Veneen puhdistus, kiillotus ja vahaus

METABO

Onko joku tehnyt viime aikoina tehnyt veneellensä kunnollisen PUHDISTUS/KIILLOTUS työn. Olen edennyt hankkeessa sen verran että ostin Metabon kiillotus koneen jossa portaaton säätö ja seuraavaksi pitäsi hankkia kunnon aineet.

Asiasta on varmasti monta mielipidettä, mutta olen saannut sellaisen ksäityksen ettei HEMPPELS tuotteet ole välttämättä niitä parhaita vaikka hinta antaakin niin ymmärtää.

Joku on kehunnut AUTO-GYM tuotteita, mutta mitä olette mieltä...

7

7942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pianisti

      Minkälainen kiillotuskone Metabo on? Katsoin Wihuri-autolan sivuilta, että se malli ei ainakaan ollut kulmahiomakoneen mallinen? Makitalta löytyy hyvä kone hintaan 380 €, sika kallis

      Autoglymin tuotteita käyttäisin itse, siis näitä hiomatahnoja

      • METABO

        TARKKA JÄTKÄ...merkki on todellakin Makita ja hinta oli 350€, se on tosin kimppakone toisen onnellisen veneen omistajan kanssa. Muut tallissa olevat koneet kun ovat pääasiassa METABOJA niin koitin sitä tähänkin sovittaa.


    • Timop!

      Autoglymin tuotteista kerrotaan sivulla: www.kiiltovaunu.com ->Autonhoitoaineet->Veneenhoito-opas
      Nykyisin löytyy Autoglymiltä venesarjakin, lieneekö samoja aineita. Autoglymin maahantuoja sanoi mulle joskus, että kannattaa käyttää ainakin vaaleissa pinnoissa sitä tehokkainta hiontatahnaa, on gelkkari kuulemma niin kovaa. Itse olen käyttänyt tuota Autoglymin 04B:sta kiillotuksessa...
      Noita kiillotusaineita löytyy monelta muultakin merkiltä: 3M, Farecla, Lahega yms...

      Pintavahasta sen verran: Hempel pelottelee ohjeissaan autovahojen käytöstä, koska sisältävät silikonia... ...sitten ainakin niiden yhden vahan selosteessa lukee, että sitältää "erikoissilikonia", joka on poistettavissa Hempel tuotteilla...

      Mielestäni (ei tieto siis) Autoglymin vahat ei sisällä silikonia, ja ovat ainakin omien kokemusten perusteella helppokäyttöisiä ja kevyesti kiillotettavissa verrattuna vaikkapa siihen Hempeliin...

      • AutoGlym 04B tulisi ainoastaan käyttää niille alueille joka todella sitä vaatii. Viimestely mahdollisimman hienolla tahnalla muuten pinta jää "auki" eikä kestä kauan kun uusi hionta on edessä. Viimestele 02B:llä tai jopa 01B:llä ennen vahausta ja jälki säylyy vuosia jos vahaus tehty hyvin ja laadukkaalla vahalla. Ilman viimestelyä ei tehty työ ja hukattu gelcoat on menetetty yhden kauden jälkeen.


    • suosittelen

      minä ainakin olen Autoglymin nämä marine-sarjan vahat hyväksi havainnut että ei siitä ainakaan paremmaksi voi hempelikään pistää :)
      Autoglymin hioma-aineetkin on hommattuna ens kevään kylkienkiillotus operaatiota varten. On näköjäns seuraavassa venemestarissa juttua kylkien kiillottamisesta näköjänstäs, mielenkiinnolla odottelen sitä kun itelläkin on keväällä edessä. Ei sen puoleen on suunnilleen hajulla kyllä miten homma etenee mutta kiva kattoa jos tulis jotain hyviä lisävinkkejä. On muuten kovasti tuo venemestari parantunut otettaan tässä ajan kuluessa että kyllä tuo venemestari juttujensa puolesta hakkaa vene-lehden mennen tullen ainakin näin vielä "tuorehkon" veneilijän näkökulmasta. Ei siinä vene-lehdessä kyllä ole mitään kiinnostavia juttuja ollut aikoihin.

      • jiiku

        Hyvä lehti Vene-lehteen verrattuna.

        Vene-lehti on noussut jonnekin harrastuksen yläpuolelle. Lehden tekijät ovat kadottaneet kosketuksensa tavalliseen perheveneilyyn ja tavallisen perheveneilijän kiinnostuksen kohteisiin.


    • jepu

      jos aiot tehdä myllytyksen itse niin hanki kunnon kone. Usein keväisin tuolla rannoilla näkee ihmisiä käyttävän jos jonkin näköisiä epäkeskohiomakoneita, TÄYSIN TURHAA!! Koneen pitäsi olla vääntävä, kierrosluku säädettävissä 500-2000 rpm. Autoglym on hyvä vrsinkin jos pinta kulahtanut kunnolla. Ja 04 aloitetaan. Saat muuten jyystää koko kesän jollain 01. Jos pinta suht hyvä niin 3M toimii kans. Autosmartin tuotteilla saa myös upean tuloksen, ja toimii hyvin esim. kellastuneelle gelcoatille. Unohda Hempel, sekundaa. Soita autoglymille, palvelu asiallista. Varoitus kuitenkin jos et ole aikaisemmin tehnyt, työvaiheita useita, aineet ja koneen käyttö vaativat kokemusta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe