Lofootit

Senor

Hei!

Onko kokemuksia Lofooteilta ja siellä Andöyn saarelta? Kiitos!

4

2965

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Norjanmatkailija
      • Senor

Hei!

Majoitusmökkejä olisi kaksikin tarjolla, 530 ja 550 e/vk. Kallistako? Syksykö vai kevät? Milloinka varmimmat valashavainnot? Onko miekkavalaita? Entä kalasaaliit? Retkeilymaastot? Kiitos vastauksestasi!

Terveisin

Senor

• Kerran Norjassa, aina Norjassa
        Senor kirjoitti:

Hei!

Majoitusmökkejä olisi kaksikin tarjolla, 530 ja 550 e/vk. Kallistako? Syksykö vai kevät? Milloinka varmimmat valashavainnot? Onko miekkavalaita? Entä kalasaaliit? Retkeilymaastot? Kiitos vastauksestasi!

Terveisin

Senor

Terve,

Ensinnäkin kannattaa tilata ilmainen DanCenterin verkkosivuilta paksu katalogi Norge/Sverige, joskin se on Norjan osalta norjankielinen ja Ruotsista ruotsiksi.
        Vuokrakohteita löytyy myös niiden nettisivuilta, mutta sieltä ei löydä niiden tarkkaa sijaintia.
        Andøyan kohteet on luultavimmin Vesterålen-nimikkeen alla, joten kannattaa laittaa katalogi tilaukseen!

Noin pohjoisissa on kylmä, Senjassa oli minimi juhannusviikolla 2005 7*C, eli kannattaa suunnata Atlannin rannalle kesällä. Norjalainen ei anna arvoa juhannukselle eli ei kuuluu vielä kovimpaan hinnoitteluun. Itse maksoin omakotitalon viikkovuokrasta €700 ja oli ehkäpä liian iso kahdelle ihmiselle (neljä makuuhuonetta, kaksi parivuodetta, kaksi kerrosta), ainakin talonomistaja sitä hieman ihmetteli saapuessamme talolle.

Valaista tietoa löytyy parhaiten täältä:
        http://www.whalesafari.com
        eli on Norjan tunnetuin valassafarien tarjoaja Andøyn pohjoiskärjessä Andenesissa.

Miekkavalaita näkee parhaiten vasta myöhäissyksyllä lähinnä Tysfjordin vuonossa Narvikista etelään.

Kalastuksesta en osaa sanoa, mutta maastoltaan Andøya on hyvinkin erilainen, itäreuna hyvinkin tasaista alankoa, siellä taitaa olla Norjan pisimmät suorat tieosuudet, kun taas etenkin pohjoinen länsiranta on jyrkkä. Bleikin saari on ihan kivannäköinen piikki Atlannissa.

Kannattaa muistaa varautua päivittäisiin sateisiin, sillä maan meren kohtaaminen on aina sateinen.

Hurtigruten-laivareitti kulkee päivittäin Andøyan Risøyhamnin kylän kautta.

Tässä on minulle kiva verkkosivu hollantilaisturistien Norjan matkakuvista:
        http://www.noorwegen.tv/albums.php

Kunpa tulisi kesä äkkiä, nyt kiikarissa kämppä Setesdalin alueelta. Sen jälkeen kaikki Norjan suuralueet on lomailtu kertaalleen, nyyh...

• Senor
        Kerran Norjassa, aina Norjassa kirjoitti:

Terve,

Ensinnäkin kannattaa tilata ilmainen DanCenterin verkkosivuilta paksu katalogi Norge/Sverige, joskin se on Norjan osalta norjankielinen ja Ruotsista ruotsiksi.
        Vuokrakohteita löytyy myös niiden nettisivuilta, mutta sieltä ei löydä niiden tarkkaa sijaintia.
        Andøyan kohteet on luultavimmin Vesterålen-nimikkeen alla, joten kannattaa laittaa katalogi tilaukseen!

Noin pohjoisissa on kylmä, Senjassa oli minimi juhannusviikolla 2005 7*C, eli kannattaa suunnata Atlannin rannalle kesällä. Norjalainen ei anna arvoa juhannukselle eli ei kuuluu vielä kovimpaan hinnoitteluun. Itse maksoin omakotitalon viikkovuokrasta €700 ja oli ehkäpä liian iso kahdelle ihmiselle (neljä makuuhuonetta, kaksi parivuodetta, kaksi kerrosta), ainakin talonomistaja sitä hieman ihmetteli saapuessamme talolle.

Valaista tietoa löytyy parhaiten täältä:
        http://www.whalesafari.com
        eli on Norjan tunnetuin valassafarien tarjoaja Andøyn pohjoiskärjessä Andenesissa.

Miekkavalaita näkee parhaiten vasta myöhäissyksyllä lähinnä Tysfjordin vuonossa Narvikista etelään.

Kalastuksesta en osaa sanoa, mutta maastoltaan Andøya on hyvinkin erilainen, itäreuna hyvinkin tasaista alankoa, siellä taitaa olla Norjan pisimmät suorat tieosuudet, kun taas etenkin pohjoinen länsiranta on jyrkkä. Bleikin saari on ihan kivannäköinen piikki Atlannissa.

Kannattaa muistaa varautua päivittäisiin sateisiin, sillä maan meren kohtaaminen on aina sateinen.

Hurtigruten-laivareitti kulkee päivittäin Andøyan Risøyhamnin kylän kautta.

Tässä on minulle kiva verkkosivu hollantilaisturistien Norjan matkakuvista:
        http://www.noorwegen.tv/albums.php

Kunpa tulisi kesä äkkiä, nyt kiikarissa kämppä Setesdalin alueelta. Sen jälkeen kaikki Norjan suuralueet on lomailtu kertaalleen, nyyh...

Hei!

Jättipokkaus Sinulle vaivannäöstä Andöyn ym. suhteen. Olen minäkin Norjassa ravannut monta kertaa, mutta pitempi mökkeily on toistaiseksi kokeilematta. Taidan nyt päätyä elo- tai syyskuun kannalle. Yleensä olen siellä retkeilyt ennen juhannusta. Kyllä Norja on mahtava maa.

Toinen mielikohde on ollut Abiskon ja Kebnekaisen tienoot Ruotsissa. Onpa tullut kaputeltua Suomen Lapinkinkin keskeisimmät nähtävyydet, muutamat useinkin. Etelän mailta mainitsen vain Madeiran loistavat retkeilymahdollisuudet. Azorit on myös nyt suunnitelmissa. Pohjois-Karjalakin on tarjonnut retkeily-,metsästys- ja kalastusmahdollisuuksia yllin kyllin.

Hyviä reissuja Sinulle!

Terveisin

Senor

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      4628
    2. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      358
      3949
    3. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      37
      3500
    4. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      19
      3268
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      12
      2583
    6. 280
      2420
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      323
      1850
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      100
      1822
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      48
      1526
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      9
      1195
    Aihe