Halutaan Kreikkaan Toukokuussa, lähdetään pikaisesti ja tarvitaan lämpöä ja leppoisuutta, suositelkaa jotain kohdetta!
Toukokuussa
9
3359
Vastaukset
- Aina varma valinta
Kreeta on aina varma kohde, toukokuussakin jo mukavan lämmin kun on Kreikan saarista eteläisimpiä.
On tuolla vaan tullut käydyksi niin usein, että itse menen toukokuussa Ateenaan ja katselen, josko sieltä lähtisi saarille tai katselisi vaihteeksi mannerta. On nuo Ateenan lennot nyt ostettuina halvempia kuin koskaan ennen ... - nannuliini
suosittelen lämpimästi kreetalle menoa. me oltiin siellä viimeksi plataniaksessa. oikein mukava paikka. hanian kaupunki on lähellä ja paikka on muutenkin ihana.
- Haniassa
Suurin osa porukasta ei ole muualla käynytkään kuin Kreetan Plataniaksessa. Ja sitähän sitten pitää suositella muillekin...
Kreetalla asuvat Kreikan hämäläiset, muilla saarilla on mukavammat ihmiset. - riittää!
Haniassa kirjoitti:
Suurin osa porukasta ei ole muualla käynytkään kuin Kreetan Plataniaksessa. Ja sitähän sitten pitää suositella muillekin...
Kreetalla asuvat Kreikan hämäläiset, muilla saarilla on mukavammat ihmiset.Kreeta on mitä suurimmassa määrin omatoimimatkailijallekin sopiva kohde. Muutamaksi viikoksi riittää hyvin koluttavaa pienissä kylissä, joita toki sisäsaarella riittää. Kreetalaiset ovat kyllä mielestäni hyvinkin ystävällisiä, mutta turistikohteissa kuten Plataniaksessa jatkuva kiire ja ryysis näkyy kyllä paikallisten ihmisten välinpitämättömänä suhtautumisena.
Itse olen tavannut ottaa toukokussa halvimman äkkilähdön, usein Kreetalle, Plataniakseenkin ja melkeinpä samantien paikalle saavuttuani vuokrannut kaksipyöräisen, jotta turistirysän pölyt on saanut tuuletettua jaloistaan! Onhan tuota tosiaan eräskin viikko tullut saaren sisäosiakin kolutuksi. Kyllä Kreeta on saarista monipuolisin, vaikka itsekin ensi kesäksi suunnittelen taas reppureissua Ateenasta käsin johonkin ei_paketti -kohteeseen.
Muuten olen kyllä samaa mieltä, että Platanias ei tosiaankaan ole mikään kovin edustava paikka, jos edes jotain paikallista tunnelmaa Kreikasta hakee. Eikä Haniakaan, sataman aluetta ja sen liepeillä olevia pikkukujia lukuunottamatta se on suorastaan ruma kaupunki! Mutta onpahan hyvät hiekkarannat Plataniaksesta melkein Haniaan saakka.
Olen ottanut äkkilähdön toukokuussa Pargaan ja Skiathoksen saarelle. Molemmissa riitti lämpöä, muutenkin oli mukavaa kun ruuhkista ei ollut vielä tietoakaan. Kannattaa seurata tarjouksia, toukokuussa on yleensä paljon valinnanvaraa.
- mulle
Kreeta (kerta molemmissa päissä saarta), Kos, Kalimnos, Leros, Nissiros, Patmos, Rodos, Skiathos, Skopelos, Samos, Siros, Naxos, Paros, Egina, Poros, Idra, Thassos, Karpathos... unohtuikohan joku... No lisäksi joissain on tullut poikettua vain satamassa, joten niistä nyt ei mitään kuvaa saanut.
Siinä käymäni saaret ja kaikkia voin suositella. En minä aikanaan voi niitä mihinkään järjestykseen laittaa.
Olen sitä mieltä, että ekalla kerralla vain menee ihan mihin tahansa ja siitä alkaa sitten laajentamaan muualle, kun maa tulee tutuksi.
- -elina-
En ole aikaisemmin Rodoksella käynyt mutta nyt ollaan toukokuun lopussa sinne suuntaamassa. Rodosta ajattelin sinullekkin suositella :)Toukokuussa on jo ihan mukavan lämmintä päivisin 24-25 astetta, turisteja ei kuulemma ole vielä niin paljoa liikkeellä eikä paikallisilla ihmisillä ole vielä silloin havaittavissa "turistiväsymystä". Itse olen menossa Ixiaan, joka on pienempi ja rauhallisempi paikka Rodoksen kaupungin vieressä.
Kreikassa nyt voi mennä minne vaan,lämpöä riittää jo siihen aikaan ja niistä niin kutsutuista turistirysistäkin(Rodos,Kreeta,Kos)löytyy rauhallisempiakin paikkoja.Jos todella rauhaa haluaa,voi mennä vaikka mantereelle Loutrakiin.Ihan pikkuinen paikka,lähellä on kuitenkin isompi Korintin kaupunki ja Loutrakista tehdään myös retkiä Ateenaan.Myöskin Parga on mukava pikku paikka,josta pääsee laivalla hienolle Korfun saarelle!
Noista turistirysistä suosittelen Kreetaa,mutta en todellakaan Plataniasta.Rethymnonkin on parempi tai sitten vielä rauhallisempi Agia Pelagia.Kreetan saarella on kuitenkin tosi paljon nähtävää,kun lähtee sisämaahan tutustumaan niihin aitoihin kreetalaiskyliin ja hienoihin maisemiin.- Potsie_Duck
Manner-Kreikka on todellakin kaunista seutua, mutta toukokuussa saarilla (Rhodos,Kreeta,Kos)
on vielä varmemmin lämmintä. Esimerkiksi kaksi vuotta sitten kun olimme lokakuussa Kosilla, ei siellä ollut satanut kertaakaan huhtikuun jälkeen (paikallisten mukaan).
Kos on pienempi kuin Rhodos, joten suosittelisin toukokuussa ennemmin Rhodosta. Toukokuu on varmasti samanlaista aikaa kun lokakuu ja siten varsin hiljaista vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952063
- 1331149
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34731ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46547- 9532