Kivi-siporex

juuso

Minkälaista hinta haitaria on kivi ja siporex-taloilla? Onko kokemuksia esim Jämerä-taloista kokoluokassa 120-150 m2. Paljonko maksaa paketti? Kuinka paljon muut työ (pohjat, lvi, sähköt, sisustus?

10

1588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sami

Kyllä ne kustannukset tulee pääasiassa muusta kuin pelkästään valitusta rakennusmateriaalista. Itse en oikein pidä siporexia kivenä... Suosittelisin tutustumaan osoitteeseen www.lamminbetoni.fi Eristetty betonivaluharkko on mielestäni hyvä ratkaisu.

• ...

En itse asiassa kaipaa kommentteja keskusteluun siporex vai kivi, koska osaan kyllä ITSE arvioida materiaalien eron. Kaikki eivät näet halua panostaa kivilinnaan. Nyt kiinnostaisivat vain HINNAT.

• Sami
        ... kirjoitti:

En itse asiassa kaipaa kommentteja keskusteluun siporex vai kivi, koska osaan kyllä ITSE arvioida materiaalien eron. Kaikki eivät näet halua panostaa kivilinnaan. Nyt kiinnostaisivat vain HINNAT.

No talot maksaa mitä maksaa ja hinta muodostuu mistä milloinkin. Mun talo maksoi 1,2miljoonaa vanhassa rahassa.

• zz
        ... kirjoitti:

paras että rakentelet, selvittelet ja tiedät ihan vaan itsekseksesi noita juttuja. Vastauksestasi päätelleen luulet tietäväsi aivan liian paljon. Niin paljon sinulta ei rahaa löydy että sinulle taloa myytäisiin tai rakennettaisiin.

• suunnittelija

Niin siporex- kuin harkkomyyjät jättävät kertomatta ulkopinnan viimeistelyn kustannukset. Kannattaa ottaa huomioon. 10000 euroa on pieni raha noissa rappauksissa.

Siporex tuhlaa energiaa vaikka tehdään kompensaatiorakenne. Kokonais U-arvo jää suurimpaan sallittuun, kun puurakenteella tulee helposti "vahingossa" alle 0,18, jopa 0,15. Mikä on ylin hyväksytty? Onko 0,28?

• Sami

Alkuperäinen kysyjä tietää jo kaiken, huvikseen vaan kyselee hinoja....

• rakentaja

Siporex myyjät usein harhaanjohtavasti puhuvat "talopaketeista" vaikka kysymyksessä on ainoastaan lavoittain harkkoja ja laastisäkkejä joiden menekin myyjä laskee sinun teettämiesi piirustusten mukaan. Naapurini teki(tekee)talonsa siporexista ja halvin pystyynmuuraustarjous oli 2-3 vuotta sitten 150 000mk. Yleisesti voit laskea siporex ja kivitaloille n20-25% enemmän hintaa kuin puurunkoiselle oikealle "paketille".

• samuli

Itse tein optirocin jarjestelmällä kivitalon.Todellinen kivitalo on kellari osat 380 mm termo harkko, runko kahirunkopontti harkoista 130 mm villa 125mm kova villa 40 mm ilmarako 40 mm sekä poltettu tiili on yhtä kuin seinä rakenne.Välipohjat 200 mm ontelolaatta 100 mm styrox sekä 80 mm betonilaatta.yläpohjan eriste 450 mm puhallusvillaa. Ikkunat selektiivi ja argonkaasu.Lämmitys muoto Öljy sekä vesikiertoinen lattia lämmitys täydellä automatiikalla Ilman vaihto lto-kone.Tulisijoja 3 kpl varaavia takkoja.Täytyy todeta että energia ihme Talossa 350 m2 Ja 1040 m3 Öljyn kulutus 2800 litraa/vuosi sähkö 7600kW/vuosi.Ollaan oltu tosi tyytyväisiä ratkaisuihin ei ehkä halvimmat, mutta ottakaa elinkaari ajattelua mukaan ja jälleen myynti arvoa.Talo tekniikkahan vanhenee mutta runko ratkaisut eivät.

• Tyytyväinen

Me rakensimme 135 m2 rinne mallin, itse harkot muuraten, rahaa meni noin 700 000 mk. Siporex harkkojen ja välipohja ja kattopalkkien hinta yms tarvikkeiden hinta oli noin 170 000 mk. Itse taloon olemme tyytyväisiä. Lämmityksenä on vesikiertoinen lattialämmitys ja vaikka viime talven myrskyn jälkeen olimme sähköttä=lämmöttä 3 vrk lämpötila ei laskenut kuin 17 asteeseen. Naapuri puutalosta joutui lähtemään sukulaisiin kun lämpölaski 10 asteeseen vuorokauden jälkeen.

• pg

Mikä lämmitystapa siellä naapurissa on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59