Mistä saa tietoon syntymänsä kellonajan?

Yksi monista rapumiehistä

Tähän kysymykseen on varmaan täällä jo vastattukin, mutta koska en siitä selaamisella kuitenkaan tietoa löytänyt, niin kysytäänpä sitä vielä.

Eli mistä saa tietoonsa oman syntymänsä tarkan kellonajan? Äitini ei muista muuta kuin että "se oli alkuillasta joskus viiden aikoihin". Virkatodistuksessa ei taida olla kellonaikaa merkittynä, mutta on se varmaan jossain viranomaisrekisterissä kun vain osaisi kysyä.

Eli mistä sitä osaisin tiedustella?

17

46336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avulias aatu

      Saat kellonaikasi soittamalla sairaalaan missä olet syntynyt.Itse hommasin juuri omani.Kirjeseen laitoin äitini sotun ja syntymäpäiväni ja sieltä lähetettiin tarkka syntymäaika.
      joissakin sairaaloissa saatetaan periä maksu tästä mutta minun sairaalassa ei.

    • Luumu

      sieltä se löytyy!

      • lennuska'''

        saanut sairaalasta tietää kellonaikaa,kuulema eivät säilytä 50v vanhoja tietoja


      • lennuska''' kirjoitti:

        saanut sairaalasta tietää kellonaikaa,kuulema eivät säilytä 50v vanhoja tietoja

        Siis Suomen laissahan on määritelty,että omia tietoja pystyy saamaan sairaalasta jos niitä kerrab vaaditaan!Ei ne niitä hävittää ole voineet...


      • Avulias aatu
        lennuska''' kirjoitti:

        saanut sairaalasta tietää kellonaikaa,kuulema eivät säilytä 50v vanhoja tietoja

        Kyllä pitää olla tiedot tallessa!!!
        Sairaalassa on arkisto jossa säilytetään näitä asiapapereita!!!


      • popcicle
        Avulias aatu kirjoitti:

        Kyllä pitää olla tiedot tallessa!!!
        Sairaalassa on arkisto jossa säilytetään näitä asiapapereita!!!

        Pitää soittaa sairaalan arkistoon ja siitä tiedosta ei pitäs joutua maksamaan. Pitäs löytyä vähintään 50 vuotta vanhat tiedot. Se on loppujen lopuksi TODELLA helppo saada tietoonsa, oikeesti...


      • Peräkammarin tyttönen
        lennuska''' kirjoitti:

        saanut sairaalasta tietää kellonaikaa,kuulema eivät säilytä 50v vanhoja tietoja

        Näinkin voi käydä,synnyin kotona...mistäköhän etsis kellonajan.Joskus käynyt mielessä


      • seniorscrop
        Peräkammarin tyttönen kirjoitti:

        Näinkin voi käydä,synnyin kotona...mistäköhän etsis kellonajan.Joskus käynyt mielessä

        Joskus perheraamattuun merkitään lasten syntymäajat ja miksei myös kellonajat?


      • Peräkammarin tyttönen kirjoitti:

        Näinkin voi käydä,synnyin kotona...mistäköhän etsis kellonajan.Joskus käynyt mielessä

        Nappasin tämän tuolta astro.fi keskustelupalstalta:

        "Sairaalassa syntyneiden tiedot löytyvät synnytyssairaalasta tai lähimmästä nykyisestä keskussairaalasta. Ellei näistä löydy niin kaupungin/kunnanarkistoissakin on joissakin tapauksissa säilytetty näitä tietoja. Tietoja voi kysyä ensin puhelimella ja sairaalasta riippuen ne saattaa sitten joutua tilaamaan kirjallisesti tai käymällä sairaalan arkistossa. Sairaalalla tai millä tahansa tietoja säilyttävällä laitoksella on lakiin perustuva velvoitus luovuttaa tiedot niitä itsestään pyytävälle. Toisen tietoja sieltä ei saa.

        2. Kotona ennen 1950 syntyneet (kun kätilö on ollut paikalla) löytyvät Valtion arkiston selvittelytyöryhmästä 09-228521. Sieltä kannattaa kysyä myös sairaalassa syntyneen tietoja ellei niitä muualta löydy. Veloitus on n.20-25 Euroa.

        3. Kotona 1950 tai sen jälkeen syntyneet (kun kätilö on ollut paikalla) löytyvät STAKESista 09-39671 (Sosiaali ja terveysalantutkimus- ja kehittämiskeskus). veloitus 20-25 Euroa."

        Keskustelun löydät täältä :http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=1557.0


    • hakupaala

      Olen syntynyt Heinolassa 181146 Heinolan kaupungin sairaalassa jota enää ei ole.
      Mistä tavoitan syntymäni kellonajan ?

      • Anonyymi

        Hei. Vuonna 1946 syntyneiden tiedot löytyvät Kansallisarkistosta Helsingistä.


    • Kysyvä

      Mitä ihmettä tuolla tiedolla enää teet?

      • vastaaja17

        Voisin kuvitella, että kysyjä haluaa esim. astrologista tulkintaa varten tarkan syntymäaikansa. Itse nimittäin haluaisin myös ao. tarkoitusta varten saada tarkan syntymäaikani.


    • Virkamies2000

      Kunnan arkisto / kuntayhtymän arkisto, jossa vanhoja asiakirjoja säilytetään. Taikka kansallisarkisto / THL

    • Anonyymi

      kyllä olis muutenkin kiva tietää oletko aamu vai iltalapsi tai vaikka päivällä syntynyt....

    • Anonyymi

      Olen syntynyt 31.07.1942 Helsingin Naistenklinikalla, mihin kellon aikaan ?

      • Anonyymi

        Hei. Kysy syntymätietojasi Helsingin Kansallisarkistosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe