Nakurannoista

moi

Tyhmien kysymysten palstalle tämä kysymys.
SAAKO nakurannalla olla vaatteet päällä vai onko siellä joku viidakon laki, joka sanoo, että on oltava alasti, kun kaikki muutkin on??
Ja oikeasti, en tiedä, joten saa taas olla niitä asiallisia vastauksia, eikä aasillisia. Kiitos!

52

59198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Winns

Herää kysymys miksi sinne nakurannalle pitää mennä jos ei itse ole valmis olemaan alasti? Onko heillä siellä paremmat "rannat"? Sama kuin kysyisi voiko miehet käydä naisten vessassa. Periaatteessa kyllä, mutta himppu tuimasti heitä saatetaan katsoa.

• "VIISAS" MIES

Niin että uimahallien naisten sauna kiinnostaisi. Voisinkohan mennä naisten saunaan ja sanoa että tämä on nyt sekasauna.
        Olenhan viisas, omasta mielestäni.

Pääsenköhän minä mukaan naisten koripallojoukkueeseen? Samaan suihkuun ja pukutilaan. Vastatkaa jos tiedätte. Minulla on ymmärryksessä vikaa. Vai onko?

• olet
        "VIISAS" MIES kirjoitti:

Niin että uimahallien naisten sauna kiinnostaisi. Voisinkohan mennä naisten saunaan ja sanoa että tämä on nyt sekasauna.

Pääsenköhän minä mukaan naisten koripallojoukkueeseen? Samaan suihkuun ja pukutilaan. Vastatkaa jos tiedätte. Minulla on ymmärryksessä vikaa. Vai onko?

sinä

• Mitä tarkoitat
        olet kirjoitti:

sinä

Minäkö itiootti????????? Miten niin nyt en tiedä .

• saat
        "VIISAS" MIES kirjoitti:

saat

• hyvä
        Mitä tarkoitat kirjoitti:

Minäkö itiootti????????? Miten niin nyt en tiedä .

hyvähyvähyvä!!!

heheheh

• Toinen "viisas mies
        "VIISAS" MIES kirjoitti:

saanko minä mennä vessaan vaatteet päällä,auttakaa ny joku en oikeen tiä ja olis jo kauhee pissahätä

• Toinen "viisas mies
        "VIISAS" MIES kirjoitti:

saanko minä mennä vessaan vaatteet päällä,auttakaa ny joku kun en oikeen tiä ja olis jo kauhee pissahätä

• Nimetön
        "VIISAS" MIES kirjoitti:

Kyllä varmaankin naiset, tai henkilökunta pistää hanttiin.

• Jokke

Ei sielä mitään poliisia ole :=)

-itseasiassa joukossa on aina naisia yleensä, ainakin alaosa päällä
      -voihan olla naistenpäivät tai joku muu syy :)
      Pete

• oli ranta

Turussa oli nakuranta, mutta se oli silkka kyttäyspaikka. Siellä kävi oikeastaan vain miehiä. Naiset olivat paljolti yli 50v. ja hyvin lihavia. En siellä ollut kuin muutaman kerran, mutta tuommoinen kuva siitä jäi.

Olin rannalla aluksi ilman kuteita. Alkoi ottaa päähän kun tuntui yhtäkkiä, että rannalla ei ole mitään muuta töllötettävää kuin minä. Vaikka menin hiukan syrjään, ei se paikka enää pian ollut syrjäinen, sillä KAIKKI halusivat yhtäkkiä sinne missä minä olin. Ei kiinnosta olla silmätikkuna.

Minussa on aimo annos lapsellisuutta ja luonnollisuutta. En mennyt sinne itseeni esittelemään vaan iloisena siitä, että ei tarvi pitää typeriä hiostavia uimavaatteita päällä. Ne kastuu aina kun menee uimaan ja märät pöksyt on inhottavat.

Kun sit huomasin, että rannalla ei ole mitään kulttuuria, olin siellä yksi kerta bikinit päällä koska miesystäväni halusi mennä sinne minun kanssani. Ei minulle kukaan tullut valittamaan asiasta. Jäi kuitenkin se nakuharrastus. Miesten käytös oli epäasiallista. Ymmärrettävää ehkä, sillä olen hyvännäköinen.

Nakurannat on kiva juttu, mutta valtaosa ihmisistä eivät tajua mikä on idea. Idea ei ole se, että kytätään muita.

Mene vaan rannalla bikinit päällä, jos tykkäät. Ei siitä kenelläkään voi olla valittamista. Voihan olla että jossain päin maailmaa on rantoja, joissa EI SAA käyttää uima-asua, mutta en ole moisesta kuullut.

Tämä on kiinnostava aihe. Kokemuksia?

• Niina

Itse olen kerran ihan vahingossa joutunut nudistirannalle, olihan se aika järkytys; paikka täynnä alastomia miehiä. Naisia ei näkynyt kuin muutama. Itselläni siis oli bikinit päällä. En ollut ehtinyt edes toipua pelästyksestäni ("yök! jotain itsensäpaljastajia yleisellä paikalla!!"), kun vanhahko mieshenkilö suuren vatsansa kanssa tuli minulle asiantuntevasti valaisemaan, että tälle alueelle ei ole asiaa vaatteet päällä...

Toisaaltahan ranta kuin ranta on vapaassa käytössä, normaalilla yleisellä uimarannalla ei kuitenkaan saa "paljastella itseään", laissahan kielletään alastomana oleskelu julkisella paikalla, mutta vaatteet päällä olemista ei kielletä missään. Kylmä tosiasia kuitenkin on, että nudistiranta on todellakin nudistiranta, sellaiseksi hyväksytty, joten minun mielestäni on mukavampaa antaa sen henkisten ihmisten oleilla siellä rauhassa, koska luulen että heilläkään ei ole mukaavaa tilanteessa, jossa rannalle tulee joku pukeutuneena, kun itse ovat alasti.

No huh, tulipas pitkä kirjoitus.

• tintti 4330
        Niina kirjoitti:

Itse olen kerran ihan vahingossa joutunut nudistirannalle, olihan se aika järkytys; paikka täynnä alastomia miehiä. Naisia ei näkynyt kuin muutama. Itselläni siis oli bikinit päällä. En ollut ehtinyt edes toipua pelästyksestäni ("yök! jotain itsensäpaljastajia yleisellä paikalla!!"), kun vanhahko mieshenkilö suuren vatsansa kanssa tuli minulle asiantuntevasti valaisemaan, että tälle alueelle ei ole asiaa vaatteet päällä...

Toisaaltahan ranta kuin ranta on vapaassa käytössä, normaalilla yleisellä uimarannalla ei kuitenkaan saa "paljastella itseään", laissahan kielletään alastomana oleskelu julkisella paikalla, mutta vaatteet päällä olemista ei kielletä missään. Kylmä tosiasia kuitenkin on, että nudistiranta on todellakin nudistiranta, sellaiseksi hyväksytty, joten minun mielestäni on mukavampaa antaa sen henkisten ihmisten oleilla siellä rauhassa, koska luulen että heilläkään ei ole mukaavaa tilanteessa, jossa rannalle tulee joku pukeutuneena, kun itse ovat alasti.

oon ihan sairaan komeen näkönen

• on näin

Täällä Espanjassa on paljonkin nakurantoja. Yleensä rannat ovat puhtaasti nudisteille ja vaatetetut häädetään hyvin pian pois. Toki on myös sekarantoja, joissa voi itse valita mikä "asu" tuntuu itselle sopivalta.

Kyttäilyä ei täällä juurikaan itse rannalla harrasteta, mutta kauempaa pusikoissa ja kallioiden laella tirkistelijöitä valitettavasti riittää.

• Nimetön
        Niina kirjoitti:

Kyllä jokaiselle pitää löytyä paikka, jossa hän viihtyy, myös nudistit, Olemmehan syntyneet alasti ja eiköhän me myös niin täältä lahdetä.
        Alastomuus on luonnollinen asia. Itse olen kotonakin koko ajan alasti ja kesällä myös parvekkeella. On naapurien häpeä, jos he eivät sitä kestä. Onneksi on sen verran matkaa parvekkeelta, että sitten pitää kyllä käyttää kiikaria. Ja jos he sitä haluavat, niin siitä vaan, minä en häpeä omaa kehoani.

HWille

• Niinpä.

Ja minkähän takia sinun pitää mennä nakurannalle jos et itse pysty alasti olemaan. Et kai vaan ole menossa tirkistelemään sinne ?

• johanna

nakuranta on nakuranta, sanan varsinaisessa merkityksessä. siis jos haluat palvoa aurinkoa ja uida alasti - ole ilman vaatteita - mutta jos et etsi tavallinen ranta.
      tuskin nakurannan ihmiset turhia katseita ja pällistelyjä tarvitsevat - vai mitä...
      playboyt on sitä varten jos halutaan mainontaa!

• ääliöäää

ääliö hei mietis vähän.. EI TIETENKÄÄ SAA OLLA

• PISTE!

Menkäät vaikka kokeilee...

seurasaaressa on lähin.

voi olla vaatteet tai ilman.

mitä heinäkenkiä täällä oikein on...
      ---------------------------------------

oma näkemys perustuu siihen et olen useat kerrat ajanut veneellä kys. rannan ohi ja "seurannut" (vakoillut) tilannetta, minkä siitä olen nähnyt! kukin taaplaa siellä tyylillään! Suomen laissa ei ole määritelty sakkorangaistusta kys. asiasta!

Voit olla kääriytynyt kokonaan vaikka pyyhkeseen...kukaan ei tule sanomaan ota pyyhe pois päältäsi! Olet niinkuin haluat ja piste! EI siellä kiusata.

• kokoko.

gyyuhh

• nudi

Helsingin pihlajasaaressa on myös nudistiranta, mutta ikävä kyllä siellä osa porukkaa kävelee edestakaisin vaatteet päällä ??! Muuten mukava paikka.

• blondi-72hki

mikään etikettikirja tai muu sääntö kieltää.

• Nakurannalla ollut

En ole huomannut aiemmin kerrotttuja epäkuhtia kuten tirkistelyä,"kyytäysta" tai mmuuta. Kauniita naisia ja komeita miehiä oli nrannalla molempia. Kaikilla oli ihan mukavaa.

• Nimetön
        Nakurannalla ollut kirjoitti:

En ole huomannut aiemmin kerrotttuja epäkuhtia kuten tirkistelyä,"kyytäysta" tai mmuuta. Kauniita naisia ja komeita miehiä oli nrannalla molempia. Kaikilla oli ihan mukavaa.

Näin olen minäkin kokenut.
        HWille

• NudeNa

Kokemuksia Suomesta ja Espanjasta.

Seurasaaressa naisten puolella käytetään joskus pikkareita tms. riepuja (just esim. menkkojen aikaan, ihon kärähdettyä), mutta yleensä kaikki ovat alasti, mitä varten ranta onkin.

Espanjassa on rantoja, jotka ovat puhtaasti nude-rantoja (klubityyppisiä), joilla kaikki vain OVAT rennosti alasti, miehet, naiset, lapset, rannalla, suihkuissa, rantsubaarissa... Säännöt kiletävät vaatteiden pidon. Runkvistejä ei esiinny.

Sitten on taas avoimia nudistialueita (esim. Kanarialla) tavallisen rannan kupeessa tai lähellä, siellä taas vaatetus vaihtelee: enemmistö on alasti, mutta seassa voi olla uikkareissakin, kukaan ei kiellä. Naturistit eivät yleensä niuhota pienistä. Monesti ihmiset ottavat aurinkoa vaatteitta, mutta kulkevat rantaviivalla jne. uikkareissa tms. Runkkareit tunnistaa yleensä päälläolevista vaatteista ja kiimaisesta kiertelystä alastomien ympärillä. Mutta mitäs noista. :-)

• Suomessa tuskin kielletään. Virossa törmäsin naisten nakurantaan, jonne oli miehiltä pääsy kielletty, se oli uutta.

Itse nautin nakuna olemisesta, mökillä otan aina aurinkoa nakuna, käännän vain kylkeä, ei tule rajoja.

Mutta järki kaikessa, ei auta pikkukallea polttaa.

• kysyn

Sakko nakurannalla harrastaa seksiä.
        sekä saako siellä yrittä edes iskeä vastakkaista sukupuolta tai miksei näin tasa-arvon aikana vaikka iskeä homo-/lesbo paria.

• NudeNa
        kysyn kirjoitti:

sekä saako siellä yrittä edes iskeä vastakkaista sukupuolta tai miksei näin tasa-arvon aikana vaikka iskeä homo-/lesbo paria.

Eiköhän nakurannalle päde ihan samat säännöt inhimillisissä toiminnoissa kuin tavallisillakin uimarannoilla. Eli toki yrittää saa, kunhan tekee sen "korrektisti" ja ketään vahingoittamatta, eikö? Nakurannoilla on yleensä suojaisiakin paikkoja, joissa voi vaikka lemmiskellä auringossa, jos siltä tuntuu, kenenkään tai etenkin ketään häiritsemättä.

• toki
        kysyn kirjoitti:

minä olen monet kerrat harrastanut seksiä nakurannoilla,mutta vain mielessäni.Mahtais muijat säikähtää jos alkais,patukka ojossa ehdottelemaan pusikossa käyntiä.

• on ihan
        kysyn kirjoitti:

nakurannalla seksiä saa harrastaa siinä missä tavallisellakin rannalla. Siellä ei siis olla alasti sen takia, että sinne tultaisiin sekstailemaan. Sinne tullaan rannalle ihan samoista syistä kun muut tulevat tavalliselle rannalle. Totta kai iskeä saa yrittää, mutta kalu pystyssä kulkevat löytävät itsensä pian jostain ihan muualta.

• vankka

Nakurantoja on olemassa, että ihmiset (lue nudistit) jotka diggaa hengailla luonnollisesti ilman kledjuja saisivat jossain paikassa tehdä niin kuin haluavat, ilman että se ketään kyrpänaamaa häiritsee. Siksi näitä paikkoja myös kutsutaan nimellä nakuranta, tosin rakkaalla lapsellahan on aina monta nimeä. Jos et uskalla mennä nakurannalle alasti niin mene tavalliselle rannalle, tissit saattavat vilahdella sielläkin.

• tyttö vaan

Jos löydät näillä keleillä rannan, jolla tarkenee ilman vaatteita niin kivat sulle.

• naked ape

Saakohan saunaan mennä vaatteet päällä, vai onkohan siinäkin jokin viidakon laki, joka sanoo että on oltava alasti, kun kaikki muutkin on....

• ettei saa

Ei ainakaan ns.Höyrysaunaan. Vaatteista ( =uimapuvusta) irtoaa hyvin, hyvin vaarallisia höyryjä jotka ovat vahingollisia terveydelle.

Alastomuus taas voi olla vahingollinen jonkun siveydelle.
        Ratkaisu on SINUN itsesi tehtävä.

• hzx

Yyterissä on uimaranta, jossa on erillinen nudisteille rajattu alue. Yyteri on myös tunnettu luontokohde. Itse kävin siellä luontoretkellä.

Kokemukset olivat epämiellyttävät. Nudistit (pääasiassa miehiä, useimmat ylilihavia) eivät pysy omalla alueellaan, vaan levittäytyvät laajalle. Ja runkkareitakin siellä on, yäk.

• rajattoman ruskea

Miksi nakurannalle pitäisi mennä vaatteet päällä? Nakurannathan ovat olemassa mm. huomaavaisuudesta lähimmäisiä kohtaan. Monethan vetävät "hernettä nenään", kuka mistäkin syystä, jos joku on alasti, joten nakurannat ovat paikkoja jossa ketään ei pitäisi närkästyttää kanssaihmisten alastomuus.

Monella nakurannalla on kyltti, jossa rannan luonne ilmoitetaan, paitsi sanallisesti, myös kuvallisesti: uimapukuun pukeutuneiden ihmisten kuvan päällä on "kieltomerkki", alastomien kuvan päällä on hyväksynnän merkki. Useilla nakurannoilla on lisäksi käytäntö, että rannan baarissa ei tarjoilla asiakkaille, joilla on uimapuvut päällä.

Vaikkei kysymys olisikaan ehdottomasta vaatteidenpitokiellosta, on huomaavaisuuden vuoksi korrektia olla nakurannalla ihan alasti.

Ja paitsi korrektia, on se myös erittäin mukavaa! :)

• Alaston mies ja pamppu

Tuskin kukaan poliisille soittaa, jos vaatteet ovat päällä. Vai luulitko, että poliisiauto kaartaa paikalle ja poliisit riisuvat itsensä alasti (vain pamput, puhelimet ym jäävät) ja sitten tulevat nakurannalle sinua pidättämään. Mistä luulisit, että poliisit sinua sakottaisivat ("liian siveellinen käytös - vaatteet päällä nakurannalla").

• moi

Ainakaan sinun vastauksesi ei minun kysymykseeni vastannut.

Lähinnä tätä kysyin juuri sen takia, jos sattuu "ne päivät", niin pikkuhousut on varmaankin oltava vähintään jalassa.

Kiitos muuten muutamasta ihan asiallisestakin vinkistä!

PS Roomasta etelään päin on pieni paikka Gaeta, siellä on aivan upea nakuranta, jossa olen itsekin käynyt. Sielläkin oli muutamia, jotka kulki bikinit tai uikkarit päällä ja huomasin, ettei heihin sen enempää kiinnitetty huomiota kuin meihin nakuihinkaan.

• ystävä
        moi kirjoitti:

Ainakaan sinun vastauksesi ei minun kysymykseeni vastannut.

Lähinnä tätä kysyin juuri sen takia, jos sattuu "ne päivät", niin pikkuhousut on varmaankin oltava vähintään jalassa.

Kiitos muuten muutamasta ihan asiallisestakin vinkistä!

PS Roomasta etelään päin on pieni paikka Gaeta, siellä on aivan upea nakuranta, jossa olen itsekin käynyt. Sielläkin oli muutamia, jotka kulki bikinit tai uikkarit päällä ja huomasin, ettei heihin sen enempää kiinnitetty huomiota kuin meihin nakuihinkaan.

mielestäni keskusteluun pitäisi saada uusi sävel,
        sillä oma kullinni ei sesonut vaikka näin noin
        viisataa viittua täysin paljain päin ja olen hetero. Totesin ,että viittu mikä vittu kunhan
        vaan saan. Muuten olen ihastunut nusismiin, valitettavasti Suomessa kausi o0n lyhyt.
        Terveisiä kaikille nudismin ystäville.

• mievaan33

nakurannat ovat oikeastaan ihmisille,jotka haluavat näyttää itseään ja jotka eivät pidä oman kehon "kauneutta itsellään"... minusta on jopa tyhmää käydä sellaisessa. saako sitten nakurannalla olla vaatteet päällä niin vastaus on helppo. en usko että kukaan joka sinne menee on vaatteet päällä!! koska ylipäätänsä sinne menee juuri ne "itsensäpaljastajat"...

• .............

Nudistius tai mikä lie on uskonnonhaara tai joku vastaava! Ne oleskelee kotonansaki alastomana!
        Ja jos niille tulee vieraita, nekin voi riisua itsensä!

• minea

niin ja myös tirkistelijät kuuluvat joukkoon. Molemmat saa tyydytyksen sekä paljastajat että tirkistelijät.
        Ikinä en menis , edes vaatteet päällä...

• Saa tietysti olla vaatteet päällä mutta sellasella eholla että sinulla on lapikaat jalassa, turkki päällä ja neljäntuulen lakki päässä. Varohan vain sitten VALKOTAKKISIA.

• moi moi

Se saako rannalla olla vaatteet päällä riippuu täysin kyseisen rannan säännöistä.

Jotkut rannat ovat täysin nakuja, joista vaatetetut häädetään hyvinkin nopeasti pois. Toiset ovat sekarantoja, joissa saa itse päättää onko vaatteilla vai ilman.

Yleisesti ottaen vaatteet päällä nakurannalla pyörivää katsotaan aika lailla samalla tavalla paheksuen kuin nakuna tavallisella rannalla esiintyvää. Jälkimmäisen tosin tulee poliisisedät pian hakemaan pois :)

• SE RINNOISTAKIN

NIINPÄ!!!!

• olisi

syytä olla alesti mutta entä jos seisoo (olen siis mies) tai sitten muuten on niin iso "se" et
      on syytä hävetä?!! enhän voi koko aika ottaa
      aurinkoa vain takapuolelle olen ns "hyvin
      varusteltu" ja ongelmia on ilmaantunut ao
      rannoilla pistkee privaa

• sinua

eipä ole nakurannat sinua varten ei

• eskimo
        sinua kirjoitti:

eipä ole nakurannat sinua varten ei

alastomuures ei mitään pahaa olen käyny monella naku rannoilla joskus on seisonu täysillä se on ollu vapauttava tunne eikä kukaan ole moittinu päin vastoin ihailuja olen saanu osakseni olen käyny uimassa yleisiillä uima rannoillaki nakuna en ole huomannu moittijoita luulen että moittijat ovat kateelisia kun ei itse uskalla heittää vaateita pois

• Noname86
        eskimo kirjoitti:

alastomuures ei mitään pahaa olen käyny monella naku rannoilla joskus on seisonu täysillä se on ollu vapauttava tunne eikä kukaan ole moittinu päin vastoin ihailuja olen saanu osakseni olen käyny uimassa yleisiillä uima rannoillaki nakuna en ole huomannu moittijoita luulen että moittijat ovat kateelisia kun ei itse uskalla heittää vaateita pois

onkso suomessa nakurantoja? Entä onko joku naturisti klubi? Yhteen aikaan taisin netistä löytää jonkun sivun mutta en enää muista mikä sivu se oli..

• Nimetön

Kyllä siellä saa olla vaatteet päällä tai uima-asussa, mutta mikä´on motiivisi käydä siellä, haluatko tiirailla muita? Kyllä Helsingissä riittää yllin kyllin hyviä uimarantoja, missä pitää olla uima-asu päällä. Saatat nolostuttaa nudisteja, jos haluat itse pitää vaatteet/uima-asun päällä.
      HWille

• 90

cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc

• 90

cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      148
      7394
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      60
      4227
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3862
    4. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      138
      3830
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3145
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      41
      3095
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3078
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2743
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2690
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2434
    Aihe