Mikä linux Sinulle...

tumppu1st

16

1232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • (K)Ubuntu/Debian. Nykyään käytössä on Debian.

    • artikkeli mbnetissä
    • Justiina35

      Tuli Fedora, Ubuntu, Debian, Mandriva, Suse ja Kubuntu ja tuossa järjestyksessä. Olipas kohdallani paljon vaihtoehtoja teihin verrattuna...

      Fedora ja Ubuntu on käytössä, että aika hyvin tiesi testi.

    • miksuh.

      No mulle parhaiten sopi Debian, toiseksi parhaiten Ubuntu ja kolmanneksi parhaiten Kubuntu.

      Käytössä on Debian, eli oikeaan osui :-)

    • KMix

      Käytössä Mandriva.

      Minulle tuli tuossa järjestyksessä: Suse, Mandriva.

      • pöhö

        tuli myös Suse ja Mandriva ja itselläni on vaki käytössä Mandriva ja joskus välillä retroilu mielessä specktra linux jhoka onkin vallan mainio työkalu moneen ja vähän kaikkeen:)


    • myös..

      Testata ja Mandriva, Suse kubuntu..jne joten aika nappiin meni.
      Mandriva käytössä, Ubuntu olis tossa esillä, kokeiltavaksi.

    • c=3

      Mulle ehdotti Slackwarea ja Gentoota.

      Slackware on ollut käytössäni vuodesta 1998.

      • Jup

        Mulle ehdotti archia, gentoota ja slackwarea.
        Ensimmäinen linuxini oli slackware 9.1, nyt olen siirtynyt *BSD:n käyttäjäksi.


    • The Last Ninja

      Ubuntu, debian, kubuntu -tossa järjestyksessä.

      Ihan nappiin meni, mutta helppohan toi nyt oli kun kysyttiin suosikki paketointi-järjestelmääkin.

      Ubuntu on vakuuttanut parhaiten, debianin laittaisin jos saisin radeon ajurit toimimaan ---> vähän liikaa säätöä :)

      • miksuh.

        "debianin laittaisin jos saisin radeon ajurit toimimaan ---> vähän liikaa säätöä :)"

        Ainakin mulla lähti Radeon toimimaan lähes heittämällä, myös 3D siis. Mitään ihmeempää säätämistä ei tarvittu sen lisäksi, että asetti oikean ajurin XF86Config-4 fileeseen. Olikohan se jopa "Radeon" mitä siihen piti kirjottaa, :-D

        Tosin no mulla on Radeon 7000, mutta ei mun tietääkseni muiden Radeonienkaan toimimaan pistäminen pitäs sen kummempi ongelma olla. Muille kuin Radeon 7000:lle kannattaa tosin hakea uusimmat ajurit ATI:n sivuilta (Radeon 7000:a ne ajurit ei tue, mutta hyvinpä näkyy toimivan ihan ilman erillisten ajurien asennustakin) Kuake-2 esim pelittää hyvin 3D-kiihdytettynä :-)


      • The Last Ninja
        miksuh. kirjoitti:

        "debianin laittaisin jos saisin radeon ajurit toimimaan ---> vähän liikaa säätöä :)"

        Ainakin mulla lähti Radeon toimimaan lähes heittämällä, myös 3D siis. Mitään ihmeempää säätämistä ei tarvittu sen lisäksi, että asetti oikean ajurin XF86Config-4 fileeseen. Olikohan se jopa "Radeon" mitä siihen piti kirjottaa, :-D

        Tosin no mulla on Radeon 7000, mutta ei mun tietääkseni muiden Radeonienkaan toimimaan pistäminen pitäs sen kummempi ongelma olla. Muille kuin Radeon 7000:lle kannattaa tosin hakea uusimmat ajurit ATI:n sivuilta (Radeon 7000:a ne ajurit ei tue, mutta hyvinpä näkyy toimivan ihan ilman erillisten ajurien asennustakin) Kuake-2 esim pelittää hyvin 3D-kiihdytettynä :-)

        Noh, itsellä radeon 9600. Ja kaikki ohjeet mitä olen nähnyt, on edellyttänyt kaiken maailman kääntämisiä sun muuta. (Eli en jaksanut kiinnostua tarpeeksi, ubuntussa kun oli helpompaa. Laiska minä.)

        Tiedä sitten oliko sekin osa ongelmaa, että kokeilin debian-testing versiota, ja siinä oli XF86:en sijasta xorg. Muistaakseni. Älkää linux-gurut vihatko, mutta ubuntu toimii mulla paremmin :)


    • n00beille

      Jos ei ole aikaisempaa kokemusta Linuxista niin kannattaa vilkaista.

      Kysymyksistäkin voi jo päätellä että kunhan yleinen tietämys hiukankin kasvaa niin jakelulla ei ole mitään merkitystä. Kaikki sovellukset ja toiminnot saa mihinkä tahansa jakeluun varsin pienellä vaivalla.

    • jak

      slack, gentoo, arch. gentoo on käytössä :)

    • The Real J.

      ja kaksi seuraavaa Linspire ja PCLinuxOS. SuSE:a käytänkin itse tällä hetkellä.

    • tuli

      mandriva,ubuntu,suse

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe