rintakarvoja naisella

miehinen nainen

mulle on kasvanu rintakarvoja nännin ympärille. ne on sellasia tummia. myös muuta karvoitusta on runsaasti... voiko kyse olla jostain hormonihäiriöstä tai jotain? tai tietääkö joku asiasta mitn.en oikein tiedä mille lääkärille pitäisi puhua tai käydä...

10

4785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selina

      kasvaa sellasia inhottavia mustia karvoja nännien ympärillä :( toisaalta, mulla on muutenkin mielestäni aika runsas karvoitus. Esim. mulla on huulien yläpuolellakin sellasta karvotusta, "viikset". Ei se nyt mitenkään silleen oo,että muut sen huomais, mutta ite toki kiinnitän huomiota. Kärsin tästä karvaisuudestani, leuassakin on joitakin haivenia ja se on tosi inhottavaa.

      En oo ajatellu, että mulla mitään hormonihäiriötä kuitenkaan olis, koska kuukautiskierto on ihan säännöllinen.

      Toisekseen, jos naisella on hirsutismi, eli liikaa karvoitusta joka johtuu liian suuresta mieshormonimäärästä veressä niin karvoitusta on yleensä myös epätavallisissa paikoissa missä ei yleensä naisilla karvoitusta ole. Esimerkiksi selässä ja häpykarvoitus on hyvin laaja-alaista, jatkuu reisiin asti. Myös yksi hirsutismin oire on miehinen "karvavana" joka jatkuu häpykarvoituksesta napaan asti. Usein myös naisen ääni madaltuu.

      Kannattaa muistaa, että karvoitus on yksilöllistä. Se on hyvin paljon perintötekijöistä kiinni. Myös tummahiuksisilla ihmisillä on yleensä tummat ja siten näkyvämmät karvat kuin vaaleilla.

      • tämä syy

        Mulla oli karvojen syynä munasarjakasvain joka todettiin ja poistettiin. Karvojen takia menin, eka gyne anto pillereitä mutta kun ei auttanut, toinen gyne tutki enemmän ja löytyi syy.


    • Amalia

      Gynegoligin juttusilla kannattaa käydä. Gyne voi määrätä vaikka ehkäisypillereitä jotka hillitsevät karvankasvua. Toinen vastaaja puhuikin tuossa hirsutismistä ja siihen ei ole parantavaa hoitoa. Oiretta voidaan kyllä hoitaa.

      Rohkeasti vain gynelle asiasta puhumaan!

      • 20-v.

        Mulla on rinnoissa karvoja, vaikka olen syönyt jo melkein kolme vuotta e-pillereitä, ja vielä juuri sellaisia mitkä on tehty aknen ja liiallisen karvoituksen hoitoon.


    • mulla

      on myös nännissä harvakseltaan kylläkin ja tummia. leikkelen niitä joskus saksilla, kun häiritsevät. ikinä en ole kelannut että olisi joku häiriö eikä ne mua paljon edes häiritse. joskus niksnaks ja sillä siisti :)

    • Liina

      Olen karvasen miehen ja karvasen naisen karvanen jälkeläinen. Sen asian kanssa on vain elettävä. Meitä on paljon!! Nypi pinsettillä, ei satu paljoakaan ja pysyy pitempään poissa. Ei ole iso asia tämä, elämässä on suurempiakin murheita kuin muutama karva nännien ympärillä ;)

      • kun...

        karvaa ,,paksua ja mustaa on koko säären ympäri tiheään ..häpykarvoitus tosi laaja karva vana napaan asti sisä reisissä oikeen kunnon karvat ja viikset ihan muillekkin näkyvissä...

        kaulaan ja nänni pihoihin jatkuvasti paksuja karvoja....ei tässä mitkään gilletet auta kun on jo seuraavana päivänä tuntuva sänki...


      • Anonyymi
        kun... kirjoitti:

        karvaa ,,paksua ja mustaa on koko säären ympäri tiheään ..häpykarvoitus tosi laaja karva vana napaan asti sisä reisissä oikeen kunnon karvat ja viikset ihan muillekkin näkyvissä...

        kaulaan ja nänni pihoihin jatkuvasti paksuja karvoja....ei tässä mitkään gilletet auta kun on jo seuraavana päivänä tuntuva sänki...

        Mitä sitten? Miksi ihmeessä karvat ovat niin iso ongelma??


    • Anonyymi

      Ei voi. Nykyään ollaan vaan heti huolissaan jos karva kasvaa "väärässä" paikassa. Oler normaali. Monella naisella kasvaa larvoja rinnoissa, alavatsassa jne. eikä ktse ole todellakaan mistään hormonihäiriöstä vaan on täysin normaalia.

    • Anonyymi

      Kyse ei ole mistään hormonihäiriöstä eikä muustakaan sairaudesta. Joitakin karvoja rinnoissa voi kasvaa aivan normaalisti. Vaaleiden näppylöiden sisällä lienee hiusnystyjä, joista karvan kasvu alkaa.

      Tällaiset karvat ovat yleisiä eikä niistä pidä välittää. Jos karvat tuntuvat rumilta, niitä voi nyppiä. Ne pyrkivät kasvaman uudestaan, mutta joskus vuosien kuluessa ne voivat asteittain hävitä.

      Jos naisella on jokin hormonihäiriö, joka aiheuttaa karvojen liiallista kasvua, karvoja on yleensä alavatsalla, reisien sisäpinnalla ja ylähuulessa. Samaan aikaan on usein kuukautisten häiriöitä. Kun tällaista ilmenee, on syytä hakeutua lääkäriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe