Hormooneja ?? mtf sellasii... Onko kellään kokemuksia hommata niitä jostain muualta kuin tuota vaikeimman kautta...? Yksityiseltä tai jostain muualta...
Hormooneja?
27
7797
Vastaukset
- saanhanollahan
En itse käytä MtF hormoneja.
Jos käyttäisin, miettisin kyllä kaksi kertaa, mistä hankittuja uskaltaisin käyttää. - ensin
hanki sitten ja käytä.Kasvaa niillä jonkinlaiset tissit ja muutenkin saa naisen muotoja
- Meeri-Anneli
Etelärajan takaa on saanut, mutta Eestissä vaaditaan lääkärikäynti ja resepti ennen kuin hormoneja saa apteekista. Tallinnassa reseptillä on sellaisiakin hormonivalmisteita, joita Suomessa myydään käsikaupassa.
Itärajan takaa (ja vielä kauempaa idästä) on jotkut salakuljettaneet hormoneja, eli tuonnissa on salakuljetuksen riskit. Myös hormonien laatu voi olla mitä tahansa, eli terveysriskejä.
Omatoiminen lääkitys on myös melkoinen riski, siinä saa helposti maksan poksahtamaan. Pitää myös tietää täsmälleen tarvittavat lääkkeet ja niiden annostus. Siis joka tapauksessa niin riskialtista touhua, että varmempaa on hoidella homma tuolta vaikeimman kautta. Eikä se ole edes mikään vaikea tapaus, jos on todella TS. Nopeimmillaan noin vuodessa on hormooneilla mikäli on "varma tapaus".- utelias
Mitä valmisteita Suomessa myydään ilman reseptiä? Tai toisin sanoen: missä valmisteessa on tehoton määrä kallista ainetta.
- Meeri-Anneli
utelias kirjoitti:
Mitä valmisteita Suomessa myydään ilman reseptiä? Tai toisin sanoen: missä valmisteessa on tehoton määrä kallista ainetta.
Suomessa myydään apteekissa menopaussioireisiin voiteita ja emätinpuikkoja, lähinnä emättimen kuivumisongelmiin. Estrogeenia niissä on aika vähän, siitä reseptivapaus. En päässyt nyt tarkistamaan, kun kelan lääkehaku ei toiminut.
- Transbat
En suosittele käyttämään hormoneja, jotka eivät varmasti ole peräisin apteekista. Tiettävästi joissain Etelä-Euroopan maissa estrogeenit ovat vielä reseptivapaita, mutta estrogeeniä ei pitäisi koskaan käyttää ilman antiandrogeeneja, ja niiden statuksesta en tiedä. Suomesta reseptiä voi yrittää kysyä yksityiseltä, kun on saanut tutkimuksista TS- tai TG-diagnoosin. Yksityisen määräämään hormonihoitoa ei lasketa viralliseen HRT:hen, mutta ihan samoin se yksityisen määräämä hormonikin kropassa vaikuttaa...
Jos aikoo ominensa käyttää hormoneja, olisi suositeltavaa että käy ennen aiottua aloitusta ottamassa laajat verikokeet (mm. maksa-arvot, hormonien tasot, hyytymätekijät). Nämä kokeet otetaan myös viralliseen HRT:n aloittamiseeen valmistauduttaessa, mutta lääkäreille on syytä olla näyttää lähtöarvot, ihan oman terveyden kannalta.- hormoneja tarvitseva
Olisi varmaan hyvä olla ohjenuoraa jos joltakin tohtorilta saisi vastakaikua hankkeelle. Siis tarkistaisin että tarkoitat labroina hormonihoitoja ennen tsekattavaksi: ASAT, ALAT, AFOS, GT, testosteroni, LH, TSH(?), tromboplastiiniaika, vielä muuta? APC-resistenssi?
- Meeri-Anneli
hormoneja tarvitseva kirjoitti:
Olisi varmaan hyvä olla ohjenuoraa jos joltakin tohtorilta saisi vastakaikua hankkeelle. Siis tarkistaisin että tarkoitat labroina hormonihoitoja ennen tsekattavaksi: ASAT, ALAT, AFOS, GT, testosteroni, LH, TSH(?), tromboplastiiniaika, vielä muuta? APC-resistenssi?
Tuohon listaan lisää ainakin estrogeenit, verensokeri ja paljon muuta. En edes tiedä mitä kaikkea minulta otettiin ennen hormonihoitojen alkua, mutta ainakin kilpirauhasen toiminnasta tieto löytyi papereista. Joka tapauksessa näytteitä otetaan paljon, joten piikkikammoiselle tilanne on paha.
- Transbat
hormoneja tarvitseva kirjoitti:
Testo, estradioli, LH, TSH, FSH, prolaktiini. ALAT, ASAT, kreatiini... ja sitten loput lyhenteistä ovat vähän epäselviä, mutta olen tunnistavani joukosta myös kalsiumin ja natriumin tasot, triglyseridit, kolesterolin, verensokerin ja sitten ihan perusverenkuvan.
Melkoisen määrän tuossa saa verta luovuttaa. - saija-ts
Transbat kirjoitti:
Testo, estradioli, LH, TSH, FSH, prolaktiini. ALAT, ASAT, kreatiini... ja sitten loput lyhenteistä ovat vähän epäselviä, mutta olen tunnistavani joukosta myös kalsiumin ja natriumin tasot, triglyseridit, kolesterolin, verensokerin ja sitten ihan perusverenkuvan.
Melkoisen määrän tuossa saa verta luovuttaa.Tarviiko labraan lekurin lähetettä vai voikohan mennä ilman??
- saija-ts
Transbat kirjoitti:
Melkoisen määrän tuossa saa verta luovuttaa.ääh.kolestroolit molemmat koholla ja maksakin koholla...Katsotaan nyt jos vaikka yrittäis olla ilm.alkoo ja ottais muutaman kilon ylipainosta pois!!Tavoite olis kyllä sellanen naisellisen naisen kroppa hormoonien avustuksella,Eli pyöreyttä sais olla vähäsen kunhan ne tulee oikeisiin paikkoihin ja ei ne silikonitkaan tuossa rintavarustusta tehtäessä ole ollenkaan pois suljettu!! sellanen luonnollinen c-olis tavoite,eli luultavammin ilman silikonia en selviä!?! Nyt n.177 ja 90 eli ja yläkropassa sellasta luonnon vahvuutta ei salilla hankittua...
- Meeri-Anneli
saija-ts kirjoitti:
ääh.kolestroolit molemmat koholla ja maksakin koholla...Katsotaan nyt jos vaikka yrittäis olla ilm.alkoo ja ottais muutaman kilon ylipainosta pois!!Tavoite olis kyllä sellanen naisellisen naisen kroppa hormoonien avustuksella,Eli pyöreyttä sais olla vähäsen kunhan ne tulee oikeisiin paikkoihin ja ei ne silikonitkaan tuossa rintavarustusta tehtäessä ole ollenkaan pois suljettu!! sellanen luonnollinen c-olis tavoite,eli luultavammin ilman silikonia en selviä!?! Nyt n.177 ja 90 eli ja yläkropassa sellasta luonnon vahvuutta ei salilla hankittua...
Kyllähän ne elintavat korjaa aika paljon. Minulla alkoholi ei enää pahemmin maistu ja siitä tuli helposti kaupan päälle kilojen putoamista. Minulla on tuota pyöreyttä ollut vähän liian kanssa, mutta sain sitä sentään vähän järkevämpiin lukemiin. Nyt vaaka on näyttänyt aika pitkään samoja lukemia, mutta hormonien aloituksen jälkeen muut kehuvat hoikistumisestani. Syynä tähän on rasvojen siirtyminen ainakin osittain naisellisiin paikkoihin ja kroppa sopusuhtaistuu. Harmi vaan että ne rasvat ei osaa siirtyä sinne mihin haluaisi. Lantio ei levene ja rinnat kasvaa hitaasti. Silikonikierteeseen en kuitenkaan halua, kun ei ole varaa muutaman vuoden välein käydä korjauttamassa tai vaihdattamassa uusiin (vaikka saman kokoisiinkin).
- saija-ts
Meeri-Anneli kirjoitti:
Kyllähän ne elintavat korjaa aika paljon. Minulla alkoholi ei enää pahemmin maistu ja siitä tuli helposti kaupan päälle kilojen putoamista. Minulla on tuota pyöreyttä ollut vähän liian kanssa, mutta sain sitä sentään vähän järkevämpiin lukemiin. Nyt vaaka on näyttänyt aika pitkään samoja lukemia, mutta hormonien aloituksen jälkeen muut kehuvat hoikistumisestani. Syynä tähän on rasvojen siirtyminen ainakin osittain naisellisiin paikkoihin ja kroppa sopusuhtaistuu. Harmi vaan että ne rasvat ei osaa siirtyä sinne mihin haluaisi. Lantio ei levene ja rinnat kasvaa hitaasti. Silikonikierteeseen en kuitenkaan halua, kun ei ole varaa muutaman vuoden välein käydä korjauttamassa tai vaihdattamassa uusiin (vaikka saman kokoisiinkin).
Jaa että pylly ei levene naiselliseksi,eli lantio ei levene!??!Vai...
- Meeri-Anneli
saija-ts kirjoitti:
Jaa että pylly ei levene naiselliseksi,eli lantio ei levene!??!Vai...
Luustohan ei tietenkään muutu. Joillakin rasvaa kertyy lantiollekin, minulla ei suuremmin joten eipä ole leventynyt havaittavasti. Muuten pylly kyllä pyöristyy. Vyötärökin alkaa löytymään.
- saija-ts
Mitäs jos kaikesta huolimatta olen päättänyt tilata netistä! Onko kellään kokemuksia tai suosituksia mistä?
- Meeri-Anneli
saija-ts kirjoitti:
Mitäs jos kaikesta huolimatta olen päättänyt tilata netistä! Onko kellään kokemuksia tai suosituksia mistä?
Taitaa olla niin, että nettitilaukset eivät pääse perille. Tulli nappaa ne välistä, koska lääkkeitä ei saa tilata ulkomailta. Itse voi tuoda, jos on ao. reseptit mutta silloinkin vähemmän kuin Suomesta saa apteekista. Salakuljetus on sitten asia erikseen ja kiinni jäädessä siitä saa rangaistukset.
- _jokuvaan_
En nyt viittiny uutta viestiketjua alottaa, joten tähän aiheeseen liittyen kysyisin, et miten nopeasti hormonihoidon vaikutukset alkaa näkyä kun tarkotuksena on alkaa olla enemmän naisen näkönen? Itse olen vasta siinä vaiheessa että pitäis tutkimuksiin hakeutua...
Helpompaa olis jos voisin tosta vaan vaihtaa kaikkien Y-kromosomien tilalle X-kromosomit >.
- tyttö niemltä Taru
Sain joku aika sitten pari purkkia progynovaa...Popsin ne kyllä naamariin,mut kun pillerit loppu kesken ja ei ollut noita testosteronin plokkaajia,niin vaikutus oli olematon.Anostus oli kyllä hatusta vedetty 3pilleriä per päivä...Että sellainen kokemus minulla on...Laittakaapa muutkin kokemuksianne olis kiva lukee,ja milloin alkoi tapahtua,vaikuttaa...T.tyttö nimeltä Taru
- Meeri-Anneli
Kun aloitin (lailliset) hormonit, ensimmäinen vaikutus oli kivesten surkastuminen ja pian sen jälkeen erektioiden loppuminen. Rinnat alkoivat kasvaa hiljalleen. Ihon muutoksen naistyyppiseksi huomasi ensinnä kasvoissa. Myöhemmin alkoi rasvat siirtymään naisellisesti ja miestyyppinen lihavuus kadota. Tällä hetkellä hormoniarvot on aivan normaalin naisen arvot ja olo ihan mukava.
- saija-ts
Meeri-Anneli kirjoitti:
Kun aloitin (lailliset) hormonit, ensimmäinen vaikutus oli kivesten surkastuminen ja pian sen jälkeen erektioiden loppuminen. Rinnat alkoivat kasvaa hiljalleen. Ihon muutoksen naistyyppiseksi huomasi ensinnä kasvoissa. Myöhemmin alkoi rasvat siirtymään naisellisesti ja miestyyppinen lihavuus kadota. Tällä hetkellä hormoniarvot on aivan normaalin naisen arvot ja olo ihan mukava.
Aikajana milloin huomasit ensimmäiset vaikutukset ja näkyvät tulokset?? Tietty aika yksilölliset vaikutukset varmaankin!! Olen kolmekymppinen.
- Meeri-Anneli
saija-ts kirjoitti:
Aikajana milloin huomasit ensimmäiset vaikutukset ja näkyvät tulokset?? Tietty aika yksilölliset vaikutukset varmaankin!! Olen kolmekymppinen.
Hormonien vaikutus on aika yksilöllistä ja ikä vaikuttaa paljon. Myös estrogeenien tyyppi ja antotapa vaikuttaa. Olen huomattavasti vanhempi. Alku lähti minullakin nopeasti. Parin -kolmen kuukauden kuluessa rinnat kasvoivat jo selvästi, sen jälkeen vauhti hidastui ja lähes pysähtyi (ikä?). Kivekset alkoivat kutistua ja erektiot loppuivat puoleen vuoteen mennessä. 8-9kk kuluttua siemensyöksy oli jo hyvin vähäistä ja pelkästään eturauhasen kirkasta nestettä. Puolen vuoden jälkeen alkoi havaita rasvojen "järjestäytyvän uudelleen" ja ihon muuttuneen naistyyppiseksi. Yleensä arvioidaan että rinnat kasvavat noin kahdessa vuodessa lähes lopulliseen mittaansa.
- Tepa
Meeri-Anneli kirjoitti:
Hormonien vaikutus on aika yksilöllistä ja ikä vaikuttaa paljon. Myös estrogeenien tyyppi ja antotapa vaikuttaa. Olen huomattavasti vanhempi. Alku lähti minullakin nopeasti. Parin -kolmen kuukauden kuluessa rinnat kasvoivat jo selvästi, sen jälkeen vauhti hidastui ja lähes pysähtyi (ikä?). Kivekset alkoivat kutistua ja erektiot loppuivat puoleen vuoteen mennessä. 8-9kk kuluttua siemensyöksy oli jo hyvin vähäistä ja pelkästään eturauhasen kirkasta nestettä. Puolen vuoden jälkeen alkoi havaita rasvojen "järjestäytyvän uudelleen" ja ihon muuttuneen naistyyppiseksi. Yleensä arvioidaan että rinnat kasvavat noin kahdessa vuodessa lähes lopulliseen mittaansa.
Voi siis saada ejakulaation, tämä oli uutta minulle. Halut ilmeisesti säilyivät laimenneena?
- Meeri-Anneli
Tepa kirjoitti:
Voi siis saada ejakulaation, tämä oli uutta minulle. Halut ilmeisesti säilyivät laimenneena?
Tottahan ejakulaatio säilyy, onhan naisellakin sellainen. Ejakulaatiossa tuleva nestemäärä pienenee paljon, koska siemenneste puuttuu ja voi loppua kokonaankin (ainakin jotkut ovat tästä maininneet). Toisaalta asian seuraaminen menee vähän huonoksi korjausleikkauksen jälkeen. Silloinkin tuolla eturauhasen "liukasteella" on kyllä käyttöä, mikäli sitä vielä erittyy.
Halut muuttuu hormonien muuttumisen mukana naistyyppiseksi, eli rauhallisemmaksi. Mutta kyllä tässä joskus tekee mieli rajustikin. ;) - TIETOO
Meeri-Anneli kirjoitti:
Tottahan ejakulaatio säilyy, onhan naisellakin sellainen. Ejakulaatiossa tuleva nestemäärä pienenee paljon, koska siemenneste puuttuu ja voi loppua kokonaankin (ainakin jotkut ovat tästä maininneet). Toisaalta asian seuraaminen menee vähän huonoksi korjausleikkauksen jälkeen. Silloinkin tuolla eturauhasen "liukasteella" on kyllä käyttöä, mikäli sitä vielä erittyy.
Halut muuttuu hormonien muuttumisen mukana naistyyppiseksi, eli rauhallisemmaksi. Mutta kyllä tässä joskus tekee mieli rajustikin. ;)Olen ajatellut et leikkauksen läpi käyneet tyttöset on kuivia kuin saharan autiomaa.Etluonnollistakin liukastetta on mahdollista erittyä??!!?? Vau!! Ja mä luulin et rasvapurkin kanssa vaan pelattava luisto uuteen seksielämään.
- tyttö nimeltä Taru
Tietty hormoonit vaikuttavat yksilöllisesti eri ihmisiin.Millaisella aikajanalla muutokset tapahtuvat??? seisokinloppuminen,rinnat,iho,naisellisempi pylly yms??
- Saija-ts
Meikä tyttö lähtee nyt lääkäriin (yksityiselle)hakemaan sen hormooni reseptin.Tuossa lääkäri asemalla Venäläistä synt.perää oleva lekuri,oletetaan että sillä vähän löyhempi "moraali" ja auttaa tätä tyttöä hädässä.
- kkk
IHAN VARMASTI...ei taida onnistua!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083286Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872