puheterapia

ghfg

Lapseni on neljä vuotias ja odottaa puheterapiaan pääsyä(keväällä)
Hänen puheensa ns.puuroutuu jos hän yrittää puhua nopeasti mutta hitaasti puhuessa hän puhuu hyvin.
Kirjaimista (j,d,s ja r )puuttuvat,mutta nyt aika usein s tulee puheessa:)
Kuinkakohan useasti pitäisi puheterapiassa käydä kun ongelmana on se että tällä alueella ei ole kuin yksi puheterapeutti?Eli minun todennäköisesti pitää vaatimalla vaatia tiheää käymistä puheterapiassa:(
kuinka nopeasti teidän lapsenne on oppineet puhumaan puheterapiassa ja kuinka useasti olette käyneet siellä?
Surettaa jos lapseni tapaa puheterapeuttia kerran kahdessa tai kolmessa kuukaudessa!

4

911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........................

      Puheterapiasta ei varmaan ole mitään hyötyä jos lapsi tapaa puheterapeutin kerran 2ssa-3ssa kuussa paitsi jos kotona voi myös edistää puheen sujuvuutta esim. harjotukset tms...Neljävuotiaalla ei vielä haittaa vaikka kirjaimia puuttuu, esim. s:ää ja r:ää aletaan korjata yleensä vasta eskari-kouluiän paikkeilla jos ne vielä sillon puuttuu..

    • saatte

      harjoitteita kotiin,joita voitte siellä harjoitella.Ei kait siinä mitään järkeä ole,että käydään kerran viikossa esim. terapeutilla,eikä niitä yhtään kotona harjoitella. Sama se harvemmilla tapaamiskerroilla on.

    • pojan kanssa kokeiltu

      Nyt ihan vain sinulle itsellesi tiedoksi, että puheterapia ei suinkaan ole sitä, että siellä täti (tai setä) tekee "hokkus pokkus" -temput ja sitten on lapsi oppinut puhumaan.
      Meillä on puheterapia aloitettu lapsen ollessa 3v ja nyt ensi vuonna aloittaa lapsi jo eskarin. On siis käyty muistaakseni kolme erillistä "jaksoa". Yksi jakso on sisältänyt n. 10 käyntiä ja käynti on ollut kerta viikkoon. Välillä on ollut taukoa ja joku jakso keskeytettiinkin lapsen välillä muututtua yhteistyöhaluttomaksi. Nyt on keväällä yksi jakso vielä edessä.
      Mutta nyt vinkkinä sinulle, koska tuo kuulostaa hyvin paljon samalta kuin omalla lapsella (puuroutuminen nopeasti selittäessä), puhukaa h i t a a s t i ja r a u h a l l i s e s t i. Lapsihan oppii matkimalla ja tuo vaikutti todella paljon ainakin meillä. Samoin kielijumppaa peilin edessä, pelit ja leikit (vinkkejä puh.terapeutilta). Eli se on paljon ratkaisevampaa mitä kotona tehdään puh.terapeutin ohjeiden mukaan, kuin se mitä siellä yhdellä käynnillä kerta viikossa tehdään sen vajaan tunnin aikana. Meillä taisi alkuvaihe itsellä vähän mennä metsään, kun oletimme vain että lapsi siellä terapeutin luona tekee "juttuja" ja sitten alkaa puhua "kunnolla". No onneksi havahduimme kuitenkin itse tilanteeseen pienellä terapeutin vihjauksella, että se on ratkaisevampaa miten kotona paneudutaan asiaan. Asia eteni isommilla harppauksilla kun paneuduimme asiaan, vaikkakin vielä on työtä tehtävä kuitenkin. Toivomme ja uskomme että eskariin mennessä on jo puhe hyvällä mallilla ja ainakin tässä vaiheessa hyvältä näyttää.

      • tutkia nielurisat

        Nimittäin puuroutuva puhe voi johtua myös suurista nielurisoista, korvalääkäri pystyy tilanteen toteamaan muutamassa minuutissa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe