Eli mul todettii tänää et mul on jalan pääs lonkassa luun haurastuma, miten se voidaan saada kuntoon? saadaanko ollenkaa? Toimisiko leikkaus? Olisinko taas itseni?
Luun haurastuma
5
605
Vastaukset
- osteoporootikko
Mulla on ollut osteoporoosia alaselässä ja lonkissa. Syön Fosamax-tabletteja ja kalkkia d-vitamiinia sekä käyn kuntosalilla kaksi kertaa viikossa. Liikunta auttaa ja mahdollisesti lääkitys, jos on osteoporoosia. Osteopenian kohdalla kannattaa jo aloittaa liikunta, jos ei aiemmin ole harrastanut. Lisäksi kalkin ja d-vitamiinin saanti on tarpeen. Itselläni on ollut selkänikaman murtumia ja liikuntakyky siten aloitettu aivan nollasta. Nyt tilanne on niin hyvä, että osteoporoosi on muuttunut osteopenian puolelle, joten luumassa on vahvistunut. Kannattaa siis ajoissa hoitaa itseään ettei pääse haurastumaan enemmän ja näin talviaikaan varoa kaatumista. Jääpiikeistä kengän pohjissa on apua ja on niitä turvahousujakin myytävänä, jotka suojaavat lonkkia kaatuessa.
- Minä
Mä en nyt rekisteröitöny mut ei oo osteoporoosii.. mul oli lääkitys joka haurastutti mun luun..
- osteoporoottinen
Mahtoiko olla kortisoni? Meinaan mulla on osteoporoosi juuri kortisonista tullut... pitkäaikaisesta lääkkeen käytöstä. Onko sulla otettu luun tiheysmittaus?
- Minä
No mul oli alle vuoden kortisooni, ja se lääkäri sano et ei siit ajast voi tulla millään osteoporoosii.. joten ihan jotain muuta.. haurastuttanu vaa mut ei osteoporoosii kuulemma kait..?
- osteoporoottinen
Jospa se on osteopeniaa eli ei ole vielä osteoporoosin esiaste eli ei vielä niin paha. Miten se on tutkittu eli mistä tiesi ettei voi olla? Mullakin sanottiin etten ole "siinä iässä" ja kuitenkin luuntiheysmittaus näytti toisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938028
- 403852
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241310
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321143Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311079Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11865Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27762