Mikä linux Sinulle...

tumppu1st

...tekaisepa testi täällä:

http://www.zegeniestudios.net/ldc/index.php?firsttime=true

Mulle tuli Fedora, Debian, Suse ja Ubuntu, tuossa järjestyksessä.

-T

16

1192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • (K)Ubuntu/Debian. Nykyään käytössä on Debian.

    • artikkeli mbnetissä
    • Justiina35

      Tuli Fedora, Ubuntu, Debian, Mandriva, Suse ja Kubuntu ja tuossa järjestyksessä. Olipas kohdallani paljon vaihtoehtoja teihin verrattuna...

      Fedora ja Ubuntu on käytössä, että aika hyvin tiesi testi.

    • miksuh.

      No mulle parhaiten sopi Debian, toiseksi parhaiten Ubuntu ja kolmanneksi parhaiten Kubuntu.

      Käytössä on Debian, eli oikeaan osui :-)

    • KMix

      Käytössä Mandriva.

      Minulle tuli tuossa järjestyksessä: Suse, Mandriva.

      • pöhö

        tuli myös Suse ja Mandriva ja itselläni on vaki käytössä Mandriva ja joskus välillä retroilu mielessä specktra linux jhoka onkin vallan mainio työkalu moneen ja vähän kaikkeen:)


    • myös..

      Testata ja Mandriva, Suse kubuntu..jne joten aika nappiin meni.
      Mandriva käytössä, Ubuntu olis tossa esillä, kokeiltavaksi.

    • c=3

      Mulle ehdotti Slackwarea ja Gentoota.

      Slackware on ollut käytössäni vuodesta 1998.

      • Jup

        Mulle ehdotti archia, gentoota ja slackwarea.
        Ensimmäinen linuxini oli slackware 9.1, nyt olen siirtynyt *BSD:n käyttäjäksi.


    • The Last Ninja

      Ubuntu, debian, kubuntu -tossa järjestyksessä.

      Ihan nappiin meni, mutta helppohan toi nyt oli kun kysyttiin suosikki paketointi-järjestelmääkin.

      Ubuntu on vakuuttanut parhaiten, debianin laittaisin jos saisin radeon ajurit toimimaan ---> vähän liikaa säätöä :)

      • miksuh.

        "debianin laittaisin jos saisin radeon ajurit toimimaan ---> vähän liikaa säätöä :)"

        Ainakin mulla lähti Radeon toimimaan lähes heittämällä, myös 3D siis. Mitään ihmeempää säätämistä ei tarvittu sen lisäksi, että asetti oikean ajurin XF86Config-4 fileeseen. Olikohan se jopa "Radeon" mitä siihen piti kirjottaa, :-D

        Tosin no mulla on Radeon 7000, mutta ei mun tietääkseni muiden Radeonienkaan toimimaan pistäminen pitäs sen kummempi ongelma olla. Muille kuin Radeon 7000:lle kannattaa tosin hakea uusimmat ajurit ATI:n sivuilta (Radeon 7000:a ne ajurit ei tue, mutta hyvinpä näkyy toimivan ihan ilman erillisten ajurien asennustakin) Kuake-2 esim pelittää hyvin 3D-kiihdytettynä :-)


      • The Last Ninja
        miksuh. kirjoitti:

        "debianin laittaisin jos saisin radeon ajurit toimimaan ---> vähän liikaa säätöä :)"

        Ainakin mulla lähti Radeon toimimaan lähes heittämällä, myös 3D siis. Mitään ihmeempää säätämistä ei tarvittu sen lisäksi, että asetti oikean ajurin XF86Config-4 fileeseen. Olikohan se jopa "Radeon" mitä siihen piti kirjottaa, :-D

        Tosin no mulla on Radeon 7000, mutta ei mun tietääkseni muiden Radeonienkaan toimimaan pistäminen pitäs sen kummempi ongelma olla. Muille kuin Radeon 7000:lle kannattaa tosin hakea uusimmat ajurit ATI:n sivuilta (Radeon 7000:a ne ajurit ei tue, mutta hyvinpä näkyy toimivan ihan ilman erillisten ajurien asennustakin) Kuake-2 esim pelittää hyvin 3D-kiihdytettynä :-)

        Noh, itsellä radeon 9600. Ja kaikki ohjeet mitä olen nähnyt, on edellyttänyt kaiken maailman kääntämisiä sun muuta. (Eli en jaksanut kiinnostua tarpeeksi, ubuntussa kun oli helpompaa. Laiska minä.)

        Tiedä sitten oliko sekin osa ongelmaa, että kokeilin debian-testing versiota, ja siinä oli XF86:en sijasta xorg. Muistaakseni. Älkää linux-gurut vihatko, mutta ubuntu toimii mulla paremmin :)


    • n00beille

      Jos ei ole aikaisempaa kokemusta Linuxista niin kannattaa vilkaista.

      Kysymyksistäkin voi jo päätellä että kunhan yleinen tietämys hiukankin kasvaa niin jakelulla ei ole mitään merkitystä. Kaikki sovellukset ja toiminnot saa mihinkä tahansa jakeluun varsin pienellä vaivalla.

    • jak

      slack, gentoo, arch. gentoo on käytössä :)

    • The Real J.

      ja kaksi seuraavaa Linspire ja PCLinuxOS. SuSE:a käytänkin itse tällä hetkellä.

    • tuli

      mandriva,ubuntu,suse

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4976
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2761
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1985
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1668
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1533
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      63
      1397
    7. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      51
      1390
    8. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1377
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1334
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe