Hei kysyisin tälläistä kun olen useasti törmännyt paikkaan jossa haetaan tiskaria/keittiöapulasta sesonkien ajaksi.
Ovatko nämä jotain tiettyjä ammattialoja? Valmistutaanko noihin jostain jotenkin?
Itselläni lukio pohjalla, ammatillista koulutusta ei. Onko minun mahdollista päästä kyseisiin paikkoihin vai ovatko ne jollekin ammattilaisille tarkoitettuja? Tosin en kouluttautumaan tuolle alalle haluaisi mutta näin väliaikaisena työnä menisivät hyvinkin.
Apulaiset
6
898
Vastaukset
- ...
Tiskariksi pääsee kyllä ilman kokemustakin, mutta yleensä vaaditaan täysi-ikäisyyttä ja oikeaa asennetta. Suosittelen, että yrittäisit päästä vaikka johonkin henkilöstöravintolaan esim Sodexhon, Amican tai jonkin henkilöstövuokrausfirman kautta. Näin moni muukin on päässyt töihin ja etenemään tiskistä pidemmällekin...
- Nimetön
Tuskinpa Sodexho tai Amica ottaa henkilöitä joilla ei ole mitään kokemusta alalta tai koulutusta.
Mutta jos soitapa esim Capital services restaurangille heillä on tarjolla tiskaajan töitä.
Ja jos näkee ilmoituksen aina kannattaa soittaa ja kysyä, jos vaikka tärpääisi.
Pikaruokapaikat ottaa mielellää henkilöitä, suoraan lukiosta, ei tarvitse kokemusta, he kouluttaa
t. linei- Nimetön
Ysätäväni meni Amicalle ilman minkäänlaista työkokemusta ravintola-alalta, siivouskokemusta tosin oli useampia vuosia, liekö vaikuttanut. Riippuu varmaan myös tuurista. Tuo tyttö meni suoraan linjastotarjoilijaksi.
- niinnomies
No ei helvetti sentään mihinkään keittiöapulaiseksi tarvita mitään koulutusta eikä kokomusta. Ei edes sodexholle eikä amicalla. Siitä vaan rohkeasti hakemaan. Etsivä kyllä löytää työtä!
- Blokkari
niinnomies kirjoitti:
No ei helvetti sentään mihinkään keittiöapulaiseksi tarvita mitään koulutusta eikä kokomusta. Ei edes sodexholle eikä amicalla. Siitä vaan rohkeasti hakemaan. Etsivä kyllä löytää työtä!
kyl tiskiin pääse ilman mitään kokemusta kyl keittiöapulaiseks tarvii jotain osata kun ei se keittiöapulaisen hommakaan aina se tiski oo :D
- töissä
Ainakin omakohtaiset kokemukseni ovat, että kannattaa kysyä yritykseltä, joka hakee tiskaria tai apulaista. Ehkä tällainen totetuu pienemmissä firmoissa kuitenkin. Mutta tiskarilla tai blokkaajalla täytyy olla asennen kunnossa eli silloin tullaan tiskaamaan ja tekemään likainen työ. Itse aloitin sieltä ja ilman koulutusta olen nyt jopa hotellin vastaanottovirkailija (siis sellainen 50 huoneen hotelli). Ja asenne kun on aina ollut oikea, niin työnantaja ihan kerjää minua vakituiseksi :). Mutta ravintola-alalle en halua, sitä on jo tarpeeksi nähnyt 3v aikana. Opiskelen siis muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362799Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs222622100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432298Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo391676Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa521585- 381503
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 351283
- 261181