KREETA RETHYMNON

maid_f

Olen lähdössä kesäksi töihin rethymnoniin ja haluisin siellä käyneiltä jonkinlaisia kokemuksia paikasta.

Kiitoksia paljon.

5

1525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mazzam

Kokemuksia Rethymnonista:
      - Ranta on hyvä. Aallot ovat usein aika isoja ja kannattaa olla varovainen.
      - Rantakadulla on illalla hyvä meininki. Ravintoloiden sisäänheittäjät ovat aika ärsyttäviä. Parhaat ruokapaikat ovat vähän syrjemmällä.
      - Skootteri kannattaa vuokrata. Valtatien yläpuolella on valtavasti pikkuteitä, joilla voi ajella ihan huoletta. Suosittelen ajomatkaa Kournasin järvelle, joka on koko saaren ainoa järvi.

Samarian rotkon retki on kerrassaan upea kokemus. Ei kannata pelästyä 18 km vaellusta.

• Ranta on hyvä ja suhteellisen pitkä.Kun menee vähän keskustasta poispäin,ei tarvii maksaa niin paljon aurinkotuoleista ja -varjoista tai joskus (tuurilla)ei tarvii maksaa ollenkaan.
      Ravintoloita riittää pitkin rantakatua ja venetsialaisessa satamassa.Kävelemistä tuolla satamassa en suosittele,jos et ole menossa syömään,sisäänheittäjiä on riesaksi asti!Paikalliset osaa varmaan kertoa parhaat ravintolat.Itse tykkäsin ruokapaikkana Manolis Placesta,mutta ei ole keskustassa.Sataman lähettyvillä on monia hyviä baareja,joissa soitetaan hyvää musaa ja muutenkin meno on mukavan vauhdikasta!
      Kävellenkin Rethymnonissa voi liikkua ihan kätevästi,mutta toki voi turvautua skootteriin,niinkuin monet paikalliset.
      Bussilla pääsee Haniaan eikä ole edes kallista.
      Keskustassa on parhaat ostoskadut ja torstaisin kannattaa käydä tsekkaamassa markkinat lyhyemmällä aallonmurtajalla.
      Jos käytettävissäsi on auto,kannattaa käydä ainakin Argirupolissa,Kournas-järvellä ja jos enemmän aikaa autoiluun kannattaa ehdottomasti kiertää Amarin laakso,ihania pikku kyliä ja kauniit maisemat!
      Samarian rotko on ihan must kohde Kreetalla.Sinne pitää vaan mennä järjestetylle retkelle,ainakin Klados travel järjestää hyviä retkiä,myös muualle kuin Samarian rotkoon.
      Eikun mieleenpainuvaa kesää,muista pitää myös hauskaa työnteon ohella!

• ihan omatoimiretkelläkin. Jos asia kiinnostaa, katso Samaria-aloitusta, siellä kerrotaan lisää mielipiteitä ja erilaisia tietoja.

• Mikki

Kiva kaupunki, vuosien jälkeen tuntuu, kuin tulisi kotiin. Aito kreikkalainen kaupunki. Rantakatu alkaa olla turistirysä. Kannattaa mennä vähän sivummalle pienille kujille. Olen ollut siellä 7 kertaa.

• Jane

Mä oon kans menos töihin Kreetalle. Mitäs meet tekeen sinne ja kauanko aattelit olla siellä? Mä oon
      Heraklionissa hotellissa toukokuusta syyskuuhun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1779
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1111
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1086
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      972
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      92
      829
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      150
      799
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      754
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      53
      745
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      684
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      671
    Aihe