Mikä linux Sinulle...

tumppu1st

16

1227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • (K)Ubuntu/Debian. Nykyään käytössä on Debian.

• artikkeli mbnetissä
    • Justiina35

Tuli Fedora, Ubuntu, Debian, Mandriva, Suse ja Kubuntu ja tuossa järjestyksessä. Olipas kohdallani paljon vaihtoehtoja teihin verrattuna...

Fedora ja Ubuntu on käytössä, että aika hyvin tiesi testi.

• miksuh.

No mulle parhaiten sopi Debian, toiseksi parhaiten Ubuntu ja kolmanneksi parhaiten Kubuntu.

Käytössä on Debian, eli oikeaan osui :-)

• KMix

Käytössä Mandriva.

Minulle tuli tuossa järjestyksessä: Suse, Mandriva.

• pöhö

tuli myös Suse ja Mandriva ja itselläni on vaki käytössä Mandriva ja joskus välillä retroilu mielessä specktra linux jhoka onkin vallan mainio työkalu moneen ja vähän kaikkeen:)

• myös..

Testata ja Mandriva, Suse kubuntu..jne joten aika nappiin meni.
      Mandriva käytössä, Ubuntu olis tossa esillä, kokeiltavaksi.

• c=3

Mulle ehdotti Slackwarea ja Gentoota.

Slackware on ollut käytössäni vuodesta 1998.

• Jup

Mulle ehdotti archia, gentoota ja slackwarea.
        Ensimmäinen linuxini oli slackware 9.1, nyt olen siirtynyt *BSD:n käyttäjäksi.

• The Last Ninja

Ubuntu, debian, kubuntu -tossa järjestyksessä.

Ihan nappiin meni, mutta helppohan toi nyt oli kun kysyttiin suosikki paketointi-järjestelmääkin.

Ubuntu on vakuuttanut parhaiten, debianin laittaisin jos saisin radeon ajurit toimimaan ---> vähän liikaa säätöä :)

• miksuh.

"debianin laittaisin jos saisin radeon ajurit toimimaan ---> vähän liikaa säätöä :)"

Ainakin mulla lähti Radeon toimimaan lähes heittämällä, myös 3D siis. Mitään ihmeempää säätämistä ei tarvittu sen lisäksi, että asetti oikean ajurin XF86Config-4 fileeseen. Olikohan se jopa "Radeon" mitä siihen piti kirjottaa, :-D

Tosin no mulla on Radeon 7000, mutta ei mun tietääkseni muiden Radeonienkaan toimimaan pistäminen pitäs sen kummempi ongelma olla. Muille kuin Radeon 7000:lle kannattaa tosin hakea uusimmat ajurit ATI:n sivuilta (Radeon 7000:a ne ajurit ei tue, mutta hyvinpä näkyy toimivan ihan ilman erillisten ajurien asennustakin) Kuake-2 esim pelittää hyvin 3D-kiihdytettynä :-)

• The Last Ninja
        miksuh. kirjoitti:

"debianin laittaisin jos saisin radeon ajurit toimimaan ---> vähän liikaa säätöä :)"

Ainakin mulla lähti Radeon toimimaan lähes heittämällä, myös 3D siis. Mitään ihmeempää säätämistä ei tarvittu sen lisäksi, että asetti oikean ajurin XF86Config-4 fileeseen. Olikohan se jopa "Radeon" mitä siihen piti kirjottaa, :-D

Tosin no mulla on Radeon 7000, mutta ei mun tietääkseni muiden Radeonienkaan toimimaan pistäminen pitäs sen kummempi ongelma olla. Muille kuin Radeon 7000:lle kannattaa tosin hakea uusimmat ajurit ATI:n sivuilta (Radeon 7000:a ne ajurit ei tue, mutta hyvinpä näkyy toimivan ihan ilman erillisten ajurien asennustakin) Kuake-2 esim pelittää hyvin 3D-kiihdytettynä :-)

Noh, itsellä radeon 9600. Ja kaikki ohjeet mitä olen nähnyt, on edellyttänyt kaiken maailman kääntämisiä sun muuta. (Eli en jaksanut kiinnostua tarpeeksi, ubuntussa kun oli helpompaa. Laiska minä.)

Tiedä sitten oliko sekin osa ongelmaa, että kokeilin debian-testing versiota, ja siinä oli XF86:en sijasta xorg. Muistaakseni. Älkää linux-gurut vihatko, mutta ubuntu toimii mulla paremmin :)

• n00beille

Jos ei ole aikaisempaa kokemusta Linuxista niin kannattaa vilkaista.

Kysymyksistäkin voi jo päätellä että kunhan yleinen tietämys hiukankin kasvaa niin jakelulla ei ole mitään merkitystä. Kaikki sovellukset ja toiminnot saa mihinkä tahansa jakeluun varsin pienellä vaivalla.

• jak

slack, gentoo, arch. gentoo on käytössä :)

• The Real J.

ja kaksi seuraavaa Linspire ja PCLinuxOS. SuSE:a käytänkin itse tällä hetkellä.

• tuli

mandriva,ubuntu,suse

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      719
      3074
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      362
      2772
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      62
      2556
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      31
      2477
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2038
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1559
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1552
    8. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1529
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      77
      1514
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1439
    Aihe