Rubikin kuution ratkaisuja?

kuutionomistaja

moi. en tienny mihin tämmönen kirjotus olis pitäny lisätä, ni laitoin sen sit tänne. niin tuon kuution mukana tulevien ohjeiden kans oon saanu ratkaistua kuution 1min 31sec mut se on huono aika. ja mä vaan että tietäiskö kukaan mitään hyvää sivua mis olis nuita kuutio ohjeita yms.. se fridrich -menetelmä on kuulemma nopee mut tosi vaikee opetella...

51

94420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Afdfdsfdadsf
    • mattivainio

      helve*in hyvä aika..
      '

      • Anssi Vanhala

        Morjenttees. Itse olen opetellut Fridrichin ja keskiarvo on 15 sekunnin tietämillä. Kahden viikoon päästä menen Ruotsiin voittamaan yhdet kilpailut =P
        Hyödyllisiä sivuja:
        www.speedcubing.com
        www.simoterho.com (mun video on siellä)
        www.strangepuzzle.com


      • letkusormi
        Anssi Vanhala kirjoitti:

        Morjenttees. Itse olen opetellut Fridrichin ja keskiarvo on 15 sekunnin tietämillä. Kahden viikoon päästä menen Ruotsiin voittamaan yhdet kilpailut =P
        Hyödyllisiä sivuja:
        www.speedcubing.com
        www.simoterho.com (mun video on siellä)
        www.strangepuzzle.com

        Etpä puhunu paskaa... ja ennätyksiäkin tais tulla..


      • miki
        Anssi Vanhala kirjoitti:

        Morjenttees. Itse olen opetellut Fridrichin ja keskiarvo on 15 sekunnin tietämillä. Kahden viikoon päästä menen Ruotsiin voittamaan yhdet kilpailut =P
        Hyödyllisiä sivuja:
        www.speedcubing.com
        www.simoterho.com (mun video on siellä)
        www.strangepuzzle.com

        Voisitko ottaa yhteyttä minuun niin voisit tulla näyttämään taitojasi televisioon?
        [email protected]


      • larqwerty

        niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
        nnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Nimetön

        Maailmanennätyksiä:
        maailmanennättys Rubikin kuutiossa on 9,55 sekuntia.
        4x4x4 kuutiossa 46,63 s.
        5x5x5 kuution maailmanennätys on 1:30,03.
        Rubikin kuutio sokkona 54,83 s .
        Rubikin pyraminx 4,18 s
        Rubikin kuutio jaloilla 39,88 s
        rubikin kuutio yhdellä kädellä 15,81 s
        www.speedcubing.com


      • rubikinkuutio
        Anssi Vanhala kirjoitti:

        Morjenttees. Itse olen opetellut Fridrichin ja keskiarvo on 15 sekunnin tietämillä. Kahden viikoon päästä menen Ruotsiin voittamaan yhdet kilpailut =P
        Hyödyllisiä sivuja:
        www.speedcubing.com
        www.simoterho.com (mun video on siellä)
        www.strangepuzzle.com

        Hei mut voisitko antaa joitakin omias ohjeita kuution ratkaisemiseen?Hermot menee koht on yli 3 vuotta sitä yritetty tehdä mut ei vieläkään onnistu:(


      • apua!
        Anssi Vanhala kirjoitti:

        Morjenttees. Itse olen opetellut Fridrichin ja keskiarvo on 15 sekunnin tietämillä. Kahden viikoon päästä menen Ruotsiin voittamaan yhdet kilpailut =P
        Hyödyllisiä sivuja:
        www.speedcubing.com
        www.simoterho.com (mun video on siellä)
        www.strangepuzzle.com

        kertokaa joku tosi hyvä sivu mistä ootte ite osanneet tehä rubiikin


      • Anonyymi
        Anssi Vanhala kirjoitti:

        Morjenttees. Itse olen opetellut Fridrichin ja keskiarvo on 15 sekunnin tietämillä. Kahden viikoon päästä menen Ruotsiin voittamaan yhdet kilpailut =P
        Hyödyllisiä sivuja:
        www.speedcubing.com
        www.simoterho.com (mun video on siellä)
        www.strangepuzzle.com

        Oisko sulla 5x5 ohjetta


    • oksu3
      • grafisedzki

        ...Muuten hyvä, paitsi että on helpompaa ratkaista oikea kuutio kuin mennä tuohon syöttämään jotain...


      • Huhtiss

        Kattos, siinähän se kuutio lepää kämmenellä ratkottuna. Tosin käytin tuota ohjelmaa. Huijaustako? :'''D No kuitenkin kuutio ratkottu!


      • -.--.-.-.-.-.-.-.-.-

        Ja vittuako koko linkki ees toimi enää


    • René

      Joo, jos olet vielä kiinnostunut (tai joku muu) tuolla: http://www.kolumbus.fi/mikko_peura/Rubikin kuution ratkaisu.htm on hyvä ohje. Kuutiota ei viimeisissä siirroissa saa liikuttaa 2 alimmaisesta kerroksesta, käännä vain ylintä!

      • cubemaster

        Noissa ohjeissa on ne siirrot ylös, alas, sivulle, yms, mutta mitä meinaa se, kun nuoli menee vasemman tai oikean laidan kautta ylös?


      • rupikki

        miten hitossa sen yläkerran ristin saa tehtyä?


      • et ehkä tajua
        rupikki kirjoitti:

        miten hitossa sen yläkerran ristin saa tehtyä?

        sillain et väännät siitä edestä --> sit ku oot siirtäny --> tonne ni siirä siitä ylös sit siirrät sit on risti joskus pitää tehdä sama kolmeen kertaan peräkkäin


    • Erkkisein Xd

      no en tiiä, mut kokeile jotenki

      • Nimetön

        Voisko joku muuten kertoo, miten noi kuution sivut saa noin nopiasti liikkumaan, kuten esmes kaikissa MM-tuloksissa? kun itellä on melko tönkkö kuutio.


      • Rubikin kuution suorittaja ...
        Nimetön kirjoitti:

        Voisko joku muuten kertoo, miten noi kuution sivut saa noin nopiasti liikkumaan, kuten esmes kaikissa MM-tuloksissa? kun itellä on melko tönkkö kuutio.

        Eli joku täs kysy miten saa kuution sivut liikkumaan nopeasti, niin laita ylhäällä oleva kerros niin että sen kulmat tulevat keskivaiheille alla oleviin kerroksiin nähden, ja irroita joku yläkerroksen keski paloista, ja kaada sinne jtn öljyä, esim ruokaöljyä. ja aseta pala takaisin, ja kääntele hetki sivuja erilailla, näin saat öljyn leviämään joka sivulle.


      • SISKONMAKKARAKEITTOA
        Nimetön kirjoitti:

        Voisko joku muuten kertoo, miten noi kuution sivut saa noin nopiasti liikkumaan, kuten esmes kaikissa MM-tuloksissa? kun itellä on melko tönkkö kuutio.

        NO SINNE KUUTION SISÄÄN PITÄÄ LAITTAA JOTAI TÖKÖTTIÄ ET NE LIUKUU KETUN NOPEESTI


    • osaava :)

      ohjeilla opeteltu? ite se oppii kuuluu, vaikkakin kuutio voi sillo lentää pari kertaa lattiaan/seinään.. mä ainakin ite opettelin, enkka on jotain vähän alle minsa, ainaki sillo oli ku viimeks otin aikaa---

    • X-K
      • Nimetön

        Itekkii oon tolla tekniikalla harjotellu mut oisko mitää nopeempaa? mun enkka tol on noin minuutti mut pitäs viel 40-500 sec noppempi eli eiku harjottelee
        http://www.youtube.com/watch?v=9Hm5nhuvS1k tosta yritin saaha tekniikkaa mut ei siitäkää saa mitää selvää.


      • Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

        Itekkii oon tolla tekniikalla harjotellu mut oisko mitää nopeempaa? mun enkka tol on noin minuutti mut pitäs viel 40-500 sec noppempi eli eiku harjottelee
        http://www.youtube.com/watch?v=9Hm5nhuvS1k tosta yritin saaha tekniikkaa mut ei siitäkää saa mitää selvää.

        siis 40-50 seccaa


    • Rubikin kuutio

      Mä oon ite saanu sillä mukana tulevan vihkosen avulla läpi. siihen menee noin 40 sek.......

      • Rubik's

        Miten tän kuution saa palasiks siis pitääkö se vaa vääntää??


      • Ratkoja

        Voisiko joku valaista, että mistä noita menetelmiä voisi opetella?? Esim. nettisivuja yms..


      • liituska
        Ratkoja kirjoitti:

        Voisiko joku valaista, että mistä noita menetelmiä voisi opetella?? Esim. nettisivuja yms..

        "Noissa ohjeissa on ne siirrot ylös, alas, sivulle, yms, mutta mitä meinaa se, kun nuoli menee vasemman tai oikean laidan kautta ylös. "

        Kysyisin samaa kun on se nuoli


      • minä vaan

        Mistä saa Rubikin kuutioon uusia tarroja?!? Muutama on lähdössä irti... Mä oon myös saanu nillä vihkosen ohjeilla läpi. Nopein aika n.1min 10 s.


    • _:_

      no tietääkö kukaan miten 4x4x4 kuutioon sais ohjeita???

    • joku

      mun isä sai joskus 10v 3x3 rbikin 16sekas

      • hrm

        mun enkka on 34 sekkaa oon osannu tehä sen 5 kuukautta


      • ds

        jes


    • jujjjjjjg

      joo se on vaikee ratkasta ite yritän sitä niin kauan et menee nyt on menny jo kolme vuotta:D

    • CubeDude

      Fridrichis on kyllä kieltämättä paljon opeteltavaa. Olen sen kuitenkin opetellut YouTuben kautta. Siellä on hyviä neuvoja ym. Fridrich metodilla ennätys on 24s. Minulla on myös 2x2, 4x4, 5x5 ja 7x7. Kaikki saan ilman ohjeita tehtyä.

      • Anonyymi

        5x5 ohje jos sul o


    • Hmmmm---

      Oisko kellään mahdollisimman helppoja ohjeita tälläselle tavallisessa kadun tallaajalle kun en oikein noista aijjemmista ohjeista tajua mitään ja ei oma järkikään riitä kuutioo ratkoon :D

      • sgdgg

    • .C.
    • rubikscuube
      • rubikscube

        rubikin kuutio on aika hyvä vehjje!


      • oppan rubik`s style

        jaa mikä siinä on nii helppoo


    • valmis kuutio
    • pöölölööö

      kysynpä vaan että mikä idea opetella valmiiden ohjeiden kautta? koko idea menee. Isoeno tekee rubikin alle minuutissa, eikä ole koskaan mihin ohjevihkoseen päinkään vilkaissut. itse on opetellut. isä saa ekan kerroksen tehtyä valmiiksi hetken pyöriteltyäni, itse saan hetkessä yhden sivun, opettelussa olis kerros. en tosiaankaan ole kurkkimassa noita ohjeita tuolta, koko maku menis tästä hommasta!

      • Kalorikalmo

        Pelle... Kaikki ei ole niin idiootteja että tuhlaavat monta vuotta siihen opetteluun. Ja mitäs sitten kun saat vihdoin ratkottua sen: onnittelut, osaat nyt aivan saatanan hitaan ja huonon metodin. Joudut sitten kummiskin opettelemaan ohjeiden avulla toisen metodin jos haluat nopeammaksi. Eikä ketään kiinnosta miten sä oot sen opetellu.


      • vcxvxcvcx
        Kalorikalmo kirjoitti:

        Pelle... Kaikki ei ole niin idiootteja että tuhlaavat monta vuotta siihen opetteluun. Ja mitäs sitten kun saat vihdoin ratkottua sen: onnittelut, osaat nyt aivan saatanan hitaan ja huonon metodin. Joudut sitten kummiskin opettelemaan ohjeiden avulla toisen metodin jos haluat nopeammaksi. Eikä ketään kiinnosta miten sä oot sen opetellu.

        Heh. Selkärangattoman puhetta. Minusta aika on yhdentekevä jos ei ole kuutiota ratkonut ilman ohjeita. Onhan se helppoa jos katsoo kädestä pitäen kuinka se pitää ratkaista, mutta asia erikseen ottaa siitä itse selvää.


      • Kalorikalmo
        vcxvxcvcx kirjoitti:

        Heh. Selkärangattoman puhetta. Minusta aika on yhdentekevä jos ei ole kuutiota ratkonut ilman ohjeita. Onhan se helppoa jos katsoo kädestä pitäen kuinka se pitää ratkaista, mutta asia erikseen ottaa siitä itse selvää.

        Tossa ei edelleenkään oo mitään järkeä. Jos joku ratkaisee. Kuution, kukaan ei kysy, että opettelitko ite! Ja jos opettelit: hieno juttu, harmi vain, että joudut kuitenkin opettelemaan fridrichin jos haluat tulla nopeaksi.

        Sillon ku mä sen opettelin, en ollu niin kiinnostunut siitä, että olisin ikinaailmassa jaksanut itse opetella sitä ratkaisemaan.
        Mutta sen verran olen kyllä samaa mieltä, etten itsekkään nykyään enää katso ikinä ohjeita uusiin kuutioihin. Esim. 7x7 oli ensimmäinen iso kuutioni ja katsoin siihen ohjeet. Samoin 6x6:n permutaatio parillisuusongelman ratkaisu algoritmin. Mutta 4x4 ja 5x5 en tietenkään katsonu ohjeita. Enkä megaminxiin tai pyraminxiin. Mutta jos saan jonkin täysin uuden ja erilaisen, katson yleensä ohjeita, tosin vain sen verran että pääsen jostain kohdasta eteenpäin.


    • Anonyymi

      Kannattaa kattoa siihen fridrich methodiin algoritmeja sivustolta Jperm.net, sieltä ainakin ite opettelin sen :) ja
      Ps. Mun ennätys on 21sekuntia, tein sen sillä fridrich methodilla. Mutta ei se sinunkaan ennätys huono oo, kannattaa harjoitella lisää nii tulee paremmaksi!

    • Anonyymi

      Ihan huono

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe