...tekaisepa testi täällä:
http://www.zegeniestudios.net/ldc/index.php?firsttime=true
Mulle tuli Fedora, Debian, Suse ja Ubuntu, tuossa järjestyksessä.
-T
Mikä linux Sinulle...
16
1207
Vastaukset
(K)Ubuntu/Debian. Nykyään käytössä on Debian.
- artikkeli mbnetissä
http://www.mbnet.fi/net.nyt/juttu.aspx?id=956
Tuota kautta jos menette niin saatte enemmän tietoa tuosta sivustosta.
Mulle tuli Mandriva, Mepis - Justiina35
Tuli Fedora, Ubuntu, Debian, Mandriva, Suse ja Kubuntu ja tuossa järjestyksessä. Olipas kohdallani paljon vaihtoehtoja teihin verrattuna...
Fedora ja Ubuntu on käytössä, että aika hyvin tiesi testi. - miksuh.
No mulle parhaiten sopi Debian, toiseksi parhaiten Ubuntu ja kolmanneksi parhaiten Kubuntu.
Käytössä on Debian, eli oikeaan osui :-) - KMix
Käytössä Mandriva.
Minulle tuli tuossa järjestyksessä: Suse, Mandriva.- pöhö
tuli myös Suse ja Mandriva ja itselläni on vaki käytössä Mandriva ja joskus välillä retroilu mielessä specktra linux jhoka onkin vallan mainio työkalu moneen ja vähän kaikkeen:)
- myös..
Testata ja Mandriva, Suse kubuntu..jne joten aika nappiin meni.
Mandriva käytössä, Ubuntu olis tossa esillä, kokeiltavaksi. - c=3
Mulle ehdotti Slackwarea ja Gentoota.
Slackware on ollut käytössäni vuodesta 1998.- Jup
Mulle ehdotti archia, gentoota ja slackwarea.
Ensimmäinen linuxini oli slackware 9.1, nyt olen siirtynyt *BSD:n käyttäjäksi.
- The Last Ninja
Ubuntu, debian, kubuntu -tossa järjestyksessä.
Ihan nappiin meni, mutta helppohan toi nyt oli kun kysyttiin suosikki paketointi-järjestelmääkin.
Ubuntu on vakuuttanut parhaiten, debianin laittaisin jos saisin radeon ajurit toimimaan ---> vähän liikaa säätöä :)- miksuh.
"debianin laittaisin jos saisin radeon ajurit toimimaan ---> vähän liikaa säätöä :)"
Ainakin mulla lähti Radeon toimimaan lähes heittämällä, myös 3D siis. Mitään ihmeempää säätämistä ei tarvittu sen lisäksi, että asetti oikean ajurin XF86Config-4 fileeseen. Olikohan se jopa "Radeon" mitä siihen piti kirjottaa, :-D
Tosin no mulla on Radeon 7000, mutta ei mun tietääkseni muiden Radeonienkaan toimimaan pistäminen pitäs sen kummempi ongelma olla. Muille kuin Radeon 7000:lle kannattaa tosin hakea uusimmat ajurit ATI:n sivuilta (Radeon 7000:a ne ajurit ei tue, mutta hyvinpä näkyy toimivan ihan ilman erillisten ajurien asennustakin) Kuake-2 esim pelittää hyvin 3D-kiihdytettynä :-) - The Last Ninja
miksuh. kirjoitti:
"debianin laittaisin jos saisin radeon ajurit toimimaan ---> vähän liikaa säätöä :)"
Ainakin mulla lähti Radeon toimimaan lähes heittämällä, myös 3D siis. Mitään ihmeempää säätämistä ei tarvittu sen lisäksi, että asetti oikean ajurin XF86Config-4 fileeseen. Olikohan se jopa "Radeon" mitä siihen piti kirjottaa, :-D
Tosin no mulla on Radeon 7000, mutta ei mun tietääkseni muiden Radeonienkaan toimimaan pistäminen pitäs sen kummempi ongelma olla. Muille kuin Radeon 7000:lle kannattaa tosin hakea uusimmat ajurit ATI:n sivuilta (Radeon 7000:a ne ajurit ei tue, mutta hyvinpä näkyy toimivan ihan ilman erillisten ajurien asennustakin) Kuake-2 esim pelittää hyvin 3D-kiihdytettynä :-)Noh, itsellä radeon 9600. Ja kaikki ohjeet mitä olen nähnyt, on edellyttänyt kaiken maailman kääntämisiä sun muuta. (Eli en jaksanut kiinnostua tarpeeksi, ubuntussa kun oli helpompaa. Laiska minä.)
Tiedä sitten oliko sekin osa ongelmaa, että kokeilin debian-testing versiota, ja siinä oli XF86:en sijasta xorg. Muistaakseni. Älkää linux-gurut vihatko, mutta ubuntu toimii mulla paremmin :)
- n00beille
Jos ei ole aikaisempaa kokemusta Linuxista niin kannattaa vilkaista.
Kysymyksistäkin voi jo päätellä että kunhan yleinen tietämys hiukankin kasvaa niin jakelulla ei ole mitään merkitystä. Kaikki sovellukset ja toiminnot saa mihinkä tahansa jakeluun varsin pienellä vaivalla. - jak
slack, gentoo, arch. gentoo on käytössä :)
- The Real J.
ja kaksi seuraavaa Linspire ja PCLinuxOS. SuSE:a käytänkin itse tällä hetkellä.
- tuli
mandriva,ubuntu,suse
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .734258Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503075Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323040Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952126Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2131231Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291034- 611022
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973