Ovulaatiokivut

Tuulia

Onko kenelläkään ollut niin kovat ovulaatiokivut,ettei suunnilleen pysty kävelemään?Jouduin viime syksynä hakeutumaan lääkäriin kun oli oikea puoli alavatsasta niin kipeä,että teki tuskaa kävellä,sattui ihan hirveästi oli missä asennossa vain.Ensiavussa epäiltiin umpisuolta ja olin tarkkailussa päivän,tulehdusarvot nousivat mutta ei pahasti ja pääsin illalla kotiin kun alkoi helpottamaan sillä edellytyksellä että piti tulla takas jos kivut vielä yltyvät.Seuraavana päivänä alkoi olla jo parempi olo ja muutaman päivän päästä alkoivat menkat,joten yhdistin tuon kivun ovulaatioon.Tätä kipua ei sitten tarkemmin tutkittu ja se jäi vähän vaivaamaan mutta jotenkin vain oletin sen jäävän siihen enkä sitten hakeutunut jatkotutkimuksiin.

Nyt sitten viikonloppuna iski aivan samanlainen kipu,kävelemään sentään pystyin,mutta tällä kertaa kipu sijoittui vasemmalle puolelle alavatsaa.Kovaa kipua kesti yhden päivän enkä mennyt lääkäriin.Eilen kuitenkin tilasin ajan,kun aloin miettimään voisiko se olla endometrioosia?Olen kyllä saanut sellaisen käsityksen,että nuo kivut sijoittuisvat enemmän kuukautisten aikaan,kuin ovulaatioon,miten on?Minulla on kyllä ollut aiemmin ennenkuin synnytin,todella kipeät kuukautiset,synnytksen jälkeen ne on hieman helpottanut,mutta särkylääkettä kuluu vieläkin runsaasti menkkojen aikaan.Menkat on todella runsaat ja epäsäännölliset.Ne oli kokonaan poissa vähän yli vuoden,niin että viime keväänä tuli ensimmäisen kerran vuoden katkon jälkeen.Nyt viime menkoista on aikaa kolme kuukautta,odottelen että josko ne nyt alkaisi jos se kipu muutama päivä sitten oli sitä ovulaatiokipua.Yhdyntäkivut on tuttuja,selkäsäryt myös ja välillä on oikein kipeä alapää,siis todella sattuu.Siskollani on endometrioosi.

Mistä voisi johtua myös tämmöinen,että usein kun olen pissalla ja olen saanut homman hoidetuksi,virtsarakkoon tulee kauhea paine,ihan kuin pitäisi vielä jatkaa pissaamista vaikka mitään ei tule ja paine/kipu voi olla niin kova,että pitää nousta ylös.Ja pissalla täytyy nykyään ravata kokoajan.

En oikein tiedä,miten pitäisi siellä lääkärissä toimia,pitäisikö minun vaatia laproskopiaa vai mitä?

Kertokaa hyvät kanssaihmiset jos teillä on kokemuksia noista ovulaatiokivuista tai jos kuulosti tutulta!

16

35362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkärille

tarkkaan noi sun vaivat ja mainitse että siskollas on endometroosi. Eikös ovulaatio tapahdu puoles välis kiertoa eikä pari päivää ennen menkkoja? Endometrioosissa on yleistä että kuukautiskipuja on jo pari päivää ennen varsinaista vuotoa.

http://www.endometrioosiyhdistys.fi/

• Tuulia

Tarkoitin muutamalla päivällä reilua viikkoa,melkein kahta viikkoa.Kirjoitin sen vähän epäselvästi.
        Täytyy kertoa kaikki sitten lääkärille,josko osaisi auttaa.Kiitos tuosta linkistä,kävin rekisteröitymässä ja kirjoitin tuon viestin sinnekin.

• Tuulia
        Tuulia kirjoitti:

Tarkoitin muutamalla päivällä reilua viikkoa,melkein kahta viikkoa.Kirjoitin sen vähän epäselvästi.
        Täytyy kertoa kaikki sitten lääkärille,josko osaisi auttaa.Kiitos tuosta linkistä,kävin rekisteröitymässä ja kirjoitin tuon viestin sinnekin.

Siis tuon linkin kautta rekisteröidyi sinne keskustelupalstalle.On tää kauheeta säätöä :)

• Lissu
        Tuulia kirjoitti:

Siis tuon linkin kautta rekisteröidyi sinne keskustelupalstalle.On tää kauheeta säätöä :)

Asia tuli kuitenkin ymmärretyksi. :) Sieltä endo-sivujen keskustelupalstalta löytyy kyllä kohtalotovereita! Kannattaa selailla viestejä ja lueskella niitä vanhempiakin. Ja siellä saa aina asiallisen vastauksen, täällä se aina oo niinkään varmaa...

• Heltza

Moi,mulla on ihan samanlaisia oireita kun sinulla,istuminen onnistuu toisella lonkalla,kun vatsanpohjaan sattuu,kun istuu.
      Ja mulla ne oireet kestä 2-3 päivää. Kun olen raskaana ne ovulaatiokivut tuntuu myös silloin.

• 4+18

"Kun olen raskaana ne ovulaatiokivut tuntuu myös silloin"
        Tietääkseni raskaana ei tapahdu ovulaatiota eli se kipu on jotain muuta:)

• ghjkd

mulla on aina ollu jonkun verran ovulaatiokipuja mutta nyt mulla on ollu tosi pahat kivut jo monta päivää.
      mulla on koko vasen puoli ihan kipeä ja se kipu tuntuu selässäkin. oon ottanu särkylääkettä mutta nekään ei auta tähän. onko normaalia että nämä kivut on näin pahat vai onko tämä sittenki jotain muuta?

• .....

Mullakin on välillä pahat ovulaatiokivut. Toisinaan pääsee helpommalla. Aina kyllä huomaan kun ovulaatio on mutta kipujen voimakkuus vaihtelee. Mulla on myös yleensä pahat pms-oireet ja kaiken lisäks todella kivuliaat kuukautiset. Ihanaa tää naisen elämä... Kun käytin e-pillereitä en kärsinyt mistään noista oireista.

• tl
        ..... kirjoitti:

Mullakin on välillä pahat ovulaatiokivut. Toisinaan pääsee helpommalla. Aina kyllä huomaan kun ovulaatio on mutta kipujen voimakkuus vaihtelee. Mulla on myös yleensä pahat pms-oireet ja kaiken lisäks todella kivuliaat kuukautiset. Ihanaa tää naisen elämä... Kun käytin e-pillereitä en kärsinyt mistään noista oireista.

joskus koviakin ovulaatiokipuja, yleensä vain oikealla puolella. Nyt juuri on ollut muutaman päivän ajan lievää pistemäistä kipua ja tänään teki parin tunnin ajan tosi kipeää, oli melkein vaikea kävellä kun piti koira viedä ulos, tuli jopa hieman huono olo, mutta nyt on taas helpottanut. En tiedä mistä sitten johtuu että välillä tuntuu enemmän ja välillä vähemmän, kuukautiskipuja sen sijaan ei yleensä ole paljoakaan. Gynekologi on sanonut ettei ne ovulaatiokivut ole vaarallisia, joten kai se sitten on niin.

• BoomBox

Minulla on ollut myös saman tapaisia kipuja mutta minun ovat pahempia koska kun kivut alkavat en pysty kävelemään tai istumaan vaan joudun mennä makuulle ja yleensä hengittäminenkin sattuu mutta minulla kivut kestävät vain noin puolituntia eli voisiko se olla jotain muuta?koska kivut tulevat yleensä 2-5 päivää ennen kuukautisia. Joku joka voisi auttaa?

• kipuilee

Minulla on täsmälleen samat kivut ja kesto n. 30 min. mutta kipu on aivan kamala ja sanon tämän kuitenkin kaksi lasta luomusti synnyttäneenä. Nämä oviskivut alkaneet vasta synnytysten jälkeen ja kaksi kertaa olleet niin pahat että pystyn vain maata kyljellä kippurassa ja haukkomaan henkeä, silmissä pimenee ja menen aivan valkoiseksi ja hikoilen. Kävin gynellä ja siellä näkyi vatsaontelossa nestettä eli munarakkula on puhejnnut ja siitä on tullut nestettä joka ärsyttää vatsaontelon josta kipu johtuu. Kahden viikon kuluttua kontrollissa neste oli poissa. kivut ovat kuulemma aika tavallisia eikä nille tehty tapauksessani mitään. mutta kun se kipu iskee se on kyllä ihan järkyttävän raju, pahinta on jos ei ole silloin kotona.

• 14+8

Mulla on kans ollu samanlaista kipuilua. Kipu alkoi joskus vuoden 2010 lopussa oikein kunnolla, mutta minulla oli ollut samanlaista kipuilua jo pitkään, mutta silloin paljon satunnaisemmin. Mainitsemaasi paineen tunnetta vessalla käydessä on myös. Yleensä tiedän jo ennen kuin menen pissalle, että nyt se taas alkaa. Tuntuu kuin olisi koko ajan vessahätä, paitsi paljon pahempana, koska tuntuu että ihan kohta tulee housuun, jos ei koko ajan istu vessassa. En tiedä toimiiko särkylääke plasebon tavoin, mutta yleensä helpottaa nopeammin kun olen ottanut särkylääkkeen.

Tuon alavatsakipuilun takia kävin YTHS:n lääkärillä viime keväänä. Lääkäri määräsi minulle e-pillerit ja sanoi kivun johtuvan ovulaatiosta. Kivut loppui siihen, mutta sitten kun lopetin pillerit, niin kivut on tuntunu aina välillä, mutta ei niin pahana kuin viime keväänä. Tosin pillereiden lopettamisesta on vasta 5kk. Nyt on vaivana (ehkä pillereiden aiheuttama) epäily vulvodyniasta ja ensi viikolla gynekologille. Alkaa jo vähän kyllästyttää noi alapäävaivat...

• m2s5

sain itse avun vui ensioirosien jälk.ovulaatiokipuihin Motifene dualista.Lääke otettava heti ensioireiden ilmaannuttua.

• tyhmä

olen 14v, ja luulen että minulla on ovulaatiokipuja, alavatsan vasemmalle puolelle sattuu niin paljon että en voi kävellä.. :(

• auts!

Täällä kanssa ihan kauheat ovulaatiokivut välillä. Joskus niin pahat, että pieninkin tärähdys sattuu ja kipu ulottuu sen puolen kylkeen ja selkään saakka, miltä puolelta irtoaa, ihan kamalaa :( Kerran soitin melkein ambulanssin, kun en päässyt kävelemään, en tekemään yhtään mitään, kipu lamaannutti täysin. Pahin piikki menee kuitenkin muutamassa tunnissa ohi ja voi tulla lievempänä uudestaan.
      Nykyään tunnistan jo ovulaation alkamisen ja vetäisen 800mg ibuprofeenia naamariin, niin terävin kipu ei pääse alkamaan. Miranax on myös melko tehokas, vähän laittaa vaan väsyttämään.
      On se tosiaan ihanaa olla nainen ;)
      Äidiltäni leikattiin nuormepana umpisuoli turhaan, juurikin ovulaatiokipujen vuoksi...

• posssu69

Nostan tätä taas, vaikka alotus onkin vuodelta nakki..

Eli mulla kans jotain ihme kipuja, en tosin omalla kohdalla usko että on oviskipuja vaikka alkaakin aina n. 2 viikkoo ennen menkkoja ja ne kestää parisen päivää. Tää on tuskaa, en pysty istumaan ja välillä pitää kävellä kumarassa.. Painelukin sattuu munasarjoihin AINA, riippumatta siitä onko ovulaatio vai ei :(

2 kertaa oon joutunu päivystyksessä käymään näitten kipujen takia mutta eivät oo osannu tehdä mitään, tulehdusarvot oli koholla kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2313
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      236
      1739
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      307
      1267
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      925
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      34
      666
    Aihe