Hieman olen ajoissa liikkeellä, mutta kesää pitää jo alkaa odottelemaan =)
Onkos kokemuksia kuha, siian ja lohen pyynnistä Pyhäselkä/Jänisselkä akselilla? Missä liikkuu ja millä kannattais narrata (virveli ja onki olis vaihtoehdot)? Tekee mieli jo saada muutakin saalista kuin ahventa ja haukea. Ja olis jotain uutta tekemistä kesälomallekin.
"Tukikohta" Tikansaaressa joten siitä pääsee näppärästi molemmille selille kokeilemaan.
Kuha, siika, lohet. Pyhäselkä/Jänisselkä
4
3613
Vastaukset
- rami
Kyselehän toisilla foorumeilla. Ei täältä saa vastauksia.
- Tikka
Kuha on rauhoitettu koko kesäkuun kaikilla välineillä Oriveden kalastusalueella, mutta heinäkuun alusta lähtien saat sitä ihan Tikansaaren ympärysvesistä, parhaiten yöllä. Uittelet yli 5 m:n vesissä lähellä pintaa vihreä-puna värisiä vaappuja niin siitä se. Lohikalan pyynti kesällä onkin jo hankalampi juttu, pitää mennä syville vesille ja saada vieheet tuonne 10 m:n syvyyteen ja siitä alaspäin.
- MikkoJo
Kiitos vinkeistä.
Kesäkuun rauhoitus ei haittaa kun lomakin on vasta heinä-elokuussa. Pitää kokeilla ainakin kuhaa...
- Naima-Aslakki
Enpä tunne paikkoja, mutta kuhaa kannattaa etsiä karikoilta ym. Itse pohjoisin alue ,josta olen saanut kuhaa Taivalkoski-Tervolan Ossauskoski väliltä. Ei kuulemma ole kuhaa, mutta saama-mies on erikseen.Kuhaa kannattaa kalastaa jigeillä.Lapissa jigeillä kalastaminen on vähän niin ja näin,mutta kannattaa kokeilla. Kireitä siimoja...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 861484
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1121365Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras341148- 271065
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne117913Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet46898- 18846
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n65797YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..76695- 40687