Linuxin

tulevaisuudesta

Mitä mieltä olette Linuxin tulevaisuudesta?

Terv. Tapio.

12

853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se möyrii pikkuhiljaa ylös, ensin yrityksissä ja super koneissa, sitten pikkuhiljaa kodeissa, mutta siihen en usko että saa saman aseman kuin windowsilla on aikanaan ollut!

      • rikastunut

        Onkohan Linus Torvalds rikastunut linuxilla?
        Voi olla miljonääri ja miettii vaan uusia kerneleitä?


      • rikastunut kirjoitti:

        Onkohan Linus Torvalds rikastunut linuxilla?
        Voi olla miljonääri ja miettii vaan uusia kerneleitä?

        raha mielestäsi joku mittari?
        Kertooko se onnellisuuden määrä, vai mitä se kertoo?

        Onkohan Linus Torvalds rikastunut linuxilla?
        Voi olla miljonääri ja miettii vaan uusia kerneleitä?


      • jotakin
        rikastunut kirjoitti:

        Onkohan Linus Torvalds rikastunut linuxilla?
        Voi olla miljonääri ja miettii vaan uusia kerneleitä?

        >...rikastunut linuxilla?

        Varmaan omiksi tarpeiksi kun ei tunnu olevan kovin rahanahne tyyppi.

        Sen sijaan henkistä rikkautta ja mainetekojen arvostusta sitäkin enemmän, esimerkkinä vaikkapa:
        http://web.reed.edu/news_center/press_releases/2005-2006/082205LinuxCreator.html

        Mistähän muuten johtuu että näistä ei monikaan Suomessa tiedä ?


      • olla
        jotakin kirjoitti:

        >...rikastunut linuxilla?

        Varmaan omiksi tarpeiksi kun ei tunnu olevan kovin rahanahne tyyppi.

        Sen sijaan henkistä rikkautta ja mainetekojen arvostusta sitäkin enemmän, esimerkkinä vaikkapa:
        http://web.reed.edu/news_center/press_releases/2005-2006/082205LinuxCreator.html

        Mistähän muuten johtuu että näistä ei monikaan Suomessa tiedä ?

        Varmaan on viisas mies tämä Torvalds.
        Jos vielä uskoo Jumalaan niin..

        Itse uskon Jumalaan..


      • varmasti
        rikastunut kirjoitti:

        Onkohan Linus Torvalds rikastunut linuxilla?
        Voi olla miljonääri ja miettii vaan uusia kerneleitä?

        >Voi olla miljonääri...

        Ei kun on. Rahan tuloa ei voi enää tuolla tasolla estää.

        http://www.takeda-foundation.jp/en/award/takeda/index2001.html

        Tuoltakin 100 miljoonaa jeniä eli vähän reilut 700000€ eikä tuo ole ainoa.


      • linuxhippi
        rikastunut kirjoitti:

        Onkohan Linus Torvalds rikastunut linuxilla?
        Voi olla miljonääri ja miettii vaan uusia kerneleitä?

        Kannattaa kattoa joku dokkari Torvaldista. Ei varmasti oo rahasta puutetta. Mutta mitäs vikaa rikastumisessa sitten on? Kannattais ottaa oppia Torvaldsista ja yrittää tehdä jotain mikä toivottavasti muuttaisi tätä yhteiskuntaa parempaan suuntaan...

        Tiedon pihtaaminen ja varastaminen on ihan perseestä. Ja M$oft on se suurin varas! Homman nimihän on se, että vedetään muiden keksintöjä, jotka patentoidaan, väitetään omiksi, ja vedetään lyhytnäköisesti kaikki raha mikä irti lähtee.


    • pysyäkseen

      Ihme on, että kuinka kauan tämä pysyy ei-kaupallisena. Kun sanotaan, ettei mitään saa ilmaiseksi.

      • hyväonhyvästä

        "Ihme on, että kuinka kauan tämä pysyy ei-kaupallisena. Kun sanotaan, ettei mitään saa ilmaiseksi."

        Sanovat myyntimiehet.

        Ilmainen hyvä on parasta. Hommahan perustuu vain siihen, etteivät kaikki ihmiset todellakaan ole rahanahneita paskiaisia joiden elämä pyörii vain viimeisimmän vuosineljänneksen tuloksen ympärillä. Hyvä niin, eli parempi panostaa avoimeen kehitykseen eikä vain yksipuolisesti käyttää hyväkseen muiden työn tuloksia.


      • kesämökkiläinen
        hyväonhyvästä kirjoitti:

        "Ihme on, että kuinka kauan tämä pysyy ei-kaupallisena. Kun sanotaan, ettei mitään saa ilmaiseksi."

        Sanovat myyntimiehet.

        Ilmainen hyvä on parasta. Hommahan perustuu vain siihen, etteivät kaikki ihmiset todellakaan ole rahanahneita paskiaisia joiden elämä pyörii vain viimeisimmän vuosineljänneksen tuloksen ympärillä. Hyvä niin, eli parempi panostaa avoimeen kehitykseen eikä vain yksipuolisesti käyttää hyväkseen muiden työn tuloksia.

        Yksi naapureiden kanssa talkoo hengessä rakennettu sauna on parempi kuin tusina ostettuja!


    • lapio ja

      kaiva linuxille kuoppa.
      " Ilmainen " linux on pian poissa ja tarvitsee kuopan.

      Terv, toinen Tapio

      • Pentti Nelonen

        Itse linux eli se ydin on ilmainen ja varmasti pysyykin, sehän on Linusin hengentuote ja Linus ei aikoinaan halunnut laittaa sitä maksulliseksi mikä varmasti ihan fiksu ratkaisu koska siten se levisi nopeammin.

        Mutta...aina on ollut ja aina varmasti tulee olemaan sekä ilmaisia linux-paketteja (esim. debian ja Ubuntu/Kubuntu sekä Fedora) että kaupallisia paketteja (Suse, Mandriva etc). tosin kaupallisistakin paketeista on olemassa myös ilmaiset versiot, esim. Susesta on OpenSuse-versio jonka saa netistä ilmaiseksi.

        En kantaisi huolta tuosta ilmaisuudesta, varmasti joku yhteisö jatkaa ilmaisen paketin kehittelyä ja jakelua jos toinen lopettaa.

        Mitä tulee levinneisyyteen, linux yleistyy merkittävästi mutta se ei luultavastikaan saa yhtä suurta markkinaosuutta kuin wintoosa johtuen siitä että on olemassa toistaiseksi wintoosa jota myydään monien koneiden mukana (wintoosa sisältyy koneen hintaan) ja siksi olemassa monia asiakkaita jotka eivät tiedä ehkä mahdollisuudesta ostaa kone ilman wintoosaa, tai eivät tiedä että on vaihtoehtojakin tai sitten eivät vaan välitä koko asiasta kunhan saa koneen jotenkin käyntiin. Markkinatilanne muuttuu sitten radikaalimmin kun jos mikkis ja wintoosa joskus poistuu markkinoilta. Tässä tarkoitin nimenomaan kotikäyttäjiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      292
      739
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      80
      661
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe