Ostin tossa syksyllä teharin, joka oli lakattu. Lakka paloi pinnasta pois melkein heti. Kuumakesto musta 650astetta paloi pois, sinkkimaali, jossa yli 90% sinkkiä lohkeili pois. Vaaleasinkki spray näytti pysyvän, mutta kun pyyhkäisi niin lähti pois.
Kysymys on että millä voisin maalata putken niin, että maali pysyisi? Tai onko muita ruostesuojaus vaihtoehtoja joita voisi kokeilla ja jotka toimisi? Onko kokemuksia?
Pakoputken
22
28351
Vastaukset
- ikiK
EI se mitään auta kulkupuoleen, ja nbäöllä ei ole niinkään väliä ellet ole joku ylimielinen hintti
- kun se
on niin, että kun putki ruostuu puhki niin se vie tehoja...Muuten, opettele ensin kirjottaan ennen kun latelet tänne jotain paskaa!
Olisiko jollakin jotain asiallista vastausta?
Tulisiko kromaus kalliiksi? - Kiki
kun se kirjoitti:
on niin, että kun putki ruostuu puhki niin se vie tehoja...Muuten, opettele ensin kirjottaan ennen kun latelet tänne jotain paskaa!
Olisiko jollakin jotain asiallista vastausta?
Tulisiko kromaus kalliiksi?Mniä osnaa kirjoibaa tydellisetswi, koenkrijoitus on eir iiasa! Tuhra vitiuiia juos kyselwe tyihmä!
- Kiki
Kiki kirjoitti:
Mniä osnaa kirjoibaa tydellisetswi, koenkrijoitus on eir iiasa! Tuhra vitiuiia juos kyselwe tyihmä!
Osaa, tuossa oli vain yksi sana oikein...
- ma_ke
Kiki kirjoitti:
Osaa, tuossa oli vain yksi sana oikein...
kromaus on käsittääkseni aika kallista. mutta ei kai tuommosen pakoputken kromaus nyt omaisuuksia maksa. ainakin täällä uudella maalla on joku firma joka tekee niitä. varmaan suomesta löytyy tusinankin verran kromaus firmoja.
itse kerran etin netillä kromaus firmoja, ihan vaan hakusanalla kromaus. kyllä niitä sieltä löytyy.
mutta uskoisin että tommonen 500 euroa sat nyt varmastikkin varata siihen touhuun. mutta kysymällähän se asia selvii. - ..,.,.
ma_ke kirjoitti:
kromaus on käsittääkseni aika kallista. mutta ei kai tuommosen pakoputken kromaus nyt omaisuuksia maksa. ainakin täällä uudella maalla on joku firma joka tekee niitä. varmaan suomesta löytyy tusinankin verran kromaus firmoja.
itse kerran etin netillä kromaus firmoja, ihan vaan hakusanalla kromaus. kyllä niitä sieltä löytyy.
mutta uskoisin että tommonen 500 euroa sat nyt varmastikkin varata siihen touhuun. mutta kysymällähän se asia selvii.Jos on tuttu tai puolituttu tekee hän sen pelkällä aineen hinnalla, eli noin kymmenellä eurolla...
- ma_ke
..,.,. kirjoitti:
Jos on tuttu tai puolituttu tekee hän sen pelkällä aineen hinnalla, eli noin kymmenellä eurolla...
kuule, tolla sun 10 eurolla ei tee aitoa kromausta edes yhteen mutteriin. suoraan teräksen päälle ei voida laittaa kromausta, esin se joudutaan kastaa sinkkialtaaseen jotta sitten kromi tarttuu siihen. hei kaikkitietävä. kromauksella ja kromimaalilla ei ole mitään yhteistä. en viitsi sitä sulle ruveta selittelemään, mutta jos vitsisit vähänkin selata netistä kromauksen työvaiheita, niin huomaisit et sitä hommaa ei ihan keittiön pöydällä hoideta.................joo nyt mä tiedän
nyt rupee tulee varmaan vastauksia, et kyl mun isä ainakin teki mun mopoon kromauksen ja on hyvin kestänyt jo kymmenen vuotta ja on kiiltävänä pysynyt. joo joo
kromimaali on kromimaali, ja kromaus on kromaus. - Rabe-90
ma_ke kirjoitti:
kuule, tolla sun 10 eurolla ei tee aitoa kromausta edes yhteen mutteriin. suoraan teräksen päälle ei voida laittaa kromausta, esin se joudutaan kastaa sinkkialtaaseen jotta sitten kromi tarttuu siihen. hei kaikkitietävä. kromauksella ja kromimaalilla ei ole mitään yhteistä. en viitsi sitä sulle ruveta selittelemään, mutta jos vitsisit vähänkin selata netistä kromauksen työvaiheita, niin huomaisit et sitä hommaa ei ihan keittiön pöydällä hoideta.................joo nyt mä tiedän
nyt rupee tulee varmaan vastauksia, et kyl mun isä ainakin teki mun mopoon kromauksen ja on hyvin kestänyt jo kymmenen vuotta ja on kiiltävänä pysynyt. joo joo
kromimaali on kromimaali, ja kromaus on kromaus.Vois kannattaa testata kuuman kestoo joka kestää vaikka 800 astetta tai vielä kestävämpää.
- Niin mistä
Rabe-90 kirjoitti:
Vois kannattaa testata kuuman kestoo joka kestää vaikka 800 astetta tai vielä kestävämpää.
Niin mistähän tollasta 800 tai kestävempää maalia saa? Rautakaupasta? En oo ainakaan missään nähny?
- löytyypi
Niin mistä kirjoitti:
Niin mistähän tollasta 800 tai kestävempää maalia saa? Rautakaupasta? En oo ainakaan missään nähny?
http://www.motonet.fi löytyy 800c kestävä maali, huomaa että se kuivuu vasta kun tuo lämpötila saavutetaan :)
99,5%-Alumiinimaali 800° 400ml 60-9704 7.90 - kiitoksia
löytyypi kirjoitti:
http://www.motonet.fi löytyy 800c kestävä maali, huomaa että se kuivuu vasta kun tuo lämpötila saavutetaan :)
99,5%-Alumiinimaali 800° 400ml 60-9704 7.90Onko jollain kokemusta tästä maalista? Lohkeileeko se pois vai pysyykö hyvin?
- vbhnj
ma_ke kirjoitti:
kromimaali on kromimaali, ja kromaus on kromaus."Jos on tuttu tai puolituttu" iis sellainen joka tekee sen pelkällä aineitten hinnalla, ja sinkitykset jne. ei paljao sitä allasta kuluta...
- Termal
löytyypi kirjoitti:
99,5%-Alumiinimaali 800° 400ml 60-9704 7.90Tikkurila termal alumiinisilikonimaali on tosi hyvä maali. Tulee nimittäin kova pinta, jos purkin ohjeita noudattaa. Wink wink
- Obelix
Eikö 650 asteen lämpötilaa kestävä maali riittänyt?Sinulla sitten hehkuu pakoputki välillä punhehkuisena.Nimittäin jos pakoputki on raudasta tehty.
- ei...
En oo kattonu, että hehkuuko punasena, mutta ei se vaan riitä...Pukkaa sit ruostumaan...
- drivex
Teitkö kunnon pohjatyöt? eli vanhat ruosteet pois ja hiomapaperilla koko putki mataksi, sitten tinnerillä pyyhit koko putken, annat haihtua, sitten maalia. ensin ohut kerros, vähän paksumpi ja sitten vielä yksi kerros, niin pitäisi riittää. Itse maalatessani putkea puhalsin vielä kuumaa ilmaa putkeen, että maali tarttuisi paremmin.
- noin
hioin hiomakoneella, ja maalasin niin et eka ohut kerros ja sit kunnolla(muuten kun oon maalannu tällä vaalealla sinkkisprayllä niin joka kerta on ollu pakkasta...
- smögö man
noin kirjoitti:
hioin hiomakoneella, ja maalasin niin et eka ohut kerros ja sit kunnolla(muuten kun oon maalannu tällä vaalealla sinkkisprayllä niin joka kerta on ollu pakkasta...
kai jätit kuivuu sen vie pakkasee
- joopajoo
smögö man kirjoitti:
kai jätit kuivuu sen vie pakkasee
No en tietenkään! Kävin vaan aina ohut kerros kerrallaan ulkona maalaamassa ovelta todella nopeasti ja sit sisälle toin heti kuivumaan...
- siinä on
Kokeilin tässä nyt sitten pensselimaalia(joku horna 500). Vaikka lämmön kestävyys ei ollu ees niin kova kun sprayssä niin pysyy silti hyvin! Mikäköhän on sitten siinä se ratkaseva tekijä?
- kokeilin
jo ja kerroin tossa aikasemmassa...mikäköhän se siinä sitten on se ratkaisevatekijä...?
- ainakin joissain
Vaikka tää on vanha ketju nii laitetaan muille tiedoksi että ainakin joissain 650 kuumankestomaaleissa pitää antaa kuivaa tunnin ja SEN JÄLKEEN kovettaa maali kuumentamalla kappale 160 asteeseen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358