Vinyyliltä CD:lle

Ikämies

Minulla on Windows XP ja vinyylisoitin. Toistaa ja kirjoittaa CD:lle ja DVD:lle.Tarvitaanko ja mitä, että saisin vinyylimusiikit siirrettyä CD;lle.

12

7016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rockari

      Olen lähestynyt Kotimikrolehteä, jotta tekisivät aiheesta jutun! Saas nähdä osaavatko?! Minullakin on kaapillinen omasta mielestäni klassikkorockia, joita ois kiva kuunnella autossakin, kun ei ole enää kasettisoitinta :) !

      • kannettava

        Kannattaa ostaa kannettava vinyylisoitin. Äänenlaatukin on varmasti parempi kuin jossain mp3-hilavitkuttimissa. Eikä ainakaan ole tekijänoikeusongelmia kopioinnin suhteen :-)


      • werty567

        Onhan tästä aiheesta ollut lukuisia juttuja tietsikka-lehdissä. Mene lähimpään kirjastoon ja pyydä informaatikkoa etsimään sulle artikkeleja.

        "Olen lähestynyt Kotimikrolehteä, jotta tekisivät aiheesta jutun! Saas nähdä osaavatko?! Minullakin on kaapillinen omasta mielestäni klassikkorockia, joita ois kiva kuunnella autossakin, kun ei ole enää kasettisoitinta :) !"


    • CD:lle

      Mullakin n. 150 vinyyliä. Osan haluaisin CD:lle, mutta en osaa. Apua!

      • Levynhävittäjä

        Käys kattomas esim. http://www.delback.co.uk/wavrep/ Täältä löytyy ilmainen wave repair -ohjelma millä voidaan siirtää vinyylimusaa kovalevylle. Olen itse käyttänyt tätä ohjelmaa työstämiseen. (tää löytyy myös Kotimikro-lehden nro 4/2004 mukana tulleelta rompulta) Tarviit sitten vielä tietysti jonkinlaisen stereovahvarin minkä läpi saat levarisi linjatasoisen signaalin siirrettyä äänikorttiin jne. Mulla on vanha Kenwoodi-stereo missä on levari kiinni ja tape-recistä menee piuha äänikorttiin..

        Ripattu musa tallentuu .wav-tiedostona HD:lle joten tilaa tarvitaan..(kannattaa vetää lp:stä aina yksi sivu putkeen vielä tässä vaiheessa sillä biisinvälitaukojen asettelu wave-repairilla kysyy hermoja..) Sitten vaan muljautetaan nää .wav:t mp3:siks jollakin enkooderilla, esim täältä löytyy ilmaisia.. http://www.download.com/Rippers-Encoders/3150-2140_4-0.html?tag=dir

        Tossa wave-repairissakin on tosiaan jonkinlainen splitteri-ominaisuuskin (siis merkkaus missä vinyylin biisi vaihtuu, mutta se on aika epätarkka käyttää), joten olen käyttänyt jotain mp3-splitteriä tähän hommaan. Täältä niitä.. http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/WAV_Players_and_Editors/MP3_Splitter.html Tämmösellä saa vedettyy pikakelauksena biisit läpi ja heitettyä cue-pointit biisinväleihin.

        Tämän savotan jälkeen voikin sitten alkaa polttelemaan Nerolla tai vastaavalla audio-ceedeitä tai mp3-kokoelmia vaikka autostereoihin niinku oon tehny..

        Vielä olis öpaut 300 älppäriä kahlattavaks...


    • Ikämies

      Kotimikro-lehden mukana tulevalla K-CD:llä 13/2005 on ohjelma AUDACITY, jolla homman pitäisi hoitua. Tarvitaan levysoitin ja vahvistin sekä piuha, joka käy vahvistimen lähtöön ja toinen pää PC:n äänikorttiin. En ole vielä kokeillut, mutta lupaavalta näyttää. Mainitulla DC:llä on suomenkieliset ohjeet, jotka on viisainta tulostaa paperille.

    • Ikämies

      Onnistuin Kotimikro-lehden CD:llä olevan AUDACITY-ohjelman avulla. Piti tehdä stereoetuvahvistin käyttäen kahta vahvistinpiiriä TDA-7052.

      • tollasta

    • bose802

      oon käyttänyt audacityä jo kauan loistavalla menestyksellä, kokeillut montaa muutakin, mutta eipä yllä muut samaan..

      • linux maailmassa

        Windowsilla kun kaikki tuntuu olevan niin hemmetin hankalaa.


      • mur mur

        olen käyttänyt myös ja toimii mainiosti. Tällä hetkellä käytössäni on audacity beta-versio. Otan leveystä ohjelman muistiin yhden puolikkaan kerrallaan ja pätkin sen sitten mp3-tiedostoiksi kappaleittain. Kun vielä ohjelma osaisi lukea kappaleen nimen vinyyliltä, niin kaikki olisi täydellistä ! Suosittelen!


      • toimii hyvin
        mur mur kirjoitti:

        olen käyttänyt myös ja toimii mainiosti. Tällä hetkellä käytössäni on audacity beta-versio. Otan leveystä ohjelman muistiin yhden puolikkaan kerrallaan ja pätkin sen sitten mp3-tiedostoiksi kappaleittain. Kun vielä ohjelma osaisi lukea kappaleen nimen vinyyliltä, niin kaikki olisi täydellistä ! Suosittelen!

        Audacity tuntuu vallan erinomaiselta ohjelmalta. Levy on helppo tallentaa puolisko kerrallaan ja jakaa sitten rauhassa jälkiläteen kappaleisiin. Samalla voi pienellä vaivalla poistaa pahimmat risahdukset.
        Olen kyllä sitä mieltä että vinyyli ansaitsee parempaa kuin mp3! Itse tallennan wav-tiedostot rompuille (jotka eivät maksa paljon!) ja mahdollisesti autokäytttön teen mp3:et. Kuulokekuuntelussa käytän yksinomaan wav-tiedostoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      254
      2556
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1675
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      74
      1484
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1323
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1232
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1182
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      86
      1059
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      1033
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      952
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      103
      916
    Aihe