Fysioterapian pääsykoe amk:ssa

Alasta kiinnostunut

Osaako joku kertoo, et millanen on liikuntaosuus fysioterapian pääsykokeessa (amk)?

72

40115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miukumauku

      Hei!

      Meillä liikuntaosio sisälsi neljä osaa:
      1. Rytminen testi.. opettaja opetti liikesarjan jota sitten täytyi toistaa musiikin tahdissa
      2. voimistelu: piti suorittaa pieni rata. helppoja liikkeitä, mm. laukka-askelia, kuperkeikka..
      3. opetustilanne: nostit lapun ja ohjasit lapussa olevan liikken toisille
      4. luova: liikkumista/tanssia neljän erilaisen musiikin mukaan ( testattiin tilan käyttöä ja uskaltaako antaa vain mennä)

      • alasta kiinnostunut

        Moi!

        Kiitos vastauksesta!
        Onkohan kaikkialla samantyylinen? Missä amk:ssa oli kyseinen testi?


      • miukumauku
        alasta kiinnostunut kirjoitti:

        Moi!

        Kiitos vastauksesta!
        Onkohan kaikkialla samantyylinen? Missä amk:ssa oli kyseinen testi?

        Porissa, mutta samantyylisiä kuulemma ovat. Se opettajan haastettelu on tärkeä, valmistaudu siihen huolella ja mieti mitä voivat sinulta kysyä. Itse esimerkiksi luin Fysioterapia nimistä kirjaa (Talvitien muistaakseni). Kouluun pääsin toiseksi parhailla pisteillä :D


      • Tytti J
        miukumauku kirjoitti:

        Porissa, mutta samantyylisiä kuulemma ovat. Se opettajan haastettelu on tärkeä, valmistaudu siihen huolella ja mieti mitä voivat sinulta kysyä. Itse esimerkiksi luin Fysioterapia nimistä kirjaa (Talvitien muistaakseni). Kouluun pääsin toiseksi parhailla pisteillä :D

        Onko hankalaa päästä kouluun? Itse ajattelin pyrkiä opiskelemaan sitä. Liikuntaosuus ei pelota, koska se on mun vahva puoli mutta se kirjatentti ei sitten ole kovin vahva. Eli minkälainen oli kirjatentti?


      • Täby
        miukumauku kirjoitti:

        Porissa, mutta samantyylisiä kuulemma ovat. Se opettajan haastettelu on tärkeä, valmistaudu siihen huolella ja mieti mitä voivat sinulta kysyä. Itse esimerkiksi luin Fysioterapia nimistä kirjaa (Talvitien muistaakseni). Kouluun pääsin toiseksi parhailla pisteillä :D

        Jooh tässä mietin että kun pääsykokeisiin ei ollut ongelmaa päästä mutta kouluun oli. niin mitä niihin siellä koulussa oleviin paperi tehtäviin (jatka kuvaa, lausetta jne.) pitäisi vastata tai siis laittaa että kouluun pääsisi sisään..? :)
        Esim. onko muisti kuvaa mitä vastailit kyseisiin tehtäviin sun muihin? Ajattelin vilkaista ainakin kyseista Ulla Talvitien kirjaa, jos siitä olisi apuja ensi kerralle.


      • milujite

        Hei!

        Pyrin kevään yhteishaussa fysioterapiaan. Tuo liikuntaosio vähän hirvittää, joten jos miukumauku voisit ystävällisesti kertoa vähän enemmän tuosta liikkumisen testistä niin olisin kiitollinen! :)

        1. Oliko rytminen testi vähän kuin aerobiciä olisi toistanut? Olen aerobicissä tosi huono, askeleet menee ihan sekaisin... mitä ne siinä testissä katsoivat?

        2. Oliko voimistelutestissä jotain tosi hankalaa liikettä? Kärrynpyörä ei onnistu multa millään! Oliko siinä kärrynpyörää? Tai jotain muuta tosi paljon notkeutta vaativaa liikettä?

        3. Pitikö opetustilanteessa oleva liike ohjata toisille opiskelijoille vai liikuntaosion arvosteleville opettajille? Mitä muuta voit kertoa opetustilanteesta?

        4. Millaisia musiikit olivat? Onko hyvä, jos opettelee kotona valmiiksi tanssimaan erilaisia tyylejä? Mitä jos ei tiedäkään, miten jotain tanssia tanssitaan, kannattaako vain improvisoida ja kehittää oma tanssityyli? Oliko tanssilla paljonkin katselijoita? :)

        Tuhannesti kiitokset sinulle miukumauku jo etukäteen tai kenelle tahansa, joka voi vastata ja auttaa!


      • ujustelija
        milujite kirjoitti:

        Hei!

        Pyrin kevään yhteishaussa fysioterapiaan. Tuo liikuntaosio vähän hirvittää, joten jos miukumauku voisit ystävällisesti kertoa vähän enemmän tuosta liikkumisen testistä niin olisin kiitollinen! :)

        1. Oliko rytminen testi vähän kuin aerobiciä olisi toistanut? Olen aerobicissä tosi huono, askeleet menee ihan sekaisin... mitä ne siinä testissä katsoivat?

        2. Oliko voimistelutestissä jotain tosi hankalaa liikettä? Kärrynpyörä ei onnistu multa millään! Oliko siinä kärrynpyörää? Tai jotain muuta tosi paljon notkeutta vaativaa liikettä?

        3. Pitikö opetustilanteessa oleva liike ohjata toisille opiskelijoille vai liikuntaosion arvosteleville opettajille? Mitä muuta voit kertoa opetustilanteesta?

        4. Millaisia musiikit olivat? Onko hyvä, jos opettelee kotona valmiiksi tanssimaan erilaisia tyylejä? Mitä jos ei tiedäkään, miten jotain tanssia tanssitaan, kannattaako vain improvisoida ja kehittää oma tanssityyli? Oliko tanssilla paljonkin katselijoita? :)

        Tuhannesti kiitokset sinulle miukumauku jo etukäteen tai kenelle tahansa, joka voi vastata ja auttaa!

        Olis tosiaan kiva kuulla koetilanteesta lisää... Itellä hirvittää tuo tanssi osuus, mitenköhän monen eessä joutuu "antautumaan tanssin pyörteisiin" kun tilanne on kuitenki tavallaan niin "luonnoton"... Voih eih osaan jo kuvitella miten jäykkä ja säikähtäny oisin semmosessa tilanteessa...
        Olen tänä keväänä ekaa kertaa hakemassa fysioterapiapuolelle, alasta oisin kiinnostunu mutta en noista ryhmä-pääsykoetilanteista niinkään.. O-ou!


      • Rupicona
        ujustelija kirjoitti:

        Olis tosiaan kiva kuulla koetilanteesta lisää... Itellä hirvittää tuo tanssi osuus, mitenköhän monen eessä joutuu "antautumaan tanssin pyörteisiin" kun tilanne on kuitenki tavallaan niin "luonnoton"... Voih eih osaan jo kuvitella miten jäykkä ja säikähtäny oisin semmosessa tilanteessa...
        Olen tänä keväänä ekaa kertaa hakemassa fysioterapiapuolelle, alasta oisin kiinnostunu mutta en noista ryhmä-pääsykoetilanteista niinkään.. O-ou!

        Onko kukaan ollut viime vuonna oulun amk:ssa fysioterapian pääsykokeissa? Mitäs siellä tehtiin? Oliko tuo liikuntaosio myöskin (mitä siellä tehtiin?) vai oliko pelkät haastattelut?


    • minmin

      Oiskohan jotain uudempaa tietoa pääsykokeista vai mahtaako vielä mennä pitkälti saman kaavan mukaan kun noissa aikasemmissa (vuonna 2006-2007 kirjotetuissa) on kerrottu? Ite meinaan hakea poriin ja vähän jännittää noi kaikki liikunnalliset osiot, ei että oisin jotenkin huono liikunnassa mutta kun ei tiedä mitä tuleman pitää ja toi luovuus ei o ihan paras puoli varsinkaa jännittyneessä tilassa :) en varmaan o kyllä ainoa ku tuntee näin :D

      • fyssariopiskelija

        Viime syksynä mulla oli pääsykokeessa haastattelun lisäksi pieni matematiikan ja kielien (englanti ja ruotsi) koe ja sitten sen liikunnallinen osuus.
        Liikunnallinen osuus piti sisällään tosi vaihtelevia osioita. Meidän piti esimerkiksi jokaisen vetää pieni pätkä alkuverryttelyä, ohjata sattumanvaraisesta lajista tai liikkeestä liikunnanohjaus muille hakeville (ja ohjaus tuli aloittaa kahdella englannin kielisellä lauseella) ja kesken testauksen kaikkien piti yhtäkkiä ruveta joko tekemään kärrinpyöriä tai seisomaan käsillään.
        Itse en esimerkiksi kestänyt lainkaan bosun päällä kun erään hakijan tuli ohjata liike bosun päällä seisoen. En ollut aiemmin tehnyt minkäänlaista tuttavuutta bosun kanssa. Tipuin vain kerta toisensa jälkeen alas sen päältä, mutta vain nauroin itselleni ja yritin uudestaan.
        Ja sisälle pääsin!
        Näin siis Joensuun amk:ssa.


      • tittidittidii
        fyssariopiskelija kirjoitti:

        Viime syksynä mulla oli pääsykokeessa haastattelun lisäksi pieni matematiikan ja kielien (englanti ja ruotsi) koe ja sitten sen liikunnallinen osuus.
        Liikunnallinen osuus piti sisällään tosi vaihtelevia osioita. Meidän piti esimerkiksi jokaisen vetää pieni pätkä alkuverryttelyä, ohjata sattumanvaraisesta lajista tai liikkeestä liikunnanohjaus muille hakeville (ja ohjaus tuli aloittaa kahdella englannin kielisellä lauseella) ja kesken testauksen kaikkien piti yhtäkkiä ruveta joko tekemään kärrinpyöriä tai seisomaan käsillään.
        Itse en esimerkiksi kestänyt lainkaan bosun päällä kun erään hakijan tuli ohjata liike bosun päällä seisoen. En ollut aiemmin tehnyt minkäänlaista tuttavuutta bosun kanssa. Tipuin vain kerta toisensa jälkeen alas sen päältä, mutta vain nauroin itselleni ja yritin uudestaan.
        Ja sisälle pääsin!
        Näin siis Joensuun amk:ssa.

        Fyssariopiskelija, millä pisteillä pääsit pääsykokeisiin joensuun amk:hon? Ite tässä mietiskelen että mahtaako tulla kutsua edes pääsykokeisiin, ja onkohan mulla 24 pistettä.. ei siis ollut ykkösvaihtoehtona.


      • R

        Onko kellään tietoa TAMKin tai Metropolian pääsykokeista? Lähinnä tuota liikunnallista osiota mietiskelen, kun en ole mikään maailman ketterin ihminen, joten kaikki voimistelu on tuskaa, vaikkakin olen muuten hyvin liikunnallinen ihminen. Kaatuuko mun fyssariksi pääseminen siihen, etten kykene tekemään voltteja tai kärrynpyöriä? :o


      • tshemppaaja
        R kirjoitti:

        Onko kellään tietoa TAMKin tai Metropolian pääsykokeista? Lähinnä tuota liikunnallista osiota mietiskelen, kun en ole mikään maailman ketterin ihminen, joten kaikki voimistelu on tuskaa, vaikkakin olen muuten hyvin liikunnallinen ihminen. Kaatuuko mun fyssariksi pääseminen siihen, etten kykene tekemään voltteja tai kärrynpyöriä? :o

        Ei varmasti kaadu! Liikuntaosiossa katsotaan varmastikin sitä, kuinka hallitsee omaa kehoaan. Tähän uskoakseni liittyy myös omien rajoitusten tunnistaminen. Fyssarihan ei kuitenkaan ole mikään temppukoulun opettaja ;)


      • rr
        R kirjoitti:

        Onko kellään tietoa TAMKin tai Metropolian pääsykokeista? Lähinnä tuota liikunnallista osiota mietiskelen, kun en ole mikään maailman ketterin ihminen, joten kaikki voimistelu on tuskaa, vaikkakin olen muuten hyvin liikunnallinen ihminen. Kaatuuko mun fyssariksi pääseminen siihen, etten kykene tekemään voltteja tai kärrynpyöriä? :o

        tota tarkennus? Ite ainaki haen metropoliaan eikä mun kutsussa puhuttu mistään liikunnallisesta, eikä kavereillakaa oo aikaisempina vuosina ollu liikuntaosuuksia Metropolias, pelkkä ennakomateriaaliin pohjautuva koe ja henk.koht haastattelu. :o


    • rampaa

      Olin fysioterapian valintakkeissa Laureassa. Aluksi oli aineistokoe, jossa suomeksi ja englanniksi tekstit, joista piti tehdä tehtävät. Tähän ei ollut voinut ennalta valmistautua. Kokeen jälkeen ryhmähaastattelu/keskustelu. Viiden ryhmille annettiin neljä aihetta, joista piti keskustella 20minuuttia kahden opettajan tarkkaillessa keskustelua. Lopuksi opettajat vielä kysyivät täydentäviä kysymyksiä.

      Viimeisenä oli vuorossa pelätty liikuntaosia. Itse olin kepin kanssa valintakokeissa, sillä olin kuusi viikkoa aikaisemmin ollut isossa polvileikkauksessa. Itse jännäsin eniten, pystynkö ylipäätään osallistua liikuntatestiin, vai kaatuuko hakemiseni siihen.. Meidät jaettiin 4-5 hengin ryhmiin, joissa piti esittää liikkuvaa patsasta, jossa kaikki ryhmän henkilöt piti olla koko esityksen ajan kosketuksissa toisiinsa. Patsaan aiheen piti jotenkin liittyä fysioterapiaan. Sitten opettajat laittoivat musiikin soimaan, ja sen tahtiin piti luovasti liikkua ympäri salia. Biisejä oli neljä ihan erityyppistä. Itse hilluin, pompin ja 'tanssin' ympäri salia jalan sallimissa rajoissa. Jotkut tekivät jumppaliikkeitä, toiset lihaskuntoa ja loput vain liikehtivät jotenkin musiikin tahtiin.

      Elikä ainakaan Laureassa tämän vuoden liikuntatesti ei ollut ylihaastava. Sen pystyi suoriutua pystymättä kävelemään kunnolla. Nyt vain odottamaan, pääsenkö sisään :D

      • sassssssssssssssssss

        fyssariopiskelija, millasilla pisteillä pääsit pääsykokeisiin? Itse en saa kuin 22 tai 23/35, mitään asiaa pääsykokeisiin syksyn haussa? Onkohan noi pääsykokeet samanlaiset ollut Joensuussa vuodesta toiseen? (apua, en osaa seisoa käsillä/ en osaa englantia, iiiks :D )


    • ............

      Liikunnallisessa testissä tarkkaillaan lähinna motorisia kykyjä , ryhmässä toimimista,kommunikaatiokykyjä, luovuutta ja tilanteisiin reagointia. Omassa valintakokeessani oli ihan kilpatasolla urheilleita tyyppejä ja niin vain jäivät kouluun pääsemättä, itse olin sairastelun vuoksi aivan rapakunnossa, eli ei siinä mikään ammattilainen tarvitse olla. Tietysti, jos ei erota vasenta jalkaa oikeasta kädestä, niin vähän heikoilla on, eli jotain kehonhallintaa täytyy olla.
      Omissa kokeissani ( vuonna x ennen ajanlaskun alkua) meidän piti esim. muodostaa opettajan sanoma kirjain omasta kehosta mahdollisimman nopeasti, osoittaa silmät kiinni käsillä "kellonaikoja" opettajalle , eli itselle peilikuvana. Pareittain piti liikkua eri musiikin tahtiin "seuraa johtajaa"-tyyliin. Sitten oltiin jossain välissä jonossa ja yksitellen piti esittää jokin vaaditty liike, esim. vaaka tai "jokin pyörivä liike" jne. Ryhmäohjaustilanteessa meidät laitettiin ympyrään ja ohje oli vetää muille jokin liike puolen minuutin ajan. Eli vaikka kuinka oli miettinyt jonkin liikkeen valmiiksi, niin se edellinen jonossa saattoikin sen vetää, jolloin piti nopeasti reagoida ja tehdä jotain muuta. Ja siinäkin tilanteessa tarkkailtiin lähinnä sitä kommunikointikykyä,eikä liikuntataustaa, eli muutama henkilö veti jotain hienoa askelsarjaa, muttei osannut selittää sitä muille ja puolet jengistä tippui kärryiltä.
      Omana itsenään siellä pärjää, jos on pärjätäkseen. Itsekin pääsin sisään ekalla yrittämälläni kamalasta jännittämisestä huolimatta ja moni vuosia yrittänyt ei päässyt. Eli jos susta on alalle, niin ei se yhteen jumppasaliin kaadu!

    • olivia2300000

      Hei!
      Ylempänä jo kyseltiin millaiset oulun pääsykokeet on??? Oamkin sivuilta sain sellasen kuvan että pelkkä haastattelu portfolion kanssa mutta täällä puhutaan jostain liikuntatesteistä niin oon ihan sekasin.. onko nää pääsykokeet muuttunu jotenki vai edelleen on liikuntatestitkin ja kirjallinen osia? ja osaako joku kertoa lisäää haastattelusta, ryhmä ja yksilö haastattelu? kiitos kaunis :)

      • APUA111

        Hei onko turkun amkin fysio puolelle pääseille lähetetty jo kirjeet? Hain monelle paikkakunnalle eikä ole ainuttakaa kirjettä vielä tullut?


    • 484389

      Tuliko kellekkään fysioterapian tutkinnosta kieltävä vastaus pääsykokeeseen? Itselleni tuli, että pisteesi eivät riittäneet pääsykokeeseen. MITÄ PASKAA?????????????!!!! yli kahdeksan keskiarvo ja yhdestä aineeta L niin ei pääse edes pääsykokeeseen. pikkasenko harmittaa. kävikö muille näin, että odotti kovasti kutsua, mutta joutuikin pettymään?

      • Joukk

        Teitkö esivalintakokeen?


    • aaasssssss

      mulle tuli tänään kirje ja pisteet just riitti eli 30p :)

      • ginttu

        No mitä ihmettä, kirjotitko joka aineesta L/E ja keskiarvo yli 8? kivaa kun perus C:n papereilla ei ole mitään mahiksia kun pelkkää L kirjottaneet vaan pääsevät sisälle. Ihankuin C:n papereilla ei olisi asiaa mihinkään kouluun, tai niinhän se taitaa ollakin.


    • zazaa1234

      Mulla on C:n paperit ja pääsykoe kutsu tuli! eli dont worry :)

      • lailailai23344

        Mihin kouluun pääsit C:n papereilla, tai mihin paikkakunnalle? paljonko sun keskiarvo oli jos saan kysyä? :) ite hain savoniaan ja tamk, enkä päässyt, pisteet olivat 24/30 :(


    • fysssari

      tamk on aika vaikee päästä, kauheet pisteet vaatii !

    • zaza23223

      C:n papereilla pääsin Ouluun ja keskiarvo oli kasi. Hain myös Tampereelle mutta eipä sieltä ole kuulunut mitään : /

    • LKJI

      Lappeenrantaan pääsi 30pisteellä, Lahteen 25.. näin ainakin mun kohdalla :)

    • dddddd

      pääsin jamk pääsykokeisii ja sain 30p mikä oli myös raja:)

    • asdmhjtr

      Paljonkohan Metropolian pääsykokeisiin vaadittiin..

    • Tamkissa sisällä

      Tamkin valintakokeisiin päästäkseen täytyy olla lähes täydet pisteet todistuksesta ja koulu ensimmäisenä hakutoiveena. Itselläni todistuksesta 1 pistettä vaille täydet pisteet, (1 M, loput L) mutta valintakoekutsua ei ekana vuonna tullut, koska ensimmäisenä hakutoiveena oli toinen linja. Tässä haussa vielä valintakokeisiin pääseistä valittiin alle 1/4.

    • TulevaFyssari

      Itse pääsin tänä vuonna sisään. Pääsykokeissa oli kykytestit, liikunnallinen osio: 1. tanssi musiikin tahdissa, 2. esittäkää ryhmässä sirkusta, 3. ohjaa ryhmälle 3min ohjelma sekä psykologin haastettelu ja testit.

      Ryhmässäni oli todella kova kuntoisia tyttöjä ja poikia, itse olin rehellisesti huonoimmassa kunnossa, mutta jaksoin hymyillä ja pitää liikuntaosiossa kivaa.... :)Pakko sanoa että tanssi osiossa kannattaa antaa mennä ja nauttia, uskon että itse pääsin siksi sisään. Muut kun vaan himmaili paikoillaan ja itse tanssin täydestä sydämmestäni silläkin riskillä että näytin ihan apinalta :D Keskiarvoni on varmasti tulevassa luokassa heikointa (alle kasia), mikä tarkoittaa sitä että olen saanut liikuntaosiosta ja muista testeistä hyvin. Kannattaa siis säteillä ja olla oma itsensä, eikä ujostella :)

    • Mäkinpääsin!!!

      meillä oli liikkaosios alkulämmittely, musiikin rytmissä liikkuminen ympäri salia, temppurata, askelsarjoja, kellonaikoja ja koordinaatiorata :) onnistuin mielestäni niissä hyvin, mutta sisäänpääsi minun lisäkseni samasta ryhmästä tyttö, joka ei ollut kummoinen liikkuja. joten asenteella on suurin merkitys! :)

    • TulevaFyssari

      Mielestäni hyvä koordinaatio kyky vaadittiin, muttei kuntoa... Itse olen kyllä entinen taitoluistelija (kilapilua 10v), mutta kun ei ole 5 vuoteen liikkunut kummemmin niin kunto rapistuu,mutta koordinaatiokyky ei :)

    • tuleva hoitsu

      Ja jollei nyt tärpänny ja ala kiinnostaa, niin onhan niitä fysioterapia-opintoja mahdollista suorittaa esim. kansanopistoissa. Aina niistä jotain hyötyä on, kun seuraavan kerran hakee amk:iin.

    • jännää!

      Heimoi! Minkälaisia testejä JAMK:ssa on ollut?

    • sjk2

      Myös SeAMK:n testit kiinnostaa jos joku on käynyt?

    • quest2

      Mites noi laurean pääsykokeet. Toi kirjalline osio lähinnä. O ne 2 tekstii jotka piti harjotella, mutta minkälaista tietoa niistä pitäisi poimia. Millainen olisi esim. Kysymys?

      • jännittäjä

        Mua myös kiinnostais kovasti noi Laurean ja Metropolian pääsykokeet. Oon kuullu sellasta huhua että Metropoliassa ei olis ollenkaan niitä liikunnallisia osioita. Ei kai ole näin, se olis nimittäin just se mun vahvuus... Onko jollain kokemuksia? :) Mites sitten se kirjallinen koe, onko siinä jotain nippelitidtoa biologiasta, fysioterapiasta yms. vai onko se vaan sellanen soveltuvuuskokeen tyylinen? Oon sitä Talvitien kirjaa silmäillyt jos siitä ois haastatteluissa jotakin apua... :) Toivottavasti joku vielä eksyy tänne mua opastamaan, kiitos hurjasti avusta jo etukäteen!:)


    • jeppisje

      JAMKissa on monta vuotta ollut aika samanlainen pääsykoe. Opettajan haastattelu ja liikuntaosio. Liikuntaosiossa on kellon aikojen näyttämistä käsillä silmät kiinni, askelsarjoja, musiikinrytmissä liikkumista, loikkia, kuperkeikka, alkulämmittelyn ohjaaminen ryhmälle, koordinaatiota...

    • Soikku

      Moikka! Olisko täällä vielä joku, joka osaisi kertoa Metropolian pääsykokeista, lähinnä aineistopohjaisesta osiosta? Itse olen hakemassa Metropoliaan ensimmäistä kertaa ja tuo osio jännittää eniten.

      Ja kysyn nyt ehkä täysin tyhmän kysymyksen, mutta katsoin edellis vuosien sisäänpäässeiden pisterajoja ja alin sisäänotettu oli 33 pistettä, vaikka ymmärtääkseni max pistemäärä aiemmista koulumenestyksestä on 30. Tarkoittaako, että tuohon 33 pisteeseen kuuluu myös 5 pisteen ensimmäinen haku toive?

      Kiitos! :)

      • tytsytytsyyyy

        Hei, en osaa muuhun vastata, kuin että jos alin pisteraja on esim 33 tai 32, siihen kuuluu se 5 pisteen ensimmäinen hakutoive.


    • tulevafyssari

      Heippa!
      Metropolian aineistokokeen matsu vaihtelee varmasti vuosittain kun ennakkoluettavaa ainakin fyssarilinjalle ei enää ole. Itse hain vuosi sitten (ja pääsin) ja siellä eteen laitettiin n. 10 sivuinen matsu, joka piti lukea vajaassa tunnissa. Aineisto kerättiin pois ja sen pohjalta vastattiin yhteen kysymykseen. Jos osaat poimia olennaisia juttuja niin tehtävä ei ole vaikea... :) Sen sijaan suosittelen panostamista ryhmähaastatteluun, ole avoin ja muut huomioonottava.

    • Nimpe

      Mitähän tolla ihosairaudella mahdetaan tarkottaa, tuskin atooppista ihoa...?

    • Haalaribileet

      Hei pääsykokeisiin pänttääjät!

      Tulkaahan maistamaan opiskelijaelämää jo ennen opiskelujen alkua. Saatte lisämotivaatiota loppupuristukseen!

      Poikkitieteellisen Haalaribileet - SUMMER EDITION
      8.5 @ Viihdemaailma Ilona, Tampere

      Facebookissa:
      https://www.facebook.com/events/290139267812064/

      Onnea lukuihin ja nähdään Haalaribileissä!

      • jonsku

        Joko Poriin hakeneille (fysioter. opisk) on tullut kirje pääsykokeisiin hyväksymisestä?


      • jäiks
        jonsku kirjoitti:

        Joko Poriin hakeneille (fysioter. opisk) on tullut kirje pääsykokeisiin hyväksymisestä?

        Ite hain kanssa poriin fyssarilinjalle eikä kutsua vielä tänäänkään ollut tipahtanut postilaatikkoon... eikös keskiviikko 28.5 ollut viimeinen päivä? Toivottavasti kutsu tulisi :)


    • Jeps84a

      TAMKin kokeissa nähdään 6.6. :)

    • eskooooooo

      Millä pisteillä pääsitte Tamkin pääsykokeisiin?

      • ebin

        12 pisteellä pääsin sisään :) Ylioppilaaksi en päässyt mutta ei haitannut mitään!


    • Verppulii

      Osaako joku kertoa millainen Turun amk:n pääsykoe oli viime vuonna?

      • Ilps

        Täällä kans yks kun menossa samaan paikkaan!


    • Roxanas

      Mua kiinnostais kovasti mamkin pääsykokeet. Minkälainen se oli? Mitä kannattaa harjoitella enne pääsykoetta?

    • Tokayritys

      Onko kukaan ollut Lahdessa fyssarin pääsykokeissa nyt viimeisen parin vuoden aikana? Mitä siellä tehdään, kun kuulemma tänä vuonna ainakaan ei ole liikuntaosiota lainkaan?!

      Miten Metropolia, minkälaiset pääsykokeet siellä on yleensä ollut?

    • Miisa955

      Olin kevään haussa Lahden kokeissa ja silloin oli ainakin liikunnallinen osio, sitten perus testejä, armeijan"pällitesti" matikka, äikkä ymym... ja lisäksi sitten psykologin ryhmähaastattelu ja psykologin yksittäishaastattelu.

    • Moikkelis12

      Osaisiko joku kertoa metropolian kokeista?

    • miekaa

      Tietääkö kukaa minkälainen liikuntaosio oli saimiassa viimekerralla?

      • fyssarihakija

        Muutkin jo kysyneet tätä mutta pakko vielä munkin:D Millainen on Metropolian koe? Kutsussa luki, että koe sisältää ''tekstin tuottamisosin sekä ryhmätilanteen''. Eli onko mahdollista, että ei ole mitään liikunnallisia tehtäviä?


      • Jännittää

        Muakin kiinnostais noi Saimaan Ammattikorkeekoulun pääsykokeet. Onko haastattelu yksilöhaastattelu vai ryhmähaastattelu ja minkälainen on se liikuntaosio?


      • Fysionhakija

        Onko kaikkiin Fysioterapeutin valintakokeisiin tehty valinnat ja siihen kutsut? itellä ainakin lukee opintopolussa vieläkin että valinta on kesken ja koe on ensi keskiviikkona 7.6 ???


      • Pommikommi

        Tottakai siellä lukee, että valinta on kesken. Se lukee kesäkuun loppuun/heinäkuun alkuun asti niin eli kunnes paikat jaetaan. Esivalinta ei päivity opintopolkuun ja kaikki pääsykoekutsut on lähetetty


    • A.W

      Hola!! Hakemassa tänä keväänä Metropoliaan fyssarikouluun! Viimevuoden hakijat, voisitteko kertoa hieman teidän pääsykokeista?? Kaikki vinkit on tarpeen!

      • Popper

        Sama juttu kertokaa vinkkejä. Jos matikkaa ni millasta jne?


    • JaneDoes

      Metropoliassa on ainakin muutamana viime kertana ollut todella suppeat pääsykokeet. Tekstintuottamisosiossa kirjoitetaan 1-2 -sivuinen essee, jossa ainakin syksyllä piti kertoa, miksi haluaa opiskelemaan fysioterapiaa.

      Ryhmätilanteessa puolestaan keskustellaan 4-5 henkilön ryhmissä annetusta aiheesta, aikaa oli muistaakseni 15-20 minuuttia. Tässä aluksi jokaisen nopea oma esittely ja sitten suoraan aiheeseen. Syksyllä aiheena oli fysioterapian haasteen tulevaisuudessa.

      Itse jäin 1. varasijalle ja jono ei liikkunut yhtään. Mutta onneksi pisteilläni pääsin toiseen AMK:iin fyssariksi opiskelemaan. Siellä puolestaan muut sisäänpäässeet kertoivat aivan erilaisista pääsykokeista, liikunnallisine osioineen ja psykologien haastattaluineen.

    • Anonyymi

      Olisko kellään tietoa millainen valintakoe tampereella oli viime keväänä? :)

      • Anonyymi

        Ootko saanut jo tiedon pääsitkö valintakoeeseen?
        Itse en ole saanut, ja jännittää että eikö riittänyt pisteet.


      • Anonyymi

        Tamk:in kutsut tuli pari viikkoa takaperin. Täällä toinen jota kiinnostais millanen koe Tampereella on ollu? 😬


    • Anonyymi

      Muistaako joku minkälaisia kysymyksiä Turun fyssarin valintakokeessa oli 2018 aineisto-osiossa ja enkussa?

    • Anonyymi

      Onko porukka jo saanut kutsun varsinaiseen valintakokeeseen?
      Itse hain Tampereelle ja vielä ei ole tullut kutsua. Jännittää että mitenköhän täs käy!

    • Anonyymi

      Miten muilla meni valintakokeet? Pääsin kirjallisista läpi, mutten osaa sanoa miten liikkumisosio ja haastattelu meni.

      • Anonyymi

        Sattuisiko täällä olemaan ketään viime syksynä tai keväänä Saimian pääsykokeissa olleita? Valintakoekutsu napsahti sähköpostiin ja nyt mietin minkälainen päivästä on käytännössä tulossa. Oliko teistä haastavat? Mietityttää tuo liikunnallinen osio, pitää kuulemma sisällään rytmiikkaosuuden. Minkä tyyppistä tanssijaa/musiikin tahtiin heilujaa ne oikein hakee? :D


    • Anonyymi

      Kkk

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe