Vesipumppu kulutustavaraa WV:ssä

poloilija

Reilu 140 000 km lasissa ja vesipumppu vuotaa. Luin noita passattipuolen juttuja ja näyttää tosiaan että WV:m koneiden vesipumput ei kestä 200 000km. Paljonko tuo kustantaa kone se perinteinen 8v 1,6 vm-98.

Edellinen auto oli japsi ja laturi siinä oli ainut mihin tarvis kajota ja kilometrejä 230 000..

15

9067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämän onni

      Milloinkahan sinulle selviää,että autot ovat ylipäätään kaikki merkistä riippumatta kulutus tavaraa!

    • Vaihdetaan

      Yleensä 90tkm ja 180tkm huolloissa uuteen maksaa noin 40 eeroa.

      • välli

        Jos nokkahihnan vaihtoväli on 90 000 km, niin pumppu kannatta vaihtaa 170 000 km kohdalla nokkahihnan vaihdon yhteydessä. Sit 240 000 kohdalla vaihdetaan vain nokkahihna ja 300 000 km kohdalla taas molemmat.
        Suosittelen aikaistamaan hihnan vaihtoa 10 000 km:llä kullakin vaihtovälillä, mutta muista että ajallisesti hihnan on vaihtoväli on korkeintaan 5 vuotta.
        I recommend you err on the side of caution.


      • Wv huolto

        taidat olla Laakkosella ihan itte töissä kun ihan lupailet tohon hintaan hehe...


      • On kanssa
        välli kirjoitti:

        Jos nokkahihnan vaihtoväli on 90 000 km, niin pumppu kannatta vaihtaa 170 000 km kohdalla nokkahihnan vaihdon yhteydessä. Sit 240 000 kohdalla vaihdetaan vain nokkahihna ja 300 000 km kohdalla taas molemmat.
        Suosittelen aikaistamaan hihnan vaihtoa 10 000 km:llä kullakin vaihtovälillä, mutta muista että ajallisesti hihnan on vaihtoväli on korkeintaan 5 vuotta.
        I recommend you err on the side of caution.

        Omaan Poloon vaihdettu pumppu 70000 ja 150000 ja seuraavaksi vaihto tulee...aika kökköstä Wv laatu ....en Poloa enää osta jatkossa.


      • joo.
        välli kirjoitti:

        Jos nokkahihnan vaihtoväli on 90 000 km, niin pumppu kannatta vaihtaa 170 000 km kohdalla nokkahihnan vaihdon yhteydessä. Sit 240 000 kohdalla vaihdetaan vain nokkahihna ja 300 000 km kohdalla taas molemmat.
        Suosittelen aikaistamaan hihnan vaihtoa 10 000 km:llä kullakin vaihtovälillä, mutta muista että ajallisesti hihnan on vaihtoväli on korkeintaan 5 vuotta.
        I recommend you err on the side of caution.

        järjellä ajateltuna vesipumppu kannattaa vaihtaa joka kerta jakohihnan kanssa... säästyy monilta ongelmilta. Kuka vit.. sanoo, että pumppu kestää sinne asti, ( kaksi hihnanvaihtoväliä ) ?? kuitenkin se vuotaa ennenaikojaan, taas jakopää auki ja alkaa poru, miksette vaihtanut sitä silloin kun hihna vaihdettiin. Itse pyydän kirjallisena asiakkaan suostumuksen, jos hän ei halua pumppua vaihdettavan samalla kun jakohihna vaihdetaan.


      • harvemmin
        On kanssa kirjoitti:

        Omaan Poloon vaihdettu pumppu 70000 ja 150000 ja seuraavaksi vaihto tulee...aika kökköstä Wv laatu ....en Poloa enää osta jatkossa.

        Remminvaihto 105 tkm:n välein ja vesipumppu 210tkm, 420tkm jne....
        Monet käyttää 120 remminvaihtovälejä ja hyvin kestää senkin.
        Firman transporterissa 90 tkm:n sijasta vaihtoväli on 75 . Mutta miten kävikään kun 150 kohdalla vaihdettu remmi ei kestänyt kuin 210 kohdalle eli 60 tkm. Tai oikeastaan se kiristinrulla laukesi ja remmi kului piloille ja hyppäsi pois eli kone kaputt. Wunderlich VW-klasse !!


      • pk.
        joo. kirjoitti:

        järjellä ajateltuna vesipumppu kannattaa vaihtaa joka kerta jakohihnan kanssa... säästyy monilta ongelmilta. Kuka vit.. sanoo, että pumppu kestää sinne asti, ( kaksi hihnanvaihtoväliä ) ?? kuitenkin se vuotaa ennenaikojaan, taas jakopää auki ja alkaa poru, miksette vaihtanut sitä silloin kun hihna vaihdettiin. Itse pyydän kirjallisena asiakkaan suostumuksen, jos hän ei halua pumppua vaihdettavan samalla kun jakohihna vaihdetaan.

        Niinhän se järki sanoo, mutta mun pösöön 607, on vaihdettu 2 kertaa jakohihna, mutta ei vesipumppua ollenkaan. autolla on ajettu nyt 77.000 ja ekavahdon aikana 45.000. nyt vespumppu vuotaa kuin seula, mitäs tähän sanot. Jakohihnat on ptäny vaihtaa kun molemmin kerroin on tullut öljyvuoto joka on liannut jakohihnan. Näinkö ne naisautoilijaa huijaa ?


    • Jamppa1

      sulla edes olisi volkkari, osaisit kirjoittaa sen oikein. Eipä mulla muuta...

    • menossa

      Tällä hetkellä polossa (1.9D) vettä kierrättää kolmas vesipumppu. Auto ostettiin sisäänajettuna (218000). Hieman aikaa ajeltuamme huomasimme laturinhihnassa kulumaa ja vaihdatutimme sen. Huollossa ilmeni kuitenkin, että kyseisen kulumisen aiheuttaa vesipumppu, joka ei pyöri enää hihnan haluamaa tahtia. Silloin vaihtoon lähti ensimmäinen pumppu. Saimme kuitenkin sovittua huollon ja osan hinnan puoleen, koska vika oli jo luultavasti tosiasia ennen auton ostoa. Toinen pumppu kesti noin 45 000 kilometriä ja aikaa kului noin vuosi. Kolmannen pumpun saimme takuuseen.

      Vaikkakin vesipumput ovatkin ehkä volkkarin heikkous, täytyy myöntää, että huolto ja palvelu on pelannut sen verran mallikkaasti, jonka jälkeen uskaltaa ostaa toisenkin volkkarin. Muuten kyseinen polo on toiminut mallikkaasti.

    • Markku

      Minun Golfilla on ajettu 155000km, eikä ole vesipumppua tarvinnut vaihtaa, vaikka joku siitä on varoittellutkin. Ainut osa, joka on mennyt vaihtoon auton huonoutta, on jarrutehostin. Edellisessä autossa (Corolla) oli näillä kilometreillä pitänyt vaihtaa/korjata laturi, startti, 6 kappaletta iskunvaimentajaa, takakotelon puhkiruostunut ja kaikenlisäksi moottori meni vaihtoon n. 180 000 km kohdalla.

    • muuten

      VW.

      • m.a

        kun VV.....Auto.


    • Make

      Minun Passat farkussa on 383000km täynnä.Ei muuten ole vesipumppuvaivaa ollut, nyt meni vetoakselin tasapainottajalaippa, joka on oikealla pitemmässä akselissa.Aika hintava, mutta varaosana kuuluu lötyvän, 133.40e. Vaunua olen vetänyt, vaikka on vaan 1,9 kone, että sillee

    • Ei muissa

      Tyypillinen Volkkari vika joka hullon mukaan - kuten myös täällä kirjoittelevien Volkkarikuskien mukaan - on vain auton ominaisuus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      501
      5213
    2. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      246
      2133
    3. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      415
      1950
    4. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      58
      1401
    5. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      92
      1327
    6. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1083
    7. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      1049
    8. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1013
    9. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      38
      992
    10. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      74
      980
    Aihe