mf 165 ohjaus

kimi

miten kyseisen pelin ohjaus tehostin tulisi säätää?? vai liekkö kuluma vika kun ohjaus oikelle tosi herkkä mutta vasempaan melkosen jäykkä. vm71.

6

11413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä ei
    • Ensimmäisenä tarkista onko öljyä tarpeeksi( moottori käynnissä pyörät VASEMMALLE KÄÄNNETTYNÄ öljyn pitäisi olla n 12-13 mm täyttöaukon alapuolella.

      Sitten onko siellä sylinterin päällä olevassa säätöruuvissa (se pieni työntövarren näköinen vaakatasossa oleva).
      Sen päissä olevat tapit, ONKO VÄLJÄÄ? jos on vaihda tiukat tapit tilalle, tärkeää ettei niissä ole välystä!(voi käydä sopivat putkisokatkin jos reijät ei kovin kuluneet tärkeää että ei lähde itsestään irti!!!Varmista!!!

      Seuraavaksi ONKO VÄLYSTÄ, ja SITÄ PITÄÄ OLLA n.1 mm siinä isossa kartioruuvissa (joka on pystyasennossa siinä ohjausvarressa sen ruuvin päässä on lukitusmutteri.Säädä tarvittaessa. Jos ei näillä asetu niin sitten seuraavat toimenpiteet.

      Pyörät suoraan
      kone käynnissä n.1500 k/min
      löysää se iso lukitusmutteri ohjauksen vääntövarresta ja kierrä se meisselikantanen kartiosäätöruuvi aivan pohjaan,
      irroita tappi joka yhdistää säätövarren (on sylinterin päällä vaakaasennossa oleva ruuvi jossa molemminpäin kierteet ja välissä pitkä säätömutteri)ylempään
      ohjausvarteen,
      säädä sen säätövarren pituus siten että sen tappi voidaan esteettömästi laittaa paikalleen ja lukitse sokkalla.
      Kierrä säätöruuvia (sitä isoa meisselikantaista) auki 7 täyttä kierrosta ja lukitse hyvin lukkomutterilla paikalleen, välystä pitäisi olla n.1,01 mm.
      Muuta säätöä ei tarvita.

      JOS muualla esim sylinterin varrenpäässä kovasti välystä, voi vähän vaikuttaa myös.

      • kimi

        kiitoksia oikeen kovasti asiantuntevista neuvvoista!!!!


    • Toimii185

      Massikan tehostin toimii moitteetta jos säädöt on oikein. Ensin pitää tarkistaa säiliön öljymäärä. Jos sitä on riittävästi, sylinterin venttiilin käyttötanko irti ja venttiilin karaa käsin liikuttelemalla voi testata kääntääkö. Väitän, että kääntää hyvin kumpaankin suuntaan.

      Näin on ongelma paikallistettu venttiiliä liikuttavaan mekanismiin. Pystyakselin päittäisvälys ensin pois. Yläpäässä olevan lukkorenkaan alle voi lisätä aluslevyjä, sitten alapäässä oleva ohjausvivun lukitusruuvi löysälle ja vaikka tunkilla nostaen vipu niin ylös kun nousee. Seuraavaksi vasaralla napautus pystyakselin yläpäähän ja sitten alavivun lukitusruuvi tiukalle ennen kuin tunkki otetaan pois. Nyt pitäisi päittäisvälys olla eliminoitu.

      Kartioruuviin noin seitsemän kierrosta välystä ja sitten vain venttiilin käyttötangon pituutta säätäen kunnes tehostaa molempiin suuntiin. Tämän homman voi tehdä koneen käydessä jolloin samalla helposti löytyy oikea kohta. Käyttötangon sokkatapit pitää olla tiiviit. Varaosana myyvät tankoja, joissa on pienemmät sokkatapin reiät mutta materiaali niin kovaa, ettei normaalilla poralla pysty isontamaan. Alkuperäisiin pora pystyy ja kannattaa porata kuluneet reiät vaikka millin isommaksi ja niihin sitten sopivat tapit.

      Oma Massikka kääntää pyörät vaikka pikkusormella rattia pyörittäen etukuormaajan kauhan ollessa soraa täynnä. Maantiellä kulkee suoraan kuin raiteilla. Toisessa Massikassa on ilmeisesti pumpussa väljää. Tyhjäkäynnillä ei tehosta täysin mutta kierroksilla kyllä. Sekin kulkee tiellä hyvin suoraan.

      Joten kaikki satasarjan Massikan ohjauksen parjaamispuhe, mitä täälläkin näkee, johtuu loppuun ajetun koneen huoltojen laiminlyönnistä. Elikkä isännän laiskuudesta.
      Mutta niinhän vanha sanonta kuuluu, että kelissä se on vika jos ei hevonen vedä.

      • rise66

        Mahtava juttu, kun meiltä pienestä maasta löytyy tällaista tietoa ja sellaisia ihmisiä, ketkä kertovat ja neuvovat ystävällisesti meitä apua tarvitsevia. Minä olen tuskaillut oman Fergusonin ohjauksen kanssa samanlaisen ongelman kanssa ja osittain luovuin jo toivosta, kun mukamas paremmin tietävät kone miehet sanoivat, ettei ole muuta vaihtoehtoa, kun muuttaa ohjaus kokonaan toisen typpiseksi. Kiitos kauheesti tiedoista ohjauksen säätöön, täytyy heti aamusta käydä säätöjen kimppuun


      • päivän merkki

        Tänään vaihdoin ohj.tehostajaan öljyn sekä suodattimen. Tehostin oli heikonlainen,ja päätin katsella samalla säätöjä.Ensinnäkin vanttiruuvin tappi oli jämpti,kun irrotin sen edestä katsoen oikeasta päästä. Voitelin sen tapin,panin aluslevyn väliin sekä uusin sokat. Kartioruuvin kiersin pohjaan,mutta se tuntui jumittavan ja panin sprayta kierteeseen. Kun sitten pohjaankierron jälkeen avasin sitä,pysähtyi ruuvi reilun kuuden kierroksen päähän.Voisiko vika liittyä tuon pystyakselin päittäisvälykseen?Kannattaa varmaan huomenna nostaa etupään ilmaan ja yrittää liikutelle sitä ruuvia uudelleen.Samalla voi sitten tiukata sitä pystyakselia neuvojesi mukaan. Olen vuosia sitten kiertänyt samaa säätöä,ja silloin kierre oli pitempi.Saako sitä ylipäänsä rasvata? Joka tapauksessa kokeilussa ohjaus jumitti nyt oikealle,vasemmalle tehostus riittävä,ei herkkä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2814
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2385
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2033
    6. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe