Mikä mahtaa olla palkkojen ja korvausten laita, kun näin tammikuussa pakkasrajat rakennustyömailla rikkovat -15 astetta? Saako minkäännäköisiä korvauksia? Ja onko jollakin esittää todisteita netin välityksellä siitä. Itse en asiaan ole löytänyt netistä vastausta.
Pakkaspäivä
7
5923
Vastaukset
- Rakennusliitosta.
Terve Tomppa! Kävin juuri tänään ilmoittautumassa työvoimatsto:ssa pakkaspäivien takia. Päivärahan hakeminen on hieman työta vaativaa puuhaa, ja systeemi on ihan turhan monimutkainen. Uudistan sen heti kun pääsen kalifiksi kalifin paikalle.
Helpoin tapa on ottaa Sinun yhteyttä Rakennusliiton alueesi luottamusmieheen, tai suoraan liittoon. Sieltä saat tarkat hakuohjeet. Jos et kuulu kyseiseen liittoon, niin parempi onni ensi talvena.- tomppa
kiitoksia vaan vastauksesta ja onnekseni kuulun liittoon joten otampa maanantaina yhteyttä liittoon kyseisestä asiasta.
- pakkasraja
tosiaankin -15 astetta? Jo on aikoihin eletty.
- -37 astetta
Mikä tuossa rajassa Sinua niin kummastuttaa? Jos olet itse ulkotöissä, niin tiedät tuon pakkasen purevuuden olevan kiinni muustakin kuin asteista. Esim. -15 astetta celsiusta 10 m/s tuulta = -37 astetta iholla eli paleltumia tulee.
Pakkasrajat vaihtelevat eri paikkakunnilla ja työmailla.
- tomppa
Sain kuulla, että työnantajan on maksettava palkka pakkaspäiviltä.
- Rakennusliitosta
Olisi kyllä paras vaihtoehto, jos näin olisi. Saisi vaikka rakennusliike hakea kootusti pakkaspäivien palkat työttömyyskassasta. Mutta Rakennus-, ja maalausalan TES:n mukaan työnantajalla ei ole palkanmaksuvelvollisuutta sääestepäiviltä. Tämä koskee kokonaisia päiviä, vajaaksi jääneistä päivistä joutuu jotain maksamaan. Tämän tarkemmin en osaa rivimiehenä sanoa. Sitä varten ovat liiton kirjanoppineet.
- tomppa
Rakennusliitosta kirjoitti:
Olisi kyllä paras vaihtoehto, jos näin olisi. Saisi vaikka rakennusliike hakea kootusti pakkaspäivien palkat työttömyyskassasta. Mutta Rakennus-, ja maalausalan TES:n mukaan työnantajalla ei ole palkanmaksuvelvollisuutta sääestepäiviltä. Tämä koskee kokonaisia päiviä, vajaaksi jääneistä päivistä joutuu jotain maksamaan. Tämän tarkemmin en osaa rivimiehenä sanoa. Sitä varten ovat liiton kirjanoppineet.
Kiitän että sain tästäkin vielä lisätietoa joten asioista on vaan itse otettava selvää. Tunnetusti kun näitä kaikennäköisiä huhuja aina liikkuu työmailla niin aina ei näistä ota selkoa joten paras itse varmistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803