Mun tuttu on lavastamassa mua syylliseksi hänen pahoinpitelyynsä. Olin kuulemma pahoinpidelly hänet omassa kodissani, hänellä on vaimonsa ottama valokuva mustista silmistä. Tapahtui kuulemma vuosi sitten, tosin silminnäkijöitä ei ole. Jos hänellä on lääkärintodistus (en tiedä), olenko automaattisesti syyllinen ja saamassa tuomion? Aikaa tapahtuneesta on reilu vuosi, nyt hän yhtäkkiä keksikin tehdä rikosilmoituksen.
mua lavastetaan syylliseksi
15
2523
Vastaukset
- automaattisesti
jos toinen ei pahasti muuttele kertomustaan niin syyllinen olet teit mitä tahansa.suomessa oikeudenkäynnissä ei ole mitään järkeä kun olet syyllinen tai syytön jo sinne mennessä sielä vain päätetään tuomio.
- aijaa...
Siis eikö sillä ole mitään vaikutusta, että hän vaan väittää olleensa mun luona, ja väittää minun lyöneen muttei voi sitä todistaa? Entä jos se onkin "kompastunut" jossain rappukäytävässä ihan muualla hankkiakseen jäljet, tai pyytäny kaveria vetäämään turpaan, ja sitten väittää tuollaista? Ei helevata, eihän tällänen voi olla totta..?
- näin se menee
aijaa... kirjoitti:
Siis eikö sillä ole mitään vaikutusta, että hän vaan väittää olleensa mun luona, ja väittää minun lyöneen muttei voi sitä todistaa? Entä jos se onkin "kompastunut" jossain rappukäytävässä ihan muualla hankkiakseen jäljet, tai pyytäny kaveria vetäämään turpaan, ja sitten väittää tuollaista? Ei helevata, eihän tällänen voi olla totta..?
tätä on suomi :(
- Eipä sen kummoisempi
Elikkä, rautalangasta vääntäen:
-Jutun nostajan täytyy uskottavasti näyttää toteen, että juuri SINÄ olet tehnyt kuten väitetään.
-SINUN taas kuuluu osoittaa, että asiat eivät olleet kuten väitetään.
Siitä ei pääse yli eikä ympäri, että puhtaasti sana-sanaa vastaan jutut katsotaan hyvin pitkälle uskottavuuden mukaan. Välillä tapahtuu virheitäkin, ei siitä mihinkään pääse. Eli syytön saa niskoilleen tuomion, kun katsotaan toisen osapuolen olevan uskottavampi.
Kyllä tuollaiset nyt kuitenkin hyvin tarkkaan aina katsellaan ja punnitaan tarinat ym. kun noin pitkän ajan jälkeen joku ykskaks yrittää juttua nostaa. Suurilta osin kaatuvat jo syyttämättäjättämiseen, eli ei mene edes käräjille, koska on liian paljon aukkoja asiassa jotta ketään syytetynpenkille saataisiin.
Eli lyhyesti: nyt on tapahtunut mikä on tapahtunut eli asia viety ilmeisesti jo poliisille, sinun nyt täytyy vain sitten uskottavasti osoittaa ettei asia ole kuten väitetään. Pelkät vammat eivät kenestäkään tee vielä syyllistä, vaan sinut pitää pystyä osoittamaan tekijäksi. Jos saat osoitettua kiistatta (tai edes niin hyvin uskottavasti ettei kertakaikkiaan ole asia aukoton), että et ole tekijä niin asia raukeaa jo alkuunsa. Jos taas toisen osapuolen kertomusta pidetään uskottavana, käräjät valitettavasti ovat edessä.
Ei asia netissä vatvomalla siitä miksikään muutu, nyt on kyse uskottavuudesta kaikiltaosin ja siitä, onko eväitä käräjille. Ja vaikka menisikin käräjille eli ei raukeaisi näytönpuutteeseen niin ei ole vieläkään kirkossakuulutettu, että mitään tuomiota annettaisiin. Kaikessa tapauksessa käytännössä puhdas sakkojuttu, eli eipä tuosta nyt mitään sen kummoisempaa rasitetta tule vaikka nyt tosiaan sinusta syntipukki tehtäisiinkin käräjillä.
Eli älä nyt stressaa, vaan hoida vain asia uskottavasti niin eiköhän tuo sillä ratkea. Juuri tällaisissa kauan aikaa jälkeenpäin nostetuissa jutuissa juuri homma raukeaa helposti siihen, että milläpä helposti osoittaa miten ovat vammat tulleet. Ja vaikka lyöminen olisi kiistaton tosiasia, niin tosiaan pitää vielä saada henkilöityä ja osoitettua sinuun. - tuollaisissa
jutuissa joissa joku yrittää tehdä jostakusta syyllisen on olemassa jokin motiivi tai syy miksi hän näin pyrkii menettelemään.Selvitäpä tuo syy miksi hän yrittää tehdä sinusta syyllisen?
- tiedän sen
Kyseessä on ilkeily hänen taholtaan, ja taustalla vuoden jatkunut sekava perintösotku. Olimme ensin ns. kavereita ko. kiistassa mutta sittemmin emme. Tämän jälkeen alkoi nämä uhkailut ja kostot; tämä pahoinpitelyasia ei ole ainut. Kyseinen henkilö on lähetellyt minusta perättömiä kertomuksia mm. entisille työnantajilleni, parille kaverilleni, sukulaisille sekä kelaan (liittyen eräisiin korvauksiin). Kaveri koittaa tuhota elämäni, tämän hän on sanonutkin kahden kesken minulle.
Aion ottaa oikeuden omiin käsiini ellei tähän muuta ratkaisua tule.
P.S. Kyseessä on oma isäni. - sinulla
tiedän sen kirjoitti:
Kyseessä on ilkeily hänen taholtaan, ja taustalla vuoden jatkunut sekava perintösotku. Olimme ensin ns. kavereita ko. kiistassa mutta sittemmin emme. Tämän jälkeen alkoi nämä uhkailut ja kostot; tämä pahoinpitelyasia ei ole ainut. Kyseinen henkilö on lähetellyt minusta perättömiä kertomuksia mm. entisille työnantajilleni, parille kaverilleni, sukulaisille sekä kelaan (liittyen eräisiin korvauksiin). Kaveri koittaa tuhota elämäni, tämän hän on sanonutkin kahden kesken minulle.
P.S. Kyseessä on oma isäni.on olemassa dokumentteja näistä mustamaalauksista ja jekuista. Voitko saada lausuntoja työnantajalta ja kavereilta?
Kelassa ainakin lienee merkinnät ilmoiutksista? - vittuuntunut
tiedän sen kirjoitti:
P.S. Kyseessä on oma isäni.änge sen asuntoo ja vedä sitä turpaa ja katkaise muutama sormi... sano että jos tämä juttu jatkuu niin katkaset silltä aina kaikki sormet ja vedät turpaan kun näet tämän jossain
- ainakin
tiedän tapauksen missä pelkkä lääkärintodistus riitti tuomitsemaan pahoinpitelystä vaikka oikeasti "pahoinpitelijä" oli syytön..
- noin yksinkertaista
joo mutta eri tapaus eri tutkinta.
- Tiina & Sepi
Siis häh, taas näitä urpoja kyselee tyhmiä. Katselisit enemmän amerikkalaisia lakisarjoja, esim. Matlockia niin oppisit.
Poliisithan nauraa ne ulos, ei ne ala tutkimaan roskasakin vuoden vanhoja nokitteluja. Vaimohan on voinut ottaa ne kuvat milloin tahansa ja jos ei ole silminnäkijöitäkään ja jutusta on yli vuosi. Eihän sellaista kukaan usko. - Igor
Isän ja pojan välejä ei tuomioistuin voi ratkaista. Ne ratkaisee vain isä ja poika kahden kesken.
- pilkku
Niin siis periaatteessahan sun kait pitäs pystyy todistamaan että olet ollut jossain muualla kuin isäsi pahoinpitelypäivänä..
Kannattaa varmaankin ottaa vaikka lakipuhelimeen yhteyttä, siellä ne osaa kertoa minkälaiset mahdollisuudet sulla on selvitä tosta.. - oikeus tapahtukoon
kuulostaa kyllä vähän oudolta -ethän vaan itse hae keinoja pelastautua omilta teoiltasi.
Jos todistajia ei ole on tapaus sinun sana vs hänen sanansa eli ilman muita todisteita, toistvia todisteita oikeudessa ei ole näyttöä tapahtuneesta rikoksesta.- näin:
Me otimme nokkapokkaa ja kumpikin löi. Asia sovittin seuraavana aamuna oluen äärellä ja unohdettiin. Reilu vuosi sen jälkeen, hän suivaantuneena ihan muista asioista, päätti järjestää mulle vaikeuksia keinolla millä hyvänsä. Tämän vanhan tappelun hän sitten keksi yhdeksi keinoksi. On sillä niitä muitakin vetämässä. Tosin poliisi, jonka kanssa juttelin, kertoi ettei heitä juurikaan kiinnosta setviä vanhoja perheriitoja. Syyttäjän kanta oli ollut kuulemma samanoloinen. Että taitaa kuivua kasaan koko kakku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain647556Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1211501Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711451- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774