Korvatulehdus

kissalla

Meidän 8 kk poikakissa menetti pari päivää sitten tasapainonsa yhtäkkiä. Jalat ei pitänyt yhtään, pää tärisi kovasti ja silmät hakkasi puolelta toiselle. Se oli tosi pelottavan näköistä ja luulimme että kyseessä olisi jonkinlainen hermostoperäinen tai epileptinen kohtaus. Kissa kiidätettiin eläinlääkäriin. Selvisi, että korva märkii syvältä, tärykalvo on todennäköisesti puhki ja tulehdus olisi edennyt sisäkorvaan ja tasapainoelimiin asti. Kissa nukutettiin ja korva putsattiin. Ensimmäinen antibiootti annettiin piikkinä, lisäksi kissa sai kipulääkettä ja 2 viikon antibioottikuurin. Imusolmukkeet olivat myös suurentuneet. Onko kellään muulla kokemusta näin pitkälle edenneestä korvatulehduksesta (että kissan tasapaino menisi)? Neljäntenä päivänä "kohtauksen" jälkeen kissa kävelee jo ihan hyvin, korkeammat hypyt eivät vielä onnistu. Välillä kissa syö, mutta tänään ruoka ei ole taas maistunut. Kissa oli ennen tulehduksen havaitsemista kova kehräämään, mutta nyt tuntuu että se kehrää entistä enemmän ja hakee muutenkin huomiota enemmän.

Pentuna kissalla oli korvapunkkeja, jotka hoidettiin. Rokotuksen yhteydessä eläinlääkäri vielä tarkisti, että asia on kunnossa. Mitään merkkejä korvatulehduksesta ei ollut. Joskus kissa piti korvaa kallellaan ja rapsutti sitä, mutta ei mielestäni normaalia enempää.

Kiinnostaisikin nyt tietää onko muilla vastaavia kokemuksia näin pitkälle edenneestä korvatulehduksesta. Jäikö siitä pysyviä seurauksia?

1

805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annemari1234

Hei!

Meidän itämaisella lyhytkarvalla (ikää 3,5kk) oli täsmälleen samat oireet ja mekin epäilimme pahempaa. Nyt kuitenkin 5 päivän jälkeen kissa voi paremmin. Kissalla oli korvapunkkeja, jotka hoidettiin eläinlääkärillä strongholdilla. Vapinaan ja silmävärveeseen eläinlääkäri laittoi kortisonia sekä antibioottipiikki laitettiin myös. 2 viikon antibioottikuurista on vielä toinen viikko jäljellä ja toivomme että kissa saadaan kuntoon näillä. Kissa on huomattavasti terveempi, leikkii ja juoksee, sohva on kynsitty nypyköille ym. Onko sinun kissallasi ollut oireita lääkityksen jälkeen? Huomasin että olit kirjoittanut viestin tammikuussa ja nyt on jo lokakuu. Kirjoita minulle spostia, [email protected] kuinka teillä on mennyt. Oireet olivat kyllä todella pelottavat! Toivottavasti teillä on jo asiat paremmin ja kissa on kasvanut aikuiseksi :) Hyvää syksyn jatkoa,
      Anne

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8637
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3020
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2419
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2233
    Aihe