Muutin juuri v. 2002 rakennettuun rivitaloon, ja minulla on ongelma kylpyhuoneen lattialämmityksen kanssa. Lattilämmön säätimessa omn normaaliin tapaan on/off- virtanäppäin ja pyöritettävä lämmönsäädin(1-6). Kuitenkin, aina kun lattilämpö on päällä, tämä seinässä oleva säädin "rätisee", eli toistuvasti kytkee lattialämpöä päälle ja pois. Joskus tämä rätinä kestää useita sekunteja, jonka aikana säätimessä oleva vihreä valo välähtää päälle ja uudestaan pois jopa parikymmentä kertaa. Kyseessä on sähkölämmitys. Onko mahdollista, että esim. säätimestä on joku anturi hajalla, koska eihän sen koko ajan pitäisi rätistä päälle ja pois, häiritsee.
Lattialämmitys "rätisee"
5
11543
Vastaukset
- Linda
Nyt sähkäri mittaamaan,missä on vika.Minulla on uusi lattialämmitys,eikä kytkimestä kuulu koskaan inahdustakaan.
Ei sen kuulu äännellä.Jossakin on vikaa ja asia on vain ja ainoastaan sähkömiehen tutkittava ja tarvittaessa korjattava. - uusiksi se
menee.
- sähkömies
paikalle. Älä tee itse mitään, paitsi valvoa tietenkin voit, jos käry alkaa nousta...
- hhhghfdds
Lainaillaan vähän vanhaa aihetta..
Itsellä siis sama ongelma kuin aloittajalla. Tarvitseeko paikalle pyytää se sähkömies, vai onko tuosta muuta haittaa kuin se, että ääni ärsyttää?- täytyy sähkäriä
vaivata, tai sitten kytkeä lämmitys kokonaan pois käytöstä. Joko sinulla on termostaatti hajoamassa, tai johdot eivät ole kiinni kunnolla termostaatissa ja molemmissa tapauksissa on palovaara.
Esim huonosta kytkennästä johtuva rätinä sulattaa nopeastikkin johtoja ja joudut sitten ennemmin tai myöhemmin vaihdattamaan termarille tulevan syötön, lämmityskaapelin liitäntäjohdon tai molemmat.
Voit verrata vaikka tilannetta vaikka siihen että kun sinulla on leivänpaahdin keittiön pistorasiassa ja aina kun paahdat leipää niin alkaa rätinä kuulumaan rasiasta, kutsuisitko silloin sähkärin paikalle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723