Passat Variant V5

Onko hyvä?

Ajatuksena olisi käydä hakemassa ko. auto suomeen. Onko kokemuksi tai tietoa millaisia nämä ovat eli olisiko kannattava ostos?

7

3192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielummin

1.8 turbolla, samat tehot ja pienempi kulutus.

• Jape

Tuolla koneella ei Suomeen ole ilmeisesti tuotu kuin jokunen Seat Toledo. TM:n vai Tuulilasin koeajossa moitittiin janoiseksi ja kalliiksi.
      Itselläni 1.8T ja se on tosi hyvä.

• ...toivottavasti

Älä ihmeessä tuommoista ota. Hyvin harvinainen moottori Suomessa, mikä käytännössä tarkoittaa kalliita huoltokuluja ja hankalasti saatavia varaosia. Hankala myös myydä jatkossa.

• Pena

Mulla on edellinen version tosta 5-koneesta eli VR-5. Uudempi version kantaa nimeä V-5 ja erona on uudistunut kansi, jossa aiemman 10 venttiilin sijaan niitä on 20. Ilmoitetut tehot ovat vastaavasti 150 hv (mitattu 160 hv) ja 170 hv.

Itsellä on siis ollut Volkkari tuolla VR-5 koneella jo 6 vuotta ja olen ollut erittäin tyytyväinen valintaan. Koneen toiminta on ollut ehdottoman moitteetonta.

Moottorin käyttöominaisuudet ovat 1.8 turboversioon verrattuna ehdottomasti miellyttävämmät. Kone vetää uskomattoman sitkeästi ja lähdöt on imevät ja turbon viive puuttuu. Vääntöominaisuudet ovat ällistyttävät ja kone lähtee vetämään nöyrästi ja täysin nikottelematta viitosvaihteellakin 1100 kierroksesta 40:n nopeudesta! Hyviin vääntöominaisuuksiin on osansa kierrosten mukaan säätyvällä imusarjalla. Tämän takia kone kiertää vaivatta ylärekisterissäkin ja käyttökelpoinen kierroslukualue on todella laaja.
      Insinöörinä sanoisin että tämä moottori on ehta masterpiece. Siinä on kuutoskoneen omainen vääntö ja käynnin tasaisuus ja lisänä muuten vielä aika kiva sointi :)

Tuota uudempaa neliventtiilimallia en ole testannut, mutta uskoisin että ei se varmaan huonompi voi olla kuin edeltäjänsä.

Viitoskonstruktio on varmasti kalliimpi kuin nelikkokone varustettuna tuulettimella. Lisäksi pelkkiin lukuihin katsomalla 1.8 t voi kyllä siten näyttää houkuttelevammalta, mutta käyttöominaisuuksissa, miellyttävyydessä ja käynnin sivistyneisyydessä annan ehdottomasti plussat 5-koneelle.

Vaikka 1.8 t vääntää hyvin tasaisesti ja on 1800 kierroksen jälkeen oikein hauska, siinä on se tyhjäkäynnin jälkeinen alakierroisväännön puute ja voiman saannin viive, joista vaan ei turbomoottorissa pääse eroon :( Jos valitsee turbon, niin siinä yhteydessä katsoisin, että lisänä pitäisi olla automaattilooda eikä manuaalinen. Se yhdistelmä olisi jo aika mukiinmenevä.

Ja tuosta kulutuksesta. Keskikulutus VR-5:llä pyörii aika tarkasti 10 litrassa. Maantiellä pääsee 7.9 litran lukemiin, jos ajaa nätisti. Minusta se ei ole paljon 2.3 litran koneelle. Neliventtiilisen pitísi olla kuulemma sitten vielä taloudellisempi.

Koska VR-5 on muokattu yleisemmästä VR6-koneesta "sahaamalla" yksi pata pois, ei varaosat ja huolto pitäisi tuottaa mitään sen kummempia vaikeuksia.

Mielestäni eräs seikka, jossa mielessä 1.8 t saattaisi olla houkuttelevampi, on viritysmahdollisuus. Mutta se onkin jo toinen juttu se.

• tepa

ostimme otsikossa olevan farkku passatin ja voin sanoa, että en 1.8t:n perään enää haikaile!!!!!
        vääntö ihan eri luokkaa, äänet aivan sairaan mageet! eikä kulutuskaan ole 1.8t:n verrattuna mieletön!
        SUOSITTELEN!!!

• Jazz

Itse toin Saksasta vm. -99 Passat VR5:n tässä kuussa. En ollut koskaan ajanut Passatilla, mutta olin yllättynyt nimenomaan ajomukavuudesta ja moottorista.

Itse valitsisin isomman koneen, jos tehot on samat. Nothing wins the cubic inches.

• Jazz

Itse toin Saksasta vm. -99 Passat 1.8T:n tässä kuussa. En ollut koskaan ajanut Passatilla, mutta olin yllättynyt nimenomaan ajomukavuudesta ja moottorista.

Itse valitsisin turbokoneen, jos tehot on samat. Nothing wins the turbo charger!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4876
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2905
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2689
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2260
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1742
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1671
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16