Rummut

Levyt

Miksi vielä focuksessä on rummut, eikös ne oo jo historiaa! Taitaa olla kustannus kysymys..

Eikä luistonestoa...

Eurolla euron tavaran!

13

2635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rummutus

      Kun te ootte yksinkertasia muotivillityksen perässäjuoksijoita.Taka levyjarruissa ei oo muuta kuin harmia suomen talvessa.Jos välttämättä haluat jatkuvasti jumivat ja herkistely huoltoa vaativat jarrut,niin siitä vaan.Rumpujarru ei paljon loskapaska keleistä hätkähdä.

      • asiaa

        ..mulla ei Focuksen rummuissa ole ollut mitään vikaa, ne vaan toimii säällä kuin säällä.


      • Mulla kyllä

        Kyllä on ongelmia rummuissakin, focuksessa ainaskin. Talvella käsijarrua ei voi vetää päälle, sillä se jäätyy ja sitten....

        Kolme vuotta golffi kans ollut, mitään ongelmaa ei oo ollut!


      • focus2001
        Mulla kyllä kirjoitti:

        Kyllä on ongelmia rummuissakin, focuksessa ainaskin. Talvella käsijarrua ei voi vetää päälle, sillä se jäätyy ja sitten....

        Kolme vuotta golffi kans ollut, mitään ongelmaa ei oo ollut!

        Ei mitään ongelmia kässärin kanssa. Auto on seisonut tuolla pakkasessa viikon käyttämättä ja lähti kerrasta käyntiin. Käsijarru ollut koko viikon päällä ja ei se jumissa ollut.

        Itse tykkään rumpujarruista, koska suoraansanoen ottaa päähän kesällä kuurata vanteista sitä levyjarrujen mustaa pölyä joka jässähtää oikein kunnolla kiinni.

        Mutta näinhän se on. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.


      • tietää
        Mulla kyllä kirjoitti:

        Kyllä on ongelmia rummuissakin, focuksessa ainaskin. Talvella käsijarrua ei voi vetää päälle, sillä se jäätyy ja sitten....

        Kolme vuotta golffi kans ollut, mitään ongelmaa ei oo ollut!

        kyllä folkkarin mies tosiaan osaa ja tietää focuksen jarruista, hyvinkin asiantuntevasti, vaikka ei ole koskaan kyseisia jarruja nähnykkään? saatikka kyseisellä merkillä koskaan saanut ajaa.


      • Mulla kyllä
        tietää kirjoitti:

        kyllä folkkarin mies tosiaan osaa ja tietää focuksen jarruista, hyvinkin asiantuntevasti, vaikka ei ole koskaan kyseisia jarruja nähnykkään? saatikka kyseisellä merkillä koskaan saanut ajaa.

        Kyllä focus on kaksos autona, ainaskin toistaiseksi..

        Vaihtoa odotellessa.


      • Ladoissa on rummut !

        onhan levyt paljon mukavampi huoltaa... vaihtaa palat !


      • Mulla kyllä kirjoitti:

        Kyllä on ongelmia rummuissakin, focuksessa ainaskin. Talvella käsijarrua ei voi vetää päälle, sillä se jäätyy ja sitten....

        Kolme vuotta golffi kans ollut, mitään ongelmaa ei oo ollut!

        Jäätyy tai ruostuu kiinni.

        Itsellä Focus 1,6 -01 ja kyllä jäätyy välistä kiinni sama homma oli myös Escort 1,6 -99.

        No kerran sitten ajoin Focuksella pidemmän matkaa sohjokelillä jonka jälkeen auto oli yön yli lämpöisessä parkkihallissa käsijarru päällä.
        Seuraavana päivä kun yritin lähteä liikkeelle niin kas kummaa takajarrut jumissa eikä varmasti ollut jäätymisestä kyse. Eli jarrukengät voi näköjään myös ruostua rumpuun kiinni.

        Oli aika tuskainen liikkeelle lähtö, edessä seinä joten taaksepäin väkisin runttaamalla. Irtosi lopulta kovan paukahduksen jälkeen.

        Tämän jälkeen en ole käyttänyt käsäriä kuin lyhyillä kauppareissu pysähdyksillä.


      • FFD
        focus2001 kirjoitti:

        Ei mitään ongelmia kässärin kanssa. Auto on seisonut tuolla pakkasessa viikon käyttämättä ja lähti kerrasta käyntiin. Käsijarru ollut koko viikon päällä ja ei se jumissa ollut.

        Itse tykkään rumpujarruista, koska suoraansanoen ottaa päähän kesällä kuurata vanteista sitä levyjarrujen mustaa pölyä joka jässähtää oikein kunnolla kiinni.

        Mutta näinhän se on. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

        jos on levyt takan niin kässäriin on rummut, että se siitä.......


    • Focus 2004

      Kyllä mulla on ihan vakiona levyjarrut takanakin vanhemmassa 2004 vuoden mallissa. Edessä jäähdytetyt levyt. Toki vauhtivarojakin on enemmän (2.0i ja 130 hv). Kyllä pysähtyy!

      Muistakaamme kuitenkin että Focus on kansanauto.

    • levyt

      takanakin. II Focus 1,6 koneella ja ESP. Ei levy- jarrut mitään jumita.

    • Levytystä

      Minulla oli -99 (1.8 kone) malli Focuksessa levyt joka pyörässä, mutta tässä uudemmassa -01 (1.6) on rummut takana. Molemmat toimineet moitteetta, tosin vaikeissa keliolosuhteissa talviloska yöpakkaset, rummut ovat luotettavammat.
      Luotettavuus ympärivuotisessa käytössä Suomen sääolosuhteissa rummuissa on parempi. Toisaalta myöhemmässä vaiheessa kun tulee jarrujen uusiminen eteen, niin jarruhihnojen vaihtotyö on hankalampaa.

      Minulla ei käsijarrun kanssa ole ollut kertaakaan ongelmia, tosin en joudu joka päivä käsijarrua käyttämäänkään autoa parkkiin laittaessa. Lisäksi herkistelen jarrua ajaessani aina välillä tilaisuuden tullen.
      Sanoisin että se on niin paljon käytöstä ja käyttäjistä kiinni miten laitteet toimivat, osaavammalla kaikki toimii paremmin kuin osaamattomalla.

    • Olli

      Noita takarumpujarrullisia autoja on ehtinyt olla jo muutama kymmenen ja niistä on sanottana vaan hyvää, sillä ne pysyy puhtaana ja oikein huollettuna toimii luotettavasti.
      Edellisessä focus ghiassa oli levyjarrut takana ,eikä niissäkään mitään vikoja ilmennyt.
      Uudessa focus 1,6 trendissä on taas rumpujarrut takana ja en mitenkään kyttyrää tykkää niistä kun tietää miten varmat ne on. Ei muuten ole koskaan talvella jäätynyt niinpaljoa ettei olisi päässyt liikkeelle. Joskus likkeelle lähtiessä ne on olleet hieman kiinni mutta irronneet helposti. Säilytän muuten autoani aina ulkona kun ei ole tallia.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe