Hei!
Eli, haluaisin matkustaa Yhdysvaltoihin,noin pariksi viikoksi ihan vain kattelemaan paikkoja.Mitä minun täytyy aivan ekaks tehdä?
Viitsiskö joku kertoa aivan vain perus jutut?En ole nimittäin ikinä matkustellut...
Entä sitten jos haluaisin joskus vaikkapa muuttaa sinne,jäädä pitemmäks aikaa?
Kiitos jo valmiiksi jos joku vaivautuu!!!=)
Perusjuttuja
3
791
Vastaukset
- tss
...Sen jälkeen ohjeita on paljon helpompi antaa. On sen verran iso maa.
Taqrvitset ensin liput ja passin, alle 90 päivän matkoille viisumia ei tarvita, koneessa saat "visa waiver"-lapun ja tullauslomakkeen, jotka täytät ja annat maahan tullessa virkailijoille. Sinusta otetaan kuva ja sormenjäljet sekä ksellään muutamia kysymyksiä, miksi olet tulossa Yhdysvaltoihin, työnteosta tai työmahdollisuuksien etsimisestä ei kannata sanoa mitään, muuten palaat samantien kotiin. Sitten vaan sinne etukäteen varattuun hotelliin ja maailmaa ihmettelemään.
Valuutta on dollari ja vero-, tippi- yms. kulttuurista kannattaa lukea tämän palstan aiemmista keskusteluista.
Muuttaminen on melko hankalaa, miltei mahdotonta, työ/oleskeluluvan saaminen todella vaikeaa, työpaikka pitäisi olla tiedossa ja työnanantajasi tulisi todistaa miksi Yhdysvaltain kansalainen ei voisi hoitaa työtehtävää ja todella hyvät perustelut miksi työhön tarvittaisiin ulkomaalainen.- lomake on
- Se lomake, joka täytetään koneessa. Millaisia kysymyksiä? Selviääkö kohtuullisella kielitaidolla? Entä jääkö sormiin mustetta? :)
- tuya
lomake on kirjoitti:
- Se lomake, joka täytetään koneessa. Millaisia kysymyksiä? Selviääkö kohtuullisella kielitaidolla? Entä jääkö sormiin mustetta? :)
Tullilomakkeesta ja visa waiver-lomakkeesta löydät kuvat ja lisätietoa niissä kysyttävistä asioista näistä osoitteista:
http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/vacation/sample_declaration_form.xml
http://www.immihelp.com/visas/i-94w.html
Jos tarkoitat jääkö sormenjälkien ottamisen yhteydessä sormiin mustetta niin ei jää koska jäljet otetaan digitaalisesti :o)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391