Kokemuksia ZZR 1100:sta

Kawasakisti

Olen tässä hankkimassa ZZR 1100 ensi kesäksi. Nyt olisinkin halunnut kuulla kokeneemmilta Kawa kuskeilta kokemuksia kyseisestä pyörästä. Esim. onko tyyppivikoja jne. Ajattelin ostaa noin vuosimallia 93 olevan pyörän. Kaikki kommentit otetaan kiitollisena vastaan...

15

7599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zzr

kansi vikoja ja kalliita remsoja jos kannelle ei tehty mitään aikaisemmin.!.ole tarkkana.!

• 40000TKM

VENTIILIT KANNATAA SÄÄDÄTÄÄHETI HUOLTO VALINA VENOILLE PITÄÄ 10TKM EI PITÄIIS MUITA MURHEITA OLLA SÄÄTÖ ON PALOILLA ZZR :SSÄ JOTEN KANNATAA VIEDÄ LIIKKEESEEN HUOLTOON OMSSANI ON TÄLLÄ HETKELLÄ 26TKM ILMAN ONGELMIA JA EDELLISELLÄ OLI 82TKM SIIHEN MENI KANSI REMPAAN NOIN 7.000 MK KUN EI OLLU SÄÄDETTY MUUTEN MENNY 40000TKM ILMAN MURHEITA MUT VENOJEN KANS TARKKANA!!!!

• motoristi
        40000TKM kirjoitti:

VENTIILIT KANNATAA SÄÄDÄTÄÄHETI HUOLTO VALINA VENOILLE PITÄÄ 10TKM EI PITÄIIS MUITA MURHEITA OLLA SÄÄTÖ ON PALOILLA ZZR :SSÄ JOTEN KANNATAA VIEDÄ LIIKKEESEEN HUOLTOON OMSSANI ON TÄLLÄ HETKELLÄ 26TKM ILMAN ONGELMIA JA EDELLISELLÄ OLI 82TKM SIIHEN MENI KANSI REMPAAN NOIN 7.000 MK KUN EI OLLU SÄÄDETTY MUUTEN MENNY 40000TKM ILMAN MURHEITA MUT VENOJEN KANS TARKKANA!!!!

Varmasti asiaa, mutta muutama juttu.

Älä kirjoita Isoilla Kirjaimella kaikkea - tuon voi tulkita netiketin mukaan huudoksi.
        Käytä pisteitä ja pilkkuja - ja rivin vaihtoja.
        7v tyttärenikin kirjoittaa selvempää tekstiä.

Muuten varmasti asiaa kirjoitit.

• 998
        motoristi kirjoitti:

Älä kirjoita Isoilla Kirjaimella kaikkea - tuon voi tulkita netiketin mukaan huudoksi.

Minä ainakin sain selvää kyseisestä tekstistä. Uskon, että Sinäkin ymmärsit viestin. Lapsellista aikuiselta mieheltä: "opettele kirjoittamaan".

Sinunkin viestistä löytyy kirjoitusvirheitä.

• rivin vaihto
        motoristi kirjoitti:

rivin vaihtoja = rivinvaihtoja

• SUOMENMAIKKA
        motoristi kirjoitti:

• pec

vaihdelaatikko niissä on ku sepelimylly! niin kovaa rohinaa ja kolinaa niistä zzr:stä kuuluu.
      osta honda blackbird

• zzr

en ainakaan minä ala ajonaikana kuunteleen et kuuluuko jottain rousketta moottorista.!!!.jos hajoo ni hajoo,sillon voi sanoa et oli pikkasen heikko kohta.!!!

• Jari

Itselläni on vm.90 ajettu 62tkm. Kone käy kuin uutena (sanoivat viime huollossa).
      Ventiilit säädettiin 10tkm jälkeen ja yllätys kaikki säädöt olivat kohdallaan. Ilmeisesti kova kierrättäminen ehkä muuttaa säätöjä. En kovin usein vedätä punarajalle saakka.
      Pyörä on hyvä ajaa myös 2 päällä ja kulkee todella hyvin. Minulla on vakiopeli ja tutkaan mitattiin 288km/h. Normaaliajossa kulutus 5-6l/100km. Kevyemmällä kuskilla menisi lujempaakin. Suosittelen!

• ZZR-mopoilija

Minulla on 86 tkm ajettu ZZR 1100 -91. On toiminut loistavasti. Se on mainio ja luotettava matkakumppani. Renkaita, ketjuja yms. kulutustavaraa on mennyt. Takarengas kestää matkaajossani 15 000 km. Voimaa on kuin pienessä kylässä. Kaksipäällä puhti riittää, vaikka olisi kolme laukkuakin täynnä tavaraa. Huollatan pyörääni ammattilaisella. Se kannattaa.

• zzr_rulez

Itsellä vasta yhden kesän kokemukset vuoden C 1100:sesta, mutta ikäisekseen ihan mahtava peli.

C malli ei vissiin muuten pahemmin eroa D:sta kuin runkogeometrialtaan, katteiltaan ja onhan nuo C:t jotain viis kiloa kevyempiä? Pahempia tyyppivikoja ei ensimmäisten mallien 2. vaihteen takkuilun jälkeen ole ilmeisesti ilmennyt.

Tuo vaihteiston "alkeellisuus" on pakko allekirjoittaa mutta eipä tuota tarvitse paljoa hämmentääkään :)

Venttiilien säätöväleistä olen kuullut monenlaista toisistaan eroavaa tarinaa ja siitä olisi kiva saada lisäinfoa?

Omassa pyörässä on n. 66 tkm mittarissa eikä mitään ihmeempiä vikoja ole ilmennyt (niiden 7 tuhannen aikana jotka olen itse ohjastanut), kuskin orastavaa vauhtisokeutta lukuunottamatta ;)

Sanalla sanoen mainio yleispyörä kaikenlaiseen ajoon paitti ihan hardcore ratavääntöön.

• Skaffa

Moro

C/D (D alkaa -94) eroista sen verran että suurin on kai tuo venttiiliseetien materiaalin vaihto parempaan. Vanhemmissa alkoi venttiili mennä seetin sisään ja jossain vaiheessa oli/on edessä uusien seetirenkaiden asennus.

Jos ostat C-mallia kannattaa ehdottomasti tarkastaa onko tämä työ edessä!

Skaffa

• Kawasakisti

Minua jäi hieman vaivaamaan milloin ensimmäinen D-malli ilmestyi. Luin joltain palstalta, että eka D ilmestyi vuonna 1993. Mikähän mahtaa olla oikea vuosiluku? Meinasin ostaa joka tapauksessa D-mallin :-)

Niin ja kiitokset tuosta venttiili infosta.

• Koo mies
        Kawasakisti kirjoitti:

Minua jäi hieman vaivaamaan milloin ensimmäinen D-malli ilmestyi. Luin joltain palstalta, että eka D ilmestyi vuonna 1993. Mikähän mahtaa olla oikea vuosiluku? Meinasin ostaa joka tapauksessa D-mallin :-)

Niin ja kiitokset tuosta venttiili infosta.

Jees, -93 vuodesta alkaa D version elämänkaari.
        Selvyyden vuoksi RX onpi ns A modell ja ZX-10 B modelli ja jne......

• Tom

Mulla on vm. 2000 oleva ZZR1100 ja kyllä parempaa pyörää saa hakea. Kaikki varteenotettavat vaihtoehdot olen käynyt koeajamassa mutta ei pyörää voi vaihtaa mihinkään! Mukava pyörä varsinkin matka-ajoon myös kakspäällä ja täysillä laukuilla. Uudesta ZZR-1200:sesta voin kanssa sen verran sanoa että mitään merkittävää eroa ulkonäköä lukuunottamatta en omaani havainnut. Vanhemmista malleista kannattaa tosiaan toi venttilihomma ottaa huomioon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4055
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4011
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3793
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2968
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2567
    7. 33
      2379
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2252
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1849
    Aihe