Viking line Rosella

poroporoporo

Taas koko viikko ettei Rosellaan mitään autopaikkaa tsekkasin jo tämän viikon viikkarin paikat ja autotila loppu henkilöautoilta ja pakuautoilta.Täyttä valetta.

Tallink ajaa monella laivalla Eestiin mutta oman auton korkeus 210cm nin ei asiaa sinne ottavat siellä kolminkertaisen hinnan yli 1.80cm autoilta.

Eckerö ottaa myös kolminkertaisen hinnan yli 1.90m olevasta yksityiskäytössä olevasta pakusta

Viikkari ainoa joka ottaisi henkilöautohintana muttei siellä ole koskaan muka tilaa vaikka sitten tilaa on kun rantaan ajaa mutta kun auto-check sitten ärtyilee miksei teillä ole varausta ,,olkaa hyvä ajakaa sivuun,odottakaa ja jos kello ehtii tulla odotettaessa varttia vaille laivan lähtö niin auto-checkin luukku kiinni,,päätteet suljettu olkaa hyvä lähtekää pois kun teillä ei ole ollut varausta ja päätteet suljetaan 15min ennen laivan lähtöä, sanoo sitten viikinki ja Rosella menee sitten vaikka vajaana.

Mistäs saisi varauksen kun nettivaraus ja puhelinvaraus sanoo -tila loppu- niinkuin koko tämän viikon.Tilaa on muttei osata lastata laivaa ekä viitsitä etukäteen lukea metrejä ja henkilökuntakin pääsee helpommalla onhan lehdissä ollut Vikingline ja työtuomio istuimen kärhänöistä juttua.

Kyllä kyrsii tulis vaan joku toinen laivalinja Tallinnan välille kun Vironiakin meni väärälle välille.Sellainen laiva joka ymmärtäisi yksityis autoilijoita joilla 210m korkea auto omasssa käytössä. Ettei maksatettaisi Viikkaria lukuunottamatta rahdin hintaa ei rahtiautosta.

Viikkari muutoin hinnaltaan hyvä mutta auto-check neukkuajalta ATK järjestelmineen.

22

4925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kassi Alma

      Ajoissa satamaan aina olen päässyt laivaan, rekkamiehet systeemin sekoittaa rekat on viikingillä etusialla.

      • ammattikuljettaja

        No viime vuonna tuli ajettua Rosellaan noin 200 kertaa, asiassa on paljonkin ongelmia:
        1) Linja-autojen aiheuttamat ongelmat (ajan itse): Matkatoimisto varaa linja autolle 14 tai 12 metriä, sitten ajossa onkin 10 tai 8 metrinen. Tällaisia saattaa olla illassa pari kolmekin, eikä aina asiaa korjata oikeaksi lähtöselvityksessä.
        2) Kaistametrien vähyys. Rosellassa kaistametrejä on suhteellisen vähän
        3) Tasapainon tila. Rosellassa ei ole vakaimia, kuorma on tehtävä suhteellisen tasaiseksi.
        4) Luotsi, Viron luotsille on jätettävä kulkutila laivan paapuurin puoleiselle kyljelle, aiheuttaa aikamoisia ongelmia.
        5) Ajoittainen henkilöautojen paljous, joudutaan laskemaan piippuhylly alas, korkeammat paikat silloin vähissä.
        6) Peruuttamattomat rekat. Puolalaiset ja latvialaiset rekat jättävät usein tulonsa peruuttamatta
        7) Lastiongelmat: Autokannella sähköpisteitä vähän, esim kylmäkonttien sijoitus siksi tarkka.

        Yleisongelma on se, että kaistametrejä on armotta liian vähän. Hinnannosto tai hinnoittelunmuutos saattaisi siis korjata osittain tuota asiaa?


      • Propleem
        ammattikuljettaja kirjoitti:

        No viime vuonna tuli ajettua Rosellaan noin 200 kertaa, asiassa on paljonkin ongelmia:
        1) Linja-autojen aiheuttamat ongelmat (ajan itse): Matkatoimisto varaa linja autolle 14 tai 12 metriä, sitten ajossa onkin 10 tai 8 metrinen. Tällaisia saattaa olla illassa pari kolmekin, eikä aina asiaa korjata oikeaksi lähtöselvityksessä.
        2) Kaistametrien vähyys. Rosellassa kaistametrejä on suhteellisen vähän
        3) Tasapainon tila. Rosellassa ei ole vakaimia, kuorma on tehtävä suhteellisen tasaiseksi.
        4) Luotsi, Viron luotsille on jätettävä kulkutila laivan paapuurin puoleiselle kyljelle, aiheuttaa aikamoisia ongelmia.
        5) Ajoittainen henkilöautojen paljous, joudutaan laskemaan piippuhylly alas, korkeammat paikat silloin vähissä.
        6) Peruuttamattomat rekat. Puolalaiset ja latvialaiset rekat jättävät usein tulonsa peruuttamatta
        7) Lastiongelmat: Autokannella sähköpisteitä vähän, esim kylmäkonttien sijoitus siksi tarkka.

        Yleisongelma on se, että kaistametrejä on armotta liian vähän. Hinnannosto tai hinnoittelunmuutos saattaisi siis korjata osittain tuota asiaa?

        Esim Finlinkillä (Naantali-kapelsär)jos et ajoissa peruuta varattua paikkaa joudut maksamaan osan hinnasta.


      • vuonna
        ammattikuljettaja kirjoitti:

        No viime vuonna tuli ajettua Rosellaan noin 200 kertaa, asiassa on paljonkin ongelmia:
        1) Linja-autojen aiheuttamat ongelmat (ajan itse): Matkatoimisto varaa linja autolle 14 tai 12 metriä, sitten ajossa onkin 10 tai 8 metrinen. Tällaisia saattaa olla illassa pari kolmekin, eikä aina asiaa korjata oikeaksi lähtöselvityksessä.
        2) Kaistametrien vähyys. Rosellassa kaistametrejä on suhteellisen vähän
        3) Tasapainon tila. Rosellassa ei ole vakaimia, kuorma on tehtävä suhteellisen tasaiseksi.
        4) Luotsi, Viron luotsille on jätettävä kulkutila laivan paapuurin puoleiselle kyljelle, aiheuttaa aikamoisia ongelmia.
        5) Ajoittainen henkilöautojen paljous, joudutaan laskemaan piippuhylly alas, korkeammat paikat silloin vähissä.
        6) Peruuttamattomat rekat. Puolalaiset ja latvialaiset rekat jättävät usein tulonsa peruuttamatta
        7) Lastiongelmat: Autokannella sähköpisteitä vähän, esim kylmäkonttien sijoitus siksi tarkka.

        Yleisongelma on se, että kaistametrejä on armotta liian vähän. Hinnannosto tai hinnoittelunmuutos saattaisi siis korjata osittain tuota asiaa?

        oli mutta onko tänä vuonna? minä ajoin myös ja ajan tänäkin vuonna!Tulin jopa kotio just nyt.


      • skönö
        ammattikuljettaja kirjoitti:

        No viime vuonna tuli ajettua Rosellaan noin 200 kertaa, asiassa on paljonkin ongelmia:
        1) Linja-autojen aiheuttamat ongelmat (ajan itse): Matkatoimisto varaa linja autolle 14 tai 12 metriä, sitten ajossa onkin 10 tai 8 metrinen. Tällaisia saattaa olla illassa pari kolmekin, eikä aina asiaa korjata oikeaksi lähtöselvityksessä.
        2) Kaistametrien vähyys. Rosellassa kaistametrejä on suhteellisen vähän
        3) Tasapainon tila. Rosellassa ei ole vakaimia, kuorma on tehtävä suhteellisen tasaiseksi.
        4) Luotsi, Viron luotsille on jätettävä kulkutila laivan paapuurin puoleiselle kyljelle, aiheuttaa aikamoisia ongelmia.
        5) Ajoittainen henkilöautojen paljous, joudutaan laskemaan piippuhylly alas, korkeammat paikat silloin vähissä.
        6) Peruuttamattomat rekat. Puolalaiset ja latvialaiset rekat jättävät usein tulonsa peruuttamatta
        7) Lastiongelmat: Autokannella sähköpisteitä vähän, esim kylmäkonttien sijoitus siksi tarkka.

        Yleisongelma on se, että kaistametrejä on armotta liian vähän. Hinnannosto tai hinnoittelunmuutos saattaisi siis korjata osittain tuota asiaa?

        Hitsatkoon luotsiluukun kiinni meriturvallisuuden vuoksi niin saa autokannelle enemmän tilaa ja luotsille tikapuut laidan yli kiivetköön niillä laivaan.

        Ei rahtilaivoissakaan ole erikseen luotsiluukkua vaan pitkät narutikkaat luotsia varten.


    • hirvihirvihirvi

      sain menomatkalle peruutus autopaikan mutta takaisin päin ei vaan tunnu löytyvän paikkaa.mutta odotellaan eiköhän se siitä järjesty

      • hirvihirvihirvi

        autopaikan kun uhkasin peruuttaa paketti matkani.alkoi heti löytymään autopaikkaa


    • travelodge

      Rosellassa tosiaan ongelmana on kaistametrien vähyys. Ja rahti on aina etusijalla koska tuo huomattavasti enemmän rahaa. Usein vasta satamassa selviää onko tilaa rahdilta ylimääräisille henkilöautoille. Yksi syy on myös autopaikkojen edullisuus. VikingClub kortilla myös isompi henkilöauto 12,- ja henkilölippu samoin.
      edullisin vaihtoehto reitillä.

      • poroporoporo

        Rosella:lla vapaata autotilaa useasti kun kaikki varattu rahti ei saavu eikä ilmoittele saapumatta jättämisestä.

        -mutta ei ole odotuspaikka systeemiä pikku-autopuolella niinkuin muissa laivayhtiöissä että viime hetkellä pääse laivaan jos tilaa jää ja puhelinvaraus ei anna venttipaikkaa vaan tarjoaa -ei ole tilaa- mutta kuitenkin satamaan kun menee tilaa on MUTTA kun auto-check tsekkaa ensin varauksen saaneet ja venttiläiset sivuun niin on usein käynyt että kun venttipaikkoja aletaan selvittää niin ATK päätteet ohjelmoitu automaattisesti menemään lukkoon 15 min ennen laivan lähtöä riippumatta siitä onko laivassa tilaa ja montako autoa on ventillä eikä enää silloin pysty mymään lippuja.

        Eckerö ja Tallink myy autolippuja vielä laivanlähtöön asti. Eckerön perämies vielä kysyy autocheckiltä lähdön aikaa paljonko ventillä muttei Viikkari välitä venteistä..

        Menenkin sitten tänään ilman autoa Eestiin jossa kakkos-asuntoni on ja Tallinnassahan kulkee Trammi ja Trolli en viitsi Viikkarin venttipaikalla, autocheck:ssa nostattaa verenpaineita,että koska ne päätteet menee kiinni.

        -ja Nordic-jet jossa mitat 2.80 Kork/2tn/5m pit. ei kulje tänään.

        Eckerö:n raja on 190cm mutta myy kyllä autochekissä 210cm korkealle mutta niiden juju on että sitten laivassa maksetaan se kolminkertainen hinta kun perämies mittaa ,ahaaah taas 20 senttiä ylikorkea.

        Aiemmin Eckerön auto check-inn ei aina vaivautunut katsomaan auton senttejä ja pääsi livahtaa Nordlandiaan ja jos katsoi niin peruutti sitten pois jos ei halunnut maksaa kolminkertaista hintaa 20cm:stä mutta nykyään on vähä enää paha peruutttaa laivasta pois kun vasta siellä vaaditaan se kolminkertainen hinta.

        Siksei sinne ja Tallinkilla sähkösilmä 180 cm kohdalla.

        On se tosi taistelua senteistä että saisi maksaa kolminkertaisen hinnan eikä renkaitakaan viitsisi tyhjentää jotta laskisi auto sen 20cm ,,sitten jätän menemättä,aivan turha yksityishenkilön pakusta jossa ei kuskata mitään rahtia maksaa rahdin hintaa.

        Kaipaamaan jää Seawindiä ja aiemmin SuperSeacat niissä oli 210cm henkilöauto lippu hinta raja muutaman vuoden kunnes joku ekonomisti Siljalla keksi alentaa auto korkeutta 30 senttiä mutta Siljahan menikin sitten konkkaan.


      • vai ilmaiseksi?
        poroporoporo kirjoitti:

        Rosella:lla vapaata autotilaa useasti kun kaikki varattu rahti ei saavu eikä ilmoittele saapumatta jättämisestä.

        -mutta ei ole odotuspaikka systeemiä pikku-autopuolella niinkuin muissa laivayhtiöissä että viime hetkellä pääse laivaan jos tilaa jää ja puhelinvaraus ei anna venttipaikkaa vaan tarjoaa -ei ole tilaa- mutta kuitenkin satamaan kun menee tilaa on MUTTA kun auto-check tsekkaa ensin varauksen saaneet ja venttiläiset sivuun niin on usein käynyt että kun venttipaikkoja aletaan selvittää niin ATK päätteet ohjelmoitu automaattisesti menemään lukkoon 15 min ennen laivan lähtöä riippumatta siitä onko laivassa tilaa ja montako autoa on ventillä eikä enää silloin pysty mymään lippuja.

        Eckerö ja Tallink myy autolippuja vielä laivanlähtöön asti. Eckerön perämies vielä kysyy autocheckiltä lähdön aikaa paljonko ventillä muttei Viikkari välitä venteistä..

        Menenkin sitten tänään ilman autoa Eestiin jossa kakkos-asuntoni on ja Tallinnassahan kulkee Trammi ja Trolli en viitsi Viikkarin venttipaikalla, autocheck:ssa nostattaa verenpaineita,että koska ne päätteet menee kiinni.

        -ja Nordic-jet jossa mitat 2.80 Kork/2tn/5m pit. ei kulje tänään.

        Eckerö:n raja on 190cm mutta myy kyllä autochekissä 210cm korkealle mutta niiden juju on että sitten laivassa maksetaan se kolminkertainen hinta kun perämies mittaa ,ahaaah taas 20 senttiä ylikorkea.

        Aiemmin Eckerön auto check-inn ei aina vaivautunut katsomaan auton senttejä ja pääsi livahtaa Nordlandiaan ja jos katsoi niin peruutti sitten pois jos ei halunnut maksaa kolminkertaista hintaa 20cm:stä mutta nykyään on vähä enää paha peruutttaa laivasta pois kun vasta siellä vaaditaan se kolminkertainen hinta.

        Siksei sinne ja Tallinkilla sähkösilmä 180 cm kohdalla.

        On se tosi taistelua senteistä että saisi maksaa kolminkertaisen hinnan eikä renkaitakaan viitsisi tyhjentää jotta laskisi auto sen 20cm ,,sitten jätän menemättä,aivan turha yksityishenkilön pakusta jossa ei kuskata mitään rahtia maksaa rahdin hintaa.

        Kaipaamaan jää Seawindiä ja aiemmin SuperSeacat niissä oli 210cm henkilöauto lippu hinta raja muutaman vuoden kunnes joku ekonomisti Siljalla keksi alentaa auto korkeutta 30 senttiä mutta Siljahan menikin sitten konkkaan.

        Jos puoli-ilmaiseksi pitää paikat saada - ei voi olettaa saavansa palvelua. Rahti on aina etusijalla - rahtimetrit tuovat varustamolle rahaa, pummiautot eivät ainakaan Rosellalle.


      • poroporoporo
        vai ilmaiseksi? kirjoitti:

        Jos puoli-ilmaiseksi pitää paikat saada - ei voi olettaa saavansa palvelua. Rahti on aina etusijalla - rahtimetrit tuovat varustamolle rahaa, pummiautot eivät ainakaan Rosellalle.

        -Tuo puoli ilmaiseksi sanonta koskee Tallink:ia ja Eckerö:ä niillä ahneet hinnat yksityisten pikkupakuille ja auto kannet puolityhijinä koska molemmilla yhtiöillä on rahtia varten erikseen omat rahtilautat jos olet nähnyt.

        Tallink:llä, Kapella ja Eckerö.llä, Translandia molemmat ajaa kaksi kertaa vuorokaudessa edestakaisin Tallinnan ja Helsingin väliä niihin ei oteta kuin rahti-autoja joten rahdille tilaa on ja riittävästi, ne eivät ota turisteja niinkuin oli Seawind:llä.

        Pummi-autoja ovat ne ``pisnesmiesten`` vironkilvissä olevat pesemättömät korkeat Transitit jotka on apumiehen penkkiä myöten täynnä kaikenlaista rojua.

        Viking onneksi yleisöpalveluksi ottaa pikku-pakut henkilö autohinnoin ja siellä on lähes aina tilaa Rosellan rahdin täyttöaste ei ole kilpailijoittensa luokkaa.

        -Vikingin organisaatiossa pien-autojen puhelin varausjärjestelmä ATK, auto-check ja venttipaikka järjestelmä ei ole myöskään kilpailjoittensa tasoa joten tyhjiä metrejä jää olen kymmeniä ellei satakin kertaa mennyt Rosellalla joten tasan tarkkaan auto matkustajana tiedän asian.

        Muihin laivoihin varaa olisikaan pikkupakulla mennä, en rahtia kuskaa eikä muutakaan maksua vastaan saatavaa kamaa omia vaan Viron asuntooni.

        Hyvä että Rosella on vaikkakin vaillinaisena,
        -muutoin olisi monta Viron reissua jäänyt tekemättä en todellakaan maksaisi Eckerön tai Tallinkin kolminkertaisia hintoja pikkupakulle kun omani pituus metri on samaa kuin henkilö-auton.

        Toivottavasti uusi Viikkari korjaa tilanteen vähentää matkustajahyttejä ja tilalle riittävän korkeat kahden eri kerroksen autokannet.

        -ja toivottavasti älyävät ajoissa lastauksen ja purkauksen tärkeyden satamassa olo aikana ettei sitten olisi aina myöhässä ja siksi vähentäisi yksiköiden määrää aikataulussa pysymisen vuoksi.

        Sama järkiperiaate oli aikoinaan Seawind:lä
        mutta Siljan talous ekonomistit sitten pilasivat koko laivan tuottojen maksimoimiseksi
        nostamalla hintoja alentamalla auton senttejä niin ettei loppujen lopuksi enää kannattanut mihinkään Siljan tai Superseacatin laivoihin mennä.

        -Mutta konkkaahan se Silja ahneuksissaan menikin.


      • sitten ei olekaan
        poroporoporo kirjoitti:

        -Tuo puoli ilmaiseksi sanonta koskee Tallink:ia ja Eckerö:ä niillä ahneet hinnat yksityisten pikkupakuille ja auto kannet puolityhijinä koska molemmilla yhtiöillä on rahtia varten erikseen omat rahtilautat jos olet nähnyt.

        Tallink:llä, Kapella ja Eckerö.llä, Translandia molemmat ajaa kaksi kertaa vuorokaudessa edestakaisin Tallinnan ja Helsingin väliä niihin ei oteta kuin rahti-autoja joten rahdille tilaa on ja riittävästi, ne eivät ota turisteja niinkuin oli Seawind:llä.

        Pummi-autoja ovat ne ``pisnesmiesten`` vironkilvissä olevat pesemättömät korkeat Transitit jotka on apumiehen penkkiä myöten täynnä kaikenlaista rojua.

        Viking onneksi yleisöpalveluksi ottaa pikku-pakut henkilö autohinnoin ja siellä on lähes aina tilaa Rosellan rahdin täyttöaste ei ole kilpailijoittensa luokkaa.

        -Vikingin organisaatiossa pien-autojen puhelin varausjärjestelmä ATK, auto-check ja venttipaikka järjestelmä ei ole myöskään kilpailjoittensa tasoa joten tyhjiä metrejä jää olen kymmeniä ellei satakin kertaa mennyt Rosellalla joten tasan tarkkaan auto matkustajana tiedän asian.

        Muihin laivoihin varaa olisikaan pikkupakulla mennä, en rahtia kuskaa eikä muutakaan maksua vastaan saatavaa kamaa omia vaan Viron asuntooni.

        Hyvä että Rosella on vaikkakin vaillinaisena,
        -muutoin olisi monta Viron reissua jäänyt tekemättä en todellakaan maksaisi Eckerön tai Tallinkin kolminkertaisia hintoja pikkupakulle kun omani pituus metri on samaa kuin henkilö-auton.

        Toivottavasti uusi Viikkari korjaa tilanteen vähentää matkustajahyttejä ja tilalle riittävän korkeat kahden eri kerroksen autokannet.

        -ja toivottavasti älyävät ajoissa lastauksen ja purkauksen tärkeyden satamassa olo aikana ettei sitten olisi aina myöhässä ja siksi vähentäisi yksiköiden määrää aikataulussa pysymisen vuoksi.

        Sama järkiperiaate oli aikoinaan Seawind:lä
        mutta Siljan talous ekonomistit sitten pilasivat koko laivan tuottojen maksimoimiseksi
        nostamalla hintoja alentamalla auton senttejä niin ettei loppujen lopuksi enää kannattanut mihinkään Siljan tai Superseacatin laivoihin mennä.

        -Mutta konkkaahan se Silja ahneuksissaan menikin.

        Minunkin reissut viroon jäisivät vähiin, jos ei olisi Rosellaa. Virossa minulle suurin ja ainoa nähtävyys on hyvänmakuinen ruoka, jota saa kohtuuhintaan. Ei sitä viitsi yli 100 euron menopaluuhinnalla hakea.

        Henkilöautollekin on joskus tosi vaikea saada paikkaa Rosellalta, vaikka lähtöön olisi aikaa 5 kuukautta! Sitten kun siellä laivalla ollaan, niin voi olla 40% tyhjää. Ja usein onkin. Melko erikoista bisneksentekoa.


    • aina täysi

      Parempi käyttää muuta kuin Viikkaria siellä pitää olla oma jakkara mukana liian vähän matkustajapenkkejä ja liian vähän autopaikkoja.

      • hirvihirvihirvi

        kyllä mä ainakin sain pe ilta lähtöön sekä su ilta laivaan autopaikat vaikka oli loppuun myyty.käyttäkää hiukan viekkautta sekä peli silmää


      • kilu
        hirvihirvihirvi kirjoitti:

        kyllä mä ainakin sain pe ilta lähtöön sekä su ilta laivaan autopaikat vaikka oli loppuun myyty.käyttäkää hiukan viekkautta sekä peli silmää

        Mahtavatko Viking- linellä lukea tätä palstaa.
        Ajattelin, että ellei kukaan muu ole sitä tehnyt,
        voisin sähköpostissa kertoa tästä Vikingille.


      • mennyt

        Torstai 26/1 06 Lähtö Helsinki 12.30 Laivan menosuuntaan vasen puoli kaikista kaistoista neljännes tyhjä takana vakaajana tyhjänä oleva tukkirekka ei muuta.

        -Laivan oikealla puolella rekkojen takana tyhjää tilaa kymmenen henkilö-auton verran.

        Viikko oli täysi kun puhelinmyynti ja Vikingin nettisivu näytti ajoneuvotila loppu mutta ota varaamatta jäännöspaikka vasta satamasta,

        Isot huolintaliikkeet varaa vuodeksi kerrallaan takuumetrit rahtiyksiköille joita ei aina saavu määräaikaan satamaan ja jäämättömistä yksiköistä ei aina huolitsija ilmoita etukäteen.

        Joten metrejä jää, ongelmaksi tulee se mitä aiemmin on ketjussa kerrottu auto matkustajien lipun myynnin lopettamisesta 15 min ennen laivan lähtöä niin joskus jäännöspaikkoja ei ehditä myydä päätteiden sulkeuduttua etenkin jos selvitettävien jono on pitkä.


      • Laivalla: TYHJÄÄ...
        mennyt kirjoitti:

        Torstai 26/1 06 Lähtö Helsinki 12.30 Laivan menosuuntaan vasen puoli kaikista kaistoista neljännes tyhjä takana vakaajana tyhjänä oleva tukkirekka ei muuta.

        -Laivan oikealla puolella rekkojen takana tyhjää tilaa kymmenen henkilö-auton verran.

        Viikko oli täysi kun puhelinmyynti ja Vikingin nettisivu näytti ajoneuvotila loppu mutta ota varaamatta jäännöspaikka vasta satamasta,

        Isot huolintaliikkeet varaa vuodeksi kerrallaan takuumetrit rahtiyksiköille joita ei aina saavu määräaikaan satamaan ja jäämättömistä yksiköistä ei aina huolitsija ilmoita etukäteen.

        Joten metrejä jää, ongelmaksi tulee se mitä aiemmin on ketjussa kerrottu auto matkustajien lipun myynnin lopettamisesta 15 min ennen laivan lähtöä niin joskus jäännöspaikkoja ei ehditä myydä päätteiden sulkeuduttua etenkin jos selvitettävien jono on pitkä.

        Melko surkeaa touhua noinkin perinteiseltä autolautta-firmalta. Luulisi lisäeurojen saanti kiinnostavan. Nyt kun vielä on reaaliaikaiset varausjärjestelmät.

        Joskus se laivan autokannen täyttäminen tuntuu olevan erittäin vaikeaa ja hidasta. (Vaikka ei olisi täyttäkään).

        Esim. Italiassa tuon kokoinen autokansi puretaan ja täytetään 30 minuutissa. Miksi meillä ei pystytä?


      • kilu
        mennyt kirjoitti:

        Torstai 26/1 06 Lähtö Helsinki 12.30 Laivan menosuuntaan vasen puoli kaikista kaistoista neljännes tyhjä takana vakaajana tyhjänä oleva tukkirekka ei muuta.

        -Laivan oikealla puolella rekkojen takana tyhjää tilaa kymmenen henkilö-auton verran.

        Viikko oli täysi kun puhelinmyynti ja Vikingin nettisivu näytti ajoneuvotila loppu mutta ota varaamatta jäännöspaikka vasta satamasta,

        Isot huolintaliikkeet varaa vuodeksi kerrallaan takuumetrit rahtiyksiköille joita ei aina saavu määräaikaan satamaan ja jäämättömistä yksiköistä ei aina huolitsija ilmoita etukäteen.

        Joten metrejä jää, ongelmaksi tulee se mitä aiemmin on ketjussa kerrottu auto matkustajien lipun myynnin lopettamisesta 15 min ennen laivan lähtöä niin joskus jäännöspaikkoja ei ehditä myydä päätteiden sulkeuduttua etenkin jos selvitettävien jono on pitkä.

        Miten muut varustamot menettelevät samassa tilanteessa?
        Onks tiatoo?


      • jarssi
        mennyt kirjoitti:

        Torstai 26/1 06 Lähtö Helsinki 12.30 Laivan menosuuntaan vasen puoli kaikista kaistoista neljännes tyhjä takana vakaajana tyhjänä oleva tukkirekka ei muuta.

        -Laivan oikealla puolella rekkojen takana tyhjää tilaa kymmenen henkilö-auton verran.

        Viikko oli täysi kun puhelinmyynti ja Vikingin nettisivu näytti ajoneuvotila loppu mutta ota varaamatta jäännöspaikka vasta satamasta,

        Isot huolintaliikkeet varaa vuodeksi kerrallaan takuumetrit rahtiyksiköille joita ei aina saavu määräaikaan satamaan ja jäämättömistä yksiköistä ei aina huolitsija ilmoita etukäteen.

        Joten metrejä jää, ongelmaksi tulee se mitä aiemmin on ketjussa kerrottu auto matkustajien lipun myynnin lopettamisesta 15 min ennen laivan lähtöä niin joskus jäännöspaikkoja ei ehditä myydä päätteiden sulkeuduttua etenkin jos selvitettävien jono on pitkä.

        sunnuntaina 29.01 iltalähtö.oli todella tiukassa joutuivat ottamaan pientä mietintä aikaa että saisivat kaikki mahtumaan


    • poroporoporo

      Nettivaraussivu näyttää tämänkin viikon joka päivälle samaa kuin edellisillakin viikoilla sitä samaa on puhelin paikka varaamossa

      30/1-7/2 -suuri henkilöauto tila loppu-

      Henkilöauto/ suuri 22€

      Hinnat koskevat ajoneuvoja henkilöliikenteessä. Suuremmat ajoneuvot ja ajoneuvot kaupallisessa liikenteessä rahtihinnaston mukaan.

      Henkilöauto: Henkilöauto ja pakettiauto korkeus max 1,9 m ja pituus max 5 m sekä moottoripyörä sivuvaunu.

      Henkilöauto/suuri: Henkilöauto, pakettiauto, kevyt kuorma-auto, asuntoauto pituus kork. 6 m, korkeus max 2,4 m, henk. auton perävaunun pituus max 3 m ilman vetotankoa, kork. max 2,4 m, leveys enint. vetoauton.

      -Tiedän jo etukäteen että tilaa jää koko viikon joka lähdölle ja pienpakut mahtuu hyvin henkilö autokannen alle kun NK; piippyhylly lasketaan sen alla vapaa tila 2.40m ja pakun pituus sama kuin henkilö-auton mutta Viking ei vaan halua ottaa pakuja kun ilmeisesti olettaa että yksityishenkilön paku kuskaa ammmattikamaa tai rahtia kuten ne Vironkilvissä olevat 240m korkeat pakut joita tavallisella ihmisella omassa käytössä juurikaan ole siinä kait pääsyy miksei ole enää laivassa tilaa ajoneuvoluokka -suuri henkilöauto/pienpakut-.

      -vaikka laivaan jää tilaa muttei minun autolle kun ne ´pisnesmiehesten`korkeat pesemättömät vironkilvissä kulkevat transitit pilannut tämänkin jutun.

      Silja aikoinaan estääkseen ``pisnesmiesten`` pummiautot alensi Helsinki-Tallinna välin laivojen henkilöautolipun hintarajan ajoneuvokorkeutta 2.40m sopivaan 210m rajaan ja tuon korkuisella pienpaketti-autolla,tila-autolla ei enää pysty kuskaa rahtia ja Seawindillä luki vielä erikseen pienpaketti autot/minivan, ei rahtia tai kaupallista tavaraa henkilöautohinnoin.

      Saisi tehdä Rosella, Siljan tavoin kuin näyttäisi aina että tila loppu tai nostaa hintoja jolloin yksityisen pienpakut vaan jäisi lopullisesti Viikkarilta pois ja `pisnesmiehet`menisi Eckerölle joka on kaikkein edullisin Viikkarin jälkeen 2.40m korkeille `pisnesmiesten autoille muttei tavalliselle pienpaketti autoilijalle he pyytävät 35 Egee jos on paku-auto sarjalippu ja henkilösarjalippu erikseen 15€ lppuhinnaksi yht 50€ ja kyydissä saa olla myös kaupallista rahtia
      ja pituutta 7m ja kork 250m

      Itse kun en kuskaa rahtia vaan pakuauto on siksi kun siellä on huomattavasti henkilöautoa enemmän sisätilaa niin turhauttavaa maksaa 210m-5m yksityisautosta, rahtiauton hintaa.

      -sama hintakäytäntö Tallinkillä joka on tosi hintava mutta onneksi Viikkari toistaiseksi vielä on ainoa joka ymmärtää yksityishenkilön pienpakua,lippu hinnaltaan,,vaikkakin vaikeuksia viime aikoina ollukin päästä siihen laivaan,
      - Siihen hintaan kuin yksityis käytössä olevan auton pitääkin päästä matkustajineen.

      Pitääkin mennä sitten jäännöspaikkoja kyttäämään kun varaukset ilmoittaa aina joka päivälle täyttä...

      • sinä olet

        suomalaisia pikku-pisnesmiehiä arvostelemaan? Jos kerran markkinarakoa löytyy niin heti olet kateasti vieressä naama punoittaen kyttäämässä, että "taas ne tekee rahaa". Antaa kavereiden kuljettaa, nämä kaverit tienaavat itse rahansa, eivätkä makaa vaan sohvalla ja nosta sossurahaa. Hyvä pojat!


    • kilu

      Sähköposti Viking- linelle meni perille, lupasivat
      ystävällisesti perehtyä asiaan
      Katsotaan, toivotaan parasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5534
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4860
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2794
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2068
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2018
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1611
    9. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1492
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1481
    Aihe