Moto VAP

juke

Eli minulla on em. merkkinen moottoripyörä ilmeisesti 50-luvun lopulta tai 60-luvun alusta. Mistä löytyisi tietoa kyseisestä pyörästä. Moottori on Saschin ja kuutiotilavuutta 100.

20

5827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Tuttu pyörä, minulla oli sellainen nuorena , oli aika yleinen 60 luvun puolivälissä.
      Pyörä on ranskalainen, moottori saksasta, oli huoleton pikkupyörä.

      • missään?

        En ole tämän ketjun aloittaja, mutta mahtaako moisesta härpättimestä olla kuvaa missäänpäin internetin ihmeellistä maailmaa? Joskus olen yrittänyt etsiä siinä onnistumatta. Näkyy noita sillointällöin olevan kaupankin, mutta merkistä ei netissä vaikuttaisi olevan oikeastaan mitään infoa.


      • Anonyymi
        missään? kirjoitti:

        En ole tämän ketjun aloittaja, mutta mahtaako moisesta härpättimestä olla kuvaa missäänpäin internetin ihmeellistä maailmaa? Joskus olen yrittänyt etsiä siinä onnistumatta. Näkyy noita sillointällöin olevan kaupankin, mutta merkistä ei netissä vaikuttaisi olevan oikeastaan mitään infoa.

        Vieläkö motovapin kuvia etsiskelet.


    • jussi

      eli mullakin on tuommoinen moto vap.olen yrittäny etsiä kans tietoa siitä mutta ei löydy mistään.tarvisin siihen osiakin mutta en oo saanu mistään,tarvisin ainaki männän ja vajereita ja viel jotai muutakin en nyt muista mitä kun en oo koskenu siihen ainakaa vuoteen.ei se oo ollu mulla koskaa käynniskää,viime talvena hain sen meiän vanhan mökin kulmalta maatumasta.siellä se on ollu käynistämättömänä niin kauan kuin muistan.

      • moto vappi

        paljollako myyt moto vapin?


      • motovap

        laita siihen 80cc rm:n mäntä!!!! vanhemman mallin
        puristus jää parimilliä alle orkkiksen mut imu on taas sen verran kauemmin auki saa viä koossa 48-49mm, ja sit kans sen rm:n neula laakeri


      • vappu mopo

        saksasta löytyypi vappu mopoo mäntiä...itse tarviisin männän renkaat, joita kyllä kyseisessä paikassa myydään. jos innostaa laitan myöhemmin linkin tuohon osoitteeseen.


      • vappu mopo
        vappu mopo kirjoitti:

        saksasta löytyypi vappu mopoo mäntiä...itse tarviisin männän renkaat, joita kyllä kyseisessä paikassa myydään. jos innostaa laitan myöhemmin linkin tuohon osoitteeseen.

        kuten kertoilin aiemmin on minulla 2 vapin runkoa ja 3 konetta, oli ajatus saada ainakin 1 täydellinen vap...loput ilmeisesti myyn

        mutta tässä linkki josta löytyypi moneen vanhaan eurooppalaiseen pyörään osia.

        www.motorrad-stemler.de


      • Krabadak

        Mielenkiintoista! Mun eka prätkä oli Moto-Vap Spoutnick 1961 tms mutta rumko taisi olla edellisen omistajan tekemä, samoin rekisterikilvet.

        Kun ostin pyörän siinä ei ollut jarrupoljinta ollenkaan, vaan sen sain metsään jätetystä JAWA-Cezeta skootterista. Siihen aikaan en osannut hitsata, mutta joku kiltti isompi poika hitsas mulle korvakkeet jonnekin lähelle jalkatappia. Sen jälkeen olijarrupoljin, mutta sitä sai vain hyvin keveästi koskettaa ettei takapyörä mennyt lukkoon.

        Rekisterinumero muuten oli AG 804 jos joku sattumalta tietäis jotain.


    • JrK

      Minulla on myös entisöinnin alla moto vap 100cc saschin koneella.
      Vuosimallia en tiedä, ilmeisesti -60 alusta.
      Haluaisin myös tietoa pyörästä ja ostaa varaosia!
      Jos joku tarvitsee kuvia pyörästä niin voin lähettää.

      • motovap

        motovappiin näyttäisi olevan sopiva mäntä suzuki 80 rm:n mäntä rm:n neulalaakerilla, mäntää jouluu pari kertaa viilaamaan sisältä että kiertokanki mahtuu
        paikoilleen. puristus korkeus kärsii muutaman millin, mutta imu on vastaavasti sen verran enemmän auki, jolloin saavutetaan parempi täyttöaste, mäntää saa 48mm koossa ja 49mm koossa helma on riittävän pitkä pako aukko peittyy alakuolo kohdassakin


      • moto vap
        motovap kirjoitti:

        motovappiin näyttäisi olevan sopiva mäntä suzuki 80 rm:n mäntä rm:n neulalaakerilla, mäntää jouluu pari kertaa viilaamaan sisältä että kiertokanki mahtuu
        paikoilleen. puristus korkeus kärsii muutaman millin, mutta imu on vastaavasti sen verran enemmän auki, jolloin saavutetaan parempi täyttöaste, mäntää saa 48mm koossa ja 49mm koossa helma on riittävän pitkä pako aukko peittyy alakuolo kohdassakin

        Onkohan siihen mitään muita osia jotka käy josttain toisesta moposta.Kaasaria tai jotai? Ja oliskohan missään räjäytys kuvaa sen koneesta.


      • osia saa
        moto vap kirjoitti:

        Onkohan siihen mitään muita osia jotka käy josttain toisesta moposta.Kaasaria tai jotai? Ja oliskohan missään räjäytys kuvaa sen koneesta.

        juu ei se kone kummonen oo purkaa, mutta varo niitä neula laakereita siel on ainakin 4x6 ja 4x8 noita jälkimmäisiä on ittellä viä uusia noin 70 kappaletta.
        osia saa jokin veran ainakin http://www.elisanet.fi/voimakone/
        www.mc-scatter.com/


      • vappu mopo
        moto vap kirjoitti:

        Onkohan siihen mitään muita osia jotka käy josttain toisesta moposta.Kaasaria tai jotai? Ja oliskohan missään räjäytys kuvaa sen koneesta.

        kuvia löytyypi,,,kerro osoitteesi onko kyseessä jalkavaihteinen vai käsivaihteinen malli.


      • moto vap
        vappu mopo kirjoitti:

        kuvia löytyypi,,,kerro osoitteesi onko kyseessä jalkavaihteinen vai käsivaihteinen malli.

        sähköposti osote on [email protected] laita muitaki kuvia siitä jos on..


      • moto vap
        vappu mopo kirjoitti:

        kuvia löytyypi,,,kerro osoitteesi onko kyseessä jalkavaihteinen vai käsivaihteinen malli.

        hii ja se on käsivaihteinen


    • vappumopo

      vuosimallin näät moottorin tyyppikilvestä, joka on kulkupelin vasemalla puolen. muistaakseni viimeiset numerot tarkoittaa vuosimallia. tietoa löytyy niukasti, kantakortit kuitenkin toivottavasti löytynee vehonniemen automuseosta ( likeellä tamperetta )omistajan käsikirjan voit lainata vmpk:lta,,,ja koneen räjäytys kuvakirjasen hyvällä tuurilla rompetorilta,,,tai kopion minulta. myös kuvia ois mielen kiintosta ois kiva vaihdella.

    • Vapisti

      ..polkastua vappi toisella käyntiin taas tänäkin vuonna. Mukava vappumopo, pari kolme vuotta sitten vähän fiksailin että sain ajokuntoon ja sen jälkeen on aina kevättä korkkailtu vappuajeluilla. Sähköt vielä laittamatta ja nopeusmittarin vaijeri uupuu mutta muuten kelpaa ajella.

    • rööperi

      Onkohan kukaan löytänyt sitä kantakirjaa? moto VAP 100:een.
      Lokasuojille ja lampulle olis kans tarvetta.

      • Hannu18

        Vehoniemen automuseosta löysin ainakin oman Moto-Vappini kantakirjat vm 1969.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe