Nalli ilmapistooli

Joskus luin

ampuijain lehdestä kun joku oli tehnyt revolliin
Kinuskin ilmakiväärin piipusta sisäpiipun jolla
ampui nalleilla ilmakiväärin luoteja.
Kehui siinä jutussa osuvansa ihan hyvin ja että
nopeudet oli luokkaa 120 ms ja jotain.
Hylsyt oli korvattu siis holkeilla jossa nalli-
pesä päässä.
En ole sen koomin nähnyt vastaavaa juttua tai
viritystä ja kiinnostaisi jotta onko jollain
kokemusta toimiiko se?
Kannattaisko vaivata sorvin omistavaa kaveria.

Sikäli vaan että ostin joku vuos sitten Kinuski
ilmakiväärin ja ilmeisesti luodin nopeus ja
piipun sisäpinta on huonosti yhteensopivia koska
ainakin pehmeillä Meisterkugeleilla luodit suli
piippuun, piti hankkia kovempia.

Siis epäilen että nallin liekki voi sulattaa
ilmakiväärin luodin ja pilata tarkkuuden.

5

3152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naapurin pellepeloton teki kinuski-ilmakivääristä tuliaseen poraamalla starttipistoolin panoksen mentävän panospesän ja piippuun tuli itse luoti. Kuparinen pyöreä kuula lävisti 2mm metallia kevyesti. Koivuhalkokaan ei luotia pysäyttänyt. Tarkkuus tosin oli hehtaariluokkaa...

      • 60-luvulla

        Kakarat poraili tavallisia ilmakiväärejä ja pistooleja starttarin paukuille.
        Mikä tahansa toimii, kun sen osaa.


      • Nimetön
        60-luvulla kirjoitti:

        Kakarat poraili tavallisia ilmakiväärejä ja pistooleja starttarin paukuille.
        Mikä tahansa toimii, kun sen osaa.

        Joskus 60-luvun lopulla vanhassa ladossa ammuskeltiin orava piekkarilla varpusia, startttipistoolin paukku pesään, ja ilkkarin kuti piipusta sisään. Kyllä se sieltä lähti, mutta yhtään tipua ei muistaakseni hengiltä saatu. Vähän hankalaa oli muutenkin operointi, kun piippua piti muistaa pitää kokoajan ylöspäin, ettei kuti karannut piipusta!


    • ilmakkomies

      Toimiihan tuo, mutta 120m/s on kyllä paskempi nopeus kun mitä lähtee pikkupoikien jousi-ilmakoista(n. 160-200m/s yleensä) puhumattakaan sitten jostain 300 m/s paineilmakivääreistä. Oikeilla .22 paukuilla voisi päästä kunnon nopeuksiin jos vaan piippu kestää. Kuitenkin tuollainen on laitonta niin elikkä jos haluatte kunnon ilmakon niin ostakaa ihmeessä suosiolla vaan paineilmakivääri. Saa jopa .50 kaliiperisina, eikä tarvitse mitään lupia.

    • olkepappa

      Mulla on hyvä ilmakko ei tartte alkaa tekeen mitään ihmeellisyyksiä. 370 m/s lähtönopeus ja hiukan raskaampi luoti niin tippuu rusakko ja sorsa että helähtää. 2/4 menee läpi että paukahtaa. Että jos haluaa säästää terveytensä niin ostakaa sit hyvä ilmakko tai hakekaa piekkariin lupia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      202
      2133
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      22
      824
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe