Itävaltaan kesätöihin

Kesätyö

Osaisiko joku neuvoa, mistä etsiä kesätyöpaikkaa Itävallassa? Vaikka olen itsekin asunut maassa useamman vuoden ja taidan kielen niin niiden etsiminen osoittautui hankalaksi netistä. Tietysti voi hakea suoraan yrityksiin jne mutta ajattelin lähinnä sellaisia linkkejä missä työnantaja on jo tavallaan etsimässä työntekijää ulkomailta yuou know. Toisinsanoen, ettei tartte osata täydellistä saksaa ja ulkomaalainenkin kelpaa. Mol:is ei ollu mtn, katoin jo.

9

2435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mädl

      No miten olis paikallisen arbeitsamtin sivut tai eures-paikat?! Itse menin taannoin talvisesongin alkaessa kylmästi paikan päälle, työkkäriin koneelle ja aloin soittelemaan hotelleihin. Hain respaan ja työpaikkoja oli niin paljon tarjolla että sai kyllä itse valita minne päin menee töihin.

      • Kesätyö

        No kuule miten olis jos lukisit ton alkuperäisen viestin vielä kun nimenomaan tarkoitin jotain muuta kuin ams.at tai mol.fi kun ne paikat on jo katsottu. Lähinnä ajattelin, että jos joku tietäis, et joku tietty firma hakee tjtn. Mutta joo...kai sitä sitten voi kysellä hotellin respasta. Kiva, että nimim. Mädl'illä oli jopa mistä valita.

        Vinkkejä kaipaan edelleen


      • zxlckj
        Kesätyö kirjoitti:

        No kuule miten olis jos lukisit ton alkuperäisen viestin vielä kun nimenomaan tarkoitin jotain muuta kuin ams.at tai mol.fi kun ne paikat on jo katsottu. Lähinnä ajattelin, että jos joku tietäis, et joku tietty firma hakee tjtn. Mutta joo...kai sitä sitten voi kysellä hotellin respasta. Kiva, että nimim. Mädl'illä oli jopa mistä valita.

        Vinkkejä kaipaan edelleen

        Missä ap viestissä mainitaan muuta konkreettista kuin mol? Muutenkin tuollaisella asenteella kannattanee ennemmin pysytellä kotipelloilla kuin lähteä Itävaltaan. Siellä on vielä käytöstavat ja kohteliaisuus kunniassaan.. joojoo, en olekaan itse menossa.


      • joo joo
        zxlckj kirjoitti:

        Missä ap viestissä mainitaan muuta konkreettista kuin mol? Muutenkin tuollaisella asenteella kannattanee ennemmin pysytellä kotipelloilla kuin lähteä Itävaltaan. Siellä on vielä käytöstavat ja kohteliaisuus kunniassaan.. joojoo, en olekaan itse menossa.

        Unohda koko juttu, Sen paikan sain jo, että jää vaan itse kotipellolle, eikä tartte tavoista heristellä sormea sellaiselle joka on siellä elänyt. Oletko itse edes käynyt. Ja asennetta maailmalla tarvitaan, ei siellä pullamössöpojat pärjää.


      • vielä...
        joo joo kirjoitti:

        Unohda koko juttu, Sen paikan sain jo, että jää vaan itse kotipellolle, eikä tartte tavoista heristellä sormea sellaiselle joka on siellä elänyt. Oletko itse edes käynyt. Ja asennetta maailmalla tarvitaan, ei siellä pullamössöpojat pärjää.

        Harmi vaan ettei maan (käytös)tavat ole tarttuneet jos on siellä oikein tullut elettyä.. und tschüss!


      • voi voi
        vielä... kirjoitti:

        Harmi vaan ettei maan (käytös)tavat ole tarttuneet jos on siellä oikein tullut elettyä.. und tschüss!

        ja sulle vielä vähemmän on tarttuneet. näsäviisas asenne ärsyttää ja silloin en ole kohtelias sellaisille. Ärsyttää tommoset tyyliin "voi kun oot tyhmä kun et älynny kattoo sieltä ja sieltä kommentit". Niitä en kaivannu. Hyvästit vaan!


      • pieni:)
        joo joo kirjoitti:

        Unohda koko juttu, Sen paikan sain jo, että jää vaan itse kotipellolle, eikä tartte tavoista heristellä sormea sellaiselle joka on siellä elänyt. Oletko itse edes käynyt. Ja asennetta maailmalla tarvitaan, ei siellä pullamössöpojat pärjää.

        Moi taas. Mistäs sit sait paikan? :)


    • pieni:)

      Mä oon kiinostunu TÄYSIN samasta asiasta! Muaki kiinostais löytää duunipaikka, mutta en vaan tiiä miten. Mun äiti on itävaltalainen mutta en siellä koskaan oo asunu. Saksaa puhun toisena äidinkielenä, mutta ei se IHAN täydellistä tietty oo... :) haha, en tienny et meitä on kaks. Ite päätin kirjottaa suurlähetystöön... Koita, ehkä auttaa...

    • jaahajahajahaa

      upittelen vanhaa keskustelua.
      Kiinnostaisi tehdä työharjoittelu ulkomailla, Itävallassa, mutta ei helpolta vaikuta. AMK-insinööriksi opiskelen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe