DDR 333/400

voiko

Jos käyttää 333 ja 400 mhz DDR muisteja sekaisin, samalla CL luvulla tosin, niin mitä vaikeuksia on odotettavissa? Tietenkin emolla on muistit jumpperoitu 333 mhz että ne edes toimisi. Voiko vioittaa muistia/emo vai kaikki toimii ok, tosin 333 nopeudella?

2

448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkko

Vanhemmissa emoissa saattaa käydä näin.
      Esim. 2000MHz prosessori, väylänopeus 200MHz (eli silloin pitää olla muistien DDR400) ja silloin kerroin on 10. Asennetaan hitaammat muistit DDR333, eli väylä 166,7MHz. Prossun nopeus laskee 166,7MHz x 10 = 1667MHz. Tällöin täytyy tehdä kerroinkorjaus 2000MHz / 166,7MHz = ~12. Eli kerroin pitää nostaa 12 jotta prosessorista saadaan hyöty irti.

Ei pakosti kaikissa emoissa näin. Viisaammat saa haukkua mua vähän, jos olen ihan väärässä.

• mitähkö

voiko käydä näin että mulla on 2 x DDR 400 mhz muistia (emo tukee kyllä ) ja 2800 MHZ AMD prossu ja sen väylänopeus on 166 MHZ. Muistit ei toimi kuin 333 MHZ jumpperoituna! Eli pitääkö niitä fixata jotenkin ja jos, niin miten?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      151
      11406
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      28
      8102
    3. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      56
      5884
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      162
      4759
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      15
      4671
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      32
      4331
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      84
      4193
    8. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      84
      3487
    9. Juuri muiston ne

Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      80