itse olin auto-onnettomuudessa ennen joulua. ennen ajoin kyseisellä tiellä viikottain, nyt en ole kertaakaan uskaltanut siitä ajaa. liukkaalla tiellä auto lähti luisuun maantienopeudella ja meni ympäri ojanpohjalle, missä vauhti pysähtyi lumeen ja puihin. pahasti ei käynyt ihme kyllä mutta pieniä vammoja ja suuria henkisiä vammoja. nyt kun jollekin mainitsen että olen ajanut ojaan ym. niin porukka vain nauraa tai toteaa et miten se sillee, etkös ajaa osaa.. todella inhottavaa vähätellä, ihmiset ei ymmärrä että saattaa pitkäksikin aikaa jäädä traumoja ja pelkoja..onneksi olin yksin autossa..
kova pala...
6
1550
Vastaukset
- kokenut
Sannuliinille neuvoksi. Itselleni sattui samantapainen juttu autoiluni alkutaipaleilla. Älä hyvä tyttö jää pelkosi orjaksi, aja sama reitti, mutta pienemmällä nopeudella ja valmistaudu pelon aiheuttamaan jännitykseen onnettomuuspaikkaasi lähestyessäsi. Hiljennä, mutta aja kuitenkin kohtuullisella nopeudella paikka lävitse. Huomaat miten jännitys hartioissasi helpottaa ja pikkuhiljaa pääset pelostasi ajaa ko. tie osuus.
TSEMPPIÄ....!!!! Pauli - --------
Ei auto lähde "itestään luisuun", vika on AINA kuljettajassa, liukas tie = huono tekosyy. Todennäköisesti sulla oli liian paljon vauhtia olosuhteisiin nähden.
- .....
"itestään luisuun", kuka noin tuossa Sannuliinin viestissä on muka väittänyt? sä varmaan tykkäät kytätä täällä, niin pääset sit pätemään. Ajatko itse jokaikinen pakkaspäivä neljääkymppiä tuolla tiellä, että jokainen vaaratekijä saadaan pois suljettua? Aja ite ojaan "ihan kunnolla", niin voit sitte tulla kertomaan tuon uudestaan samoilla painotteilla.
- kaijahillevi
..... kirjoitti:
"itestään luisuun", kuka noin tuossa Sannuliinin viestissä on muka väittänyt? sä varmaan tykkäät kytätä täällä, niin pääset sit pätemään. Ajatko itse jokaikinen pakkaspäivä neljääkymppiä tuolla tiellä, että jokainen vaaratekijä saadaan pois suljettua? Aja ite ojaan "ihan kunnolla", niin voit sitte tulla kertomaan tuon uudestaan samoilla painotteilla.
On tosiaan tyhmää tulla tänne kirjoittelee ja irvailee. Ei kukaan huvikseen ajele ojaan, eikä se aina korvienvälissä ole, inhimmillinen tapahtuma ja aina kamala kokemus. Minua tosiaan pänni ihmiset jotka tulevat tänne suurella suulla joilla on inhimmillisyys kaukana
- ----------------
kaijahillevi kirjoitti:
On tosiaan tyhmää tulla tänne kirjoittelee ja irvailee. Ei kukaan huvikseen ajele ojaan, eikä se aina korvienvälissä ole, inhimmillinen tapahtuma ja aina kamala kokemus. Minua tosiaan pänni ihmiset jotka tulevat tänne suurella suulla joilla on inhimmillisyys kaukana
Realisti. Jos et kerran osaa hallita sitä autoa en suosittele käyttämään sitä. Ens kerralla ei käy ehkä niin hyvin kun lähdet liusumaan esim vastaantulevaa autoa päin.
- Äiti auttaa aina
Lapseni ajoi kolarin liukkaalla kelillä eilen. Hänen autoaan olisi pitänyt väistää, vaan suuri nopeus ja erittäin liukas ajokeli tekivät tepposen ja tuo toinen ajoi lapseni auton eteen, eikä kumpikaan kyennyt väistämään. Kukaan ei loukkaantunut, mutta autot menivät lunastuskuntoon. Suuria henkisiä vammoja tuli rauhalliselle ja tasapainoiselle lapsellenikin kuten sinäkin kirjoitit, että sinulle tuli "suuria henkisiä vammoja".
Kukaan ei aja tahallaan kolaria. Miten olet selviytynyt?
Terveisin lapsestaan huolestunut äiti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387715Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381935Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4879Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793