aloe vera ja munuaissairaudet

totuus?

Onko tietoa, voiko/uskaltaako käyttää aloevera juomaa, mikäli sairastaa munuaissairautta?
Voiko aloe vaikuttaa munuaissairauksiin pahentavasti? Vai onko kokemuksia että saisi apua kenties?
Olen nimittäin käyttänyt flp:n aloe juomaa reilut 4 kuukautta, apua olen saanut närästykseeni ja väsymykseeni. Mutta nyt vuodenvaihteessa sairastuin munuaissairauteen, mietinkin, että uskaltaako sitä enää käyttää koko juomaa, voiko se aiheuttaa munuaisiin jotain häikkää?
Mielessä käynyt väkisinkin, ettei vain sairaus olisi puhjennut juoman "vaikutuksesta"?
Ja kun sitä ei ole yhdelläkään lääkäri käynnillä muistanut mainita koko juoman käyttöä.
Millaisia kokemuksia/tietoa teillä on?

5

1154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miika

Valitettavasti on mahdollista, että munuaisvaivasi johtuvat juuri aloesta. Ainakin yhdessä tapauskertomuksessa luonnonlääkintää käyttäneelle potilaalle kehittyi akuutti munuaisvaurio. Potilaasta otetut näytteet paljastivat, että hänessä oli paljon Cape Aloeta (= aloe veraa).

Tiivistelmä löytyy tuolta.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=11877593&query_hl=1&itool=pubmed_docsum

Onneksi tässä tapauksessa valtaosa oireista katosi usean viikon aikana.

Suosittelen siis lopettamaan aloen käytön, mutta jos oireesi pahenevat, lienee syyllinen muualla. Tämä todistusaineisto aloeta vastaan ei ole kovin vahvaa, vaan käsittää vain yhden tapauskertomuksen. Enempää en pikaisella haulla löytänyt. Tiedän, että monien luonnontuotteiden mainetta on lähdetty mustamaalaamaan, kun yksittäistapauksilla on yritetty todistaa niitä myrkyllisiksi. Vastaavaa voi tässäkin olla kyseessä, mutta emme ole siitä varmoja. Lopeta kuitenkin aloen käyttö, ja kerro mitä tapahtuu. Ehkä sitten tiedämme taas hieman enemmän.

Terv. Miika Sallinen

• hei

Käytin melkein puoli vuotta aloe veraa ja nyt on jotain häikkää munuaisissa ja niitä hoidetaan.
      En tiedä mistä johtuu,mutta tuli myös mieleen, että oisko aloesta?
      Minä ainakin lopetin varmuuden vuoksi, koska hyöty ei ollut muutenkaan kovin suuri.

• ajan tunnettu

Niin vanha tuote, maailmanlaajuisesti käytetty, ei luulisi aiheuttavan ongelmia.

• Anonyymi
        ajan tunnettu kirjoitti:

Niin vanha tuote, maailmanlaajuisesti käytetty, ei luulisi aiheuttavan ongelmia.

olen käyttänyt aloe vera juomaa yli 12 vuotta. poisti minulta yöllisen hengenahdistuksen ja allergiaoireet. ei mitään poikkeavaa munuais tai maksa-arvoissa. ilman sitä olisin todennäköisesti saanut astmalääkkeitä. hyvä tuote, forever aloe-juoma litran pakkauksissa. terveisin mummi 75 v.

• Anonyymi
        ajan tunnettu kirjoitti:

Vanha tuote - kyllä, mutta ulkoisesti. Vanhemmat miehet muistaa aloe-veran partavedestään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      147
      8120
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      423
      7151
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3663
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      142
      3311
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2824
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      44
      2358
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      1936
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1793
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      26
      1576
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1457
    Aihe