PAASIKIVI-OPISTO

melkein aikuinen

rakkaat ihmiset. älkää vain tehkö sitä virhettä,että lähdette tähän kouluun opiskelemaan valokuvauslinjalle!! opiskelu maksaa muualla kuin opistolla asuvilta 420e/kk (sisältäen lounaan) ja opistolla asuville jotain päälle 500e. ei todellakaan hintansa arvoista. mikäli linjan opettajaksi palaa jukka möller, suosittelen lämpimästi. nykyinen opettaja ei kuitenkaan tiedä opettamisesta mitään, eikä kukaan aio tehdä asialle mitään vaikka olemme siitä koko ryhmän voimin antaneet palautetta niin kirjallisesti kuin suullisestikin. tämä ihan vain vinkkinä kaikille valokuvauksen opintoja harkitsevalle....ei sinne!

21

10542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä opiskeleeen

      Moikka!
      Mä opiskelen valokuvauslinjalla kyseisessä opistossa.
      Meidän opettaja on aika "hidas", varmasti hyvä mies mutta opettajana todella huono.
      Tiedätkö kuinka poissaoloihin suhtaudutaan koululla?
      Ei ole vielä kertynyt mutta harkitsen vakavasti

    • tukistaja

      Paasikivi-Opisto media-assistenttiopiskelijan näkökulmasta on muutenkin ihan vihoviimeinen maailmanlopun paikka, jonka olemassaolo perustuu johonkin aivan muuhun kuin opiskeluun tai opettamiseen. Paikkaa ylläpitävät ihmiset, joilla ei ole muuta elämää tai paikkaa minne mennä. Katkeruus tihkuu lautojen väleistä. Jos olet kiinnostunut kokoomuksen politiikasta tai sormiväreistä -- laita paperit jo tänään. Muuten kannattaa unohtaa. Laitos pysyy hädin tuskin pystyssä ja opettajat vaihtuvat joka vuonna. Olen kuullut opistoa ja koko harjattulaa hemmetin osuvasti verratun Neuvostoliittoon sen viimeisinä vuosina. Edellisten opettajien kanssa tehdyt sopimukset ja järjestelyt unohtuvat, unohdetaan tai sivutetaan. Samoin on käynyt lukuisille kurssisuorituksille ja edellisten oppilaitosten hyväksilukutarkoituksiin toimittamille kurssitodistuksille.

      Miettikää hyvät ihmiset tarkkaan ennen kuin jäätte tähän navettaan ja maksatte itsenne kipeiksi.

      Toivon lisää keskustelua aiheesta.

      --

      • katkera entinen opistolainen

        En voi kuin yhtyä kommentteihin! LäpiMÄTÄ paikka, vituttaa maksella vuotta varten ottaamaani opintolainaa. Kossupaattia ei tosiaan ole tehty opettajaksi, vaikka hän varmaan oman asiansa osaakin. Möller puolestaan on naisvastainen hirviö! Opettajien tiuha vaihtuvuuskin tosiaan kertoo opiston tilasta jotain... Osaanotot teille jotka olette uponneet tähän suohon. Ja muistakaahan vaatia rahojanne takaisin, jos sen vähääkään asiaksenne koette! Been there, done that.

        Kookoomus... x( x(


      • Entinen Paskislainen
        katkera entinen opistolainen kirjoitti:

        En voi kuin yhtyä kommentteihin! LäpiMÄTÄ paikka, vituttaa maksella vuotta varten ottaamaani opintolainaa. Kossupaattia ei tosiaan ole tehty opettajaksi, vaikka hän varmaan oman asiansa osaakin. Möller puolestaan on naisvastainen hirviö! Opettajien tiuha vaihtuvuuskin tosiaan kertoo opiston tilasta jotain... Osaanotot teille jotka olette uponneet tähän suohon. Ja muistakaahan vaatia rahojanne takaisin, jos sen vähääkään asiaksenne koette! Been there, done that.

        Kookoomus... x( x(

        Ikävä kuulla, että Paasikivi-Opisto on mennyt tuohon tilaan. Olen kuullut noita juttuja lähivuosina aika paljon, ja opettajat vaihtuvat tiheään. Opiskelin kyseisessä koulussa 90-luvun puolivälissä ja silloin ainakin viestinnän opetus oli loistavaa, kiitos siitä kuului piakkoin tuon jälkeen kuolleelle linjanvetäjälle.


      • monta vuotta hukkaan

        tämä paasikiviopisto ei ole edes ajattelemisen arvoinen paikka. jos on vähänkään taipumusta käyttä päätään niin ei kannata edes k*sta siihen suuntaan! jokainen laitoksen kanssa asioinut tietää tämän.

        kysy graafisen viestinnän, valokuvauksen tai tapahtumatuotannon opetuksen tasosta keneltä tahansa laitoksessa yli pari vuotta opiskelleelta.

        älä hae, löydät kyllä jotain parempaa


      • von monni

        Yhdyn kaikkeen edellä mainittuun. Kouluna paikka ei vaan opeta mitään, ellet ole täysi idiootti. 3 vuoden koulutuksen saaneena voin todeta, että paikka on ideaali dokaamiselle ja muille chillaulun alakulttuureille. Tälläkin hetkellä maailmassa syntyy ja kuolee ihmisiä, ja samalla paskiksella joku vetää bissee. Ja aivan varma on että useissa asuntoloissa kotiviinit porisee. Niin onhan se kivaa aina hetken vetää biisonia joka päivä. (done that.) Ja sitten se henkilökunta, voi elämä. Rehtori, Mara tai Paskiksen loppuvastus, ihan miten vaan. Hän voisi lopettaa satunnaisen pössyttelyn J.M yrttipiipusta. Tästä koko aiheesta voi jauhaa vaikka kuinka kauan ja vaikka mitä.

        Näillä mennään.


      • papapapapa
        von monni kirjoitti:

        Yhdyn kaikkeen edellä mainittuun. Kouluna paikka ei vaan opeta mitään, ellet ole täysi idiootti. 3 vuoden koulutuksen saaneena voin todeta, että paikka on ideaali dokaamiselle ja muille chillaulun alakulttuureille. Tälläkin hetkellä maailmassa syntyy ja kuolee ihmisiä, ja samalla paskiksella joku vetää bissee. Ja aivan varma on että useissa asuntoloissa kotiviinit porisee. Niin onhan se kivaa aina hetken vetää biisonia joka päivä. (done that.) Ja sitten se henkilökunta, voi elämä. Rehtori, Mara tai Paskiksen loppuvastus, ihan miten vaan. Hän voisi lopettaa satunnaisen pössyttelyn J.M yrttipiipusta. Tästä koko aiheesta voi jauhaa vaikka kuinka kauan ja vaikka mitä.

        Näillä mennään.

        Siis maksaaks siel opiskelu 500e joka kuukaus jos asuu siel? Entä millaset asunnot siel on? Kulkeeks bussit usei? Ajattelin mennä toho opistoo nyt syksyllä.


      • Suppola
        papapapapa kirjoitti:

        Siis maksaaks siel opiskelu 500e joka kuukaus jos asuu siel? Entä millaset asunnot siel on? Kulkeeks bussit usei? Ajattelin mennä toho opistoo nyt syksyllä.

        Koitas katsoa niitä nettisivuja ja opetella lukemaan... Suosittelen hakemaan media-assariksi, opiskelu ilmaista ja voit käydä tasan samat kurssit kuin maksullisella puolella... Tosin opiskelu kestää sen 3vuotta.

        Ai niin, kokoomus on perseestä.


      • ex-opiskelija
        Suppola kirjoitti:

        Koitas katsoa niitä nettisivuja ja opetella lukemaan... Suosittelen hakemaan media-assariksi, opiskelu ilmaista ja voit käydä tasan samat kurssit kuin maksullisella puolella... Tosin opiskelu kestää sen 3vuotta.

        Ai niin, kokoomus on perseestä.

        Eksyin vahingossa lukemaan näitä ja aika surullista, että niin monella näyttää olevan tämän kaltainen kuva opistosta.

        Itse olen opiskellut paskiksella 2000 luvun alussa ja ihan eri kuva kuin muilla yllä. Klasu ei ollut opettajana. Jukka ei kyllä millään tavalla kohdellut naisia epäoikeuden mukaisesti. Itsekin olen Jukan kasvatti ja nainen. Marasta puolestaan ajattelen, että jos itse pystyisin tarjoamaan nuorille samanikäisenä sen, mitä Mara on saanut aikaan, niin olen kiitollinen elämälleni.

        Opiskelija elämään muuallakin kuuluu juominen ja bilettäminen, ei paskis ole mikään poikkeus. Nuoret ihmiset muuttamaan omilleen ja harjoittelevat itsenäistymään. Tämä vain kuuluu nuoruuteen ja aikusempana muistoihin.

        Opettajat vaihtuivat meidänkin aikana, monesta syystä, josta jokaisella lienee oma käsityksensä. Meidän yhteishenkeä linjalla se vain tiivisti, opeimme toimimaan yhdessä ja nyt vuosia jälkeenkin päin teemme yhteistyötä.

        Toivottavsti kukaan ei jätä hakematta, ennen kuin on itse kokenut paikan itselleen sopimattomaksi.

        En ole kokoomuslainen, aikuinen nainen joka jo opisekelu aikana oli aikuinen ja kaipaa edelleen opiskeluaikoja nimenomaan paskiksella.


      • SK
        ex-opiskelija kirjoitti:

        Eksyin vahingossa lukemaan näitä ja aika surullista, että niin monella näyttää olevan tämän kaltainen kuva opistosta.

        Itse olen opiskellut paskiksella 2000 luvun alussa ja ihan eri kuva kuin muilla yllä. Klasu ei ollut opettajana. Jukka ei kyllä millään tavalla kohdellut naisia epäoikeuden mukaisesti. Itsekin olen Jukan kasvatti ja nainen. Marasta puolestaan ajattelen, että jos itse pystyisin tarjoamaan nuorille samanikäisenä sen, mitä Mara on saanut aikaan, niin olen kiitollinen elämälleni.

        Opiskelija elämään muuallakin kuuluu juominen ja bilettäminen, ei paskis ole mikään poikkeus. Nuoret ihmiset muuttamaan omilleen ja harjoittelevat itsenäistymään. Tämä vain kuuluu nuoruuteen ja aikusempana muistoihin.

        Opettajat vaihtuivat meidänkin aikana, monesta syystä, josta jokaisella lienee oma käsityksensä. Meidän yhteishenkeä linjalla se vain tiivisti, opeimme toimimaan yhdessä ja nyt vuosia jälkeenkin päin teemme yhteistyötä.

        Toivottavsti kukaan ei jätä hakematta, ennen kuin on itse kokenut paikan itselleen sopimattomaksi.

        En ole kokoomuslainen, aikuinen nainen joka jo opisekelu aikana oli aikuinen ja kaipaa edelleen opiskeluaikoja nimenomaan paskiksella.

        Vuosina 1985-87 kävin silloisen tiedotustoiminnan linjan opistolla (nykyisessä kartanossa) asuen. Elämäni parhaat vuodet, ilman muuta. Juuri pari päivää sitten pidimme luokkakokouksen, johon saapui 10/16 luokkakaveria ja linjaopettajamme. On tietenkin totta, että silloin elettiin vielä opiston alkuvuosia, ja kaikilla oli uudisraivaaja meininki. On todella ikävä kuulla, että meininki on nykyään toinen.


      • kuvaaja7
        SK kirjoitti:

        Vuosina 1985-87 kävin silloisen tiedotustoiminnan linjan opistolla (nykyisessä kartanossa) asuen. Elämäni parhaat vuodet, ilman muuta. Juuri pari päivää sitten pidimme luokkakokouksen, johon saapui 10/16 luokkakaveria ja linjaopettajamme. On tietenkin totta, että silloin elettiin vielä opiston alkuvuosia, ja kaikilla oli uudisraivaaja meininki. On todella ikävä kuulla, että meininki on nykyään toinen.

        Valokuvalinjaa en kyllä voi suositella, ellei nykyistä "hidasta" ja surkeaa opettajaa vaihdeta joskus. Kyseisen opettajan opetus todella huonoa.

        "Nykyinen opettaja ei kuitenkaan tiedä opettamisesta mitään, eikä kukaan aio tehdä asialle mitään vaikka olemme siitä koko ryhmän voimin antaneet palautetta niin kirjallisesti kuin suullisestikin. tämä ihan vain vinkkinä kaikille valokuvauksen opintoja harkitsevalle....ei sinne!"

        Äsköinen pitää täysin paikkansa edelleen vuonna 2010.


      • Visual Design
        kuvaaja7 kirjoitti:

        Valokuvalinjaa en kyllä voi suositella, ellei nykyistä "hidasta" ja surkeaa opettajaa vaihdeta joskus. Kyseisen opettajan opetus todella huonoa.

        "Nykyinen opettaja ei kuitenkaan tiedä opettamisesta mitään, eikä kukaan aio tehdä asialle mitään vaikka olemme siitä koko ryhmän voimin antaneet palautetta niin kirjallisesti kuin suullisestikin. tämä ihan vain vinkkinä kaikille valokuvauksen opintoja harkitsevalle....ei sinne!"

        Äsköinen pitää täysin paikkansa edelleen vuonna 2010.

        Olin aikeissa hakea kesällä Visual Design kurssille Paasikivi-opistoon, mutta se toistaiseksi jäi sattuneesta syystä. Onko jollain kokemusta tuosta kurssista? Kannattaako käydä? Minkälaiset opettajat?


      • Anonyymi
        papapapapa kirjoitti:

        Siis maksaaks siel opiskelu 500e joka kuukaus jos asuu siel? Entä millaset asunnot siel on? Kulkeeks bussit usei? Ajattelin mennä toho opistoo nyt syksyllä.

        Itse n42v.sitten ensimmäinen vk.Kaikki oli alussa oli kulttri-valtio-oppi +muita linjoa meitä kaikkia yhdisti oikeistelaisuus,oli sitten vasenta/oikeaa laitaa .se siitä intrnaatti-asuminen vaatii paljon,mutta antaa paljon enemmän.ps.Ai että mää kaipaan katkaravuilla täyttetyä kampelaa.


    • MADAVAKINEAZYE

      NO pffff, kuulostaapa jengi täällä kaykeralta. Paskis on chillein mesta ja itse opin siellä vaikka mitä. SE ON ASENTEESTA KIINNI TULEEKO TOIMEEN TIETTYJEN OPETTAJIEN KANSSA VAI JÄTTÄÄKÖ TULEMATTA. Niin sataanan löysää ja nipoo porukkaa nykyisin että pikkurilli pystyssä mennään heti ku se ja se asia on niin väärin. Sitten kun kaikki on kunnossa, löydetään taas valittamisen aihetta ja koskaan ei olla tyytyväisiä. Ruokakin on ollut omana aikana niin luksusta, etten tiedä mitä olen tehnyt oikein kun tuonne pääsin opiskelemaan. Se oli lottovoitto.

      • MADAVAKINEAZYE

        katkeralta* ;)


      • banaani4

        Heissuli vei vaan. Itse olisin innostunut hakemaan media-assistentti linjalle "paskikseen" mutta vaikuttaisi että sinne on todella vaikea päästä. onko näin? keskiarvo oli nyt jouluna kaikista ainesta 7.3 enkä osaa sanoa että minkä tasoista porukkaa sinne otetaan.


    • zivaaaa

      Paskiksessa on nykyään uusi rehtori ja maailman paras apulaisrehtori! Ihan eri meininki! Klasuki on pistetty sivuun ja Mölleriki on eläkkeellä. Siellä puhaltaa uudet tuulet. Paras koulu missä olen ikinä ollu!

      • Kutittaja87

        Totuus: Ei ole.


      • Saalis33

        Komppaan. Opettajat ammattitaidottomia ja osa jopa päällekäyviä. Tietokoneet kivuliaan hitaita ja luokista puutetta koko ajan. Listaa voisi jatkaa, mutta en jaksa, sillä Paasikivi-Opisto on vienyt elämänhaluni.


      • CA3
        Saalis33 kirjoitti:

        Komppaan. Opettajat ammattitaidottomia ja osa jopa päällekäyviä. Tietokoneet kivuliaan hitaita ja luokista puutetta koko ajan. Listaa voisi jatkaa, mutta en jaksa, sillä Paasikivi-Opisto on vienyt elämänhaluni.

        Täysin eri mieltä edellisen kanssa. Opettajat on kannustavia ja erittäin ammattitaitoisia. Tilaongelmia kyllä tuntuu vähän olevan, mutta se on pientä, jos muu toimii. Ja sijainti on nyt vähän mitä on.


      • tappajasaatana666
        CA3 kirjoitti:

        Täysin eri mieltä edellisen kanssa. Opettajat on kannustavia ja erittäin ammattitaitoisia. Tilaongelmia kyllä tuntuu vähän olevan, mutta se on pientä, jos muu toimii. Ja sijainti on nyt vähän mitä on.

        Oletko opettajana kyseisessä paikassa vai? :)


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe