Mitä on globalisaatio?

hämmentynyt

Mitä äänestäjän pitäisi tietää globalisaatiosta presidenttiä äänestettäessä?

14

1058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisiko globalisaatio sitä, että syleilee koko maailmaa?

      Mutta syleileekö maailma minua takaisin?

      Se on sitten jo toinen juttu.

      kunhan pähkäilin.

      bB

      • tätä

        Kansainvälisyyttä??


    • ko en tiiä

      kopalisaatti, oisko räkättirastas?

      • kopalisaatist

        et se ois joku lintu


    • kysymys?

      Minäkin mietin samaa,luulin kaikkien muiden tietävän,(minä hölmö)enkä näin ollen kehdannut keltään kysyä.
      Senkun tietäis niin äänestäis jälleen Halosta.
      Kertokaa kansan kielellä!

      • muotisana

        Luin jostakin, että Eva Biaudet liittyi Tarja Halosen kannattajaksi, koska hänellä on globaali omatunto. Sekavammaksi vain menee. Miksi asioista ei puhuta kansan kielellä, jos kerran pyritään koko kansan presidentiksi?


    • napasauta sinne

      ....sana globalisatio. Minulle ainakin aukeni Suomen Yk-liiton sivut. Siellä sitä on monenlaista tekstiä.
      Jopa se tieto, etteivät hekään nyt niin oikein tiedä, mitä glob. tarkoittaa!!

      • tarkoittaa

        koko maailaa käsittävää, maailmanlaajuisuutta.


      • anteeksi
        tarkoittaa kirjoitti:

        koko maailaa käsittävää, maailmanlaajuisuutta.

        Piti olla...maailmaa...


    • Muistuma erään astronautin lausumasta, kertoi tunteneensa suorastaan hartautta katsellessaan avaruudesta miten kauniilta, hauraalta ja suojeltavalta maapallo näytti.
      Mutta kuinka kauan....?

    • Kallis

      Pitäisi olla kKallis selittämässä vanhana opettajana.Globalisaatio on mielestäni tällä hetkellä sitä ettei rahalla työllä yrityksellä ole isänmaata vaan kaikki lentää ympäri kuin taivaan linnut eikä sille ole olemassa vaihtoehtoa.Sen takia meillä Suomesa on niin suuri määrä työttömiä ja kaikki ajettu alas että rahat kilahtaisivat rikkaiden osakkeenomistajien taskuun.Kaipa sen pitäisi olla huolehtimista yhteisestä maailmasta ja sen ihmisistä kauneimmaal.Nykyisellään se ei ole sitä vaan Niinistön kovaa linjaa.

      • Eihän

        se ole ollut Suomessakaan, ja tuloerot ovat kasvaneet valtaviksi kuuden viimeisen vuoden ajan.


      • Typykkä
        Eihän kirjoitti:

        se ole ollut Suomessakaan, ja tuloerot ovat kasvaneet valtaviksi kuuden viimeisen vuoden ajan.

        Suomessakin asiat muuttuivat kun jotenkin vääjäämättömästi maailmalla levisivät reaganismi ja thatcherismi.Siitä siirryttiin suoraan kovaan markkinatalouteen ikäänkuin ei inhimillisempiä välimuotoja olisi ollut-en tarkoita kommunismia!Koko 90-luvun laman asiat menivät huonompaan suuntaan.Ketkä tätä kovaa taloutta puolustavat jolle poliitikot eivät mahda enää mitään.Kurjuus vain suurimmalla osalla ihmisistä kasvaa ja siitä seuraa myös vääjäämättä rikollisuuden kasvu.Tasa-arvoinen koulutus tasa-arvoinen terveydenhoito
        huolenpito heikommista takaa myös turvallisuutta ja vähentää rikollisuutta.Ennenkaikkea että ihmisille löytyisi taitojaan vastaavaa tötä jolla voi maksaa itse elämisensä.Se antaa itsetuntoa ja selkärankaa.Kilpailuyhteiskunta on huono yhteiskunta.


    • ainoa tehtävä

      kuuluu olevan globalisaatio!!!!!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe