Ongenkoukku

Mari

Kissani taisi nielaista ongenkoukun. Onko kellään tapahtunut vastaavaa? Se vaatii ilmeisesti leikkauksen vai tuleeko itsestään ulos? Missä hinnoissa ko leikkaus liikkuu? Nyt kissa on vielä aivan ok.

7

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sani

      Ensin otetaan röntgenkuvat.
      Ei ruveta leikkelemään ellei mitään näy.
      Kallista puuhaa, ellet asu maalla.
      Mars mars lekuriin....

    • Antero

      Aina kun silmä vältää, voi kissa tehdä jotain odottamatonta, on tosiasia kissaperheessä. Meillä on kissat syöneet reikiä huopiin ja muovimattoihin, pistäneet poskeensa villakäsineitä ja kumisia pullonkorkkeja.

      Kerran nielaisi Maine Coon pentu parsinneulan lankoineen päivineen. Jännittyneen odottelun jälkeen se kuitenkin tuli ulosteen mukana pois ilman lääkärissä käyntiä.

      Pieni ongenkoukku saattaa kyllä teoriassa kulkea kissan suolen läpi vahinkoa aiheuttamatta, mutta pahimmassa tapauksessa aiheuttaa pahan tulehduksen. Mitään varmaa ei voi sanoa suuntaan tai toiseen.

      Leikkausta ei koskaan suoriteta näissä tapauksissa ilman esineen paikallistavaa kuvausta. Ei metallisen esineen tai tukoksen toteamiseksi tarvitaan lisäksi varjoaine ja useampi kuva, joka tekee lisää hintaa toimenpiteelle.

      • Anonyymi

        Vanha ketju, mutta kommentoin siltä varalta, että joku lukee. Siis jos kissa syö mitä tahansa muuta kuin ruokaa, kyse voi olla pica:sta . Se ei ole mikään leikin asia ja siihen auttaa vain se, että esille ei jätetä esineitä, mitä kissa saattaisi nielaista. Voi olla oikeasti hengenvaarallista.


    • Antero

      Aina kun silmä vältää, voi kissa tehdä jotain odottamatonta, on tosiasia kissaperheessä. Meillä on kissat syöneet reikiä huopiin ja muovimattoihin, pistäneet poskeensa villakäsineitä ja kumisia pullonkorkkeja.

      Kerran nielaisi Maine Coon pentu parsinneulan lankoineen päivineen. Jännittyneen odottelun jälkeen se kuitenkin tuli ulosteen mukana pois ilman lääkärissä käyntiä.

      Pieni ongenkoukku saattaa kyllä teoriassa kulkea kissan suolen läpi vahinkoa aiheuttamatta, mutta pahimmassa tapauksessa aiheuttaa pahan tulehduksen. Mitään varmaa ei voi sanoa suuntaan tai toiseen.

      Leikkausta ei koskaan suoriteta näissä tapauksissa ilman esineen paikallistavaa kuvausta. Ei metallisen esineen tai tukoksen toteamiseksi tarvitaan lisäksi varjoaine ja useampi kuva, joka tekee lisää hintaa toimenpiteelle.

    • Piraatti

      ..tollasesta niin huolissani että veisin oitis lääkäriin. Toivotan sun kissalle onnea! Onhan kissoilla tunnetusti useampia elämiä, eli selviävät uskomattomistakin onnettomuuksista.

    • Mari

      Soitinkin heti eläinlääkärille kun voin. Ja käskettiin odottelemaan pari päivää, siinä ajassa kyllä huomaa, jos kissa todella nielaisi koukun. Mutta nyt on jo kulunut 4 päivää ja kissa edelleen porskuttaa vauhdilla eteenpäin! Eli ilmeisesti osasi valikoida syömisensä. Mutta tästä lähtien kissat ovat sisällä silloin kun ongitaan.

      • Antero

        Toivottavasti se oli vain väärä hälytys tällä kertaa ja pääsitte pelkällä säikähdyksellä.

        Kissat ovat kuitenkin sellaisia otuksia, että ne saattavat nielaista melkein mitä vaan niitä kiinnostavaa irtainta esineistöä.

        Kannattaa siis olla todella varovainen koukkujen neulojen ja muiden vaarallisten esineiden käsittelyssä, ettei kissa sieppaa sitä suuhunsa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      123
      1260
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      243
      471
    Aihe