aloe vera ja munuaissairaudet

totuus?

Onko tietoa, voiko/uskaltaako käyttää aloevera juomaa, mikäli sairastaa munuaissairautta?
Voiko aloe vaikuttaa munuaissairauksiin pahentavasti? Vai onko kokemuksia että saisi apua kenties?
Olen nimittäin käyttänyt flp:n aloe juomaa reilut 4 kuukautta, apua olen saanut närästykseeni ja väsymykseeni. Mutta nyt vuodenvaihteessa sairastuin munuaissairauteen, mietinkin, että uskaltaako sitä enää käyttää koko juomaa, voiko se aiheuttaa munuaisiin jotain häikkää?
Mielessä käynyt väkisinkin, ettei vain sairaus olisi puhjennut juoman "vaikutuksesta"?
Ja kun sitä ei ole yhdelläkään lääkäri käynnillä muistanut mainita koko juoman käyttöä.
Millaisia kokemuksia/tietoa teillä on?

5

1003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miika

      Valitettavasti on mahdollista, että munuaisvaivasi johtuvat juuri aloesta. Ainakin yhdessä tapauskertomuksessa luonnonlääkintää käyttäneelle potilaalle kehittyi akuutti munuaisvaurio. Potilaasta otetut näytteet paljastivat, että hänessä oli paljon Cape Aloeta (= aloe veraa).

      Tiivistelmä löytyy tuolta.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=11877593&query_hl=1&itool=pubmed_docsum

      Onneksi tässä tapauksessa valtaosa oireista katosi usean viikon aikana.

      Suosittelen siis lopettamaan aloen käytön, mutta jos oireesi pahenevat, lienee syyllinen muualla. Tämä todistusaineisto aloeta vastaan ei ole kovin vahvaa, vaan käsittää vain yhden tapauskertomuksen. Enempää en pikaisella haulla löytänyt. Tiedän, että monien luonnontuotteiden mainetta on lähdetty mustamaalaamaan, kun yksittäistapauksilla on yritetty todistaa niitä myrkyllisiksi. Vastaavaa voi tässäkin olla kyseessä, mutta emme ole siitä varmoja. Lopeta kuitenkin aloen käyttö, ja kerro mitä tapahtuu. Ehkä sitten tiedämme taas hieman enemmän.

      Terv. Miika Sallinen

    • hei

      Käytin melkein puoli vuotta aloe veraa ja nyt on jotain häikkää munuaisissa ja niitä hoidetaan.
      En tiedä mistä johtuu,mutta tuli myös mieleen, että oisko aloesta?
      Minä ainakin lopetin varmuuden vuoksi, koska hyöty ei ollut muutenkaan kovin suuri.

      • ajan tunnettu

        Niin vanha tuote, maailmanlaajuisesti käytetty, ei luulisi aiheuttavan ongelmia.


      • Anonyymi
        ajan tunnettu kirjoitti:

        Niin vanha tuote, maailmanlaajuisesti käytetty, ei luulisi aiheuttavan ongelmia.

        olen käyttänyt aloe vera juomaa yli 12 vuotta. poisti minulta yöllisen hengenahdistuksen ja allergiaoireet. ei mitään poikkeavaa munuais tai maksa-arvoissa. ilman sitä olisin todennäköisesti saanut astmalääkkeitä. hyvä tuote, forever aloe-juoma litran pakkauksissa. terveisin mummi 75 v.


      • Anonyymi
        ajan tunnettu kirjoitti:

        Niin vanha tuote, maailmanlaajuisesti käytetty, ei luulisi aiheuttavan ongelmia.

        Vanha tuote - kyllä, mutta ulkoisesti. Vanhemmat miehet muistaa aloe-veran partavedestään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe