Kesällä Ghanaan :)

aikova

Ajatuksena on lähteä käymään tuolla Afrikan niemimaalla, tarkalleen Ghanassa.
Oletteko te muut joskus huomanneet että esim. Lontoon kautta saa halvempia lentoja Accraan? ;) Ystäväni sai liput noin 250 punnalla (se on suurin piirtein 380 euroa) ja Lontooseen pääsee noin 100:lla eurolla. Kun tavalliset Lufthansan tai KLM:n hinnat Helsingistä Accraan ovat jotain 800-900 euron luokkaa, minulla jää aika paljon matkarahaa "tuhlattavaksi".

Te, jotka olette käyneet Ghanassa, asutteko yleensä ystävienne luona vai hotelleissa? Paremmin sitä kai tutustuisi tavalliseen elämään ghanalaisessa perheessä, eikö? :)

Odotan innolla matkaani, toivottovasti siitä tulee hieno! Kaikkea hyvää muille matkailijoille! Cheers!

4

2599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Observeri

      Välttäisin matkustamista Länsi-Afrikkaan kesällä sillä siellä on silloin sadekausi. Kesä- ja heinäkuussa saattaa sataa parikin viikkoa yhteen menoon. Rokotuksista ainakin hepatiitti, keltakuume ja rabies on syytä olla kunnossa! Tämän lisäksi myös malarian estolääkitys on enemmän kuin suotava.

      Pari ikävää sanaa ghanalaisista. Ghanalaiset, kuten monet muutkin afrikkalaiset ovat päällisin puolin ystävällistä ja erittäin vieraanvaraista porukkaa. Valitettavasti tämä vieraanvaraisuus on hyvin usein laskelmoitua. Lähes poikkeuksetta he yrittävät luoda hyvät suhteet eurooppalaisiin ja tämän jälkeen pyrkivät saamaan kutsukirjeen eurooppaan. Tämän he tarvitsevat viisuminhakuprosessiin ja viisumin saatuaan he yleensä katoavat euroopan humuun tai hakevat jostain EU-maasta turvapaikkaa. Afrikkalaisten moraalikäsitys poikkeaa täysin eurooppalaisesta joten kehoitan kaikessa suhteessa varovaisuuteen. Tämä tosiasia on hyvä tiedostaa ja kannataa muistuttaa itselle, että kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää...

      Jos ihan vakavissasi suunnittelet asumista paikallisten luona niin varaudu elämäsi suurimpaan kulttuurishokkiin. Helppoon ja steriiliin suomalaiselämään tottuneelle se voi olla aika kova paikka. Ehkä se hotelli saattaisi kuitenkin olla parempi vaihtoehto.

      Afrikassa joitakin vuosia asuneena ja mannerta kiertäneenä suosittelisin ennemmin Itä-Afrikkaa. Luonnon ja eläimistön kannalta Tansania ja Kenia tarjoavat huomattavasi enemmän kuin Länsi-Afrikan valtiot. Minne ikinä päädytkin niin elämyksiä on taatusti tiedossa sillä Afrikka on hieno manner siellä on paljon nähtävää ja koettavaa.

      • Markun

        tulevan ghnalaisen vaimoni sedän lapset tapasin 4 viikkoa sitten lontoossa päivän kestäneellä matkallani


    • Nimetön

      hei, olin Ghanassa 2,5 kk vuonna 2004 elokuu-lokakuu.Matka oli rentouttava ja avartava.Suosittelen.sää oli tuolloin vaihteleva,aurinkoa oli sekä pilviä.harvemmin pilvet silti satoivat alas.Kannattaa varmaankin hoitaa lennot vaikka Amsterdamista tai muualta, koska suomesta lennot afrikkaan ovat kalliita!itse hoidimme me täältä silti...Meillä oli siellä asunto vuokralla ja ihan hyvin tutustui ghanalaiseen elämään sieltäkin käsin. Ghana on rauhaisa ja suhteellisen vauras-afrikan-valtio.ihmiset ovat mukavia ja ei-mukavia kuten muuallakin.Sieltä löytyy niitä jotka haluavat hyötyä valkoisuudestasi, mutta myös niitä jotka ovat aidosti ja vilpittömästi kiinnostuneita sinusta ja haluavat vain tutustua ja ystävystyä.Kohtasin molempia, mutta enemmän vilpittömiä uteliaita ihmisiä.:) Hyvää reissua, suosittelen! Efua

    • sara

      Lähde ihmeessä Ghanaan, ihmiset ihania. Jos sinulle on mahdollista asu paikallisten luona, niin olen minä tehnyt jo neljä kertaa, eikä mitään ongelmia, kunhan muistaa pitää huolta omasta käsihygieniasta. Kulttuurishokki se on varmasti mutta hotellissa et näe oikeaa Ghanaa.
      Itse olen nauttinut juuri siitä että olen saanut elää tavallisten ihmisten keskellä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3116
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2846
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2228
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      22
      1782
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1484
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe