Tietääkö kukaan minkälainen toinen ja viimeinen vaihe on ja voiko valmistautua. Onko täällä toiseen vaiheeseen päässeitä?
Finnair lentoemäntä
47
44757
Vastaukset
- männikköön
tarvitseeko finskin lentoemännillä olla jotain käytöstapoja?käsitykseni mukaan halveksiva katse ja minä vaan asenne on ainoa mitä finnair vaatii lentoemänniltä
- Frequent traveller
Ihmettelen mikä pakottaa jonkun kirjoitamaan tuon kaltaista tekstiä.Tapaammani vähemmän ystävälliset emännät eivät ole olleet minkään suomalaisyhtiön palkkalistoilla. Ja eikä suomlaismatkustajistakaan ole montakaan,joka laukaisisi emännän agression. Jos nain on käynyt, niin voisi olla paikallaan tutkia vähän itesään.
- männikköön
Frequent traveller kirjoitti:
Ihmettelen mikä pakottaa jonkun kirjoitamaan tuon kaltaista tekstiä.Tapaammani vähemmän ystävälliset emännät eivät ole olleet minkään suomalaisyhtiön palkkalistoilla. Ja eikä suomlaismatkustajistakaan ole montakaan,joka laukaisisi emännän agression. Jos nain on käynyt, niin voisi olla paikallaan tutkia vähän itesään.
mitä alatyylistä on jos kirjoittaa totuuksia lentoemännistä? monen emännän paikka ei todellakaan ole asiakaspalvelu tehtävissä useasti finnairilla matkatessa olen ihmetellyt mistä moiset peltipurkit on kerätty samaan koneeseen
- punanenparoni
männikköön kirjoitti:
mitä alatyylistä on jos kirjoittaa totuuksia lentoemännistä? monen emännän paikka ei todellakaan ole asiakaspalvelu tehtävissä useasti finnairilla matkatessa olen ihmetellyt mistä moiset peltipurkit on kerätty samaan koneeseen
minä olen elämäni aikana matkustellut hyvinkin paljon sekä loma/työreissuja enkä ole ikinä tavannut huonosti käyttäytyvää lentoemäntää!En Finnairilla enkä muillakaan yhtiöillä!
...että eiköhän se männiköllä ole peiliin katsomisen paikka!!!
- Stewardess to be :)
Itse olin viime torstaina rekrypäivässä ja jo seuraavana päivänä minulle ilmoitettiin jatkoon pääsystä.
Jos pääset itsekin jatkoon, saat kyllä tietoa viimeisen vaiheen sisällöstä.- jatkossa
Olen jatkossa ja olen saanut ylimalkaisen tiedon päivän sisällöstä mutta olisi kiva tietää mikäli joku tietää enemmän mitä tuleman pitää...
- myöskin
jatkossa kirjoitti:
Olen jatkossa ja olen saanut ylimalkaisen tiedon päivän sisällöstä mutta olisi kiva tietää mikäli joku tietää enemmän mitä tuleman pitää...
Tosiaan olisi kiva tietää aivan tarkalleen mitä siellä toisessa vaiheessa käydään läpi, mutta kaipa siitä sitten vähän idea katoaisi jos kaikki osaisivat siihen täysin valmistautua :)
Meitä toiseen vaiheeseen päässeitä tuntuu olevan paljon. Jokuhan sitä jossain kyselikin, että kuinka monta otettiin jatkoon. Ainakin täällä suomi24:ssa on hermoilemassa ilmeisesti aika moni:) - jo jatkossa oleville
myöskin kirjoitti:
Tosiaan olisi kiva tietää aivan tarkalleen mitä siellä toisessa vaiheessa käydään läpi, mutta kaipa siitä sitten vähän idea katoaisi jos kaikki osaisivat siihen täysin valmistautua :)
Meitä toiseen vaiheeseen päässeitä tuntuu olevan paljon. Jokuhan sitä jossain kyselikin, että kuinka monta otettiin jatkoon. Ainakin täällä suomi24:ssa on hermoilemassa ilmeisesti aika moni:)tsemppiä toiseen vaiheeseen, itse olin eilen haastattelussa ja jospa huomenna tulisi tietoa jatkosta kun tänään on 1.haastattelukierroksen viimeinen päivä.
todella paljon on 2.kierroksellekin päässyt kun kuulemma vielä sen jälkeen n.puolet tiputetaan, vaikka mistä sitä lukumäärää tarkkaan tietää..
koulutukseen otetaan vaan ne ketkä nähdään soveltuviksi työhön, niin ja hakoijoitahan riittää:)
teille ketkä jo jatkossa olette, onko jo ensi viikolle haastatteluja?
niin ja sitten tuli mieleen kun 1.kurssi alkaa jo maaliskuun 1. päivä, onko tietoa onko finnairilla jotain asuntolaa
training centerin läheisyydessä, vai onko ulkopaikkakuntalaisilla heti asunnonetsintä edessä? - vielä tippuu?
jo jatkossa oleville kirjoitti:
tsemppiä toiseen vaiheeseen, itse olin eilen haastattelussa ja jospa huomenna tulisi tietoa jatkosta kun tänään on 1.haastattelukierroksen viimeinen päivä.
todella paljon on 2.kierroksellekin päässyt kun kuulemma vielä sen jälkeen n.puolet tiputetaan, vaikka mistä sitä lukumäärää tarkkaan tietää..
koulutukseen otetaan vaan ne ketkä nähdään soveltuviksi työhön, niin ja hakoijoitahan riittää:)
teille ketkä jo jatkossa olette, onko jo ensi viikolle haastatteluja?
niin ja sitten tuli mieleen kun 1.kurssi alkaa jo maaliskuun 1. päivä, onko tietoa onko finnairilla jotain asuntolaa
training centerin läheisyydessä, vai onko ulkopaikkakuntalaisilla heti asunnonetsintä edessä?Sanoivatko ne siellä finnairilla eilen että puolet vielä tiputetaan psykologisista? Syksyn haussa ei kyllä otettu psykologisiin tuplamäärää hakijoita työpaikkoihin nähden... Ei voi muuta kun toivoa että tärppäis, vaikka kova on hakuprosessi.
- ....
minulla toinen tulikoe ensi maanantaina!!!
- vielä..
vielä tippuu? kirjoitti:
Sanoivatko ne siellä finnairilla eilen että puolet vielä tiputetaan psykologisista? Syksyn haussa ei kyllä otettu psykologisiin tuplamäärää hakijoita työpaikkoihin nähden... Ei voi muuta kun toivoa että tärppäis, vaikka kova on hakuprosessi.
onko täällä ketään jolle olisi ilmoitettu ettei ole päässyt jatkoon...
2.haastattelukierroshan alkaa jo ensi viikolla, milloinkohan kaikille lähetetään tulokset,oletteko saaneet näitä tietoja rekrytoinnista?
kiitos vastaajille! - hakijatar
vielä.. kirjoitti:
onko täällä ketään jolle olisi ilmoitettu ettei ole päässyt jatkoon...
2.haastattelukierroshan alkaa jo ensi viikolla, milloinkohan kaikille lähetetään tulokset,oletteko saaneet näitä tietoja rekrytoinnista?
kiitos vastaajille!Minulle kerrottiin, että vielä ensi viikolla voi tulla kutsu haastatteluun. Viimeiset ekan vaiheen haastattelut olivat tänään. Varmaan osalle, jotka on katsottu ns. varmoiksi tapauksiksi, on ilmoitettu about seuraavana päivänä haastattelun jälkeen, mutta ne, joiden kohdalla tilanne on epävarmempi, on jätetty myöhemmäksi. Itsekään en ole vielä saanut kutsua seuraavalle kiekalle. Ei masennuta, jos sitä ei tule! Sitten vaan esim. Blue1:lle hakemus vetämään!
- Tulikoe keskiviikkona...
.... kirjoitti:
minulla toinen tulikoe ensi maanantaina!!!
Oliko se toka vaihe nyt niin paha kuin miltä se ennakkoon tuntui? :) Itselläni on se keskiviikkona... jotain fiiliksiä?
- nähdään!
Tulikoe keskiviikkona... kirjoitti:
Oliko se toka vaihe nyt niin paha kuin miltä se ennakkoon tuntui? :) Itselläni on se keskiviikkona... jotain fiiliksiä?
Mulla myös kakkosvaihe huomenna. Ei muuta kun tsemppiä meille. Tuohon vaiheeseen tuskin kukaan pystyy valmentamaan. Olet vain luonnollinen oma itsesi. Jos persoonallisuutesi on sopiva CA:n ammattiin, tulet valituksi.
- haastatteluun menossa
Kiinnostaisi myös kuulla minkälainen on ihan ensimmäisen vaiheen ryhmähaastattelu? Minkätyyppisiä kysymyksiä, onko jotain ryhmätehtäviä, keskustelua tm?
- on vaan
sellaista yleistä keskustelua alaan ja ammattiin liittyen ihan suomeksi vaan. Olen sen verta ilkeä etten viitsi tarkemmin sepostaa haastattelun kulkua. Tuntuisi epäreilulta jos joku voisi mennä sinne tietäen kysymykset jne. kun itselle kaikki tuli yllätyksenä. Haastattelu ei kuitenkaan ole sellainen että sitä kannattaisi jännittää. Se menee varmasti hyvin jos on mennäkseen...että tsemppiä vaan...
- hakija
on vaan kirjoitti:
sellaista yleistä keskustelua alaan ja ammattiin liittyen ihan suomeksi vaan. Olen sen verta ilkeä etten viitsi tarkemmin sepostaa haastattelun kulkua. Tuntuisi epäreilulta jos joku voisi mennä sinne tietäen kysymykset jne. kun itselle kaikki tuli yllätyksenä. Haastattelu ei kuitenkaan ole sellainen että sitä kannattaisi jännittää. Se menee varmasti hyvin jos on mennäkseen...että tsemppiä vaan...
Ryhmähaastattelusta ei ole asianmukaista kertoa eteenpäin. Nimi tietenkin jo kertoo, että paikalla oli useita hakijoita kerrallaan. Idea oli näin säästää aikaa, kun aiemmin hakijat on tässä vaiheessa haastateltu yksitellen.
Mielestäni en petä kenenkään luottamusta kun kerron, että omassa ryhmässäni kaikki (tosin itsestäni olen jäävi sanomaan)olivat reippaita, asiallisia ja sanavalmiita ihmisiä. Ikähaitari oli parikymppisistä nelikymppisiin.
- kyssäri
Onko muille tullut jo sähköpostiin tuo toista vaihetta varten täytettävä kysely? Tarkoitan sitä joka täytyy täyttää netissä viimeistään neljä päivää ennen omaa haastattelupäiväänsä. Minulla on viikko toiseen haastattelu kierrokseen, mutta kyselyä ei ole vielä tullut sähköpostiini. Sähköpostissani on joskus ollut jotain ongelmia ja kaikki viestit eivät ole aina tulleet perille, joten tökkiiköhän sähköpostini jälleen vai olenko vain hätähousu?
Onkohan se toisen vaiheen finnairin puolelta oleva haastattelu ihan vaan suomeksi vai pitäisikö valmistautua myös englannin ja ruotsin kielisiin kysymyksiin?
Onpahan kiva kun täällä on kerrankin saatu aikaan ihan fiksua keskustelua :) Kiitos siitä...- kolpakkko
No jos yksi pääkriteeri hommaan on sujuva monen kielen taito niin luulisi testattavan. Aitoa asiakaspalvelukykyä ja -halua sitä vastoin on vaikeampi hahmottaa teennäisessä haastattelutilanteessa. No "onnistuneisuus" näkyykin lennoilla ja monissa kommenteissa tälläkin palstalla..
- SaharanPieru
kolpakkko kirjoitti:
No jos yksi pääkriteeri hommaan on sujuva monen kielen taito niin luulisi testattavan. Aitoa asiakaspalvelukykyä ja -halua sitä vastoin on vaikeampi hahmottaa teennäisessä haastattelutilanteessa. No "onnistuneisuus" näkyykin lennoilla ja monissa kommenteissa tälläkin palstalla..
"No "onnistuneisuus" näkyykin lennoilla ja monissa kommenteissa tälläkin palstalla.." Voi, voi sua, uskotko että tällä pellepalstalla on sinulle useinkin vastannut ihan oikea lentoemäntä? Ja tietenkin tiesit myös heti missä yhtiössä hän on töissä? Kyllä lentoemännät on tosi ilkeitä!! HYI, HYI, HYI!
- pääsi pieru!
SaharanPieru kirjoitti:
"No "onnistuneisuus" näkyykin lennoilla ja monissa kommenteissa tälläkin palstalla.." Voi, voi sua, uskotko että tällä pellepalstalla on sinulle useinkin vastannut ihan oikea lentoemäntä? Ja tietenkin tiesit myös heti missä yhtiössä hän on töissä? Kyllä lentoemännät on tosi ilkeitä!! HYI, HYI, HYI!
Päinvastoin, asiakkaathan täällä kommentoivat emojen palvelua. Asiakkaiden tyytymättömyys heijastaa palvelun tasoa/laatua kabiinissa.
- SaharanPieru
pääsi pieru! kirjoitti:
Päinvastoin, asiakkaathan täällä kommentoivat emojen palvelua. Asiakkaiden tyytymättömyys heijastaa palvelun tasoa/laatua kabiinissa.
kommenttiesi taso heijastaa suoraan (olematonta)toiminnan tasoa/laatua siellä korviesi välissä.
- p***u Saharaan
SaharanPieru kirjoitti:
kommenttiesi taso heijastaa suoraan (olematonta)toiminnan tasoa/laatua siellä korviesi välissä.
Älä luovuta, ehkä suakin tärppää ensi haussa! :-)
- kamalan hämmästynyt
ammattivalintakysymyksile voisi olla oma sivu, eihän tällainen mitään matkailua ole!
- "Liisa"
Tämähän on matkailua ammatinvalinnan ihmeellisessä maailmassa.
- matkailua..
hei vaan,
aihealueena lentäminen ja siihen olennaisesti kuuluu matkustamohenkilökunta.
Ilman heitä ei tulisi matkailusta tai ainakin siihen liittyvistä lennoista mitään..
viittaan esim. lakkotilaan - matkustamohlökunta
matkailua.. kirjoitti:
hei vaan,
Ilman heitä ei tulisi matkailusta tai ainakin siihen liittyvistä lennoista mitään..
viittaan esim. lakkotilaan...mutta kun täällä "keskustelee" just teini-iän ohittaneet wanna be-emot, sellaisen vaikutelman ainakin saa..
- sääntöjen mukaan
matkailua.. kirjoitti:
hei vaan,
viittaan esim. lakkotilaankäyttää sukkahousuja? Ajattelin minäkin asiaa noin vaaratilanteiden kannalta. Matkailun turvallisuus voisi olla juuri niistä kiinni. Autonkin saa näet pikapaikatuksi sukkahousuilla, miksei lentokonetta!
- Pettynyt
Moi,
Hain viime kesänä Finnairin lentoemäntäkurssille. Pääsin hakemuksellani jatkoon rekrytoinnissa. Sain täytettäväkseni netissä terveystietokyselyn. Siinhän uhkaillaan irtisanomisella, jos ei vastaa totuudenmukaisesti. No, kun siinä kysyttiin, onko ollut tai onko nykyään niitä sairauksia, mitä siinä lueteltiin. Minulla oli nuorena viaton sairaus, jonka merkkasin sitten siihen, että kyllä ja kirjoitin lisätietoja kohtaan, että sitä ei enää ole. Ja sen jälkeen minulle tuli sähköpostiin, että valinta ei ole osunut kohdalle! Ihme touhua! Olisiko pitänyt laittaa vaan kaikkiin, että EI! Olen täysin terve, hyvässä fyysisessä ja henkisessä kunnossa. Hyvinkoulutettu, liikkunnallinen, kielitaitoinen ja juuri lentoemännäksi sopiva! Mutta tuollaisen takia minut tiputettiin jatkosta! En hae enää Finnairille. Onhan niitä muitakin lentoyhtiöitä! Ja muutenkin, kannattaako sittenkään olla tuossa terveyskyselyssä liian rehellinen, kun noin minulle kävi! Onko täällä ketään, jolle on käynyt samoin kuin minulle? Kiitos, jos vastaatte!!!- Psykologi ja kouluttaja
Ehkäpä syynä ei ollutkaan nuoruutesi sairaus vaan kenties juuri tuo liiallinen minä-tiedän ja minä-sovin, minä-osaan asenne.
- Lentoemäntäoppilas
Psykologi ja kouluttaja kirjoitti:
Ehkäpä syynä ei ollutkaan nuoruutesi sairaus vaan kenties juuri tuo liiallinen minä-tiedän ja minä-sovin, minä-osaan asenne.
Kyllä täällä keskustelupalstoilla sitten osataan haukkua! Eikä asiallisia vastauksia saa! Siis minä en edes PÄÄSSYT KOKO HAASTATTELUUN, VAIKKA OLEN LENTOEMÄNNÄKSI SOPIVA! Olen matkailualalla töissä ja laaja matkailualan koulutus, myös AMK! Siis luitko edes viestiäni kunnolla???TÄH???Sanoin, että pääsin rekrytoinnissa eteenpäin ja minulle lähetettiin netin kautta terveystietokysely, jonka täytin, eikä minulla mitään sairauksia ole ollut tai ole parhaillaan, muuta kuin tuollainen mitätön...jonka jälkeen, minulle tuli muutaman päivän kuluttua sähköpostiin vastaus, että valinta ei tällä kerralla kohdistunut sinuun! Outoo touhua tosiaan!!!Eihän ne ees nähneet minua!!!Menikö perille??? Äläkä enää vastaa tähän, jos tarkoituksenasi on solvata ja haukkua, tietämättä asiasta mitään!!!Ja lue viestit tarkkaan!!! Hanki itsellesi myöskin elämä, niin ei tarvi täällä kiukkua purkaa viattomiin ihmisiin!!!Hyvästi!!!
- Brian
Lentoemäntäoppilas kirjoitti:
Kyllä täällä keskustelupalstoilla sitten osataan haukkua! Eikä asiallisia vastauksia saa! Siis minä en edes PÄÄSSYT KOKO HAASTATTELUUN, VAIKKA OLEN LENTOEMÄNNÄKSI SOPIVA! Olen matkailualalla töissä ja laaja matkailualan koulutus, myös AMK! Siis luitko edes viestiäni kunnolla???TÄH???Sanoin, että pääsin rekrytoinnissa eteenpäin ja minulle lähetettiin netin kautta terveystietokysely, jonka täytin, eikä minulla mitään sairauksia ole ollut tai ole parhaillaan, muuta kuin tuollainen mitätön...jonka jälkeen, minulle tuli muutaman päivän kuluttua sähköpostiin vastaus, että valinta ei tällä kerralla kohdistunut sinuun! Outoo touhua tosiaan!!!Eihän ne ees nähneet minua!!!Menikö perille??? Äläkä enää vastaa tähän, jos tarkoituksenasi on solvata ja haukkua, tietämättä asiasta mitään!!!Ja lue viestit tarkkaan!!! Hanki itsellesi myöskin elämä, niin ei tarvi täällä kiukkua purkaa viattomiin ihmisiin!!!Hyvästi!!!
Moi
Kuule, olisiko mahdollista keskustella
lähemmin, vaikka tästä ikävästä tapahtumasta?
Olen englantilaisen herrasmiehen näköinen
nuorimies. Olisi kiva tutustua lentoemoon
joka ei aina ole menossa.
Minulle olet lentoemäntä pus
[email protected] - Lentoemäntäoppilas
Brian kirjoitti:
Moi
Kuule, olisiko mahdollista keskustella
lähemmin, vaikka tästä ikävästä tapahtumasta?
Olen englantilaisen herrasmiehen näköinen
nuorimies. Olisi kiva tutustua lentoemoon
joka ei aina ole menossa.
Minulle olet lentoemäntä pus
[email protected]Moi Brian,
Ketä tarkoitat tuolla viestilläsi, minuako nimimerkillä "lentoemäntäoppilas"? Sanoit olevasi nuorimies??? Itse en ole 20 vuotias, jos niin luulet, vaan vanhempi. Voitko kertoa ikäsi, ennenkuin voidaan meilailla??? ;-) - pikku myy
Moikka!
Tosi kurjaa, ettet päässyt. Voipa hyvinkin olla, ettei kannata aina olla täysin rehellinen! Se on kyllä tosi väärin, jos et tuon takia päässyt. Jos oikeasti haluat alalle, niin älä välitä tuosta, vaan hae uudelleen (ja tällä kertaa terveenä;), ei kai kuitenkaan kannata koko Finnairia boikotoida, kun vain muutama tai jopa yksi ihminen teki päätöksen siitä, ettet pääse koulutukseen.
Täällä on kyllä todellakin ihme porukkaa vastailemassa kysymyksiin, kaikenmaailman "psykologit":) haukkumassa ja purkamassa omaa pahaa oloansa. Heidän kirjoittelujaan ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Mukavaa kesän jatkoa sulle, ja kaikille :) - Finnairille hakenut
pikku myy kirjoitti:
Moikka!
Tosi kurjaa, ettet päässyt. Voipa hyvinkin olla, ettei kannata aina olla täysin rehellinen! Se on kyllä tosi väärin, jos et tuon takia päässyt. Jos oikeasti haluat alalle, niin älä välitä tuosta, vaan hae uudelleen (ja tällä kertaa terveenä;), ei kai kuitenkaan kannata koko Finnairia boikotoida, kun vain muutama tai jopa yksi ihminen teki päätöksen siitä, ettet pääse koulutukseen.
Täällä on kyllä todellakin ihme porukkaa vastailemassa kysymyksiin, kaikenmaailman "psykologit":) haukkumassa ja purkamassa omaa pahaa oloansa. Heidän kirjoittelujaan ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Mukavaa kesän jatkoa sulle, ja kaikille :)Moi,
Kiitti vastauksesta ja asiallisesta sellaisesta :-) Joo, ei se mua yhtään harmita, kun en päässyt viime syksynä. Kun en olisi taloudellisesti tullut toimeen, kun olisi pitänyt muuttaa pääkaupunkiseudulle, millä oisin elänyt, maksanut vuokran ja laskut, kun koulutus siellä on vielä palkaton. EHKÄ haen uudestaan, en tiedä. En niin kauheasti lentoemännäksi hinkua, kun olen vielä tarkemmin perehtynyt heidän työnkuvaan lukemalla tosikirjoja työstä ja koulutuksesta. Enkä tiedä, onko se niin hohdokasta elämää palvella ihmisiä jatkuvassa ahtaudessa. Työskentely maanpinnalla on parempi vaihtoehto, saa olla kuitenkin vapaana ja ei tarvi pyöriä ahtaassa kapselissa, niinkuin lentokoneen matkustamo on. Mitäs itse duunaat??? Hyvää kesän jatkoa Sinulle :-) - Finnairilla 7v
Psykologi ja kouluttaja kirjoitti:
Tuosta kommentistasi voi hyvin huommata miksi et ole päässyt. Tuskin syy oli se "terveydentilasi" Huh huh, onneksi karsintakriteerit toimivat edes jokseenkin, ei tartte ihan kaikkia töissä katsoa.
- bria
Moi Brian,
Ketä tarkoitat tuolla viestilläsi, minuako nimimerkillä "lentoemäntäoppilas"? Sanoit olevasi nuorimies??? Itse en ole 20 vuotias, jos niin luulet, vaan vanhempi. Voitko kertoa ikäsi, ennenkuin voidaan meilailla??? ;-)No lähetä toki postia hyvä rouva niin kerron :)
- Ex-lentoemo
Minä puolestani olin kaksi vuotta lentoemäntänä, en tosin Finnairilla, ja minut kyllä huolittiin, vaikka minulla on krooninen sairaus edelleenkin. Kyllä noita terveysmääräyksiä katsotaan siis toisinaan läpi sormien, jos hakija muuten on sopiva.
- Lentoemona nykyään
Kilpailu on todella kovaa nykyisin.
Itse "kiilasin" erään kilpasiskon. Tosin hänen itsensä tietämättään. Kerroin haastattelijalle hänestä eräitä asioita, josta seurasi se, että hän ei tullut hyväksytyksi kurssille, kun minä taas pääsin mukaan. Tosin tämä kaikki oli pelkästään hänen omaa syytään.
Vaikea on sanoa, että tulinko minä valituksi hänen "tilalleen", mutta tämä tällaista... kilpailu on vaan niin kovaa.
Tsemppiä kuitenkin kaikille uusille hyväksytyille tytöille (ja pojillekkin)!- tepa1
Olin rekrypäivässä to:na 5.10. Saatiin ohjelappu, jossa luki, että seuraavana pv:nä tai seuraavana ma:na pitäs tulla tieto, jos on päässy kolmanteen vaiheeseen. Tällä hetkellä mahikset on enää 50/50, ku ei oo vielä mitään kuulunu :-( Jänskättää.. Onko jollekin tullut jo kutsu tonne ??
- nahkahousut
Ei lentoemon tulisi haukkua viatonta emoa se käy
joskus kalliiksi. - minävaan-
tepa1 kirjoitti:
Olin rekrypäivässä to:na 5.10. Saatiin ohjelappu, jossa luki, että seuraavana pv:nä tai seuraavana ma:na pitäs tulla tieto, jos on päässy kolmanteen vaiheeseen. Tällä hetkellä mahikset on enää 50/50, ku ei oo vielä mitään kuulunu :-( Jänskättää.. Onko jollekin tullut jo kutsu tonne ??
Hei! onko kellään tietoa tai havaintoja siitä miten paljon ulkonäkö vaikuttaa valintaperusteisiin? Todistin erästä tilannetta edellisen finnairin haastattelun kieliosiossa, jossa tuntemani kaunis tyttö sai haastattelijalta lisää aikaa vastata kysymyksiin (koska ilmeisesti piti tätä tyttöä ulkoisilta ominaisuuksiltaan täydelliseksi lentoemännäksi?) ja olisi halunnut hänen läpäisevän testin. Eipä kuitenkaan läpäissyt edes 10min lisäajalla. Se oli sinänsä epäreilua minua kohtaan, kun tiesin osaavani puhua kieliä paremmin kuin hän ja itsekin olen kuitenkin ihan nätti, vaan missikö tässä pitäisi olla?
- Minua et kiilannut...
Olen pahoillani, että tulit valituksi lentoemännäksi! Sananlasku "Nainen on naiselle susi" tuli taas todistetuksi... Naisvaltaisella alalla olisi tärkeää pitää toisistamme huolta. Meistä naisista ei tule koskaan mitään niin kauan kuin joku meistä toimii noin. Tuliko hyvä mieli?
- auttakkaa oikeat emot sun m...
Minua et kiilannut... kirjoitti:
Olen pahoillani, että tulit valituksi lentoemännäksi! Sananlasku "Nainen on naiselle susi" tuli taas todistetuksi... Naisvaltaisella alalla olisi tärkeää pitää toisistamme huolta. Meistä naisista ei tule koskaan mitään niin kauan kuin joku meistä toimii noin. Tuliko hyvä mieli?
Haluaisitteko kertoa pari asiaa mitä on oltava hallinnassa kun pyrkii lentoemoksi? Itse olen vielä kovin nuori, niin en pääse vielä moneen vuoteen. Mutta ensinhän on suoritettava ylioppilastutkinto. mutta mitäs sitten? :o
- forssin esko
auttakkaa oikeat emot sun m... kirjoitti:
Haluaisitteko kertoa pari asiaa mitä on oltava hallinnassa kun pyrkii lentoemoksi? Itse olen vielä kovin nuori, niin en pääse vielä moneen vuoteen. Mutta ensinhän on suoritettava ylioppilastutkinto. mutta mitäs sitten? :o
kai se ammattitutkintokin riittää.. itekki haluaisin, mutta en jaksais käydä lukiota. tietääkö muut? ja en oo enkussakaa mikää hyvä. pitäs seki oppia vaa jotenki
- hubaisa
forssin esko kirjoitti:
kai se ammattitutkintokin riittää.. itekki haluaisin, mutta en jaksais käydä lukiota. tietääkö muut? ja en oo enkussakaa mikää hyvä. pitäs seki oppia vaa jotenki
Riittääkö ammattikoulun hotelli-ja ravintola-alan tarjoilijan pt. Sehän on aika lailla samanlaista lentoemännän tekemän työn kanssa. Paljon asiakkaiden kanssa olemista, on tullut opiskeltua monia kieliä, ammattisanastoa ymsyms.
Sitten vielä, että mitkähän on ikärajat jotta voi hakea lentoemoksi. Finnarilla oli muistaakseni 22, vai kuinka? Onko mahdollisuutta hakea aikaisemmin. Ei millään jaksais 3½ vuotta odottaa - sanmina
hubaisa kirjoitti:
Riittääkö ammattikoulun hotelli-ja ravintola-alan tarjoilijan pt. Sehän on aika lailla samanlaista lentoemännän tekemän työn kanssa. Paljon asiakkaiden kanssa olemista, on tullut opiskeltua monia kieliä, ammattisanastoa ymsyms.
Sitten vielä, että mitkähän on ikärajat jotta voi hakea lentoemoksi. Finnarilla oli muistaakseni 22, vai kuinka? Onko mahdollisuutta hakea aikaisemmin. Ei millään jaksais 3½ vuotta odottaanykyisin valitettavan paljon entisiä ravintola-alantyöntekijöitä töissä. AIkaisemmin painotettiin enemmän yleissivistystä ja myös korkeakoulututkintoa. Teitittely ja ruotsinkielen taito ovat tänä päivänä valitettavasti harmillisen huonolla tasolla... ja niitä todella tarvittaisiin esim. kauko busineksessä. Olen itse siis töissä emäntänä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803