mikä pinnoite on peltikatossa paras? kun niitä tuntuu olevan ainakin näitä, pural/pvdf/mattapolyesteri.....
mitä eroja näillä on????
peltikaton pinnoite, mikä paras?
13
22838
Vastaukset
- laki luke
musta piki tai terva tai bitumi, muovimaalit kertää aikansa ja putoaa pois. Tervaa voi lisätä , muovia ei.
- sam
Mistä saa/ kuka tekee peltikatteille tarkoitettuja pinnoiteaineita: piki, terva / bitumi?
- kattoon
maali. sinkattu kate ja maali päälle. värivalmiista Pural. Pinnoite pysyy kiinni. vrt.PVC
- no ku
Sanovat notta maali pural tai nova(itsellä).muovipinnotteet ilmeisesti lyhytkestoisempia ja vaikeampia korjailla,jos vikoja tulee.Pvc pinnat taitaa olla jo mennyttä aikaa,huono myrkyllinen.
- kivi kestää
meillä mokillä ollu 30v sellaista "sora" pinoitettua peltiä,kaupunkiasunnossa 15v eipä ole pinta irronnu eikä maalata tarvinnu.
- ammattilaine
olisi kuparikatto, mutta kun se ei taida olla oikein järkevää niin pural (tai nova) on paras omakotitaloon. Puralissa yleensä suurin kalvon paksuus eli kestää parhaiten asentajan yms hengailua katolla. Pural myös liukkain eli pysyy parhaiten puhtaana. ja puralin kaiken lisäksi voit joskus huoltomaalata toisin kuin nuo muut!
- kattoja
Kun katsot kattoja niin näkee siellä
noin 15 vuotta vanhoja peltikattoja, joissa maalit
ovat pahasti karisseet. kyseessä on paljon mainostetut valmiiksi maalatut pellit.
Tuossa naapuri näytti viime kesänä uusivan 15 vuotta vanhan peltikaton eteläpuolen kokonaan, musta väri ja etelä puoli.
Peltikatto vaatii hyvän aluskatteen, tuulen pitää päästä puhaltamaan, kunnon tuuletukset - pinnoite
on ohut ja miltei kynnellä naarmutettavissa eli ei kestä hengailua. Hyvä puoli siinä on, että se on maalattavissa uudelleen.
- kössi
Kun laitat galvanoidun peltikaton ja maalautat 4-5vuoden jälkeen RK-kattomaalilla. Tutkitusti paras.
(EVTEK)
http://kirjasto.edu2.evtek.fi/lisaa/kirjasto_print_data.php?&id=2421&page=78- A.K.
Mut jos meinaat tiilikuvioo laittaa, ni laita ehdottomasti Plannjan nova pinnoitteella. Sille tehdas myöntää 15v:n takuun ja varmasti pysyy pellissä. Itse olen entisenä kattomiehenä asentanut useita rannilan ja plannjan kattoja. Ei rannilakaan (nyk. ruukki) varmaan enää niitä hilseileviä ja haalistuvia tee, mut maineensa menetti ja nimi piti muuttaa. Laatu varmaan nyttemmin parempaa. Maku asia kumman tiilikuvioista pitää. Oma valinta olisi kuitenkin ruotsalainen pelti.
Jos taas konesaumaa, ni älä missään nimessä laita väripinnoitettua vaan galvanoidusta ja maalit päälle.
Itselläni on 1984 rakennettu mökki jonka katon maalautin ensin -90 ja sit 2002 uudestaan. Molemmat rk:n maaleilla ja pinta on kuin uusi. Älä luota alkydimaaleihin! (mm. teknoksen maalit ja kirjo & panssari) - pitää kestää
4-5 vuotta!!! Aika lyhyt aika kun löytyy tervamaalilla maalattuja kone/käsisauma kattoja, jokta vielä hyvässä maalissa...
- Jack de Ville
pitää kestää kirjoitti:
4-5 vuotta!!! Aika lyhyt aika kun löytyy tervamaalilla maalattuja kone/käsisauma kattoja, jokta vielä hyvässä maalissa...
Kirjoittaja varmaankin tarkoitti, että Galvanoidun kattopellin kannattaa antaa "hapettua" 4-5 vuotta ennen ensimmäistä maalausta.
Ja kyllä sen maalatun katon pitää kestää 40 vuotta, ei siellä viiti kokoajan killua.
- peltikaton_pinnoitus
Tarvitsetko apua tai vinkkejä peltikaton pinnoitukseen? https://kodinplaza.fi/ sivuston avulla tavoitat yhdellä tarjouspyynnöllä useita kattoyrityksiä. Selvitä hinnat sekä pinnoitusvaihtoehdot helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378652Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5370824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102231Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1651237Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17876Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40784Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72744- 46725
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657