Tehovitol..

tytsy

Omistan 2 uros seeprapeippoa, joilla toisella lentokyky huonontunut huomattavasti. Aina kun yrittää lentää, tipahtaa häkin pohjalle. Ruoka kyllä maistuu, mutta jossain vika silti.. Eläinlääkärin mielestä Tehovitol nimistä monivitamiinia kannattaa kokeilla. En voinut lintua sinne viedä pakkasten takia. Onko kenelläkään Tehovitolista kokemuksia omille linnuille?? tai muuten??

10

1360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä käytän

      mun linnuille(undulaatteja) joka päivä, kannattaa ostaa, on mun mielestä parempia ku noi eläinkaupasta saatavat "sekoitteet".apteekistahan sitä teho vitolia saa ostettua.meillä toimii ainakin.

      • -M-

        Tehovitolia voi käyttää, mutta kannattaa muistaa että se on varsin tujua tavaraa pienille linnuille. Eli vain tippa tai kaksi siihen vesipulloon. Ja mielummin kuurina silloin tällöin kuin ihan jatkuvasti ettei tule yliannoksia.
        Turvallisempia ovat nimenomaan linnuille suunnitellut hyvälaatuiset valmisteet (esim BCC:n, Nektonin tai VetArkin tuotteet)


      • linnuille
        -M- kirjoitti:

        Tehovitolia voi käyttää, mutta kannattaa muistaa että se on varsin tujua tavaraa pienille linnuille. Eli vain tippa tai kaksi siihen vesipulloon. Ja mielummin kuurina silloin tällöin kuin ihan jatkuvasti ettei tule yliannoksia.
        Turvallisempia ovat nimenomaan linnuille suunnitellut hyvälaatuiset valmisteet (esim BCC:n, Nektonin tai VetArkin tuotteet)

        Jossain oli, että jos lintu (tai muu eläin) on terve ja saa vitaminoitua ja monipuolista ruokaa, niin erillisiä lisävitamiineja ei tarvitse. Lisäksi niissä neuvotaan laittamaan vitamiinit juomaveteen tai siementen päälle, niin suurin osa vitamiineista menee hukaan, koska lintu juo vai osan vedestä (tai juo kylpyvettä) ja kuorii siemenet. Vitamiinit ovat myös kalliita.


      • tytsy
        linnuille kirjoitti:

        Jossain oli, että jos lintu (tai muu eläin) on terve ja saa vitaminoitua ja monipuolista ruokaa, niin erillisiä lisävitamiineja ei tarvitse. Lisäksi niissä neuvotaan laittamaan vitamiinit juomaveteen tai siementen päälle, niin suurin osa vitamiineista menee hukaan, koska lintu juo vai osan vedestä (tai juo kylpyvettä) ja kuorii siemenet. Vitamiinit ovat myös kalliita.

        Hmm, eläinlääkäri sanoi että 0,5 ml/2 lintua/vrk. eli siis 10 tippaa!! Samoin lukee pullon kyljessäkin. Toimin lääkärin ohjeiden mukaan joka tapauksessa. Tuskinpa nuo tuohon kuolee, kerta eläinlääkäri sitä itse ehdotti.. ja päivittäin siis, viikon-kahden ajan.


      • noin
        tytsy kirjoitti:

        Hmm, eläinlääkäri sanoi että 0,5 ml/2 lintua/vrk. eli siis 10 tippaa!! Samoin lukee pullon kyljessäkin. Toimin lääkärin ohjeiden mukaan joka tapauksessa. Tuskinpa nuo tuohon kuolee, kerta eläinlääkäri sitä itse ehdotti.. ja päivittäin siis, viikon-kahden ajan.

        minäkin sitä lisään, siementen päälle!!linnut saavat kyllä tarvitsemansa vitamiinit ruuastaan jos se on tosi monipuolista,,tiedän että itselläni tuo ei toteudu kumminkaan,antaa niille joka päivä vitamiinipitoista ruokaa,,porkkanaa jne.ja toisaalta eivät ne edes kaikkia "herkkuja" syö,joten tehovitol auttaa.


      • usko
        -M- kirjoitti:

        Tehovitolia voi käyttää, mutta kannattaa muistaa että se on varsin tujua tavaraa pienille linnuille. Eli vain tippa tai kaksi siihen vesipulloon. Ja mielummin kuurina silloin tällöin kuin ihan jatkuvasti ettei tule yliannoksia.
        Turvallisempia ovat nimenomaan linnuille suunnitellut hyvälaatuiset valmisteet (esim BCC:n, Nektonin tai VetArkin tuotteet)

        että se kovin tujua on, kun purkin kyljessäkin on annostusohje häkkilinnuille(pienet)10tippa/2lintua...ja sitä kannattaa laittaa siemenille ei veteen!itse kyllä käytän mieluiten orion pharman-eläinlääkkeet (=teho vitol) tekemää tuotetta kuin muita, meillä toimii...


      • tytsy
        usko kirjoitti:

        että se kovin tujua on, kun purkin kyljessäkin on annostusohje häkkilinnuille(pienet)10tippa/2lintua...ja sitä kannattaa laittaa siemenille ei veteen!itse kyllä käytän mieluiten orion pharman-eläinlääkkeet (=teho vitol) tekemää tuotetta kuin muita, meillä toimii...

        vaikka laitankin sitä juomaveteen? Kyllähän nuo tuota vettä juo siitä huolimatta, vaikka muuten aika nirsoja ovatkin.. ei kelpaa herkkutangot sun muut, vaikka tarjoais. Yritetty on! =)


      • haittaa
        tytsy kirjoitti:

        vaikka laitankin sitä juomaveteen? Kyllähän nuo tuota vettä juo siitä huolimatta, vaikka muuten aika nirsoja ovatkin.. ei kelpaa herkkutangot sun muut, vaikka tarjoais. Yritetty on! =)

        ,saavat vaan paremmin vitamiinit "talteen" siemenistä,juomavesi pullollista kun eivät päivässä juo, mutta kyllä toikin on ok!!!


      • laittaa
        haittaa kirjoitti:

        ,saavat vaan paremmin vitamiinit "talteen" siemenistä,juomavesi pullollista kun eivät päivässä juo, mutta kyllä toikin on ok!!!

        puoli pullollista esim. vettä ja siihen sen tarvittavan määrän sitä liuosta?? vai tuleeko liian voimakasta siten?? Apteekissa sanoivat, että niinkin voi tehdä, koska pullon kyljessä ei erillistä mainintaa ole esim. veden määrästä..


      • luin
        laittaa kirjoitti:

        puoli pullollista esim. vettä ja siihen sen tarvittavan määrän sitä liuosta?? vai tuleeko liian voimakasta siten?? Apteekissa sanoivat, että niinkin voi tehdä, koska pullon kyljessä ei erillistä mainintaa ole esim. veden määrästä..

        yhdeltä palstalta, 6-10 tippaa desilitraa kohti kahden päivän ajan joka vko syksystä kevääseen, tai 1-2 tippaa koko talven ajan...mutta kyllä mä itse laitoin kanssa sen määrän ekan veteen, ennenkuin joku vaan sanoi mulle siitä et parempi siemenissä ja jos ne apteekissakin sanoivat et on ok...koska saahan mun linnut kanssa sen määrän siemenistä varmasti päivän aikana,joten en uskoisi sen haittaavan jos se on veteen sekoitettu..kannattaa vaan sit muistaa päivittäin pestä juomapullo!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe