Onko sinulla oma suojelusenkeli?
Maan korvessa kulkevi lapsosen tie,
hänt ihana enkeli kotihin vie.
Niin pitkä on matka ei kotia näy,
vaan ihana enkeli vierellä käy.
SUOJELUSENKELI
74
749
Vastaukset
- dokailija
kepaardipullo
- mitä on?
Kun oon näin utelias, niin mitä se kepaardi on?
Nyt tulee helmikuussa 12 vuotta, en ole
ottanut pisaraakaan. - nyt...
mitä on? kirjoitti:
Kun oon näin utelias, niin mitä se kepaardi on?
Nyt tulee helmikuussa 12 vuotta, en ole
ottanut pisaraakaan.tulee jo 1h siitä ku viimeks otin...... ahhhhhhhhh noni noin 1 s ku viimeks otin.
- suojelusenkelini
nyt... kirjoitti:
tulee jo 1h siitä ku viimeks otin...... ahhhhhhhhh noni noin 1 s ku viimeks otin.
on nimeltään Mebahel ja hän kuuluu kerubien jouk-
koon.Mebahel on jokaisen joka on syntynyt 26-31
päivän välisenä aikana toukokuussa,suojelusenkeli. - tämä tieto
suojelusenkelini kirjoitti:
on nimeltään Mebahel ja hän kuuluu kerubien jouk-
koon.Mebahel on jokaisen joka on syntynyt 26-31
päivän välisenä aikana toukokuussa,suojelusenkeli.suojelusenkelistä (Mebahel) on saatu Maria Duva-
lilta joten kannattaa miettiä kahdesti onko nuo
tiedot luotettavia koska Maria Duvalhan pyrkii ra-
hastamaan antamillaan tiedoilla.
- Anonyymi
En minä tiedä oliko minulla itselläni lapsena suojelusenkeliä, ei mielikuvaa, mutta minä olen suojelusenkeli, eikä sillä ole mitään tekemistä minkään uskonnon tai ei-uskon, ateismi, kanssa.
Mutta minun 'lapseni' kasvoi juuri, ja olikin metka havaita - en minä ole tiennyt mitä tämä työ pitää sisällään - että hän ei enää nähnytkään minua?!
Mietin siinä, kun katsoin häntä, eikä hän nähnytkään minua, nyt jo yli viisivuotiaana, kohta kuusi, että pitäisikö nyt olla iloinen vai surullinen?!
No vähän haikea olo, luin hänelle aina satuja, hän oli yksinhuoltajaäidin tyttö, en edes tiedä missä päin maailmaa, ja vaikka lasta ei saisi jättää yksin, niin elämä on, hän joutui yöllä tekemään usein työn vuoksi näin.
Kun kuulin lapsen itkun, olin hänen luonaan, juteltiin, luin ja kun tyttö nukahti, olin taas poissa.
Kerran tuli murtovarkaat asuntoon ja piilotin tytön sängyn alle, se oli kyllä tiukka paikka, ja toisen kerran äiti meni tajuttomaksi keittiössä, ja oli saatava hänet soittamaan hätäkeskukseen.
Olin sitten paikalla niin kauan kuin ensiapu tuli.
Se oli ensi kerta, kun näin asuntoa muualta kun tytön huoneesta.
No, nyt minulla on uusi lapsi - kiljui luokseen - sananmukaisesti - istui kädet puuskassa sängyssä ja kiljui ja rääkyi kuin jalopeura.
Sanoin, että ei taida tullakaan satujen lukemisesta nyt sitten mitään. Niin, sitten kiukuttelu jatkui siitä.
Äiti parka oli hermoromahduksen partaalla - hän ei tietenkään näe tai kuule minua.
Tytön kanssa neuvottelimme käytöstavoista - edellinen oli vain rauhallinen tyttö. Oli tämä minullekin vähän shokkihoitoa - lupasin palata, jos hän laskee kierroksia. Ja lähdin.- Anonyymi
Minä päivystän - jatkan vielä - hälytyskeskuksessa välillä, kun on onnettomuus tai vastaava, ja tarvitaan apua yliluonnollisesti - siis niin päin, että otan vastaan heidän/uhrin hädän, ja ilmestyn heidän luokse. He ovat yleensä täysin shokissa, yritän sitten keksiä mitä tehdään ja miten saada yhteys hätäkeskukseen - näitä onkin ollut melkein enemmän kuin lasten viihdyttämistä. Välillä tosi hurjia juttuja.
Olisi kiva joskus kuulla, että mitä he jälkeen päin kertovat nähneensä tai kokeneensa, mutta kaikkihan menee shokin piikkiin. Ehkä te joskus kuulette ja muistatte sitten tämän kertomuksen.
Ajattelin vain kysyä, että löytyisikö muitakin, jotka ovat kenttätyössä, niin saisi vertaistukea? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä päivystän - jatkan vielä - hälytyskeskuksessa välillä, kun on onnettomuus tai vastaava, ja tarvitaan apua yliluonnollisesti - siis niin päin, että otan vastaan heidän/uhrin hädän, ja ilmestyn heidän luokse. He ovat yleensä täysin shokissa, yritän sitten keksiä mitä tehdään ja miten saada yhteys hätäkeskukseen - näitä onkin ollut melkein enemmän kuin lasten viihdyttämistä. Välillä tosi hurjia juttuja.
Olisi kiva joskus kuulla, että mitä he jälkeen päin kertovat nähneensä tai kokeneensa, mutta kaikkihan menee shokin piikkiin. Ehkä te joskus kuulette ja muistatte sitten tämän kertomuksen.
Ajattelin vain kysyä, että löytyisikö muitakin, jotka ovat kenttätyössä, niin saisi vertaistukea?Itsellekin aika raskaita välillä. - voin pari esimerkkiä.kertoa.
Ehkä vaikein oli pusikkoon piilotettu vauva, keksiä, että miten saan ihmiset löytämään hänet.
Ja karmein oli yrittää estää mies tappamasta nainen, jota hän piti vangittuna kellarissa - minullahan ei ole itselläni fyysistä ruumista näissä tilanteissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellekin aika raskaita välillä. - voin pari esimerkkiä.kertoa.
Ehkä vaikein oli pusikkoon piilotettu vauva, keksiä, että miten saan ihmiset löytämään hänet.
Ja karmein oli yrittää estää mies tappamasta nainen, jota hän piti vangittuna kellarissa - minullahan ei ole itselläni fyysistä ruumista näissä tilanteissa.Mutta apua pyytänyt, hädässä oleva näkee minut, kuten lapsetkin, mutta muut pääsääntöisesti eivät.
Mutta yhteys hälytystehtävästä on kyllä meidän johtokeskukseen, joten kun saan sinne yhteyden, he taas välittävät apupyynnön ja tilannetiedotuksen fyysistä reittiä eteenpäin, en siis toimi yksin.
- Anonyymi
Kaaduin kotona pahasti ja löin pääni ja veri tirskusi.
Vaikka olen entinen aktiivi urheilija. Pieni virhe.
Poikani tuli. Kuten joka päivä ja soitti ambulanssin.
Suojelus enkelit
Kyllä, niin voi sanoa – ja se on kaunis kielikuva.
Pelastuspalvelu.
.. olipa kyse poliisista, palomiehistä, ensihoitajista, meripelastuksesta tai vapaaehtoisista. Se toimii usein tilanteissa, joissa ihmisen oma elämä tai turvallisuus on uhattuna. Monelle avun saaminen oikealla hetkellä tuntuu ihmeeltä, ja silloin vertaus “suojeluenkeliin” sopii hyvin.
Suojeluenkeli symboloi apua, turvaa ja varjelusta vaaralta.
Pelastuspalvelun työntekijät tekevät konkreettisesti juuri tätä: suojelevat ja pelastavat.
Se ei edellytä, että itse uskoo enkeleihin – se on enemmän tapa ilmaista kiitollisuutta ja ihmetystä siitä, että joku tuli oikeaan aikaan.
“Kun ensihoitajat ehtivät paikalle niin nopeasti, tuntui kuin he olisivat olleet suojelusenkeleitä.”
Onneksi selvittiin. Taloon tuli 3 enkeliä.- Anonyymi
Hienoa, peukutus, juuri näin.
- Anonyymi
Pelastuspalvelu edellyttää kiltteyttä.
Uskon että kiltit..ovat onnellisia ja se on
luontaista...kiltteys toisille
Kiltti ihminen tekee hyvää, auttaa ja suojelee toisia, usein ilman omaa hyötyä.
Suojelusenkeli taas olento, joka varjelee ja tukee.
Taulu suojelus Enkeli on tuttu
.... sanotaan, että joku kiltti ihminen on “kuin suojelusenkeli”, se tarkoittaa, että hänestä välittyy lämpöä, turvaa ja apua muille – aivan kuin näkymättömän enkelin vaikutus näkyisi hänen kauttaan.- Anonyymi
Minä en pidä sanasta 'kiltti', koska jos puolustaa esimerkiksi oikeudenmukaisuutta, ei ihan riitä, jos on kiltti - heitteli se Jeesuskin temppelissä rahanvaihtajien pöytiä ja ajoi ruoskan kanssa uhrieläinten myyjiä. Ja lupasi opettaa seuraajikleen ihmeiden tekokyvyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en pidä sanasta 'kiltti', koska jos puolustaa esimerkiksi oikeudenmukaisuutta, ei ihan riitä, jos on kiltti - heitteli se Jeesuskin temppelissä rahanvaihtajien pöytiä ja ajoi ruoskan kanssa uhrieläinten myyjiä. Ja lupasi opettaa seuraajikleen ihmeiden tekokyvyn.
Tosin päätyi myös rettelöinnistään ristille, mutta ei nimenomaan ollut kiltti, vaan oman aikansa terroristi, joka kävi auktoriteetteja vastaan.
- Anonyymi
Kun kohdusta tulee kaksoset kylmään maailmaan
niin side on samanlainen kuin oli kohdussakin
Eli fyysinen kosketus on luontainen tapa osoittaa
läheisyyttä. Tässä toteutuu " suojelusenkeli "
Tunnistetaan kaveri heti synnytyksen jälkeen.- Anonyymi
Tämä ajatus ei aukea - kuvailetko tilannetta, josta puhutaan, että 'ollaan kuin sielun kumppaneita'?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ajatus ei aukea - kuvailetko tilannetta, josta puhutaan, että 'ollaan kuin sielun kumppaneita'?
En ollenkaan koe suojelusenkelinä olemista tuolla tavalla, vaan apuna vain, kun sitä tarvitaan. Siis työnä. Kuljetaan toisen kanssa se matka, joka siihen tarvitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ollenkaan koe suojelusenkelinä olemista tuolla tavalla, vaan apuna vain, kun sitä tarvitaan. Siis työnä. Kuljetaan toisen kanssa se matka, joka siihen tarvitaan.
Minulle se nyt on helppoa, kun on niin konkreettista, vaikka joku toinen sanoisi yliluonnollisuudesta aivan jotakin muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle se nyt on helppoa, kun on niin konkreettista, vaikka joku toinen sanoisi yliluonnollisuudesta aivan jotakin muuta.
Kyllä minun ajatus - lisäyksenä - on lähinnä se, että - hei - me ollaan vain töissä täällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minun ajatus - lisäyksenä - on lähinnä se, että - hei - me ollaan vain töissä täällä.
Minun työssä on tietysti se hankaluus, kun en ainakaan tiedä saaneeni edes mitään koulutusta, ja kun ihan ensimmäinen kerta, kun tapahtui pelastustehtävä Aasian suunnalla, ja seisoin vyötäröä myöten lumivyöryssä, lumeen hautautuneen miehen vieressä, ja ajattelin - mitä helkkaria?! - miten minä nyt häntä pystyn auttamaan, oli kyllä epätoivoinen olo. Mutta onnistuin kuin onnistuinkin saamaan pelastushelikopterin paikalle. Työ tekijäänsä neuvoo, mutta kiltteyden kanssa tällä.ei ole mitään tekemistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun työssä on tietysti se hankaluus, kun en ainakaan tiedä saaneeni edes mitään koulutusta, ja kun ihan ensimmäinen kerta, kun tapahtui pelastustehtävä Aasian suunnalla, ja seisoin vyötäröä myöten lumivyöryssä, lumeen hautautuneen miehen vieressä, ja ajattelin - mitä helkkaria?! - miten minä nyt häntä pystyn auttamaan, oli kyllä epätoivoinen olo. Mutta onnistuin kuin onnistuinkin saamaan pelastushelikopterin paikalle. Työ tekijäänsä neuvoo, mutta kiltteyden kanssa tällä.ei ole mitään tekemistä.
Mutta kyllä ikään kuin sisään kirjoitettuna sääntönä on, että paikalta en poistu, ennen kuin se konkreettinen apu myös tulee. Isoin osa on tyynnyttää ja lohduttaa pulaan joutunutta, ja nimenomaan ajatuksella, ettei hän ole yksin. Se on tärkein. Apuakin tärkeämpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kyllä ikään kuin sisään kirjoitettuna sääntönä on, että paikalta en poistu, ennen kuin se konkreettinen apu myös tulee. Isoin osa on tyynnyttää ja lohduttaa pulaan joutunutta, ja nimenomaan ajatuksella, ettei hän ole yksin. Se on tärkein. Apuakin tärkeämpi.
Niihin tilanteisiin ei yksinkertaisesti voi mennä kuin yliluonnollisin keinoin, sanoo varmasti jokaisen järki. Konkreettisesti rinnettä ylös sinne ei pysty rämpimään riittävän nopeasti, jos ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niihin tilanteisiin ei yksinkertaisesti voi mennä kuin yliluonnollisin keinoin, sanoo varmasti jokaisen järki. Konkreettisesti rinnettä ylös sinne ei pysty rämpimään riittävän nopeasti, jos ollenkaan.
Itseäni enemmän pohdituttaa se, koska maailma on täynnä onnettomuuksia, kauheuksia, niin mikä ero on siinä, että "saan lähdön" joihinkin määrättyihin paikkoihin ja tehtäviin, onko sitten joku toinen, joka hoitaa ne muut kohteet?! Minä en tiedä.
No nyt on suojelusenkeli kyllä pörrännyt aktiivisesti jonkun teistin kuupassa kun keskellä yötä on tuupattu parikymmentä viestiä.
Itsellä suojelusenkeli työntää autoni huoltoasemalle kun pensa loppuu kesken matkan. Kun katson mittariin niin vauhti on yli 100 km/h ja enekeli työntää hengästymättä niin että sulat vaan pöllyää. Nyt enkeli on tosin kadonnut kun vahingossa peruutin sen yli huoltoasemalla. En tiedä kuoliko reppana siihen vai onko pelkkää suuttumista.- Anonyymi
Oletko sinäkin sitä mieltä, että Saatana on Jumala? On se oikein perkeleestä, etteivät ihmiset enää edes erota Saatanaa ja Jumalaa toisistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinäkin sitä mieltä, että Saatana on Jumala? On se oikein perkeleestä, etteivät ihmiset enää edes erota Saatanaa ja Jumalaa toisistaan.
Ja kuvitellaan, että enkeli sana liityy Saatanaan?! On totta, että ilmestyskirjan 12. luvun mukaan Saatanalla on myös enkeleitä, kun se Perkele joukkoineen saa kenkää taivaasta missä se uskonnolla 2000 vuotta on ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuvitellaan, että enkeli sana liityy Saatanaan?! On totta, että ilmestyskirjan 12. luvun mukaan Saatanalla on myös enkeleitä, kun se Perkele joukkoineen saa kenkää taivaasta missä se uskonnolla 2000 vuotta on ollut.
Välillä mietin, että kummat on kuvottavampia uskovaiset vai ateistit, jotka uskovat uskovaisia, yhteisellä uskoagendallaan tuhota totuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välillä mietin, että kummat on kuvottavampia uskovaiset vai ateistit, jotka uskovat uskovaisia, yhteisellä uskoagendallaan tuhota totuus.
Ihan kuin, saatana, minun enkeliasialla toimia pelikentällä suojelusenkelinä olisi jotakin tekemistä jonkun ateistin uskontokuvitelmana hänen auton moottorin sijaisena, voi hyvä helvetti! Oletko koskaan kuullut sanontaa, että mielipiteillään ihminen kertoo aina itsestään, ei kenestäkään muusta!
- Anonyymi
Hyvinvointiyhteiskunta on kallis konsepti.
Jos suojelusenkeleitä olisi ja hyvä kaikkivoipa Jumala olisi olemassa, niin hyvinvointiyhteiskunta olisi turha satsaus.
Alkoholiongelmaisten vanhempien lapsien ei tarvitsisi kuin polvistua iltarukoukseen ja *pim* aamulla kaikki olisi kunnossa.- Anonyymi
Jos 2000 vuotta Jeesuksen kidutuskuolemalla on palvottu Saatanaa Jumalana, mitä olettaisit siitä syntyvän?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos 2000 vuotta Jeesuksen kidutuskuolemalla on palvottu Saatanaa Jumalana, mitä olettaisit siitä syntyvän?
Se hyvinvointiyhteiskunta toimi äärimmäisen hyvin ja kaikki hoidettiin , ennen kuin Suomen poliitikot myivät koko Suomen liike-elämälle.
- Anonyymi
Kristityille voi tapahtua sitä samaa kuin muille. Onnettomuudet, luonnonkatastrofit, sairaudet,...
- Anonyymi
Kun kristinusko perustuu juutalaisuuteen, niin Jeesuksen sanoin Joh.8, kristinuskon Jumalana on Saatana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kristinusko perustuu juutalaisuuteen, niin Jeesuksen sanoin Joh.8, kristinuskon Jumalana on Saatana.
Miten joku voi kuvitella, että moraalia ja etiikkaa opettaneen ihmisen äärimmäisen julmalla kidutuskuolemalla syntyisi jotakin hyvää ja pyhää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten joku voi kuvitella, että moraalia ja etiikkaa opettaneen ihmisen äärimmäisen julmalla kidutuskuolemalla syntyisi jotakin hyvää ja pyhää?
Niin kertokaapa, ateistit, mistä ihmeestä te olette kuvitelleet ja uskoneet kristittyjen ja uskovaisten palvovan Jumalaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kertokaapa, ateistit, mistä ihmeestä te olette kuvitelleet ja uskoneet kristittyjen ja uskovaisten palvovan Jumalaa?
Tunnen Raamatun ulkoa kannesta kanteen ja voin vakuuttaa, että siinä kirjassa ei edes pilkun vertaa lue sitä mitä uskovaiset valehtelevat, ja minkä te lukematta uskotte.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnen Raamatun ulkoa kannesta kanteen ja voin vakuuttaa, että siinä kirjassa ei edes pilkun vertaa lue sitä mitä uskovaiset valehtelevat, ja minkä te lukematta uskotte.
Ja jos me todella uskomme, että se olisi Jumalan sanaa, se pistäisi kaikki uskojat - koskee siis myös ateistiuskoa - helvettiin, joka kirjan tarinassa on uskovaisten Jumalan koti, koska uskovaisten kristittyjen Jumala, mihin ateistitkin uskovat, on Raamatussa puhuva tulivuori. Löytyy 5.Mooseksen kirja luku 4:10 alkaen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos me todella uskomme, että se olisi Jumalan sanaa, se pistäisi kaikki uskojat - koskee siis myös ateistiuskoa - helvettiin, joka kirjan tarinassa on uskovaisten Jumalan koti, koska uskovaisten kristittyjen Jumala, mihin ateistitkin uskovat, on Raamatussa puhuva tulivuori. Löytyy 5.Mooseksen kirja luku 4:10 alkaen.
Kuinka moni teistä edes tiesi tämän täysin Raamatusta todistettavissa olevan asian?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka moni teistä edes tiesi tämän täysin Raamatusta todistettavissa olevan asian?
Ja mitä tekee ateistit? Pää punaisena pilkkaavat uskovaisia - ei Jumalaa ole edes olemassa!! mutta eivät itse raukat tajua tai edes tiedä, että uskonnossa se on tulivuori, ja käy totuudella uskovaisiin kiinni, ettei ainakaan tulivuori mikään Jumala ole?! Olette te saatanan nerokkaita kaikki.
- se suojelusenkeli - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä tekee ateistit? Pää punaisena pilkkaavat uskovaisia - ei Jumalaa ole edes olemassa!! mutta eivät itse raukat tajua tai edes tiedä, että uskonnossa se on tulivuori, ja käy totuudella uskovaisiin kiinni, ettei ainakaan tulivuori mikään Jumala ole?! Olette te saatanan nerokkaita kaikki.
- se suojelusenkeli -Ja vielä lisäys - koko jutun idea on siinä kapasiteetissa, mikä on kahden oman korvasi välissä eli älyssä - eikä kenenkään toisen korvien välissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vielä lisäys - koko jutun idea on siinä kapasiteetissa, mikä on kahden oman korvasi välissä eli älyssä - eikä kenenkään toisen korvien välissä.
Siitä en ole vielä päässyt johtopäätökseen, että kummat ovat tyhmempiä uskovaiset vai ateistit, jotka uskovat uskovaisia. Luultavasti jälkimmäiset, kun on onnistuttu manipuloimaan ilman Raamattuakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä en ole vielä päässyt johtopäätökseen, että kummat ovat tyhmempiä uskovaiset vai ateistit, jotka uskovat uskovaisia. Luultavasti jälkimmäiset, kun on onnistuttu manipuloimaan ilman Raamattuakin.
Martti Luther kirjoitti loistavan kirjan nimeltä "Juutalaisista ja heidän valheistaan", eikä tippaakaan siinä yliarvioi juutalaisten röyhkeyden kykyä.
Tämä teos suomennettiin vasta 500 vuotta myöhemmin toiseen maailmansotaan, ja suomennoksen esipuheen kirjoittaja perustelee viivästymistä sillä, koska juutalaiset olivat nousseet merkittäviin asemiin KAIKILLA INHIMMILLISEN ELÄMÄN OSA-ALUEILLA.
Ja tuota teosta juutalaiset käyttivät hyväkseen saadakseen Palestiinan maat holokaustilla.
Holokausti sana tulee VT:sta ja tarkoittaa kokonasn poltettua ihmisuhrilahaa juutalaisten Jumalalle, joka jo Jeesuksen sanoin Raamatussa on Saatana.
Ja tämä on se kristinuskon jumala Jeesuksen kidutuskuoleman palvonnalla tosi Jumalana, eli israelilaisen Jeesuksen opettaman Israelin Jumalan, joka kirkoissa syödään aina ehtoollisella Raamatun mukaan Herran kuoleman julistamiseksi.
Tunnustuksen mukaan on kuvitelava ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, kuten muinoin syötiin esikoispojat, jos hengen säästämisestä ei oltu maksettu papeille lunastusmaksua.
- Se E -
- Anonyymi
Teidän pitäisi kyetä muuttamaan nyt päässänne oleva koko maailmankuva asenteinenne täysin uusiksi - on melkoinen vaatimus myönnän.
Mutta tärkeintä on heittää siitä pihalle ensimmäisenä kaikki väitetyt ismit, kun niillä ei ole mitään tekemistä edes meidän todellisuuden kanssa.
- Se E-- Anonyymi
s/- Se E-/aggisson/g
- Anonyymi
Tuota asiaa on tullut mietittyä usein. Täytyy olla. Niin monta kertaa on asiat muuttuneet oikeaan suuntaan. Kun minä olisin tehnyt, kuten olin aikonut, olisi asiat menneet todella pahasti pieleen; koko elämä olisi hajonnut, mutta joku käänsi asiat niin, että asia meni ihan toisin. Monenlaisia eri juttuja mahtuu näihin tarinoihin, enkä ala niitä eritellä. Joka tapauksessa: On tähän ikään elänyt ja tehnyt töitä 16 vuotiaasta eläkeikään. Kun työelämä alkoi, rahaa ei ollut lainkaan. Nyt on kaksi velatonta taloa auto vaimo kaksi lasta kuusi lastenlasta, ei rahahuolia.
- Anonyymi
Kerrot siitä, että elämällä on merkitys ja tarkoitus, mutta erikoista, että elämän loppupuolella suhteutat sen rahaan, miten paljon olet tienannut, vaikka ei käärinliinoissa olekaan taskuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrot siitä, että elämällä on merkitys ja tarkoitus, mutta erikoista, että elämän loppupuolella suhteutat sen rahaan, miten paljon olet tienannut, vaikka ei käärinliinoissa olekaan taskuja.
Raha tuli mainittua siitä syystä, että kaikki on kunnossa. Ei sitä niin paljon ole että kehua kannattaa, mutta vaatimattomaan normaalielämään riittää hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raha tuli mainittua siitä syystä, että kaikki on kunnossa. Ei sitä niin paljon ole että kehua kannattaa, mutta vaatimattomaan normaalielämään riittää hyvin.
Minä odota Jeesuksen seuraajaa, joka hallitsee ja todistaa ihmeet, ettei rahaa tarvita ollenkaan, kun taas uskovaiset kumartavat puhuvaa pedon kuvaa, juutalaisten Jumalaa (ilmestyskirja 13), ja eivät pärjää ilman rahaa.
- Anonyymi
laulu löytyy 🤣https://www.youtube.com/watch?v=AzF9Bt4_x2s
- Anonyymi
No kiva, että olet onnellinen, että olet löytänyt laulun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kiva, että olet onnellinen, että olet löytänyt laulun.
lähetän enkelin sinulle yöllä 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lähetän enkelin sinulle yöllä 🤣
Kiva, hän kiittää kauniisti.
- Anonyymi
Kiukkutyttö kutsui minua nyt toisen kerran. En koskaa edes keskity kuulemaan heitä, mutta se kutsu tulee läpi vaikka olisin kuinka keskittynyt omaan tekemiseeni.
Hän istui sängyssä, kädet puuskassa ja suu mutrussa, vähän uhmakkaana. Mutta ei kiukutellut ääneen.
Kysyn mikä hätänä? Jotain hän selitti, että toinen oli saanut lelun, jonka hän olisi halunnut. Hän siis koki, että häntä ei huomioitu.
Sanoin, että pidetään toisiamme kädestä, niin hän saa toivoa, että hänen vuoro olisi ensi kerralla.
Kun hänet pienet kädet varovasti ojentui omille kämmenilleni, hänen silmistä alkoi vuotamaan vain hiljaiset kyyneleet. Tajusin mistä oli kyse. Kysyin, että haluisiko hän tulla istumaan syliini. Hän nyökkäsi.
Heijasin häntä sylissä, ja sanoin, että ei luetakaan satua, vaan laulan hänelle unilaulun. Kun hän nukahti, peittelin hänet sänkyyn.
Edellisen tytön kohdalla ei olisi edes tullut mieleenkään, että hän olisi kaivannut hellimistä, en tiedä nyt perheestä mitään. Voihan perheessä olla vaikka pieni vauva, eikä huomiointi ja huomioonottaminen riitä hänelle.
En kysynyt nimeä, koska olen tavallaan lapsen mielikuvituksen tuote, ja vain niin hänen mielentilassa, niin kestää aikaa, kun kuulen edes hänen nimen.- Anonyymi
En pidä kirjaa tai merkkaa näitä ylös, alussa ajatellin kirjata ne pelastustehtävät, mutta en sitten jaksanut
Tätä edelsi vuosien jakso, että 48 tuntia ennen näin isot onnettomuudet kuin elokuvan silmien edessä. Saattoi kestää useamman minuutin.
Vaatetuksesta, taloista, ihmisistä pystyi päättelemään, että missä päin tapahtuu, en muuten kuullut mitään - nyt tajuan.
Se oli vain kuvaa. Ne etsin silloin, ja kuva oli lehdistä ja videoista aivan kuten olin nähnyt. Se ilmiö on ollut nyt pois.
Muistan viimmeisen, se näytti ihan hullulta, jostain Aasian suunnalta, ihmiset pakenivat kauhuissaan jotakin, mutta en nähnyt mitä. Ei sopinut sotaan, ei onnettomuuteen. Mietin olisiko jokin villieläin, leijona, joka ajaa heitä takaa? Tuntui ihan hassulta.
Sitten näin lehdestä - he pakenivat mutavyöryä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En pidä kirjaa tai merkkaa näitä ylös, alussa ajatellin kirjata ne pelastustehtävät, mutta en sitten jaksanut
Tätä edelsi vuosien jakso, että 48 tuntia ennen näin isot onnettomuudet kuin elokuvan silmien edessä. Saattoi kestää useamman minuutin.
Vaatetuksesta, taloista, ihmisistä pystyi päättelemään, että missä päin tapahtuu, en muuten kuullut mitään - nyt tajuan.
Se oli vain kuvaa. Ne etsin silloin, ja kuva oli lehdistä ja videoista aivan kuten olin nähnyt. Se ilmiö on ollut nyt pois.
Muistan viimmeisen, se näytti ihan hullulta, jostain Aasian suunnalta, ihmiset pakenivat kauhuissaan jotakin, mutta en nähnyt mitä. Ei sopinut sotaan, ei onnettomuuteen. Mietin olisiko jokin villieläin, leijona, joka ajaa heitä takaa? Tuntui ihan hassulta.
Sitten näin lehdestä - he pakenivat mutavyöryä.Silloin joskus, kauan sitten, pyydettiin ihmisiä kertomaan, jos he ovat kokeneet jotakin yliluonnolliseksi silloin sanottua.
Ajattelin, että jos ilmoittaisin, etsin sivun ja oli kaavake, jossa kysyttiin, että minä päivänä ja mihin kellonaikaan se tapahtu ja oliko päivä vai oliko yö.
En täyttänyt, enkä lähettänyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin joskus, kauan sitten, pyydettiin ihmisiä kertomaan, jos he ovat kokeneet jotakin yliluonnolliseksi silloin sanottua.
Ajattelin, että jos ilmoittaisin, etsin sivun ja oli kaavake, jossa kysyttiin, että minä päivänä ja mihin kellonaikaan se tapahtu ja oliko päivä vai oliko yö.
En täyttänyt, enkä lähettänyt.Siinä ei siis kysytty mitä tapahtui, en luultavasti päässyt niin pitkälle kaavakkeessa - miten minä olisin voinut tämän kertoa yhdellä kellonajalla tai yhdellä päivämäärällä?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä ei siis kysytty mitä tapahtui, en luultavasti päässyt niin pitkälle kaavakkeessa - miten minä olisin voinut tämän kertoa yhdellä kellonajalla tai yhdellä päivämäärällä?!
Se tutkimus liittyi Yliopiston tiedotusopinlaitokseen niinkin erikoiseen tutkimukseen - siksi siitä innostuinkin - kun aiheena oli, että miten aistien ulkopuolista tietoa voisi käyttää hyväkseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tutkimus liittyi Yliopiston tiedotusopinlaitokseen niinkin erikoiseen tutkimukseen - siksi siitä innostuinkin - kun aiheena oli, että miten aistien ulkopuolista tietoa voisi käyttää hyväkseen.
Innostuin, kun tämähän jo osoitti, että oli jo tieteessä todistettu, että aistien ulkopuolista tietoa on siis olemassa, jos siirrytään pohtimaan, että miten sitä voisi käyttää hyväksi.
- Anonyymi
Puhun ihan väärin, johtuu siitä, etten ole ajatellut - ei se vain siihen liity, että lapsi kutsuu, voin minäkin käydä katsomassa, että onko kaikki hyvin ja tyttö nukkuu.
Itsellä tämä oli lapsena niin vaikeaa, en pystynyt oppimaan kelloa, kun en millään ymmärtänyt mikä se on ja miten se toimii ja miksi.
Sitä ihmettelin yöstä - olin neljä-viisi vuotias, että mikä yö on. Mutta keksin sen - se on tapahtuma missä kuuluu unohtaa huominen.
Minulle oli ihan sama oliko eilinen vai huominen, tiesin mitä huomenna tapahtuu, mutta kun aikuiset nukkuivat, he eivät tienneet.
Kellosta opin, ettei kuulu tietää etukäteen sitä, mitä kello ei näynä. Sain kellolle merkityksen ja se oikeasti helpotti paljon.
Tänä päivänä myös tiede tietää, että aika syntyy lomittumisessa vain siitä, että katsot kelloa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhun ihan väärin, johtuu siitä, etten ole ajatellut - ei se vain siihen liity, että lapsi kutsuu, voin minäkin käydä katsomassa, että onko kaikki hyvin ja tyttö nukkuu.
Itsellä tämä oli lapsena niin vaikeaa, en pystynyt oppimaan kelloa, kun en millään ymmärtänyt mikä se on ja miten se toimii ja miksi.
Sitä ihmettelin yöstä - olin neljä-viisi vuotias, että mikä yö on. Mutta keksin sen - se on tapahtuma missä kuuluu unohtaa huominen.
Minulle oli ihan sama oliko eilinen vai huominen, tiesin mitä huomenna tapahtuu, mutta kun aikuiset nukkuivat, he eivät tienneet.
Kellosta opin, ettei kuulu tietää etukäteen sitä, mitä kello ei näynä. Sain kellolle merkityksen ja se oikeasti helpotti paljon.
Tänä päivänä myös tiede tietää, että aika syntyy lomittumisessa vain siitä, että katsot kelloa.Oikeasti - edelleenkin hämmästelen sitä helpotuksen tunnetta, että mikä merkitys kellolla on, koska se antaa järjestyksen - valitettavasti ei kaikkeen. Kerron kun ehdin, että mihin kellosta ei ole apua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten edellä totean, on jo ollut ajat sitten tietoa siitä, että aistien ulkopuolista tietoa on todella olemassa. On myös siihen liittyen tieto, että tietäjä ei tiedä tietävänsä. Tämä on se ongelma mihin ei kello auta ja se on kiusallinen asia.
Tosi tapahtuma - minä tiedän, että heillä on kolme poikaa, ja he tulevat kylään vain kahden kanssa, mutta en kuitenkaan tiedä onko kolmas poika jo syntynyt.
En voi siis kysyä, että mihin jätitte nuorimmaisen.
Ja kun SE kolmas poika sitten vihdoin syntyi, mikä helpotus, ei enää tarvitse koko ajan varoa sanojaan.
Sama sairauksien kohdalla, tiedän hänellä on diabetes, mutta en voi kysyä, että onko pysynyt arvot balanssissa, kun en tiedä onko se jo todettu. Näissä tilanteissa olen pystynyt väärän viekkaan kautta saamaan henkilön jututtamalla ajoissa lääkäriin, kun on voinut olla kyse vaikkapa syövästä.
Rajoittaa ihan valtavasti sosiaalista elämää, mutta vain kerran olen ajanut täysillä päin, kun tuttava kadulla sanoi: " Veljeni kuoli!" Ja minä huudahdin: "Ajatella, niin nuori ja aivoverenvuoto!" Hän jähmettyi, että mistä voin tietää, ja siitä seurasi loputon selittelysuo."
No, liittyy jos jonkinlaisiin elämän tapahtumiin, mutta näihin ei kellosta ole mitään apua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten edellä totean, on jo ollut ajat sitten tietoa siitä, että aistien ulkopuolista tietoa on todella olemassa. On myös siihen liittyen tieto, että tietäjä ei tiedä tietävänsä. Tämä on se ongelma mihin ei kello auta ja se on kiusallinen asia.
Tosi tapahtuma - minä tiedän, että heillä on kolme poikaa, ja he tulevat kylään vain kahden kanssa, mutta en kuitenkaan tiedä onko kolmas poika jo syntynyt.
En voi siis kysyä, että mihin jätitte nuorimmaisen.
Ja kun SE kolmas poika sitten vihdoin syntyi, mikä helpotus, ei enää tarvitse koko ajan varoa sanojaan.
Sama sairauksien kohdalla, tiedän hänellä on diabetes, mutta en voi kysyä, että onko pysynyt arvot balanssissa, kun en tiedä onko se jo todettu. Näissä tilanteissa olen pystynyt väärän viekkaan kautta saamaan henkilön jututtamalla ajoissa lääkäriin, kun on voinut olla kyse vaikkapa syövästä.
Rajoittaa ihan valtavasti sosiaalista elämää, mutta vain kerran olen ajanut täysillä päin, kun tuttava kadulla sanoi: " Veljeni kuoli!" Ja minä huudahdin: "Ajatella, niin nuori ja aivoverenvuoto!" Hän jähmettyi, että mistä voin tietää, ja siitä seurasi loputon selittelysuo."
No, liittyy jos jonkinlaisiin elämän tapahtumiin, mutta näihin ei kellosta ole mitään apua.Vain niissä tilanteissa, kun todella on ollut henki vaarassa ja vaadittu nopeaa reagointia, olen viimmeiseen asti pitänyt pääni, ajatuksella esimerkiksi, että sinä et nyt todellakaan nouse siihen junaan, koska tapahtuu onnettomuus. Ja jos toinen kysyisi, että mistä minä tiedän, olen sanonut, koska minä tiedän. Muuten en tietämisistäni kerro, enkä kurkistele kenenkään yksityiselämään tai pään sisälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain niissä tilanteissa, kun todella on ollut henki vaarassa ja vaadittu nopeaa reagointia, olen viimmeiseen asti pitänyt pääni, ajatuksella esimerkiksi, että sinä et nyt todellakaan nouse siihen junaan, koska tapahtuu onnettomuus. Ja jos toinen kysyisi, että mistä minä tiedän, olen sanonut, koska minä tiedän. Muuten en tietämisistäni kerro, enkä kurkistele kenenkään yksityiselämään tai pään sisälle.
Uskokaa minua, tämä ei ole kivaa - koko ajan ikään kuin pitää torjua jotakin, en halua tietää, en halua - hus pois!
Ja sitten, voi hyvä Luoja! Se puoli tuttu mummo kuoli, en edes nähnyt aikoihin, mutta se "suuri kasvi" jäi akkunalle, ja hän halusi, että autan saamaan sen varjoon!
Mitenkäs tämä operaatio hoidetaan, etten jää ns. kyvyistä kiinni?!
Ensin suhteet kuntoon, joku asuntoon kertomaan mitä ikkunalla on monin verukkein, ja sitten "Hyvänen aika, eihän se kestä aurinkoa! Sanopa vaarille, että siirtää varjoon.
Homma hoitui. Se oli kasvi. Mutta entä jos kuollut haluaa ruumiinsa löydettävän?!
- Anonyymi
tunsin vain sen kuoleman enkelin 🤣 pappi sanoi näyttävän ihan enkeliltä 🤣🤣🤣
- Anonyymi
No kiva, ettei se ollutkaan kuoleman enkeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kiva, ettei se ollutkaan kuoleman enkeli.
Mutta eikö kuolema ole viikatemies?
Tulisiko ilmestyskirjasta, kun elon viljaa leikataan ja puidaan kovalla kädellä, kun Jeesuksen kylväjävertauksen mukaan, vihollinen oli yöllä kylvänyt hyvän nisun joukkoon rikkaviljaa, joiden annettiin kasvaa elonleikkuuseen asti yhdessä?!
- Anonyymi
"vaan ihana enkeli vierellä käy."
Nykyään tuo tyhjäkäynti on kielletty,
joten painukoon ihana enkeli vaikka
hevon svidduun käymään.- Anonyymi
Kyynisyys voittaa, enkä ihmettele, mutta suojelusenkelit onkin vain tarkoitettu pienille lapsille - aikuiset hoitakoon itsensä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyynisyys voittaa, enkä ihmettele, mutta suojelusenkelit onkin vain tarkoitettu pienille lapsille - aikuiset hoitakoon itsensä.
Kysymys ei ole kyynisyydestä vaan lainmukaisesta toiminnasta. Ihanat enkelit voivat käydä vaikka käymisastiassa.
- Anonyymi
Jäin siihen - kuollut haluaa ruumiinsa löydettävän. Aivan äärettömän vaikea asia puhua, enkä tiedä, että miten nyt sanani asettelisin.
Jos ruumis on kadoksissa, on tapahtunut rikos, ja joku haluaa ehdottomasti, ettei sitä löydetä.
Kuitenkin kokijan kannalta - minun - kuollut painostaa niin pitkälle, että et voi muuta kuin toimia. Ei ole vaihtoehtoja.
Miten toimit niin, että et jää kiinni?! Että et tiennyt mitään ja kuitenkin tiesit?!
Tilanteessa pelastaa vain se, että kukaanhan ei usko mystiikkaan, vaan joku petti jengin, petturin on oltava siis sisäpiiristä.
Kun se tapahtui ensimmäisen kerran julkisena, maailman laajuisena skandaalina - ne kaikki tapot ja ampumiset ja ihmisten surmaamiset, olin vain polvillani lattialla ja itkin ja itkin ja itkin - miten monta olen murhannut, miten monta tappanut, miten monta lasta jäi isättömäksi, miten monta elämää loppui ja perheet särkyivät.
Se oli hirveää, se tuska. En toivu siitä koskaan, mutta lopulta siihenkin turtui.- Anonyymi
Netti on täynnä ennustajia, täynnä okkultismia ja mystiikan etsimistä, ihmisillä on iso halu kokea jotakin ns. yliluonnollista.
Ihmiset, te ette tiedä edes mitä te haluatte, ette tiedä, että mikä valtava vastuu siihen liittyy. Älkää halutko. - AnonyymiUUSI
Niin, olen ihmeissäni - olen vieläkin hengissä, mutta en tiedä, että kauanko. Eikä sillä ole edes merkitystä. Tai jos minulla onkin suojelusenkeli?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, olen ihmeissäni - olen vieläkin hengissä, mutta en tiedä, että kauanko. Eikä sillä ole edes merkitystä. Tai jos minulla onkin suojelusenkeli?
Ei, en voi koskaan pyytää maailmassa anteeksi sitä, että minkä tein, mutta ei minua myöskään yhtään lohduta ajatus, että te teitte sen minkä teitte.
Juu onhan minulla, tuossa olkapäällä istuu neuvoo ja antaa ohjeita elämän kaarteissa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude14913178Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729621Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h959113Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k207746Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk386724Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1486148Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri153124En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3911199Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71154YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet
www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutosneuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl84990