Hp Brio Ba410:n kovalevy

Man_ 74

Noin 5 vuotta vanha pöytäkone HP Brio Ba410:n kovalevy Quantum 10 Gt pitäis saada toimimaan uudemmassa koneessa. Mutta kun asensin Slave asetuksilla tämän toisen Master kovalevyn rinnalle, resurssien hallinnassa ei näy tätä Quantumia millään. Mitä pitäisi tehdä???

21

1263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asetukset

      Pitäisi muuttaa sieltä emolevyn BIOS asetuksista levn tunnuistukseen AUTO vaihtoehto päälle.

      • Man_74

        Biosissa on auto-asetus kummallekin kovalevylle ja Quantum näkyy laitehallinnassa sekä myös biosissa.
        Mutta en millään saa näkymään levyllä olevia tiedostoja.
        Quantum kovalevyllä on Windows 98 se käyttöjärjestelmä. Sitä ei tarvitse käynnistää.
        Uudessa koneessa Windows XP home edition.
        Mikä olisi mahdollinen ratkaisu tiedostojen näkymisen saantiin?
        Siis resurssien hallinnassa ei näy koko kovalevyä.


      • laitehallinta
        Man_74 kirjoitti:

        Biosissa on auto-asetus kummallekin kovalevylle ja Quantum näkyy laitehallinnassa sekä myös biosissa.
        Mutta en millään saa näkymään levyllä olevia tiedostoja.
        Quantum kovalevyllä on Windows 98 se käyttöjärjestelmä. Sitä ei tarvitse käynnistää.
        Uudessa koneessa Windows XP home edition.
        Mikä olisi mahdollinen ratkaisu tiedostojen näkymisen saantiin?
        Siis resurssien hallinnassa ei näy koko kovalevyä.

        sanoo siitä?


      • laitehallinta
        Man_74 kirjoitti:

        Biosissa on auto-asetus kummallekin kovalevylle ja Quantum näkyy laitehallinnassa sekä myös biosissa.
        Mutta en millään saa näkymään levyllä olevia tiedostoja.
        Quantum kovalevyllä on Windows 98 se käyttöjärjestelmä. Sitä ei tarvitse käynnistää.
        Uudessa koneessa Windows XP home edition.
        Mikä olisi mahdollinen ratkaisu tiedostojen näkymisen saantiin?
        Siis resurssien hallinnassa ei näy koko kovalevyä.

        (tarkemmin levynhallinta) asemalle tunnuskirjaimen. Koeta antaa sille uusi tunnuskirjain.


      • Anonyymi
        laitehallinta kirjoitti:

        (tarkemmin levynhallinta) asemalle tunnuskirjaimen. Koeta antaa sille uusi tunnuskirjain.

        Kolli pentiuminsa käynistää, sulake rasiassa kärähtää! Naapurin mummolla paskat housuu plörähtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolli pentiuminsa käynistää, sulake rasiassa kärähtää! Naapurin mummolla paskat housuu plörähtää.

        meleko paska pentti jos tartissa paakkuu niin iso sulake jotta nuapurin mummollahhii paskat karkoo hoosuun!


    • Anonyymi

      Lieneeköhän tämä selvinnyt koskaan?
      Mullakin HP Brio BA410 vuodelta 2001 vielä käyttökunnossa, äskettäin piti 1. kertaa uusia BIOSin patteri koko aikana. Windows 98SE tässäkin ja 10gt kiintolevy, korppuasema ja cd-rom sekä itse jälkikäteen laittamani polttava cd-asema, 17" CRT monitori, alkuperäinen HP -monitori joka tuli aikoinaan tämän paketin mukana, näppäimistö ja hiiri, kirjat, romput jne. alkuperäiset materiaalit tallessa. Täysin toimiva kone. Prosessori Intel Celeron 600mhz, muistia 192mb.
      Jos nyppäisin tästä kiintolevyn itselle talteen, mahtaakohan tällaisella koneella olla enää mitään arvoa jos koettaisi myydä, vai onko tämä heitettävä jo suoraan SER -jätteisiin? Koneen ja näytön viemälle tilalle olisi muutakin käyttöä...

      • Anonyymi

        Jos otat kovalevyn pois niin sitten ei kukaan ainakaan ole kiinnostunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos otat kovalevyn pois niin sitten ei kukaan ainakaan ole kiinnostunut.

        Serkolli vauhdissa.


      • Anonyymi

        Ei tuolla rahallista arvoa ole mitään. 600 MHz:n Celeronit olivat hyviä ylikellottumaan. Mikäli haluaa kokeilla tuollaisen hieman retromman raudan kellotusta, niin sopiva emo jostain ja katsoo miten pitkälle prossu venyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Serkolli vauhdissa.

        Eipä kannattaisi sitten sekoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos otat kovalevyn pois niin sitten ei kukaan ainakaan ole kiinnostunut.

        eikös ne nykyään kumminkin laita SSD levyn vanhan pyörivän mekaanisen kiintolevyn tilalle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikös ne nykyään kumminkin laita SSD levyn vanhan pyörivän mekaanisen kiintolevyn tilalle...

        Yleensä. Tosin noin vanhassa koneessa ei ole SSD:n vaatimaa SATA-väylää. Jossain vanhassa retroilukoneessa menee SSD:n korvikkeena CF-kortti tai SD-kortti. Molemmat voi sopivalla adapterilla liittää IDE-väylään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikös ne nykyään kumminkin laita SSD levyn vanhan pyörivän mekaanisen kiintolevyn tilalle...

        2001-vuodelta olevaan koneeseen on sama mitä sinne laittaa,
        mitään järkevää ei saa aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2001-vuodelta olevaan koneeseen on sama mitä sinne laittaa,
        mitään järkevää ei saa aikaiseksi.

        Se vähän riippuu, että miltä siltä koneelta odottaa, ja mitä sillä aikoo tehdä. Mikäli on tarkoitus pelata jotain 90-luvun lopun tai 2000-luvun alkupuolen pelejä, niin tuo ajaa asiansa. Celeron ei koskaan ollut mikään tehoprossu, mutta 600 MHz:n malli kellottui hyvin. Tosin HP:n emolevy ei tarjonnut mahdollisuutta väylän tai jännitteen säätämiselle. 600 MHz:n Celeronin kerroin on verrattain matala, taajuus muodostuu 66x9 -yhdistelmästä. Hyvä prossu meni heittämällä 100 MHz:n väylälle, ja nyt sinulla onkin 900 MHz:n Celeron, nopeammalla väylällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vähän riippuu, että miltä siltä koneelta odottaa, ja mitä sillä aikoo tehdä. Mikäli on tarkoitus pelata jotain 90-luvun lopun tai 2000-luvun alkupuolen pelejä, niin tuo ajaa asiansa. Celeron ei koskaan ollut mikään tehoprossu, mutta 600 MHz:n malli kellottui hyvin. Tosin HP:n emolevy ei tarjonnut mahdollisuutta väylän tai jännitteen säätämiselle. 600 MHz:n Celeronin kerroin on verrattain matala, taajuus muodostuu 66x9 -yhdistelmästä. Hyvä prossu meni heittämällä 100 MHz:n väylälle, ja nyt sinulla onkin 900 MHz:n Celeron, nopeammalla väylällä.

        Pelataan vaan ikivanhoja pelejä ja maailma pelastuu jos pelastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelataan vaan ikivanhoja pelejä ja maailma pelastuu jos pelastuu.

        Milläköhän tavalla tämäkin nyt liittyi tähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2001-vuodelta olevaan koneeseen on sama mitä sinne laittaa,
        mitään järkevää ei saa aikaiseksi.

        Arvelin, että ehkä jotain retro PC pelaajaa tai -käyttäjää saattaisi mahdollisesti kiinnostaa, mutta ehkä lieneekin niin, että PC maailmassa ei sitten juuri ole retroharrastajia?

        Itsellä on myös Commodore Amiga 500 joka näyttäisi olevan hyvin kysytty retrokone, mutta PC puoli on vieraampi mulle, mutta tämän retrohenkisyyden vuoksi tuo HP Briokin on jäänyt talteen eikä ole tullut hävitetyksi. Jos ei kerran rahallista arvoa ole eikä retroPC markkinoita ole, pitänee sitten pitää kone edelleen tallessa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvelin, että ehkä jotain retro PC pelaajaa tai -käyttäjää saattaisi mahdollisesti kiinnostaa, mutta ehkä lieneekin niin, että PC maailmassa ei sitten juuri ole retroharrastajia?

        Itsellä on myös Commodore Amiga 500 joka näyttäisi olevan hyvin kysytty retrokone, mutta PC puoli on vieraampi mulle, mutta tämän retrohenkisyyden vuoksi tuo HP Briokin on jäänyt talteen eikä ole tullut hävitetyksi. Jos ei kerran rahallista arvoa ole eikä retroPC markkinoita ole, pitänee sitten pitää kone edelleen tallessa :)

        Kyllä pc-puollelakin retroharrastajia löytyy. Tosin tuollainen Celeron kokoonpano ei ihan 100%:sti istu tähän kategoriaan. Pitäisi olla vielä vanhempaa, kuten Pentium MMX, Pentium Pro, Pentium tai sitten ihan 486 tasoista. Amigat ovat kysyttyjä oikeastaan sitä varten, kun niihin on saatavilla paljon täysin uutta tuotantoa olevaa osaa. Eli fpga -piireillä toteutettuja turbokortteja, isoja muistilaajennuksia jne. Näillä osilla on myös suht kova hintalappu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pc-puollelakin retroharrastajia löytyy. Tosin tuollainen Celeron kokoonpano ei ihan 100%:sti istu tähän kategoriaan. Pitäisi olla vielä vanhempaa, kuten Pentium MMX, Pentium Pro, Pentium tai sitten ihan 486 tasoista. Amigat ovat kysyttyjä oikeastaan sitä varten, kun niihin on saatavilla paljon täysin uutta tuotantoa olevaa osaa. Eli fpga -piireillä toteutettuja turbokortteja, isoja muistilaajennuksia jne. Näillä osilla on myös suht kova hintalappu.

        Menisit nyt jo hoitoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menisit nyt jo hoitoon!

        Sinä sitä enemmänkin tarvitset, koska toistelet samaa hokemaa uudestaan ja uudestaan, kuin joku papukaija.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe