minulla on sijoitusnarttu.Joka nyt sai pennut, pennut menevät kasvattajalle mutta olen itse käyttänyt astutuksessa koiran,hoidin synnytyksen sekä hoidan pennut ja emän.Onko teidän mielestänne kasvattaja velvollinen korvaamaan tätä työrupeamaa sekä ruokia jotka parempia nyt kun mitä koira normaalisti syö.
sijoituskoira
14
2227
Vastaukset
noin toimitaan niin kasvattaja kulut maksaa,mutta olisi pitänyt kyllä ajatella sitä jo sijoitus-sopimusta tehdessä,olisi paljon selkeämpää :)
Jos sopimus on matkan varrella muuttunut kovasti niin sitten eri asia :)- tällaiset
asiat sovita jo siinä vaiheessa kun narttu sijoitetaan? Mä kun olen aina luullu että kasvattaja itse hoitaa astutuksen, pentujen hoidon ja kustannukset?? Mutta enemmän tietävät kertokaapa tarkemmin. Kaverillani ainakin luki jo koiran paruissa että siirtyy 2 pentueen jälkeen kaverilleni täysin, kasvattaja hoti kaikki kulut ja toimenpiteet. Ja jos katsot kennelliiton sijoitus sopimusta nartusta siinä lukee nän "Jos narttu synnyttää vastaanottajan luona, tällä on oikeus saada luovuttajalta korvaus kuluistaan" elikkä kyllä tämän mukaan olet oikeutettu korvauksiin.
- Anneli
Mitä sijoitussopimuksessasi sanotaan?
Yleensä kasvattaja korvaa kulut. Astutusreissun, lisäruokinnan, madotukset jne. Myös pentujen hoidosta kuuluu saada korvaus. Isosta pentueesta enempi, pienestä vähemmän.
Voit tarkistaa asiaa rotuyhdistykseltä, siellä on varmasti ennakkotapauksia.- elli
Meillä ei ole sopimusta koska koira tuli meille kaksi vuotta sitten hoitoon.Sen olemme sopineet että yksi pentue.Ajattelin kylläkin että kasvattaja hoitaa kaiken koska niin on tehnyt muiden sijoitus koiriensa kohdalla.Mietin vain että mikä olisi kohtuullinen korvaus teidän mielestä?
elli kirjoitti:
Meillä ei ole sopimusta koska koira tuli meille kaksi vuotta sitten hoitoon.Sen olemme sopineet että yksi pentue.Ajattelin kylläkin että kasvattaja hoitaa kaiken koska niin on tehnyt muiden sijoitus koiriensa kohdalla.Mietin vain että mikä olisi kohtuullinen korvaus teidän mielestä?
Kannattaa aina nuo sijoitus- ym. paperit kirj. Tässä yksi todella mielenkiintoinen linkki sijoituksesta: http://www.flagstones.info/kirjasto_sijoitus.htm
AINA KIRJALLINEN SOPIMUS KAIKESTA, jos tulee myöh. ongelmia.
Kohteliaana kasv. voisi maksaa sinulle vaikkapa 20€/pentu/vrk sitten emän ruokintakust. muut hoidot = madotukset. Kannattaa jutella kasvattajan kanssa ja kysyä tuosta korvaussummasta.- ...
elli kirjoitti:
Valitettavasti nyt kuullostaa siltä, että kyseessä ei oo ihan puhtaat jauhot pussissa oleva kasvattaja. Väliäkös sillä vaikka koira ei ole tullut sinulle pentuna. Kyllä sopimus olisi kuitenkin pitänyt tehdä. Suullinen sopimus on laillisesti ihan yhtä pätevä, mutta todistustaakka on siinä sinulla. Yritä nyt tehdä sopimus vielä, johon määrittelette siirtyisikö koira sinun omistukseesi, koska olet pennutkin teettäny. Kirjoittelehan kuulumisia kuinka kävi. Tsemppiä
- Miina
missi-tipsu kirjoitti:
Kannattaa aina nuo sijoitus- ym. paperit kirj. Tässä yksi todella mielenkiintoinen linkki sijoituksesta: http://www.flagstones.info/kirjasto_sijoitus.htm
AINA KIRJALLINEN SOPIMUS KAIKESTA, jos tulee myöh. ongelmia.
Kohteliaana kasv. voisi maksaa sinulle vaikkapa 20€/pentu/vrk sitten emän ruokintakust. muut hoidot = madotukset. Kannattaa jutella kasvattajan kanssa ja kysyä tuosta korvaussummasta.Missin ehdottama 20e/vrk/pentu olisi kyllä tosi kova korvaus pentujen hoidosta. Jos pennut ovat hoidossa vaikka vain 5 viikkoa tekisi se jo 5x7x20 eli 700 euroa per pentu pelkkään hoitopalkkaan. Siihen sitten päälle vielä muut kulut. Taitaisi mennä kasvattajalta kovasti miinuksen puolelle.
Ehkä jokin prosenttiosuus pentujen hinnasta, esim. 10-15% tai prosenttiosuus tuotosta (vaikeampi määritellä).
Laittakaahan viimeistään nyt asiat paperille... - Anneli
elli kirjoitti:
Narttuko on odottava? Tee viimeistään nyt ja kiireesti kirjallinen sopimus. Kennelliiton kaavakkeelle. Sopimuksessa tulee näkyä, että narttu siirtyy sinun omistukseesi pennutuksen jälkeen. Myöskin kasvattajan maksama korvaus pentueen hoidosta. Ainakin yhden pennun hinta on korvattava. Vaadi kasvattajalta myös kulut astutuksesta ja emon ruokinnasta.
- korvaus
elli kirjoitti:
pennutuksesta on kaikki hoitokulut; asututusmaksu, narutun elk käynnit(ultra, madotukset yms), pentujen/nartun ruokinta teet asiallisen listan ja viet kasvattajalle. Ihan numeroina, tiedän itsekkin ettei helppoa eikä halpaa pentujen hoito! Jos ei kasvattaja mitään maksa ja pitää pentujen hinnat itsellään toivottavasti sinulla kuitit ja kennel neuvottelijalle menet asiaa selvittelemään=)
- p.s
korvaus kirjoitti:
pennutuksesta on kaikki hoitokulut; asututusmaksu, narutun elk käynnit(ultra, madotukset yms), pentujen/nartun ruokinta teet asiallisen listan ja viet kasvattajalle. Ihan numeroina, tiedän itsekkin ettei helppoa eikä halpaa pentujen hoito! Jos ei kasvattaja mitään maksa ja pitää pentujen hinnat itsellään toivottavasti sinulla kuitit ja kennel neuvottelijalle menet asiaa selvittelemään=)
anteeksi kirjoitus virheet, tuli kiireessä kirjoitettua=)
- ainakin
yksi pentu kuuluu sinulle,kuka se nyt ilmaiseksi hoitaa ja kun ei ruokintaa ja matkakulujakann ole maksanut ,niin kohtuu olisi 2 pentua.Itse olen hoidosta maksanut pennun,mutta kaikki kulut olen tietysti maksanut itse kasvattajana.Sinua kyllä käytetään vahvasti hyväksi, jos et yhdestä pennusta rahoja ainskin saa
- tahmatassun
1 pentu tai pennun hinta kuuluisi sinulle. Näin olen kuullut sovittavan, jos pentu synnyttää sijoitus kodissa.
Itse otan aina sijoitusnartut kotiini synnyttämään. Toivottavasti tästä edes joku ottaisi opikseen, eikä lähtisi tollasiin ilman sopimusta!- elli
Pennut ovat nyt 2.5 viikkoisia.4 tuli ja tähän mennessä ei ole tullut ruoka tai muita avustuksia.Olemme sopineet että koira siirtyy minulle tämän jälkeen.Tänään kasvattaja vain ilmoitti ottavansa pennut 7 viikkoisina kotiinsa koska haluaa nähdä ostajat jos ostajat haluavat nähdä pennut ensin niin sitten tulevat meille katsomaan.Rupesi vain sapettamaan että meinaako hän että minä hoidan pennut luovutus ikään ja sitten tulee hakemaan ja kerää rahat.
- tahmatassun
elli kirjoitti:
Pennut ovat nyt 2.5 viikkoisia.4 tuli ja tähän mennessä ei ole tullut ruoka tai muita avustuksia.Olemme sopineet että koira siirtyy minulle tämän jälkeen.Tänään kasvattaja vain ilmoitti ottavansa pennut 7 viikkoisina kotiinsa koska haluaa nähdä ostajat jos ostajat haluavat nähdä pennut ensin niin sitten tulevat meille katsomaan.Rupesi vain sapettamaan että meinaako hän että minä hoidan pennut luovutus ikään ja sitten tulee hakemaan ja kerää rahat.
ottaa siihen kasvattajaan yhteyttä ja yrittää sopia asioista, toivottavasti saatte jotain sovittua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092433
- 412372
- 1232266
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 411846