kaksi, koska ne ovat laumaeläimiä.häkissä tulee olla ruokakippo, juomapullo, heinää (tulee AINA olla)kalkkikivi ja suolakivi.kuivamuonaa ei hirveesti kannata syöttää koska niissä on yleensä pähkinöitä ja auringonkukansiemeniä,siitä marsut lihoavat helposti.tuoretta rehua mielummin kohtuudella.ja näkkileipää ettei hampaat kasvaliian suuriksi.......mitäs muuta....hmmm....no siinä oli jotain marsuista KATSO NETISTÄ ENEMMÄN SIELTÄ SAAT HYVÄÄ TIETOA

    • LIL SÄDI

      hinta:50e

    • Nisse<3

      Minulla on poika marsu ollut nyt 2 vuotta ja ostin marsuni 4petsistä 60€
      Samalla mökki ehk jonkun n.20€ juomapuollo 10€ häkki en muista oikein....ja häkin hinta riippuu koosta.
      Ja tuota meiän marsu SYÖ:(paljon xD) Meidän marsu ei oppinut juomaan niin.. :( Aamulla ja illalla:salaattia,persiliaa,kurkkua,porkkanaa.
      Kuivamuonat kupissa

      • Anonyymi

        Voiko marsu olla yksin ilman toista marsua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko marsu olla yksin ilman toista marsua?

        Ei missään nimessä. Marsu on laumaeläin.


    • marsuuut

      moi mulla on kaksi rotu marsua ja ne maksoi 30e ,mutta roduttomat maksaa varmasti vähemmän

    • marsuuuufaniiii

      marsu maksaa 20-35e ainakin minun marsuni maksoi 30e. marsun perus rouka on jyvät ja pelletit tietysti myös kasvikset. marsun juomapulloon pitää lisätä c-vitamiiniä jota voi ostaa kaupasta. pitkäkarvaista marsua pitää harjata ja pestä. marsun tassuja pitää myös rasvata vaseliinillä ettei ne kovetu ja tulehdu.

      • kotikummun

        marsut maksavat kasvattajalta ostettuna poikasena 15-50 euroa sukupuolesta, rodusta ja mm. suvusta, ulkonäöstä ja jalostusominaisuuksista riippuen. Näyttelytason eläin maksaa aina enemmän, koska niitä ei synny joka pentueeseen. Naaraat ovat kalliimpia, koska niitä syntyy suhteessa uroksia vähemmän ja niitä jää kasvattajalle jatkojalostukseen, eli tarjontaa ei ole tarpeeksi. Naaraiden lähtöhintana kasvattajalta ostettuna voisin sanoa 35 euroa. Itselläni rex rotu-urosten hinnat alkavat 30 eurosta ja maksimi urokselle on minulla 45 euroa. Naaraiden hinnat alkavat 40 eurosta, kattona 55e.
        Heinä maksaa eläinkaupassa n. 2 euroa / kg, jopa enemmän. Syysheinä maksaa enemmän kun kesäheinä, koska sen tuotantokustannukset ovat kovemmat ja kysyntä tarjontaan nähden kovempi. Kaikissa eläinkaupoissa sitä ei edes ole. Heinässä kattona taitaa olla vain taivas, sillä tarjolla on erilaisia luomuheiniä ja vuoristoheiniä, yrttiheiniä ja mitä kummallisempia seoksia.
        Marsun rehut maksavat päälle 4 euroa kilo eläinkaupasta ostettuna. Valitettavasti tarjonta on heikkoa, sillä ihmiset joutuvat ostamaan sitä mitä saavat eikä eläinkaupoista löydy laadukkaita tuotteita. Mm. Oxbow tuotteiden hinnat ovat nousseet korkealle, koska myynnistä vastaa tällä hetkellä Faunatar ketju, eikä tuotetta saa edes nettikaupoista. Altromin -marsunruoat ovat tällä hetkellä markkinoiden parhaita, varsinkin, kun he kehittivät uuden lemmikkiversion. C-vitamiinipurkki maksaa 8-23 euroa, riippuen mistä ostaa. Juomapullo 2e, ruokakuppo 5e, häkkien hinnat menevät melkeen pituuden mukaan tarjouksia lukuun ottamatta: 80 cm häkki n. 80 euroa, 100 cm = 100 e, 120 cm =120 e. Joskus tarjouksena voi olla 120 cm häkki alle 70 euroa, mutta laatu ei välttämättä ole sama kun kalliimmassa. Useat ostavatkin häkkinsä käytettyinä mm. Huuto.net:istä. Kynsisakset maksavat n. 3e.

        Ja muistattehan kaikki, että marsu on laumaeläin ja suomessa eläintenpitosuosituksessa mainitaan laumaeläimet pidettävän vähintään 2 yksilön laumoina. Marsu ei siis ole yksineläjä, eikä sille sovi kaveriksi mikään toinen jyrsijä, ei edes kani.


      • asdfghjklwertyuvbcbd
        kotikummun kirjoitti:

        marsut maksavat kasvattajalta ostettuna poikasena 15-50 euroa sukupuolesta, rodusta ja mm. suvusta, ulkonäöstä ja jalostusominaisuuksista riippuen. Näyttelytason eläin maksaa aina enemmän, koska niitä ei synny joka pentueeseen. Naaraat ovat kalliimpia, koska niitä syntyy suhteessa uroksia vähemmän ja niitä jää kasvattajalle jatkojalostukseen, eli tarjontaa ei ole tarpeeksi. Naaraiden lähtöhintana kasvattajalta ostettuna voisin sanoa 35 euroa. Itselläni rex rotu-urosten hinnat alkavat 30 eurosta ja maksimi urokselle on minulla 45 euroa. Naaraiden hinnat alkavat 40 eurosta, kattona 55e.
        Heinä maksaa eläinkaupassa n. 2 euroa / kg, jopa enemmän. Syysheinä maksaa enemmän kun kesäheinä, koska sen tuotantokustannukset ovat kovemmat ja kysyntä tarjontaan nähden kovempi. Kaikissa eläinkaupoissa sitä ei edes ole. Heinässä kattona taitaa olla vain taivas, sillä tarjolla on erilaisia luomuheiniä ja vuoristoheiniä, yrttiheiniä ja mitä kummallisempia seoksia.
        Marsun rehut maksavat päälle 4 euroa kilo eläinkaupasta ostettuna. Valitettavasti tarjonta on heikkoa, sillä ihmiset joutuvat ostamaan sitä mitä saavat eikä eläinkaupoista löydy laadukkaita tuotteita. Mm. Oxbow tuotteiden hinnat ovat nousseet korkealle, koska myynnistä vastaa tällä hetkellä Faunatar ketju, eikä tuotetta saa edes nettikaupoista. Altromin -marsunruoat ovat tällä hetkellä markkinoiden parhaita, varsinkin, kun he kehittivät uuden lemmikkiversion. C-vitamiinipurkki maksaa 8-23 euroa, riippuen mistä ostaa. Juomapullo 2e, ruokakuppo 5e, häkkien hinnat menevät melkeen pituuden mukaan tarjouksia lukuun ottamatta: 80 cm häkki n. 80 euroa, 100 cm = 100 e, 120 cm =120 e. Joskus tarjouksena voi olla 120 cm häkki alle 70 euroa, mutta laatu ei välttämättä ole sama kun kalliimmassa. Useat ostavatkin häkkinsä käytettyinä mm. Huuto.net:istä. Kynsisakset maksavat n. 3e.

        Ja muistattehan kaikki, että marsu on laumaeläin ja suomessa eläintenpitosuosituksessa mainitaan laumaeläimet pidettävän vähintään 2 yksilön laumoina. Marsu ei siis ole yksineläjä, eikä sille sovi kaveriksi mikään toinen jyrsijä, ei edes kani.

        Onks muk totta, et marsui saa olla vähintää 2 ku ne ei elä yksin??!?!?!?!!!!


      • idktyyppiasdfghjklöä
        asdfghjklwertyuvbcbd kirjoitti:

        Onks muk totta, et marsui saa olla vähintää 2 ku ne ei elä yksin??!?!?!?!!!!

        En tiiä


      • hani^^12
        kotikummun kirjoitti:

        marsut maksavat kasvattajalta ostettuna poikasena 15-50 euroa sukupuolesta, rodusta ja mm. suvusta, ulkonäöstä ja jalostusominaisuuksista riippuen. Näyttelytason eläin maksaa aina enemmän, koska niitä ei synny joka pentueeseen. Naaraat ovat kalliimpia, koska niitä syntyy suhteessa uroksia vähemmän ja niitä jää kasvattajalle jatkojalostukseen, eli tarjontaa ei ole tarpeeksi. Naaraiden lähtöhintana kasvattajalta ostettuna voisin sanoa 35 euroa. Itselläni rex rotu-urosten hinnat alkavat 30 eurosta ja maksimi urokselle on minulla 45 euroa. Naaraiden hinnat alkavat 40 eurosta, kattona 55e.
        Heinä maksaa eläinkaupassa n. 2 euroa / kg, jopa enemmän. Syysheinä maksaa enemmän kun kesäheinä, koska sen tuotantokustannukset ovat kovemmat ja kysyntä tarjontaan nähden kovempi. Kaikissa eläinkaupoissa sitä ei edes ole. Heinässä kattona taitaa olla vain taivas, sillä tarjolla on erilaisia luomuheiniä ja vuoristoheiniä, yrttiheiniä ja mitä kummallisempia seoksia.
        Marsun rehut maksavat päälle 4 euroa kilo eläinkaupasta ostettuna. Valitettavasti tarjonta on heikkoa, sillä ihmiset joutuvat ostamaan sitä mitä saavat eikä eläinkaupoista löydy laadukkaita tuotteita. Mm. Oxbow tuotteiden hinnat ovat nousseet korkealle, koska myynnistä vastaa tällä hetkellä Faunatar ketju, eikä tuotetta saa edes nettikaupoista. Altromin -marsunruoat ovat tällä hetkellä markkinoiden parhaita, varsinkin, kun he kehittivät uuden lemmikkiversion. C-vitamiinipurkki maksaa 8-23 euroa, riippuen mistä ostaa. Juomapullo 2e, ruokakuppo 5e, häkkien hinnat menevät melkeen pituuden mukaan tarjouksia lukuun ottamatta: 80 cm häkki n. 80 euroa, 100 cm = 100 e, 120 cm =120 e. Joskus tarjouksena voi olla 120 cm häkki alle 70 euroa, mutta laatu ei välttämättä ole sama kun kalliimmassa. Useat ostavatkin häkkinsä käytettyinä mm. Huuto.net:istä. Kynsisakset maksavat n. 3e.

        Ja muistattehan kaikki, että marsu on laumaeläin ja suomessa eläintenpitosuosituksessa mainitaan laumaeläimet pidettävän vähintään 2 yksilön laumoina. Marsu ei siis ole yksineläjä, eikä sille sovi kaveriksi mikään toinen jyrsijä, ei edes kani.

        moi,oon hankimas marsuu nii voitko kertoo mist veikkolan,helsinki tai nummela eläin kaupast saa marsui??


      • hani^^12
        hani^^12 kirjoitti:

        moi,oon hankimas marsuu nii voitko kertoo mist veikkolan,helsinki tai nummela eläin kaupast saa marsui??

        mul on mese ja irc


      • tatti500

        Mistä sä ostit sun marsun:)


      • jji
        kotikummun kirjoitti:

        marsut maksavat kasvattajalta ostettuna poikasena 15-50 euroa sukupuolesta, rodusta ja mm. suvusta, ulkonäöstä ja jalostusominaisuuksista riippuen. Näyttelytason eläin maksaa aina enemmän, koska niitä ei synny joka pentueeseen. Naaraat ovat kalliimpia, koska niitä syntyy suhteessa uroksia vähemmän ja niitä jää kasvattajalle jatkojalostukseen, eli tarjontaa ei ole tarpeeksi. Naaraiden lähtöhintana kasvattajalta ostettuna voisin sanoa 35 euroa. Itselläni rex rotu-urosten hinnat alkavat 30 eurosta ja maksimi urokselle on minulla 45 euroa. Naaraiden hinnat alkavat 40 eurosta, kattona 55e.
        Heinä maksaa eläinkaupassa n. 2 euroa / kg, jopa enemmän. Syysheinä maksaa enemmän kun kesäheinä, koska sen tuotantokustannukset ovat kovemmat ja kysyntä tarjontaan nähden kovempi. Kaikissa eläinkaupoissa sitä ei edes ole. Heinässä kattona taitaa olla vain taivas, sillä tarjolla on erilaisia luomuheiniä ja vuoristoheiniä, yrttiheiniä ja mitä kummallisempia seoksia.
        Marsun rehut maksavat päälle 4 euroa kilo eläinkaupasta ostettuna. Valitettavasti tarjonta on heikkoa, sillä ihmiset joutuvat ostamaan sitä mitä saavat eikä eläinkaupoista löydy laadukkaita tuotteita. Mm. Oxbow tuotteiden hinnat ovat nousseet korkealle, koska myynnistä vastaa tällä hetkellä Faunatar ketju, eikä tuotetta saa edes nettikaupoista. Altromin -marsunruoat ovat tällä hetkellä markkinoiden parhaita, varsinkin, kun he kehittivät uuden lemmikkiversion. C-vitamiinipurkki maksaa 8-23 euroa, riippuen mistä ostaa. Juomapullo 2e, ruokakuppo 5e, häkkien hinnat menevät melkeen pituuden mukaan tarjouksia lukuun ottamatta: 80 cm häkki n. 80 euroa, 100 cm = 100 e, 120 cm =120 e. Joskus tarjouksena voi olla 120 cm häkki alle 70 euroa, mutta laatu ei välttämättä ole sama kun kalliimmassa. Useat ostavatkin häkkinsä käytettyinä mm. Huuto.net:istä. Kynsisakset maksavat n. 3e.

        Ja muistattehan kaikki, että marsu on laumaeläin ja suomessa eläintenpitosuosituksessa mainitaan laumaeläimet pidettävän vähintään 2 yksilön laumoina. Marsu ei siis ole yksineläjä, eikä sille sovi kaveriksi mikään toinen jyrsijä, ei edes kani.

        mistä seinäjoelta saa marsun?


      • simbaliina
        asdfghjklwertyuvbcbd kirjoitti:

        Onks muk totta, et marsui saa olla vähintää 2 ku ne ei elä yksin??!?!?!?!!!!

        O totta


      • marsu fani
        asdfghjklwertyuvbcbd kirjoitti:

        Onks muk totta, et marsui saa olla vähintää 2 ku ne ei elä yksin??!?!?!?!!!!

        totta on marsu on lauma eläin joten se ei elä yksin


    • 2 marsun hoitaja

      Täällä meidän marsut makso 15

      • hyväneuvoja

        Mun marsu makso 50 egee, rotumarsu. Häkki 130 ekii faunattaresta, purut 15 eukkaa faunattaresta. ruoka jotain 2 e/kilo best friend choicea ja heinän hintaa en muista


      • -veine
        hyväneuvoja kirjoitti:

        Mun marsu makso 50 egee, rotumarsu. Häkki 130 ekii faunattaresta, purut 15 eukkaa faunattaresta. ruoka jotain 2 e/kilo best friend choicea ja heinän hintaa en muista

        Omistani olen maksanut 30€ (ei rek., mutta puhdasrotuinen), 75€ (eläinkauppamarsu, risteytys), 40€ (rek., puhdasrotuinen), ja yksi ilmaiseksi (eläinkauppamarsu, risteytys). Täällä eläinkaupassa urosmarsut maksavat 55-60€, naaraat 70-75€.


      • marsufani99
        -veine kirjoitti:

        Omistani olen maksanut 30€ (ei rek., mutta puhdasrotuinen), 75€ (eläinkauppamarsu, risteytys), 40€ (rek., puhdasrotuinen), ja yksi ilmaiseksi (eläinkauppamarsu, risteytys). Täällä eläinkaupassa urosmarsut maksavat 55-60€, naaraat 70-75€.

        paljon marsu,häkkiruokatarvikkeet ja muut tarvitavat maksavat?


      • hani^^12

        oikeest??


      • jkp
        marsufani99 kirjoitti:

        paljon marsu,häkkiruokatarvikkeet ja muut tarvitavat maksavat?

        100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000€


      • jkp
        hani^^12 kirjoitti:

        oikeest??

        se oli läppää


    • Cecilia<33

      Faunataressa 60-70 euroa naaraat, ainakin täällä päin. Urokset sitten jtn. 50-6 euroa, kpl. ;)

      • jkp

        mistä eteläpohjanmaan ilmajoen koskenkorvalt sais halvan marsun? tartten apua


      • jkp

        mitä tehä jos marsu jä ruokkimatta?


    • TyttöFaniPuuu<2

      ffido, dania, carmy, hessu, pete, putterilutteri, toffeekarkki

    • marsu and gerbiili

      Hei!
      Minulla ei ole marsua,mutta saatan hankkia joskus sellaisen tai sitten hankin gerbiilin joka maksaa 6-30e/kpl.


      Marsujen hinnat riippuvat siitä minkä rotuinen marsu on.



      Yleensä marsut maksavat 15e kasvattajalta ja 30-60e eläinkaupasta.

      • kasvattajalta ostakaa

        Kaaren faunassa urosmarsun hinta on 70€


    • SYDÄN!

      MOIKKA

      mä haluisin marsun mut en mä saa.Oisko vinkkejä paljon semmonen maksaa ja minkä laista hoitoa siihen tarttee.Paljon marsu maksaa ja ne tarvikkeet?

      • SYDÄN!

        ????onks ne kalliit?


    • Sydämmelle vastaava(

      Pari sataa tarvikkeet yhteensä. Marsuhan on laumaeläin, joten lajitoveri on oltava. Joka päivä on: Veden vaihto, Heinän lisäys, pellettijen lisäys, Tuoreruuan antaminen, C-vitamiinin antaminen, marsujen vapaana pito ja mahd. silittely. Noin kerran viikossa on häkki siivottava. Itse olen marsukasvattaja, ja myyn marsuni kuudellakymmenellä eurolla. Melko korkealla hinnalla varmistan ettei marsujani osteta hetken mielijohteesta. Omat häkkini maksoi noin 80ekpl. Vielä muutamia tarvikkeita: Harja, kynsileikkurit, juomapullo, pesäkoppi ja ruokakuppi. Myös on suositeltavaa ostaa mm. pajusiltoja, laiskanlinnoja, riippumattoja ja kaikkea virikettä!:) ps. Lisäilkää jos unohdin jotakin.(:

      • SYDÄN!

        MOI! 8D 8)

        OK,minkälaista ruokaa ne syö?miten iso häkki niillä pitää olla 1 henkilö/2 henkilö taikka enemmänkumpi on suositumpi uros vai naaras?


    • Sydämmelle vastaava(

      Meillä syödään altrominia eläinkaupasta. Esim. porkkanaa, jäävuorisalaattia, punajuurta ja omenaa syötetään tuoreruokana. Meillä ainakin häkki on suurin piirtein 140x40cm, ja kaksi marsua. Suositumpi? En oikein ymmärtänyt, mutta meiltä löytyy leikattu uros, ja naaras.

      • SYDÄN!

        ok paljon ne teijän marsut maksaa?


    • mdre

      Heinä on pääravinto.Hyvää heinää ja vettä tulee olla koko ajan häkissä.Periaatteessa marsu pärjää hyvällä heinällä ja vedellä.Lisäksi annetaan marsujen täysravintoa eli pellettiä.Siemensekoitukset tms. eivät ele hyvää ravintoa marsulle.Annetaan myös kasviksia,juureksia yms.Hyvää ravintoa mm.porkkana,omena,kiinankaali,tomaatti,persilja yms.

      Ja marsu siis on laumaeläin eli vähintään kaksi on oltava.

    • mmanna1

      Marsujen hinnat vaihtevat 0-70€

    • Lol!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Montako siis marsu nyt maksaaa???? :-D

    • villikortti

      Marsut maksaa kasvattajalla noin 20-60 ja eläinkupassa 50-80e. Suosittelen todella ostamaan marsun asialliselta kasvattajalta ei eläinkaupasta. Eläinkauppamarsu ovat yleensä tukku marsuja jotka tuodaan suomeen ulkomailta.Tukku kasvattamot ovat eläintehtaita jossa eläimien hyvinvointiin ei panosteta lainkaan. Todella kamalaa eläinrääkkästä. Kun ostat kasvattajalta niin näet missä marsu on kasvanut ja yleensä myös näet marsun vanhemmat. Mukaan saa yleensä myös rekisteri paperit . Saat myös kasvattajan tuen, näin voit aina kysyä kasvattajalta jos marsun hoidossa tulee ongelmia. Marsuyhdistyksen sivuilta löytyy virallinen kasvattaja lista, myös marsut.net sivuilta löytyy myytäviä marsuja jotka ovat kasvattajilta.

    • Marsu ja minä

      Mä saan nimppari lahjaks kasvattajalta kaksi marsua plus häkki ja tarvikkeita
      ILMAISEKSI.(:

      • tatti500

        Kuka se kasvattaja on? Kenties joku sun tuttu:)


    • No jee -.-

      Herran jestas... Ootteko kaikki jotain 7v? Marsut ei oo lasten lemmikkejä...

    • Níkita ruohontappaja

      Entäs sää sitten ootko itte jotain 18-19 v ET kun oot LAPSI jotain 16v

    • Killikka

      Mietin marsun ostoo... Hinta?? torniossa??

    • Marsuttaja XD

      No just... Miks ihmeessä kaikki kysyy samat kysymykset koko ajan uudestaa? Netistä löytyy tietoa marsuista, että etsikää sieltä! Kun kirjoitat googleen "Marsu" niin saat varmasti paljon erilaisia tietosivuja näkyviin. Wikipediasta voi myös katsoa. Ja luettuaan noita tietoja kaikkialta, voi sitten tulla siihen tulokseen, että marsu maksaa noin 0-70 euroa. Ja marsun tavarat maksaa n. 200 euroa, joskus vähemmän, mutta kannattaa varautua maksamaan enemmänkin. Ja marsuja pitää ostaa vähintään kaksi, koska ne ei tykkää elää yksinään. Toki ne elää ilman sitä toistakin, mutta mielellään AINA kaksi marsua. Ja marsua ei tosiaankaan oteta hetken mielijohteesta, vaan kun ostat marsun (tai minkä tahansa eläimen) niin sitoudut samalla hoitamaan sitä koko sen eliniän ajan. Ja ostakaa mielummin kasvattajalta kuin eläinkaupasta. Marsun taustat pitää aina tietää ja sen terveydestä pitää olla varma. Pyydä ostaessasi marsun paperit, jos sellaisia on mahdollista saada.

      Siinä nyt sitten jotakin, mitä oli sanottava... :D
      Marsu on kiehtova eläin ja oikein hoidettuna ihana lemmikki. Muista kumminkin tutustua myös sen huonoihin puoliin!

      ;D

    • -

      Skinny on karvaton marsu.

    • qerie

      Niin, muistakaa että sillä ostohinnalla ei ole sinänsä merkitystä. Marsujen (laumaeläin, joten jos ei ole varaa ottaa edes kahta niin unohda koko juttu) elämän pituinen hoito käy kukkarolle. Eläinlääkärimaksut, ruuat, pahnat... kaikki nämä vuosien mittaan maksavat moninkertaisesti enemmän kuin itse eläin, vaikka olisi sitten kuinka halpa tai kallis hankinta ostohetkellä.

      Ottakaa huomioon myös se, että marsuja ei voi jättää päiviksi huoletta kotiin kun lähdette jonnekin reissuun. Onko niille olemassa osaava hoitopaikka tai hoitaja? (on allergiaa ja eläinkammoja yms. ottakaa selvää etukäteen).
      Jos otatte mukaan, onko niille olemassa asiallinen kuljetuskoppi/laukku ja väliaikainen asuinpaikka määränpäässä? ja kun sattuu jokin sairaskohtaus tms. niin se eläin on saatava lääkäriin HETI, ei sitten kun viitsii, huomaa tai on varaa.
      Laittakaa eläinlääkärien numerot talteen, kun on kiire, niin on tuskaisaa etsiä niitä silloin netistä tai luettelosta. Usein myös ei pääse välttämättä heti ensimmäiseen paikkaan johon soittaa (ainakaan Helsingissä), eli useamman paikan numerot ylös.

      Ja marsut ovat kasvissyöjiä. Rautalangasta vääntäen se tarkoittaa, että niillä on pitkä suolisto jotta huonosti sulavasta perusruasta (kuiva heinä) ehtii imeytyä ravintoaineita. Pitkä suolisto taas tarkoittaa kokoon nähden suurta vatsaa ja se taas tuo painoa. Kuitenkin marsujen luusto on todella siro, ja varsinkin vanhetessaan ne käyvät "hauraiksi". Kaikki luut tuntuvat ohuen ihon alla, eikä niiden kipuaisti ole huonompi kuin sinullakaan. Siksi on osattava ja ymmärrettävä käsitellä niitä asiantuntevasti ja turvallisesti.

      Eli aikuisten oikeasti, älä jätä (tai anna lemmikiksi) niitä pienten lasten tai ymmärtämättömien aikuistenkaan "hoidettavaksi". Pudotessaan tai tallautuessaan jonkun tumpelon toimesta ne todennäköisesti loukkaantuvat vaikeasti. Sisäistä repeytymää suolistossa tai murtumaa ei ehkä edes huomaa heti, saaliseläinten vaistolla ne peittävät vammansa viimeiseen asti. Ja kumpa ei edes tarvitsisi mainita että koirat, kissat jne. eivät ole niille sopivaa leikkiseuraa... :(

      Jos ja kun oikeasti välitätte marsuistanne, opettakaa muita käsittelemään niitä oikein tarpeen niin vaatiessa. Itse annan esim. lapsien pitää omia eläimiäni sylissään vain jos he ovat istumassa lattialla, sohvalla tms. Tällöin marsut eivät voi vahingossakaan pudota korkealta. Ne kun ovat ällistyttävän nopeita ja vahvoja halutessaan (voivat jopa puraista jos ovat peloissaan tai pidellään kovakouraisesti. Marsut eivät myöskään pysty pidättelemään virtsaansa kovin kauan ja "vahinkoja" sattuu), tottumaton käsittelijä ei tietenkään voi osata tähän varautua.
      Samalla kerron lapsille (ja aikuisillekin) myös muita lemmikkeihini liittyviä asioita, näin he oppivat ymmärtämään ja käsittelemään niitä oikein paijatessaan ja ruokkiessaan niitä (mutta myös oppivat kunnioittamaan omistajan(!) antamia sääntöjä ja ohjeita).

      Samat säännöt muuten pätevät kaikkiin eläimiin, omistajan tulee opettaa ja näyttää esimerkkiä kuinka eläimiä hoidetaan oikein. Lapset oppivat näkemästään, ja näin he oppivat jo nuorena kunnioittamaan ja arvostamaan eläimiä ilman turhia pelkoja (monet koira- hevos- ja muut eläinkammot kun ovat usein periytymiä vanhemmilta ilman mitään realistista syytä, tai juuri väärän käsittelyn tuomia ikäviä muistoja).

    • Olen hankkimas ehk marsuu !! mut en vaa tiä miten ja mist se kandeis hankkii !! apuja pliis!!! tarviin ny tietoo marsuist

    • ................

      Kannattaa hankkia hyvästä eläinkaupasta tai kasvattajalta ... Marsulla on oltava laumakaveri ja sen kanssa täytyy silti viettää aikaa ... Kannattaa hankkia sisarukset ....

    • Kylläpä onkin hinnat kasvaneet! jos ensimmäisiä viestejä seuraa, niin huomaa vuonna 2006 marsunaaraan maksaneen faunattaressa 50e. Ostin vajaa kuukausi sitten marsupoikaset faunattaresta, poikia kummatkin, hintaa per marsu 75e. Mahtaako olla joku rekisteröintikysymys sitten hinnanlisäyksenä, vai onko yksinkertaisesti markkinoiden tilanne muuttunut niin radikaalisti (toki on, mutta vaikuttaako näin paljon myös hinnannousuun).

      Toki eläinliikkeen pitää taas se omakin voittonsa kaupasta ottaa. Kolmas poika meille on tulossa kasvattajalta, ja se maksaa 60e. Että hinnat kyllä vaihtelevat todella paljon!

    • 123 tyhmä

      tietääkö kukaan mistä sais halpoja marsuja

    • Directioner<3

      No mä ainakin ostin omat marsuni kasvattajalta 20€ kappaleelta, häkki maksoi 50€, häinää, ruokaa yms sain ilmaiseksi kaverilta.

    • vion

      marsul on pako olla juomapullo meijän marsu makso 45e

      • nevila

        heip ollen hankimas marsu mut en viel oikei tiiä et uros vai naaras ja muuten oks pitkä karvanen helpo hoitoinen oon vast 6 veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


      • --Poni--
        nevila kirjoitti:

        heip ollen hankimas marsu mut en viel oikei tiiä et uros vai naaras ja muuten oks pitkä karvanen helpo hoitoinen oon vast 6 veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

        Oon 9-10vuotias mul on ollut jo 1vuoden.
        öö lyhyt karvane on helpompi hoitoinen kuin pitkä½


    • --Poni--

      Mun marsut ja kaikki tavarat makso yhteensä 160 euroa.
      Ne ostettiin Pieksämäen IITUKA:sta.
      Noo mun 2x marsua kumpikin tyttöi ne makso noin kumpikin,25e
      Eli jotain 50euroa!
      Puru 8.95
      Sit häkki jotain 60.50e.
      En noin tasan tarkkaan muista sil oli alennusta!
      ALE ALE

    • marsupeikko

      miltä kasvattajalta sais halvimmalla, ku asun uudella maalla.

      oon 13v

      • Sedä

        Eiköhän kaikki viralliset kasvattajat myy aika samalla hinnalla. Lisäksi marsujen hinta on aika pieni kulu kaikkien tarvikkeiden ja hoitamisen rinnalla, että sillä ei paljon pääse säästämään ;)


    • memarsut99

      Mä ostin Aniaras-kasvattajalta, ja naaras makso vissii 70 egee per marsu, ja ostin kaks. Toisen äipää osti, toisen mä ja mun sisko puokkiin! :)♥ Urokset oli siel kympin halevmpii:O Minkäköhän takii, onks siin joku machical juju?

      • Anonyymi

        Ne naaraat on kalliimpiin, koska ne voivat saada poikasen ja naaraita syntyy suhteessa vähemmän kuin uroksia.


    • Mhpmhp

      meiän eläinkaupasta 90 euroa euroa per nenä, pets and friends nimisestä kaupasta

    • Marsuli01

      Mä saan marsun sitte ku meen yläasteelle. Nyt meen 6. Loimaalta ei kai saa marsua ku vaan zoojattaresta... Kelpaako kahdelle tai yhdelle marsulle sellanen kanin väliaikaishäkki? Kaverilta jää sellane vapaaks ku se leikkaa sen toisen kanin. Paljon ne marsut ny maksaa? Onko 0-100e sopiva? :) Jos huoneessa on pölyä, voiko marsu sairastua? olisi kiva tietää. mikä on n.2 vuotisen marsun nrmaali paino? Onko marsuja välttämättä olla 2? kiitos vastauksista toivon jos vastataan :)

    • 18+6

      Mitäs ihmettä kun jotkut täällä väittävät että kasvattajalla marsut maksaa 15e? Linkatkaapa semmosen kasvattajan nettisivut. Ymmärtääkseni ne maksaa kyllä oikeella kasvattajalla n. 40-60e.

    • 2+17

      Marsuli01:

      Riippuu siitä minkä kokoinen se häkki on. Sen pitää olla vähintään 100x50cm, mieluiten kuitenkin reilusti isompi.
      Marsut maksavat yleensä 40-60 euroa, riippuu myös sukupuolesta, iästä ja mistä sen ostat.
      En ole ainakaan kuullut että siitä voisi sairastua. Pidäthän marsujen huoneen kuitenkin siistinä!
      Aikuinen marsu painaa yleensä 1kg-1,5kg.
      Marsuja ei ole pakko olla kahta. Minun mielipiteeni on kuitenkin se, että koska marsut ovat laumaeläimiä, niitä pitäisi olla kaksi. Omistaja ei välitä mielestäni marsunsa hyvinvoinnista jos pitää sitä yksin. Marsuille on todella paljon iloa laumatoveristaan. Suosittelen siis että otat kaksi marsua. Lajitoverin tärkeys korostuu siinäkin, etteivät kasvattajat myy marsuja yksineläjiksi.

    • es2

      es

    • noora3

      40-60 euroa

      • Epätoivoinen ostaja

        Mullaki ois kysymys me nimittäin ehkä hankitaa 2 naarasmarsua nii paljo ne ja niille tarpeeksi iso häkki ja kaikki muut kamat tulis maksamaa ja miten tiuhaa alus purut tai nää pitäis vaihtaa ja ruokaa lisätä yms?


      • marsurakaas
        Epätoivoinen ostaja kirjoitti:

        Mullaki ois kysymys me nimittäin ehkä hankitaa 2 naarasmarsua nii paljo ne ja niille tarpeeksi iso häkki ja kaikki muut kamat tulis maksamaa ja miten tiuhaa alus purut tai nää pitäis vaihtaa ja ruokaa lisätä yms?

        eli marsut maksaa jtai 40-80e/kpl (riippu mistä ostaa). häkkejä on eri hintaisia ja kokoisia. kahdelle marsulle häkin tulee olla väh 100x50cm, mut mitä isompi sitä parempi.häkit maksaa yleenä 40-150e (riippuu edelleen häkistä). sitte marsuille täytyy hankkia ainakin heinää, puruja, pellettejä, jne. ei maksa kauheesti mikään noista. purut vaihda kork. kerran viikossa ja aluksi ei yhtään vähempää että marsut saavat rauhassa tutustua ja tottua. ruokia ei tarvitse vaihtaa ainakaan kovin usein. lisätä voi ku loppuu (ellei ole tiettyjä ruoka-aikoja). tietoa löytyy myös netistä kuin kirjoitat google hakuun marsu ta marsunhoito jne.


    • Nooa

      Voiko marsun opettaa tavoille

    • Sip

      Ai on itekki ostaa marsun joten pitäiskö niitä ostaa kaks vai voiko niitä ostaa vaan yhen ja aion ostaa faunottaresta myöshäkinkin niin paljon faunottareessa maksaa marsun kopit

      • Anonyymi

        Osta vähintään kaksi marsua. Marsu on laumaeläin ja se tarvitsee marsu kamun.


    • Anonyymi

      Onko marsuja pakko olla 2

      • Anonyymi

        Ei. Voi olla myös enemmän. Jos tarkoitit kysyä, voitko pitää marsua yksin, niin ei, sitä et todellakaan voi tehdä.


    • Anonyymi

      Paljon maksaa marsu helsingissä

    • Anonyymi

      Mitä marsu tarvitsee

    • Anonyymi

      Kuinka useasti marsun häkki pitää putsata kun olen miettimässä marsun hommaamista

      • Anonyymi

        Jos olet noin pöljä, niin älä mieti minkään elukan hankkimista. Siihen siivousväliin meinaan vaikuttaa aika olennaisesti marsujen määrä, häkin koko ja käytetty alusmateriaali. Haluatko siis, että lähdetään vetämään arvailuja hatusta?


    • Anonyymi

      Mä vaan haluaisin marsuja mun huoneeseen mut mun äiti ei anna lupaa kun meillä on jo kissa

      • Anonyymi

        Sama


    • Anonyymi

      Maksaa 1€

    • Anonyymi

      Nkkķ

    • Anonyymi

      Joo haluaisin marsuja niin paljon maksaisi suunnilleen 2 naarasta

    • Anonyymi

      Yksittäinen marsu maksa 99€ ja niitä pitää olla kaksi kpl, muuten marsusta voi tulla yksinäinen ja surkea, ja saattaa menehtyä.

    • Anonyymi

      Riippuu paljon mistä hommaa. Eläinkaupassa siinä satasen paikkeilla, kasvattajalta tai muulta vastaavalta 20€-80€

    • Anonyymi

      Moi.Paljonko marsut maksavat yleensä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe